Частни училища - информативна тема 14

  • 78 951
  • 746
# 675
Дано да запазят ентусиазма си.
Скоро бях до ПБ, ужас е там заради трафика поради ремонта на Черни връх.
При Томас Едисън също не е цветущо положението с трафика, защото си е на "Никола Петков", близо до кръстовището с "Цар Борис" и нерядко опашката за светофара стига чак до сградата. Аз като карам детето идвам от "Цар Борис" и училището ми остава от ляво като завия по "Никола Петков" - правя ляв завой (който май е забранен, а и да не е пак създавам суматоха докато се намери някой от отсрещната колона да ме пусне да мина Embarassed).
Виж целия пост
# 676
Лично аз много мразя примери с Бил Гейтс или Марк Цукербърг, защото са жив популизъм - да разчиташ, че детето ти ще стане като тях е като да разчиташ на джакпота от ТОТО-то. По тяхно време и в тяхната среда всеки втори студент е опитвал нещо, но ние знаем имената на няколко успели, а не имената на неуспелите.
 "Няма да уча изобщо, я как Бил Гейтс не е учил" Twisted Evil
Но аз не казах това!!!

И аз не съм те цитирала, нали? Защо реши, че касае теб? Написах го по принцип, защото се спомена няколко пъти, а и най-вече като пригласяне на Андариел.
Виж целия пост
# 677
Onna, не зная. Просто така се случи.

 
Виж целия пост
# 678
В този ред на мисли - дали Томас Едусон и Монтесори събраха деца за тази учебна година? Прогресивно почти запълни бройката си.

Бройката за първи клас или и за втори и трети?
Виж целия пост
# 679
наистина ли вярвате, че след учене и помпане децата стигат еднакви резултати.... hahaha Вземете  няколко деца, кандидатствали след 7 клас. Едното от нормално ОУ, на което мат на училищно ниво му върви и  на курсовете е донаучило някои хитринки. Още едно от същото ОУ, което обаче с яко помпане  и индивидуални занимания още от 5, 6 клас,  е докарало  същата оценка, но  с в пъти повече работа и усилия. И едно трето, за което училищната математика е фасулска, понеже се справя със задачи от международни олимпиади. На  ниво НВО е напълно възможно и трите да имат  близка оценка.
Вземете три деца от един и същи клас на някое ЧУ - едното без никаква подготовка ще си изкара отличните оценки. Другото, с ежедневни допълнителни уроци, консултации, занимания по някой предмет (или по всички, толкова е зле положението) ще го докара до тройка. За годината, дори не говоря за НВО. Реален случай описвам, и не е единствен в света.
Наистина от всяко дърво свирка не става. Наистина някои деца имат повече мозък от други.

Добре бе, хора, наистина ли вярвате, че след учене и помапане децата стигат еднакви резултати.... hahaha
Явно и такива хора има, което адски ме изненадва.
Що за самочуствие трябва да имаш, за да смяташ така не знам.
Не е до самочувствие, а до невежество. Това никой учител няма да ти го каже. Всеки един, независимо по какво преподава, ще ти каже, че редовният случай е като горния описан - едно дете без допълнителна подготовка може да е десет пъти по-добро от друго, което го съсипват от уроци, но просто не възприема. А на последното, ако му махнат и уроците, става като хванато от гората. Първото пък с уроци може да стане изключително.
Виж целия пост
# 680
И какво предлагаш по този случай с уроците? На кое да махнем уроците, на кое да дадем или на никого да не дадем или на двамата?
Колкото до невежеството, самата дума означава незнание. А човек, който бива обучаван малко по малко намалява невежеството. Бай дъ уей, всички сме в някаква степен невежи.
Виж целия пост
# 681
Аз мисля, че при правилно обучение едно дете може да постигне много. За съжаление, на уроците става точно това, което наричате помпане, учене не за знания, а за формат. Това е изключително лоша практика, която смъква нивото на образованието като цяло и прави зависими децата от уроците и форматите.

Виж целия пост
# 682
Така е, това е помпане за конкретен формат на конкретен изпит. Но поне знаеш върху какво да се готвиш. А приемът на първокласници примерно, в ЧУ е абсолютно непрозрачен откъм изпитната част. Колкото и да приказват, че било интервю, а не изпит, то си е точно изпит. Но все пак, може да се направи някаква подготовка, която си остава като общо развитие на детето след изпита. Обаче пак е като при другите - ако не покажеш на детето точно някои неща, които е вероятно да го има в изпита, то вероятността да се сети или дори да се сети, да го направи добре, е малка. Но поне тези умения си остават.
Виж целия пост
# 683
И нека поредната полемика да започне сега http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-maturi-7-class-2016/
Който иска, да си смята средното както иска.
ОМГ Пловдив къртят с резултати по БЕЛ и мат. Веднага да си уволнят биоложката. Останалите в челото са обичайните заподозрени.
Виж целия пост
# 684
И нека поредната полемика да започне сега http://www.danybon.com/obrazovanie/rezultati-maturi-7-class-2016/
Който иска, да си смята средното както иска.
ОМГ Пловдив къртят с резултати по БЕЛ и мат. Веднага да си уволнят биоложката. Останалите в челото са обичайните заподозрени.
До преди 2-4 години резултатите бяха общодостъпни. Жалко, че вече не е така. Това с биоложката е много яко.  Joy
Скрит текст:
Винаги съм се чудела, защо г-жа Благоева не свърши поне веднъж една работа сама, а винаги разчита някой да й изпрати нещо, а тя да обере лаврите. Не е за пръв път.
Виж целия пост
# 685

Скрит текст:
Винаги съм се чудела, защо г-жа Благоева не свърши поне веднъж една работа сама, а винаги разчита някой да й изпрати нещо, а тя да обере лаврите. Не е за пръв път.

Скрит текст:
Дидева, важното е, че чрез Данибон данните в крайна сметка са достъпни и всеки може да си ги джурка както иска. А кой ги е взел е без значение.

с. Жълтуша, Фотиново - интересни образователни дестинации... Мецане, Веда са зле, а Уве 'ептен зле (по БЕЛ и мат.)
Виж целия пост
# 686
Вайс, никой нищо не принизява. Виж биографията на Моцарт - най-вероятно в днешно време баща му щеше да е осъден за психически тормоз над 3-годишно дете. Моцарт нямаше да е това, което знаем дори при гениалността си, ако беше син не на музикант, а на... миньор, хайде и без това вече ми дойде на ума. Нямаше да види ни кралските дворове, ни нищо, а най-вероятно щеше да е миньор като хипотетичния си баща. Или селския музикант, който свири в кръчмата.

Изобщо не е така и да знаеш, че ти си от 99-те прдоцента, докато Вайс и Русалката и Тинки са от единия процент. Бъркаш Моцарт с Бетовен, то да беше само това, което бъркаш. Няма психически тормоз при Моцарт, той си е бил вундеркинд и баща му изобщо не го е тормозел. Психически тормоз е имало при Бетовен, който, макар и гений като зрял човек, като дете си е бил просто едно талантливо дете, а не вундеркинд като Моцарт. А бащата на Бетовен, който е бил един впиянчен провален тенор, е искал да направи сина си като Моцарт и не за друго, а за да изкарва пари, като прави шоу на аристокрацията, както е правел Моцарт - петгодишно дете свири и импровизира по-добре от зрял човек, свири през кърпа, заднишком към пианото и т.н. - само че на Моцарт това му е правело кеф и не е било мъка за него, а Бетовен естествено не е можел да ги прави тези работи, поради което баща му го е връзвал за пианото, не му е давал да спи нощем, да се упражнява и т.н., само че не е постигнал нищо, защото Моцарт е един и друг като него няма. Само изключителната любов на Бетовен към музиката и наистина големият му талант са помогнали да не я намрази завинаги още в детството си.

И математически мозъци за сведение има и това е супер дупер очевидно. Има деца, които колкото и да решават, не са добри и на една десета колкото други, които изобщо не решават. Въобще Вайсбиър го е обяснила много добре, няма нужда да го обяснявам и аз. Да не давам пример със себе си, че в МГ никой от съучениците ми не ми вярваше, че аз изобщо не решавам в къщи и никога, ама никога не съм учил по математика, пък бях най-добрия в класа. Запомнях материала още в час и решавах само преди класно 1 час и евентуално понякога преди контролно 1 час и абсолютно никой не ми вярваше, разправяха ми, че по цяла нощ съм бил решавал задачи.
Виж целия пост
# 687
с. Жълтуша, Фотиново - интересни образователни дестинации... Мецане, Веда са зле, а Уве 'ептен зле (по БЕЛ и мат.)

Тва съм го разбрал отдавна, за съжаление, така си е май.
Виж целия пост
# 688

Математика:
1. ОМГ Пловдив
2. МГ Варна
3. СМГ
4. ПМГ Бургас
5. ПЧМГ
6. МГ Русе
7. ОУ Св.Климент Охридски - Фотиново
8. ПМГ Ловеч
9. ЧОУ Света София
10. ЧСОУ Евростар

БЕЛ:
1. ОМГ Пловдив
2. ЧОУ Света София
3. ПМГ Бургас
4. СМГ
5. МГ Варна
6. МГ Русе
7. ПМГ Стара Загора
8. ПЧПУ Бургас
9. СОУ "Луи Брайл"
10. ЧОУ Св. Климент Охридски - София

Чужд език:
1. ЧСОУЧП "Абрахам Линкълн" - София
2. ЧОУ Света София
3. ОМГ Пловдив
4. ЧОУ Св.Климент Охридски - София
5. ЧСОУ ЕСПА - София
6. ЧОУ Меридиан 22 - София
7. ЧСОУ Св.Георги - София, ЧОУ Веда - София
8. ЧСОУ Евростар - София
9. ЧЕСОУ Дорис Тенеди - София
10. ЧСОУ Дрита

Химия:
1. ЧОУ Бургас
2. ЧПСОУ Свети Наум - София
3. ОУ Гоце Делчев - Беслен
4. ЧСОУ Орфей - София
5. ЧОУ Ерих Кестнер - София
6. ОУ Св.Климент Охридски - Фотиново
7. ЧОУ Света София
8. ОУ Хан Аспарух - Добрич
9. ОУ Ал. Константинов - Пловдив
10. СМГ

Физика:
1. ЧОУ Бургас, ОУ Н.Й.Вапцаров - Црънча
2. 12 СОУ - София
3. ОУ Христо Ботев Любча
4. ВЕДА
5. ЧПСОУ Свети Наум
6. ЧОУ Света София
7. ОУ Хан Аспарух - Добрич
8. ЧСОУ Нов век - Кирилово
9. 27 СОУ - София
10. ОУ В.Левски - Средец

История:
1. ЧОУ Бургас
2. ОУ Отец Паисий - Жълтуша
3. ЧОУ Света СОфия
4. ОУ Н.Й.Вапцаров Зайчар
5. ОУ Хр.Ботев - Одърне
6. ВЕДА
7. ОУ Братя Миладинови - Конарско
8. ЧПСОУ Свети Наум - София, 12 СОУ - София, ОУ Отец Паисий - Габра
9. ОУ Екзарх Йосиф - Михнево
10. ЧЕСОУ Дорис Тенеди

География:
1. ЧОУ Бургас
2. ВЕДА
3. ЧОУ Света София
4. ОУ Отец Паисий - Жълтуша, ЧСОУ Рьорих
5. ПМГ - Стара Загора
6. 12 СОУ - София
7. ОУ Стефка Събчева - Ваклиново, ОУ Хан Аспарух - Добрич, ЧПСОУ Свети Наум - София, ОУ Отец Паисий - Габра
8. ОУ П.Р.Славейков - Варна
9. ЧСОУ Евростар - София
10. МГ - Русе

Биология:
1. ЧОУ Бургас
2. 12 СОУ - София
3. ОУ В.Левски - Средец
4. ЧОУ Петър Берон
5. ОУ Хан Аспарух - Добрич
6. ЧСОУ ЕСПА
7. ОУ В.Левски - Змеица
8. ЧОУ Светлина
9. ЧОУ Света София, ОУ Цар Симеон Велики - София, ЧПСОУ Свети Наум - София
10. ПМГ - Враца
Виж целия пост
# 689
За Бетовен не знаех, но за Моцарт съм сигурна - баща му го е карал да свири, и то на цигулка. Голяма работа, че е бил вундеркинд, все пак е бил кинд, а на киндовете им се играе, а не им се свири с часове на цигулка, а след това и на пиано, нито им се иска да ги разкарват по панаирите, пардон, кралските дворове, като маймунки, показващи номера.
Не знам къде е това супер-дупер очевидното за математическите мозъци, освен да е в някаква тъпа журналистическа измишльотина. А с добрито с нерешаване е тъпо на квадрат. Да не би да очакваш по магичен път да се появяват знанията в главите им? Както се вижда, луди пари се дават за подготовка дори на състезателите, дето ужким са от този процент, дето можели и без решаване. Решават, та през ушите им излиза пушек!  Естествено, че някои не могат да достигнат висини в математиката, но и повечето хора не могат да стигнат олимпийските резултати на висок скок. Но с тренировки винаги се подобряват уменията.
И Леонардо, ей тъй, както си е бил гениален, са го скъсали от чиракуване и той самият се е скъсал от рисуване, а не е разчитал на това, че всичко си знае и всичко си може.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия