Частни училища - информативна тема 14

  • 79 222
  • 746
# 75
Анди, ти пък щото всичко знаеш на високо професионално ниво и затова не знаеш, че въпреки сложните ти теории, които да го заболи човек главата, докато ги изчете, на практика е по-лесно да напишеш думата, отколкото да й направиш звуков анализ.

Много по лесно е да напишеш "ТОПКА", отколкото да ти сложат пет празни квадратчета и да ти кажат - сложи Х в тези квадратчета, в които има гласна. Или пък да ти кажат - оцвети в синьо квадратчетата, в които има гласна, а в червено - в които има съгласна.
Виж целия пост
# 76
elica1051 все пак има някои разлики между приемните изпити за СС, НУКК и т.н. и някои състезания.  Wink И всъщност не твърдях това, което сте преиначили. Друго казах. Който е поискал да ме разбере, ме е разбрал. Извинете, че се почувствахте засегната на тема "101 защо".  Wink

A не съм се засегнала, всеки има право на мнение:) Аз предположих, че не ви разбирам правилно, просто малко   особено се бяхте изказали и ето, че е така. Да, има голяма разлика между приемните изпити на повечето училища и в ДГ се стараеха за 3 години децата да минат основните помагала (трите на НУКК, Крокотак и един куп по-известни добри помагала). Дефакто, когато синът ми се яви на изпита за НУКК, там за него нямаше нищо ново. Това мен ме впечатли,защото знам че има хора, които плащат за уроци на децата си за изпита в НУКК (не коментирам до колко смислено е това). Също, той се яви и на математическото състезание за предучилищна на ДАНИС и там също нямаше изненади за него. Т.е като материал нещата са си ги минали в ДГ, без да съм поръчвала или плащала допълнително за това. Ако директорката наистина беше комерсиална, както някои казват, можеше да поиска доп.цена за мат.школа, примерно.  Все пак успехите им не са за подценяване-имат доста медалистчета от ПУК.
Що се отнася до ЕТ обаче, е много рано да се вадят заключения за успеваемостта им, на тази база, не и докато не направи поне една година училището.
Виж целия пост
# 77
*LUCY*, благодаря за споделеното.  bouquet

Последно да питам дали и кои сайтове сте използвали онлайн?
Мен ме интересува дали в час/клас учителите дават примери за занимания онлайн като подготовка за контролно или класно и кои са те? При нас ixl.com и 3plearning.com са най-често използваните.
Виж целия пост
# 78
Анди, ти пък щото всичко знаеш на високо професионално ниво и затова не знаеш, че въпреки сложните ти теории, които да го заболи човек главата, докато ги изчете, на практика е по-лесно да напишеш думата, отколкото да й направиш звуков анализ.

Много по лесно е да напишеш "ТОПКА", отколкото да ти сложат пет празни квадратчета и да ти кажат - сложи Х в тези квадратчета, в които има гласна. Или пък да ти кажат - оцвети в синьо квадратчетата, в които има гласна, а в червено - в които има съгласна.

И как ще я напишеш, ако преди това не я "чуеш"?  Това е именно част от фонологичното осъзнаване - че първо, не всичко, което чуваме е реч и дори да разпознаем нещо като реч, не можем да го разберем, ако не е на нашия език. Второ, целият този звуков поток, че се състои от големи отрязъци, наречени изречения, а изреченията се състоят от думи, думите от срички, които пък, са от звукове. Трето, че звуковете могат да се отделят, прибавят, заместват с други, и че много често една дума се превръща в друга дума. Една дума съдържа ли звук Т или не съдържа и къде - в началото, в края или в средата. Или деленето на срички. А като добавим и синтаксиса и прагматиката, стават трагедии в първи клас при диктовките, когато детето не успее да разбере за какво се говори в диктовката и затова бърка звукове в думи, граматика и какво ли не. Това с квадратчетата се прави, защото гласните дават структурата на думата, а съгласните дават значението. Да, трудно е, аз не разбирам защо го дават на децата при кандидатстване още в ПУк, но се прави с деца с езикови проблеми (винаги се познава кога с едно дете е имало индивидуална логопедична работа, дори при "просто Л и Р", защото те на практика тръгват на училище четящи и пишещи, владеещи висшия пилотаж на жонглирането с езика). Изобщо, тая работа не е като оная работа, дето на всеки чуждата работа му изглежда много лесна и си мисли, че всеки може да я свърши, особено пък, работа, свързана с деца и език, защото видиш ли, щом е станал родител и щом може да чете и да пише, значи всичко си знае и всичко си може, и изобщо какво толкова учат и работят учителите, логопедите, психолозите, треньорите и изобщо, всички, които работят с деца.
Виж целия пост
# 79
*LUCY*, мерси и от мен  bouquet.
Виж целия пост
# 80
Девойката от "Забавна математика", която премина преди година-две в Питагор от септември поема единия първи клас като класен. Разбира се ако не се е променило нещо последните няколко месеца.
Виж целия пост
# 81
Галя Пенчева и Ани Гигова от Питагор са две различни лица Laughing
Виж целия пост
# 82
Аз говоря за Ани Гигова разбира се.  Laughing Wink Но се предполага, че си разбрала.
Галя Пенчева прекрати миналата година дейността си в центъра и доколкото знам преподава математика на началния курс в училището.
Виж целия пост
# 83
Няма значение кой преподава, стига да има разнообразие в предлагането на подобни извънкласни дейности.
В сайта на Забавна математика си пише, че заниманията започват с деца на 4 години Математичко, т.е. точно 2ра група в ДГ.  Wink
Виж целия пост
# 84
И двете преподавателки (Галя Пенчева и Ани Гигова) по мои впечатления са много добри преподавателки и биха били и добри класни. Желая успех на бъдещия клас  на Ани Гигова.  bouquet Тя е строга, но справедлива и държи правилата да се спазват,  с което заслужи уважението ми. А забавната математика на Галя Пенчева наистина е забавна. Преподавателката дори намери сайтове с игри, визуализиращи за децата различни задачи така, че да ги разберат по-добре. Убедена съм, че и предучилищните й занимания са на ниво, а тя самата е супер търпелива и мила с децата и те много я обичат. Дано има повече такива учители в Питагор.
Виж целия пост
# 85
Галя е уникална. Не знам ходите ли на Софийския фестивал на науката (аз водя моите всяка година), но преди няколко години тя спечели там надпреварата на FameLab за млади учени.
Виж целия пост
# 86
Джъмп мат има в доста градини и училища вече, но малко от тези деца посещават ДАНИС. Далеч съм от мисълта, че заслуга за знанията и уменията на точно тези деца има само ДАНИС. Основата е положена на друго място. Но медалите НЕ са заслуга на това друго място. В ДАНИС се практикуват и преподават точно задачите давани на състезанията за мъници.  Peace


От вашите думи излиза, че медалите са заслуга само на ДАНИС:)) Хах, но сигурно грешно подразбирам аз, едва ли имате това предвид. 101 имат дългогодишен опит с подготовката за прием в НУКК, СС, Питагор и поне от групата на сина ми всички кандидатствали деца без проблем влязоха ( не са ходили в Данис). Синът ми си изкара медала, без да е ходил в ДАНИС. Впоследствие се записа там, изкара 2 часа и се отписа, разочарован от учителката (все пак, от ДАНИС по мои наблюдения са мили хора, сигурно просто тази учителка е нямала подход).

Не мога да кажа нищо хубаво нито за ДАНИС, нито за собственичката.
Ако "учителката" е била тази, която преди 2 години водеше математиката, ми е ясно защо на детето не му е харесало. И да, много са мили да ти вземат парите, но на някои тотално им липсва педагогически подход и съответно не знаят, как да походят към децата.

Аз пък имам точно обратните впечатления. Детето премина и през двете преподавателки. И е такъв характер, че трябва учителят да е доста харизматичен за да и хване вниманието. И резултатите след една година са налице. Без разбира се да искам да правя каквато и да било реклама на ДАНИС. Но също така отчитам, че не всяко нещо, което е добро за едно дете е подходящо и добро за друго дете.  Peace
Групите миналата година бяха пълни.

elica1051 все пак има някои разлики между приемните изпити за СС, НУКК и т.н. и някои състезания.  Wink И всъщност не твърдях това, което сте преиначили. Друго казах. Който е поискал да ме разбере, ме е разбрал. Извинете, че се почувствахте засегната на тема "101 защо".  Wink

Не знам, кои са преподавателките в Академията в момента. През 2014 математиката се водеше от собственичката - Ирина Шопова. За мен тя е некоректна и няма необходимите умения за работа и комуникация с малки деца. Вероятно с ученици би се справила по-приемливо. Моят опит и мнение се базират на грешката да запишем децата си в тогавашната им новооткрита "детска градина" към Академията, където обещаваха много разнообразни и активни занимания, изпреварващо обучение и пр., а всъщност реалността беше съвсем друга. Дадохме няколко месеца време на Шопова за да успее да канализира нещата, но тя не съумя да застане зад думите си и да изпълни обещаното. След като я информирахме, че децата няма да посещават повече градината, отказа да ни върне остатъка от предплатената годишна такса. Естествено, се стигна до адвокати и споразумение, без да се налага да се съдим, но за мен, опитът ми с нея беше повече от достатъчен. Виждала съм я, как комуникира и се държи с децата, а и с нас самите, когато ни омайваше да се запишем и след това, когато искахме да се случват нещата по обявената програма.
За извънкласни занимания, които се водят от външни преподаватели, може и да е подходящо място. Лично аз не бих ѝ поверила децата си, ако ще и само медалисти да излизат от школата ѝ. Не мога да уважавам някой, който е некоректен, лъже и не поема отговорност за действията си.

Миналата година голямото ми дете посещаваше курс по забавна математика при Галя Пенчева. Ами, така трябва да се работи с деца!
Виж целия пост
# 87
Не помня името на учителката в ДАНИС, която се занимаваше със сина ми през 2014, беше възрастна жена. Помня, какво ми разказа детето: че в час се е препускало по задачи, без да се даде възможност на децата да задават въпроси и дори не са успявали да препишат всички отговори от дъската. Не са оставяни да направят опит сами да решат задачите и тогава, ако не успеят-да им се обясни. Детето нямаше никаква полза от ходенето там, затова спряхме. И на моя позната детето се отписа тогава по същата причина. Може в школата да има и други, подходящи учители сега, не искам да обобщавам като цяло. Все пак тук има и доволни родители, така че сигурно нещата са се променили оттогава, което ме радва.
Виж целия пост
# 88
Тя е строга, но справедлива и държи правилата да се спазват,  с което заслужи уважението ми.
Как изисква от децата да спазват правилата? В какво се изразява, може ли пример?

Ами, така трябва да се работи с деца!
Как? Може ли примери?
Виж целия пост
# 89
Докато сме по темата за допълнителните занимания, можете ли да ми препоръчате курс по състезателна математика за пети клас. Изобщо има ли подобно "чудо"? Не ми трябва просто курс по математика, защото там дообясняват и затвърждават училищния материал, а той е нещо, с което нямаме проблеми и необходимост от допълнителна работа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия