ЧОУ Света София- мнения и сравнение с ДУ

  • 47 115
  • 221
# 180
/Къде в мненията по-горе ти се привидя заточване в пансион и харизване на деца?
Хайде да не търся, ама някой писа как си дават детето на ски учител, а те си карат хубаво и спокойно, без да си развалят кефа с детето./

Аз писах....но не за да не си развалям кефа с детето....а защото детето ми кара в пъти по-добре от мен.
Просто защото се е учили и продължава да учи с учител. А аз съм в голяма част самоук. От онези дето навремето ги пускаха 3 пъти с учител и считаха ,че са се научили.

Интересна посока взе темата...

А според мен отговора на темата  е един : Няма база за сравнение. В СС имат определена цел за развитие и деца и учители работят за нея. В ДУ - нямат цел. Или по-скоро целта е учителите да успеят да получат заплатите си. И пак поседемнайствам, не зависи от учители и деца....системата е бъгава.

Виж целия пост
# 181
Дразнителят не е училището.Няколко пъти  казах, че харесвам СС, но има неща които не ми допадат
-като да си сложиш медалите на дете на първа страница, което учи състезателна математика в държавно училище.Сестра ми е преподавател в СС , запозната съм.

Пълна забава. 12-те часа математика (2 от които школа по състезателна математика) в СС явно са нищожна част от подготовката му, ако съизмерим с двата часа курс в ДУ. На които нищо ново не научава, повечето деца там са начинаещи и тепърва учат материал, който се е падал вече по състезанията.
Виж целия пост
# 182
Дразнителят не е училището.Няколко пъти  казах, че харесвам СС, но има неща които не ми допадат
-като да си сложиш медалите на дете на първа страница, което учи състезателна математика в държавно училище.Сестра ми е преподавател в СС , запозната съм.

Пълна забава. 12-те часа математика (2 от които школа по състезателна математика) в СС явно са нищожна част от подготовката му, ако съизмерим с двата часа курс в ДУ. На които нищо ново не научава, повечето деца там са начинаещи и тепърва учат материал, който се е падал вече по състезанията.
Истината е друга - с мен, по руски сборници и сайтове, с руски математически помагала от малък. В къщи е като математическа библиотека, сборници и учебници от Русия и амазоните, само дето време няма вече с 4 репетиции седмично пеене. Във 2 клас не ходеше на пеене и беше друго.
И все пак, вече 2 години е ученик в един онлайн кръжок към физико-математически лицей в Санкт Петербург. Аз затова съжалявам, че няма токова нещо тук!

Не случайно казах, че потребителката няма идея за какво говори. Курса на който ходи дъщеря ми е от същия тип като този в СМГ. Води се от преподавател в СМГ. Ами ако тя решава задачите от Немо и математик умник с лекота до края на всяка тема, повечето деца от курса запецват още на първите две задачи с най- ниска тежест. И не е гениална. Не може да се сравнява със сина ти. Просто има солидната основа и е значително по-леко и лесно да се справя с усложнени задачи.
Виж целия пост
# 183
Затова - докато човек не види, не трябва да вярва много-много. Толкова големи измишльотини се пишат понякога, че на родителите с по-големи деца даже не им се занимава да ги оборват.
Виж целия пост
# 184
Добре де,Блис,Люси след целия този водопад колко всички са зле ,само на едно ми отговорете :Защо ги водите децата си в СМГ тогава, какъв е смисъла?
Виж целия пост
# 185
Добре де,Блис,Люси след целия този водопад колко всички са зле ,само на едно ми отговорете :Защо ги водите децата си в СМГ тогава, какъв е смисъла?

Според мен е повече от ясно. Дори не е нужно да се задава въпроса.  Wink
Виж целия пост
# 186
Защото е при страхотен учител, с който може нагоре да ходи на състезания в чужбина.
Виж целия пост
# 187
А според мен отговора на темата  е един : Няма база за сравнение. В СС имат определена цел за развитие и деца и учители работят за нея. В ДУ - нямат цел. Или по-скоро целта е учителите да успеят да получат заплатите си. И пак поседемнайствам, не зависи от учители и деца....системата е бъгава.

Пак абсолютизиране. Може би в повечето ДУ нямат цел, няма да споря, но не във всички е така.
Виж целия пост
# 188
Предозирах с негативизъм днес.За някои хора, чуждото трябва да е задължително по-лошо от тяхното за да има мир.
Виж целия пост
# 189
Чета и недоумявам, как не може да се разберете. Хората с деца в ДУ, ни смятат за балъци дето си даваме парите за нещо, което те държат да подчертаят можем да го постигнем с цената на много усилия, нерви, скандали, местения по класове, участие в училищни настоятелства, скандали за пари, просене на пари за от шкафчета в кабинета до тоалетна хартия, каране по школи по език, задължително с цената на това единия родител да е максимум на 4 часа(може и занималня, втора трета) тичане, а ма господине ние сме до 17:00, Вие не разбрахте ли че трябва да работите до 16:30(кой по дяволите работи до толкова?!?) готвене всеки ден, кутии с храна, пари за лафки, телефони, задължително смяна на училище след 4 клас, школи, курсове, домашни, по найсе часа, баби, дядовци, лели, стринки........
Не благодаря задръжте си "безплатното" образование, след смятане се оказа че ще ми излезе малко по-евтино, но с бонус разбита нервна система, имам около 10 примера във фирмата. А аз балъка или по точно баровеца ги давам на две вноски, а не на десет или двайсе.
ПС работя до най-елитното столичното училище за първи клас, с палатките отпред, е там да ми плащат не бих си дал детето, на половината колеги децата са им там или по точно бяха там, има още чакат да станат 7 клас.
Виж целия пост
# 190
Хората с деца в ДУ, ни смятат за балъци дето си даваме парите за нещо, което те държат да подчертаят можем да го постигнем с цената на много усилия, нерви, скандали, местения по класове, участие в училищни настоятелства, скандали за пари, просене на пари за от шкафчета в кабинета до тоалетна хартия, каране по школи по език, задължително с цената на това единия родител да е максимум на 4 часа(може и занималня, втора трета) тичане, а ма господине ние сме до 17:00, Вие не разбрахте ли че трябва да работите до 16:30(кой по дяволите работи до толкова?!?) готвене всеки ден, кутии с храна, пари за лафки, телефони, задължително смяна на училище след 4 клас, школи, курсове, домашни, по найсе часа, баби, дядовци, лели, стринки........
Не благодаря задръжте си "безплатното" образование, след смятане се оказа че ще ми излезе малко по-евтино, но с бонус разбита нервна система, имам около 10 примера във фирмата. А аз балъка или по точно баровеца ги давам на две вноски, а не на десет или двайсе.

Точно така съм казвала винаги и аз - избирате ЧУ, защото е по-лесно, а не защото децата ви ще бъдат научени по-добре Joy Между другото, почти нищо от изброеното не ми се е случвало на мен в ДУ - нито скандали, нито нерви, училищни настоятелства и т.н. Школата по език ни беше на 5 минути от вкъщи и чавето вече беше 5 клас, та си ходеше само.
Виж целия пост
# 191
И кое е по-лесното в това, да изкараш 10 хиляди и да ги дадеш за училище?
Това са страшно много пари и трудно се отделят.
Виж целия пост
# 192
Хората с деца в ДУ, ни смятат за балъци дето си даваме парите за нещо, което те държат да подчертаят можем да го постигнем с цената на много усилия, нерви, скандали, местения по класове, участие в училищни настоятелства, скандали за пари, просене на пари за от шкафчета в кабинета до тоалетна хартия, каране по школи по език, задължително с цената на това единия родител да е максимум на 4 часа(може и занималня, втора трета) тичане, а ма господине ние сме до 17:00, Вие не разбрахте ли че трябва да работите до 16:30(кой по дяволите работи до толкова?!?) готвене всеки ден, кутии с храна, пари за лафки, телефони, задължително смяна на училище след 4 клас, школи, курсове, домашни, по найсе часа, баби, дядовци, лели, стринки........
Не благодаря задръжте си "безплатното" образование, след смятане се оказа че ще ми излезе малко по-евтино, но с бонус разбита нервна система, имам около 10 примера във фирмата. А аз балъка или по точно баровеца ги давам на две вноски, а не на десет или двайсе.

Точно така съм казвала винаги и аз - избирате ЧУ, защото е по-лесно, а не защото децата ви ще бъдат научени по-добре Joy Между другото, почти нищо от изброеното не ми се е случвало на мен в ДУ - нито скандали, нито нерви, училищни настоятелства и т.н. Школата по език ни беше на 5 минути от вкъщи и чавето вече беше 5 клас, та си ходеше само.

От 2005 /когато детето ти е постъпило в първи клас/ и към днешна дата промените в образованието и училищата са доста. И за съжаление за тези 12 години те не са за добро. Повярвай ми за 10 000 лева никой не си клати краката. По лесно ще ни е да не ги даваме. Лесно ще ни е школата на е на 5 минути от вкъщи,  ама аз работя на час с кола от вкъщи. За съжаление София не е Чирпан. Ще ми се да мога да прескоча от офиса , ама не м се получава. Радвай се, че малкият град не е позволил скандали и агресия в училище. Щото към днешна дата в големите училище ги има доста.
Виж целия пост
# 193
От 2005 /когато детето ти е постъпило в първи клас/ и към днешна дата промените в образованието и училищата са доста. И за съжаление за тези 12 години те не са за добро. Повярвай ми за 10 000 лева никой не си клати краката. По лесно ще ни е да не ги даваме. Лесно ще ни е школата на е на 5 минути от вкъщи,  ама аз работя на час с кола от вкъщи. За съжаление София не е Чирпан. Ще ми се да мога да прескоча от офиса , ама не м се получава. Радвай се, че малкият град не е позволил скандали и агресия в училище. Щото към днешна дата в големите училище ги има доста.

Ха, някой се е ровил много надълбоко, аз вече бях забравила за Чирпан. Уфф, като ме подсети и ме налегна носталгия по малкия град Rolling Eyes
Виж целия пост
# 194
Аз чак сега изчетох всичко и открих, че от спора няма никакъв смисъл Simple Smile
Ама понеже заигравката на Ежко с мейлите на ученици от СМГ е с мен, ще му отговоря тук (макар че ме зачекна в темата за СМГ - нямам време да пиша навсякъде, че имам много работа преди дълга отпуска, ще ме извините).
Ежко, написа ги мейлите деветокласника, по-скоро ги скицира и ми каза да не го занимавам с глупости повече, защото си има работа. Ми доста приемливи се получиха, за мен. Напълно читаво свързан текст, даже и на стил беше докарал първия уводен абзац (после скицира какво ще включи като фактология - доста изчерпателно), разбира се, без нито една правописна грешка на български (пише абсолютно грамотно от 4-ти клас - хем ти да видиш - в квартално ДУ от не-елитните Wink На немски се беше справил с превода, сносно. На английски имаше текстови грешки, признавам (очаквано - нивото му е към В1 някъде, даже с граматиката е към А2). Текстът се разбира все пак, но има да гони...
Ама аз съм с ниски летви, явно Simple Smile Ей го, малкият е 4-ти клас, аз се радвам, че пише що-годе читави преразкази и (почти) без правописни грешки. Имат прекрасна учителка Simple Smile
Скрит текст:
Е, не решават ЧХ в клас, но пък знаят кой е Бах, Моцарт, Бетовен, Шуберт, Шуман, Лист, Шопен, Рахманинов, Чайковски и могат да различат музиките им; знаят състава на симфоничния откестър и правят двугласни музикални диктовки, както и пеят нотни текстове на прима виста Wink Английският е на оттицателно ниво, но аз лично се боря с това и междувременно търсим време за курс...

Hope for Two, не всички деца от ДУ ходят по уроци, хеле пък от 6-ти клас Simple Smile Аз познавам повече такива, които не са ходили, отколкото такива, които са. Но пусти стереорипи от телевизора...
Ето, веднага ти давам за пример МУ - там никой не ходи на уроци по БЕЛ и МАТ, защото са с други приоритети и имат 2 приемни изпита след 7-ми клас. Та моите познати хора мналата година, 3-ма, изкараха по БЕЛ и МАТ общо 5 оценки 5-5.50 и една 4.50-5.00 Wink и са съвсем грамотни, умни, будни деца. Това вероятно за вас е пълен провал де, но за мен е напълно приемливо.
Или пък училища из страната...
Големият ми син никога не е ходил на частни уроци, нито на езиков курс. Балът му след 7-ми стигаше за навсякъде. И на курс в СМГ не е бил - до 4-ти клас. Ходи на курс по БЕЛ в 7-ми клас и сега ме е яд, че се поддадох на масовата психоза... резултатите на входа и на изхода бяха със стотни (не-решителна) разлика. Сега вече дойде време за курс по АЕ (в профил НЕ отиде въпреки моето неодобрение) и понеже се чудех за школа, благодаря на Луси за отзива за Аво - ще пробваме там.

Статистиките... прочетете малко теория на вероятностите и статистика - гледайте извадките: едно е среден успех на 40 деца, съвсем друго е на 120-150 (толкова са в кварталните)... това ще отговори и на въпроса защо не бива да се класират училища като абсолютна бройка.

За удобството - ами не ми е изключително удобно с логистиката, особено с малкия и безкрайните му участия и извънредни занимания в последния момента, ама ... търпя Wink
За мен е важно да учат и да се занимават с това, което обичат, без зор, както и да се научат на труд и да гонят целите си. Толкоз Wink Наливането на знания не е за мен - предпочитам сами да си ги търсят и да следват целите си, сами да поискат да учат.

Последно по темата с езиците - работя с много чужденци, на английски - някои с роден език АЕ, повечето - не. Всеки с акцента си (почти безпогрешно различавам поне 10 вида акцент). Никога досега не ми се е случило да си помисля недобри неща за колега с недотам добър английски, но добър професионалист. Но много пъти ми се е случвало обратното - при перфектен/роден английски и пълна дупка в познанията Simple Smile което не означава, че съм права де.

Ето, различни хора сме.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия