Правопис в първи клас

  • 31 122
  • 199
# 165
 Царство му небесно!  Flowers Rose Flowers Rose
Щом човека е предизвиквал възхищение с краснописа на свещеното българско писмо, то човека си е заслужавал живота.

Дано сте се поучили от таланта на роднината ви... и да радвате близките си с красота.
 
Виж целия пост
# 166
С много неща могат да се зарадват хората.
На един едно му приляга, на друг - друго.  Simple Smile
Да се върнем на правописа в първи клас.
Виж целия пост
# 167
Здравейте,
 Изчетох почти всичко , но не намерих отговор на мои те въпроси.Лятото аз ще се занимавай със сина ми и имам следните питания , на който ако  някой може да ми отговори ще съм много благодарна.
Левичар е и пише не много добре  , в смисъл не много красиво.Как мислите как може да се пооправи това след завършен първи клас ?Но не ме притеснява това най-много а това , че пропуска някой път някоя буква и мисля че го прави от разсеяност .Правя му диктовки  и всяка сгрешена дума го карам да я пише по 10 пъти , но какво да прави с пустата концентрация.Днес сгреши думата " Мама", написа я " Мам" , естествено , че знае как се пише но мисля , че се отплесва.Друго , което не ми харесва , че  доста поправя.В един текст една страница има 3 грешки поправени  от него .Дайте ми съвет как се оправя това.Аз го карам да препише текста , като до 4 пъти сме стигали .Нямам поглед над други деца и не знам дали повечето правят същите неща.Моля ви за съвет , на кое и как да наблегна.
Благодаря.
Виж целия пост
# 168
Здравейте,
 Изчетох почти всичко , но не намерих отговор на мои те въпроси.Лятото аз ще се занимавай със сина ми и имам следните питания , на който ако  някой може да ми отговори ще съм много благодарна.
Левичар е и пише не много добре  , в смисъл не много красиво.Как мислите как може да се пооправи това след завършен първи клас ?Но не ме притеснява това най-много а това , че пропуска някой път някоя буква и мисля че го прави от разсеяност .Правя му диктовки  и всяка сгрешена дума го карам да я пише по 10 пъти , но какво да прави с пустата концентрация.Днес сгреши думата " Мама", написа я " Мам" , естествено , че знае как се пише но мисля , че се отплесва.Друго , което не ми харесва , че  доста поправя.В един текст една страница има 3 грешки поправени  от него .Дайте ми съвет как се оправя това.Аз го карам да препише текста , като до 4 пъти сме стигали .Нямам поглед над други деца и не знам дали повечето правят същите неща.Моля ви за съвет , на кое и как да наблегна.
Благодаря.

Писане по много пъти на дума, още повече пък на текст, не оправят проблема с концентрацията. Дори напротив - постига се обратен ефект. Тогава на детето ще му писне още повече - та това е най-скучната дейност. Щом греши не от липса на знание, а поради липса на концентрация, не издевателствай над него по този начин.
Прави си му диктовки, очертавай пропуските. И се запаси с търпение. Не се надявай, че след първи клас е стандарт да се пише без грешка.  Sunglasses Няма по-голяма грешка от такова едно очакване.
Виж целия пост
# 169
И като я напише какво? Нищо се правите с това писане по десет пъти, освен да се изнервяте взаимно. А преписването е едно от най-тъпите и безсмислени  неща, които могат дабъдат накарани децата или възрастните да правят. Никакво преписване и никакво писане по десет пътиТой трябва да си я дели на срички и на срички да я пише.
Виж целия пост
# 170
Здравейте,
 Изчетох почти всичко , но не намерих отговор на мои те въпроси.Лятото аз ще се занимавай със сина ми и имам следните питания , на който ако  някой може да ми отговори ще съм много благодарна.
Левичар е и пише не много добре  , в смисъл не много красиво.Как мислите как може да се пооправи това след завършен първи клас ?Но не ме притеснява това най-много а това , че пропуска някой път някоя буква и мисля че го прави от разсеяност .Правя му диктовки  и всяка сгрешена дума го карам да я пише по 10 пъти , но какво да прави с пустата концентрация.Днес сгреши думата " Мама", написа я " Мам" , естествено , че знае как се пише но мисля , че се отплесва.Друго , което не ми харесва , че  доста поправя.В един текст една страница има 3 грешки поправени  от него .Дайте ми съвет как се оправя това.Аз го карам да препише текста , като до 4 пъти сме стигали .Нямам поглед над други деца и не знам дали повечето правят същите неща.Моля ви за съвет , на кое и как да наблегна.
Благодаря.
Това, което правите е изтезание за детето и мъчение за Вас. Детето Ви се справя много добре за първокласник. Не "пренавивайте" нещата, те ще си дойдат на място, ако редовно му правите по  една диктовка и го карате да чете редовно по няколко странички. Можете първо да му дадете сам да си провери и открие грешките и след това да го направите заедно. Няма да постигнете нищо, ако го карате да прави нещо по много пъти. То просто се изморява и още по-трудно се концентрира.
Виж целия пост
# 171
При нас разконцентрирането по време на диктовка го борим със самопроверка. След като напише диктовката, не чета текста и да проверява, а чакам да ми бъде прочетен написания текст. С това упражнение открива почти всички допуснати грешки от разсеяност. Допълнително избираме текстове, които не са учени в клас, защото тогава ги знае наизуст и даже и когато си ги чете го прави машинално без да вниква в съдържанието. Естествено случва се да има все още изпуснати грешки, но те са вече предимно на по-трудни думи (безценна, отдава), за които още не са учили правилата, та и това ще си дойде по местата. За преписване прави само упражнения, в които има да се поправят грешки в текста или да се дописват букви, така че да се упражняват правилата. Мисля, че тези упражнения са в пъти по-полезни от писане по 10 пъти на една дума.
Виж целия пост
# 172
Здравейте моят син  вече в втори  клас и допускаше доста правописни грешки , също бъркаше съгласни като Ц,С,Ч, Ш И др. В математиката беше  по-добре, макар че и сега там му върви повече ,  както и да е по темата.....преди година го заведох  на консултация в един от прославените центрове в града и за малко не го изкараха какъв ли не, не казвал това или онова правилно, леко "ръкал","л" не можел да казва и т.н, наговориха ми ужасни работи според мен с цел  само и само за да ни накарат да го водим там. Отидох и в друг център пак същото отношение, но го водих около 6 месеца детето нито веднъж не си изкара целия предвиден час, караха ги като на конвейр.... и аз се отказах.Няма да споменавам имената на тези центрове, но който се интересува да ми пише на лични да му ги кажа, за да си спести парите и нервите които аз изхабих. Съвсем случайно обаче дъщерята на моя бивша колежка, която е дипломиран логопед се беше върнала от София, тогава не работеше и чисто  доброволно без да я моля дори  се зае с него  и честно да ви кажа, грешките се коригираха, допуска, но много го малко от преди.Явно е че такива специалисти са необходими, обаче е много важно на какъв ще попаднеш. Мисълта ми и съвета ми към всички майки, чиито деца имат някакви сходни проблеми е задължително в такива случаи  се обърнете към логопед, защото до колкото разбрах такива грешки имат някаква устойчивост и не се преодоляват от само себе си. Само, че си отваряйте очите и гледайте човека, който ще се заеме с вашето дете да го прави наистина от любов към професията и децата, а не от чисто печелбарство.Не  е трудно да се различат по принцип си личи. Успех на всички и хубав ден:) Ако поста ми не е бил много много по темата се извинявам, просто реших да напиша моите впечатления.
Виж целия пост
# 173
Здравейте,моята дъщеря ще бъде в 1 клас....когато мога се занимавам с диктовки,писане,четене.....Като всички деца и тя допуска грешки,изпуска ,,Ъ'' или слага ,,Ъ'',без да има в думата.Примерно понякога пишеше ,,конъ'',Посъветвах се с госпожата дали не трябва да отидем на логопед,а тя ми обясни,че проблема е фонетичен т.е.,тя при думата кон чува ,,н,, накрая и затова го пише.Когато почнах да диктувам и произнасям по-звучно и добре думите,този проблем изчезна...
Виж целия пост
# 174
dori dori, нали дъщеря ти ще бъде в първи клас, какви диктовки правиш? Според мен е достатъчно да може да прави звуков анализ, да разделя на срички, ченгелчета и ръкописни букви, ако иска и се справя, ако има желание - да чете и толкова. Иначе какво ще прави в училище?
Виж целия пост
# 175
dori dori, нали дъщеря ти ще бъде в първи клас, какви диктовки правиш? Според мен е достатъчно да може да прави звуков анализ, да разделя на срички, ченгелчета и ръкописни букви, ако иска и се справя, ако има желание - да чете и толкова. Иначе какво ще прави в училище?
Аз също не настоявам да правим сложни неща,но желанието идва от нея самата.В градината една от госпожите много се занимава с тях и им прави кратки изречения като диктовка.Явно  му е интересно на детето,затова правим...
Виж целия пост
# 176
В градината една от госпожите много се занимава с тях и им прави кратки изречения като диктовка.
Браво, случили сте на госпожа, обикновено в градините подготовката за първи клас е на доста по-ниско ниво в сравнение с тази в ПГ, въпреки уж еднаквата система, по която се движат.
Виж целия пост
# 177
Да,въпросната госпожа е от по-старата генерация и много и е важно с какъв успех и знания ще отидат в 1 клас.
Виж целия пост
# 178
А не отиват ли децата точно затова в 1. клас, за да се научат да пишат и четат там? Явно моите изисквания са доста занижени, но аз не разбирам, как може да се очаква или изисква от първокласник да пише правилно. Децата са едва в началото на процеса на усвояване на правопис, който продължава с години. Няма как след или в 1. клас да се владее перфектно.
Напълно нормално ми се вижда и това, децата да пропускат букви или да ги заменят с други, защото пишат това, което чуват.
Виж целия пост
# 179
А не отиват ли децата точно затова в 1. клас, за да се научат да пишат и четат там? Явно моите изисквания са доста занижени, но аз не разбирам, как може да се очаква или изисква от първокласник да пише правилно. Децата са едва в началото на процеса на усвояване на правопис, който продължава с години. Няма как след или в 1. клас да се владее перфектно.
Напълно нормално ми се вижда и това, децата да пропускат букви или да ги заменят с други, защото пишат това, което чуват.

Да де, затова отиват. Ама пусти и родителски амбиции.  Sunglasses После защо децата имат психически проблеми от ранна възраст, защо при първа възможност зачезват или зарязват училището. Ми нормално да имат такива проблеми децата - юркани и пришпорвани до откат от някой, който си трепе собствения комплекс чрез тях.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия