Прием на дете със СОП в градинска група

  • 2 437
  • 19
Здравейте,

Моля ви, който е запознат с въпроса за прием на дете със СОП в градинска група, да сподели, по-специално ме интересува, след постъпване на детето, осигурява ли се допълнителен персонал и от кого, който да следва програмата, която е конкретна за детето за подпомагане неговата интеграция и потребности и за осигуряване на спокойна среда и за останалите деца в групата
Виж целия пост
# 1
Погледнете наличната информация и попитайте в този подфорум http://www.bg-mamma.com/index.php?board=413
Виж целия пост
# 2
Благодаря много за отговора но към момента не намирам отговор на въпросите ми там в нито една от темите.

Предварително благодаря и на всички останали, които ще се включат с информация
Виж целия пост
# 3
Нормативно мога само да ти пиша, че към момента има една нова наредба -НАРЕДБА за приобщаващото образование. Иначе сигурно и в новия закон е фиксирано. Виж тази наредба.Но....едно са законите, друго е на практика. Тъй че по принцип директоркато трябва да : сформира комисия, да преценят положението, да се обърнат към инспектората и да поискат ресурсен учител. Процедурата е.....ужасна. Трябва да изиска просто такъв специалист. Peace
Виж целия пост
# 4
отровкa, благодаря много за споделеното.

Много е тъпа ситуацията, откровено казано.

Утре имаме среща с директорката, аз за да не ходя неподготвена, освен протокол от проведената родителска и събрани подписи от родители, тази сутрин по диагонал изчетох новия ЗАКОН за предучилищното и училищното образование от 2016, нищо по-специално не намерих, освен, че детските градини и училища са длъжни да приемат такива деца, до 3 деца на група или паралелка, че трябва да се изготви специална програма свързана с конкретните потребности на детето чрез специална комисия.

Когато предложих в нашата градина да поискаме ресурсен учител, беше ми казано, че трябва да уволнят някоя от настоящите госпожи на групата,а госпожите ни също са в потрес от ситуацията и треперят да не стане нещо с това дете защото носят отговорност и да не си загубят работата.

Самото дете за мен е супер нещастно защото има нужда от специални грижи, родителите казват, че нищо му няма, дори искат да подават оплакване от мен за лично отношение и защото съм направила протокол от срещата (между другото официално съм избрана за протоколчик на групата Simple Smile, част от другите деца вече са ужасно стресирани, започват да отказват да ходят на градина защото не искат да бъдат хапани или удряни или замервани (вчера въпросното дете е счупило някаква пластмасова играчка в ръката на друго дете и се наложило да махат останали частици от играчката с пинцети от ръката на детето), останалите родители, чийто деца все още не са пострадали дават "пас" защото на тяхното дете нищо му нямало, изобщо, както написах в началото - ужасна тъпа ситуация.

Хем ми е мъчно за това дете, хем ми е още по-мъчно за моето, което нощем вече се буди с писъци и плачейки, че не иска да ходи на градина, а също и за останалите, които страдат, както и за госпожите. Хем разбирам, че директорката сигурно ще каже няма пари за ресурсен или специалист....

Все пак искам законово да сме си извървяли пътя,както се казва, пък каквото се случи.

Към момента мога само да се моля сина ми да е разумен и да избягва въпросното дете, както съм го помолила да прави и както се казва, Господ да пази децата ни и да събирам информация какво следва да се направи, друго не виждам
Виж целия пост
# 5
luce, щом родитлите казват, че нищо му няма, сигурна ли си изобщо, че е със СОП? Ако няма диагноза от специалист, че детето е със заболяване или увреждане, заради което има СОП, то няма как да бъде третирано като такова.
Виж целия пост
# 6
По думите на родителите, имало само проблеми с говорния апарат, в смисъл, че вече е на 5, а все още не говори. Логопед-психолог, пак по техни думи, бил обяснил, че има забавяне във вербалната му комуникация, все пиша по думите на родителите защото на родителската ни казаа, че имало официално становище от психолог, че на детето нищо му няма, което са оставили в групата, после разбрахме, че такъв документ никога не е бил представян. Дори и да няма, очевадно детото има проблем с говореното, както е дефинирано според новия закон и приложената дефиниция, цитирам :

 § 1. По смисъла на този закон:

27. "Специални образователни потребности" на дете и ученик са образователните потребности, които може да възникнат при сензорни увреждания, физически увреждания, множество увреждания, интелектуални затруднения, езиково-говорни нарушения, специфични нарушения на способността за учене, разстройства от аутистичния спектър, емоционални и поведенчески разстройства"

Би следвало детето да се приема за такова. В противен случай не мога да си обясня на какво основание родителите изискват по-специално и повече внимание и от страна на госпожите, и от страна на родителите, и на децата ни. Родителите на детето казват : "Казаха ни, че сигурно ще навакса говорния дефицит, но не се знае точно кога. Той и големият син беше така, някъде към пубертета са оправи " Е, до тогава какво да правят децата, които се случват в група / паралелка с подобно дете. Въпросът ми е общ, защото съм сигурна, че има мног други подобни случаи.

За мен най-правилно е детето да бъде прегледано и да се установят точно нуждите му, което без съгласието на родителите би било почти мисия невъзможна.
Виж целия пост
# 7
Почти е невъзможно да бъде прегледано и диагностицирано без съгласие на родителите. Според това, което цитираш, не би следвало да се приема за такова, ако няма документ от компетентно лице, който удостоверява 1) че има езиково-говорно нарушение и 2)че от това нарушение възникват потребности, които не могат да бъдат покрити без "специални" мерки. Дори да е със СОП и да се преборят за ресурсен (който ще работи с него 1-2 пъти в седмицата, или максимално по няколко часа дневно) едва ли ще се реши проблема за година-две в градината.

Всеки родител иска от госпожи и околни да се съобразяват с детето му. И без и със СОП в момента почти няма механизъм да се справят с агресивно дете в групата. Ако си разглеждала форума, си видяла, че доста, ако не всички родители имат или са имали поне едно с подобно поведение в класа/групата. В нашата са две, за едното и аз подозирам, че е за лекар и диагноза. Единствено решение при подобна ситуация е да преместиш своето, и да се надяваш, че няма да се толкова зле нещата на новото място.
Виж целия пост
# 8
datura_inermis, абсолютно съм съгласна с написаното от теб и за преместването веднага се сетих като вариант, но проблема ни е, че сина ми върви с набор 2012, а не както е роден с набор 2013 поради доста по-бързото му развитие. Писах за това в съседната тема, не искам да се повтарям. Исках да кандидатстваме с набор 2012, но на практика, след получения отговор се оказва мисия невъзможна защото може да се случи при обявени свободни места за набор 2012 и липса на желаещи или чакащи, което за района, в който сме, струва ми се невъзможно да се случи. Миналата година  теглихме голям заем и към момента ни е абсолютно невъзможно и да помислим за частна градина, а докато го изплатим, детето вече ще е в училище. Както и да е, нещо все ще измисля, знам, че съм захванала борба с вятърни мелници, но ми е болно защо така се получава - ако едно дете е агресивно, веднага минава в категория "по-специални" и се включват някакви закони и др.подобни, а кротките, не агресивни деца вълци ги яли и те трябва да търпят това поведение и да се опитват да социализират агресивното, че ги хапе, удря и тероризира.

Аз съм решила лесно да не се дам, вече почти изчетох и наредбата за приобщаващо образование, нищо конкретно, освен добре известната работа и оценка от лекари, психолози, логопеди и др. подобни за такива деца. Само интересното е, че е споменато, че деца, които се развиват по-бързо от останалите също имали права - да им се направи и на тях оценка и да се подпомага развитието и талантите им.

За майтап мисля да го спомена на директорката, че искам да се направи на моето дете оценка,което е на 4 год. и смея да твърдя е доста напред в развитието си. Сега сериозно, единственото, което искам за детето си е да е здраво, спокойно когато го оставям на градина и да расте безгрижен и щастлив защото кога, ако не сега е момента да е такъв. За останалото - живота е пред него, достатъчно разумен е да направи правилния за себе си избор.

Исках да събера информация как се процедира, отровка го е описала много точно, до тези заключения стигнах и аз, голямата НО е директорката, защото към момента не е взела никакво отношение
Виж целия пост
# 9
Да ви кажа, най-вероятно нещата ще си продължават така, докато това дете не отупа наред всички останали и не започнат всички родители да се изнервят. Поне при нас така стана. Отначало майката беше много силна вилна, че на детето нищо му нямало, но като започнаха да скачат всички родители наред на родителската среща, че и не малко от тях стигнаха до директорката, да видите как стана по-ниска от тревата. На следващата родителска среща даже не изчака да се повдигне въпроса, а сама заяви, че вече детето посещава специалист и помоли за разбиране и търпение.
Виж целия пост
# 10
Отровка ти го е написала за дете със СОП. Каквото и да говорят родители и учители, и каквото и да мислиш ти, щом няма вашето документи, че е такова, или че е болно от нещо, което предполага да е такова, то не се води със СОП. По-скоро зарежи СОП, разгледай наредби и закони за деца в риск, ЗЗД, и действай в тази насока - или че твоето е застрашено със съответните жалби и бумащина, или че родителите на агресора не полагат достатъчно грижи (което може да не е така или да не се докаже изобщо) и пак със сигнали.

Ако само на няколко деца им прави впечатление, или са засегнати от агресора, едва ли ще постигнеш нещо. Колкото и бързо да се развива детето ти, социалните умения да се справя в реалността на българските институции за отглеждане на деца може да му куцат, особено ако не е било в ясла, където да претръпне към ежедневно блъскане, удари и крясъци. Оттам да реагира различно от повечето, съответно на дразнителя му е по-забавно да тормози него.

Виж целия пост
# 11
Благодаря много за споделенето, ще видим какво ще се случи утре след срещата с директорката.

Синът тръгна ясла на 1 год. и 9 мес.,и да, до преди да тръгне беше един такъв свит добрилчо и всичко даващ, но от действителността към момента, мисля, че доста добре се оправя. Дори понякога си признава, че е бил наказан, когато си е играл с приятелите за бели, както казва самия той Simple Smile.

Въпросното момче не харесвало деца с очила, а сина ми носи такива, ние се разминаваме към момента само с хапане, на две други деца вече е счупил очилата, не било голям проблем, според майката защото ги били платили, какво толкова  Shocked Rolling Eyes
Виж целия пост
# 12
Ама че овца. А травмата на децата дали е платила?
Виж целия пост
# 13
Ама че овца. А травмата на децата дали е платила?
Незнам дали мозъка и може да обработи такава информация, щом ще пише жалба срещу мен, че пиша протоколи родителските срещи, като официално съч избрана за такава и гласувана на обща родителска

Както се казва - простотията ходи по хората, не по животните....
Виж целия пост
# 14
Преди години работех в група с 32 дечица и постъпи дете с проблем. Още първите дни имаше ....проблем.Откъсна ми обецата от ухото, докато учим/голяма група/, той обикаля и налага. Майката донесе бележка, че детето е "физически здраво".....и т.н.т. Майчици, когато детето ти е ...различно, са ти нужни години, за да го признаеш. От друга страна такива дечица имат нужда да бъдат интегрирани, но....според мен да има "праг" за проблема. И когато учителите не са подготвени /а те не са/, на това дете повече се вреди, отколкото да се помага.Пък другите.....да си траят!От години такива случаи се неглижират.Да има наредби, закони, закончета, но те на практика НЕ работят. Та, според наредбата - 1. учителите сигнализират на директора. 2. директора прави комисия, излизат със становище+протокола от род.среща;3.директорката го внася в Инспектората.4.Инспектората е длъжен да излезе с решение - примерно назначава комисия - логопед, психолог, пред която се води детето.5. Това се представя на родителите и те са длъжни да заведат детето на тези специалисти.6. родителите отказват-ясно е.7. Инспектората има правото и властта да ги задължи и да ги докладва на социалните служби. Добър изход- ресурсен учител/всеки ден/+работа с психолог! Лош изход /по-вероятен/-нищо не се случва.Директорката покрива нещата.... От кой град сте?А сега текат много проверки по тази наредба.Идеята е да се премахне, защото освен безкрайно писане на протоколи нищо не се случва. И съвет-идете при Инспекторите по образование на съответния град. Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия