Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 29

  • 148 829
  • 923
# 555
Бригадира, разбирам много добре раздразнението ви като съседи. А сега си представее какво им е на родителите. Не си мислете, че детето с аутизъм може да се ''превъзпита''. Очевидно нямате никакви познания по това състояние. Повярвайте ми, много е трудно да си родител на дете с аутизъм. Ужасно е трудно. От една страна болката, че детето не е ''нормално''. от друга страна умората и изтощението от грижите покрай детето. Проблемите със съня са типични за аутизма, както и тропането, удрянето на предмети един в друг, правенето на едно и също нещо по емнайсе пъти.

Това, от което родителите и това семейство имат нужда, е помощ и разбиране. Не подписки, изхвърляне и отблъскване. Защо наистина не гледате детето един-два часа и не покажете на тези родители как точно да ''възпитат'' детето? Много е лесно да гледаш отстрани, но това е едно тежко състояние, което има сериозни последици върху здравето на цялото семейство. Прочтете, поосведомете се, пък поканете родителите на кафе вкъщи, поговорете, попитайте ги от какво имат нужда.

Ако детето е на 7 години, но е с умствена възраст 1 година, може и да има някаква приспособена група в детска градина, не знам как стои въпроса в България. Недейте с лошо, опитайте се да видите с какво можете да помогнете на детето и родителите. И не, не мисля, че ви е лесно с тези шумове като съсед. Но недейте с лошо. Това семейство има нужда от помощ, не да бъде изхвърлено на улицата.
Виж целия пост
# 556
KittyCatty, какво още бихте могли да ми кажете за Аспергер!?
Виж целия пост
# 557
brigadira, освен да попитате в отдел "Закрила на детето" какво може да се предприеме като подкрепа за подобряване състоянието на детето не виждам какво друго може да направите.Може и да подадете там сигнал, за да задействат процедура за предприемане на конкретни мерки.
И да извикате полиция едва ли те могат да направят нещо.Детето не носи отговорност, а бащата в предвид диагнозата на детето също не може да бъде обвинен, че не взема мерки спрямо него за спазване на обществения ред.
В моя град , за да посещава детето ДЦДУ трябва родителят да подаде молба в Д "СП", че иска детето му да ползва тази социална услуга.Подписва се договор и се уточнява графикът за посещения.
Давам и линк за Методика за управление на случай за закрила на дете в риск от отдел "Закрила на детето"
http://www.asp.government.bg/documents/20181/20874/metodika_za_u … a900-1cb5c89f3024
Виж целия пост
# 558
Koki, въпросът Ви сигурно е към Магия. Аз, лично, почти нищо не знам.

Магия, четох в сайтовете на английски, че хиперлексията се свързва с тази обсесия, като се наблюдават 3 разновидности на хиперлексия и третият вид се отнася за деца, които имат леки смущения в соцуалните умения, докато трае обсесията, но се преодоляват с времето. Ако на някой му е любопитно, мога да пусна линкове. Но в български сайтове, нищо не намирам по темата или информацията е оскъдна. Бих искала да знам дали друга майка се сблъсква с подобна фиксация на детето към цифри и букви и как се справя. Дали детето трябва да се поощрява или да се отклонява от манията.
Виж целия пост
# 559
Koki, въпросът Ви сигурно е към Магия. Аз, лично, почти нищо не знам.

Магия, четох в сайтовете на английски, че хиперлексията се свързва с тази обсесия, като се наблюдават 3 разновидности на хиперлексия и третият вид се отнася за деца, които имат леки смущения в соцуалните умения, докато трае обсесията, но се преодоляват с времето. Ако на някой му е любопитно, мога да пусна линкове. Но в български сайтове, нищо не намирам по темата или информацията е оскъдна. Бих искала да знам дали друга майка се сблъсква с подобна фиксация на детето към цифри и букви и как се справя. Дали детето трябва да се поощрява или да се отклонява от манията.
Коки1 аз не разбрах дали към мен ти е въпроса за Аспергер? Но за съжаление моята дъщеря не е Аспергер, защото е на 4 год и ни звук, ни стон от устата и има все още, пък и няма обсебване към цифри и букви. Били сме при Станислава Чуринскиене на консултация, нейния син е изведен благодарение на нея от спектъра и е с такова обсебване от числа, та една консултация с нея би ви била от полза.
Виж целия пост
# 560
   Синът ми е с висок коефициент на интелигентност, има феноменална памет за географски понятия. Буквално сканира картите, после може да нарисува даден маршрут едно към едно. Никога не се губи, дори в напълно непознат град различава посоките. Нямам представа как го прави. Аз си го ползвам като навигатор постоянно. Като беше по-малък стимулирах това му умение, като купувах много атласи.   
     Другото е знаенето на календара наизуст. И като органайзер си го ползвам. Ако го питам какво сме правили на 09.10. ще ми отговори подробно и ще ми каже какъв ден от седмицата е бил. Тук вече не го стимулирам, просто защото нямам идея как.
    Има прекрасни стереометрични възприятия и може да нарисува сграда от всякакъв ъгъл дори и отгоре. Сръчен е. Тези му умения ги използваме в училище , за да прави различни проекти. Това е силната му страна, тъй като уроците в нормалния им вид са ни проблем.
Виж целия пост
# 561
The game, на каква възраст е синът ти, ако може да попитам? Какъв беше като по-малък, на три години да речем? Колко разбираше и говореше, до каква степен се справяше сам с ежедневието? Как беше със стереотипите и как е сега?...
Виж целия пост
# 562
  На 15 е вече. До 3 години изобщо нямахме идея, че имаме проблем. Проговори си навреме, но много странно. Две последователни изречения нямаха връзка помежду си. Почти не можеше да разказва и сега това е най-големият му проблем. В сравнение с много деца от спектъра той има много умения, но пак си е "странен", винаги е встрани от другите.След толкова години работа той се справя сравнително добре в училище, но вкъщи учим всеки ден заедно. Може да се справя с всички всекидневни дейности като транспорт, пазаруване, домакинстване. Проблемите са главно на социално ниво. Буквалист е, приема всичко буквално. Разбира, когато някой го притеснява или му се подиграва, но не реагира адекватно. Миналата седмица едно по-малко дете го накарало да си събуе чорапите и обувките и той стоял бос пет минути в тоалетната. Хубавото е че ми разказа за случката и доста си поговорихме, какво точно се е случило, дано да ме е разбрал. Другото хубаво в тази ситуация, е че когато афектирана му казах, че е трябвало да ритне детето, което му е събувало обувките, той ми отговори, че не е хубаво да удря когото и да било. Ох, и аз не знам вече. Децата растат, променят се, развиват се. Дано децата ни имат късмет, да срещат добри хора и да намерят своята ниша в живота. Желая на всички една успешна и спокойна година!
Виж целия пост
# 563
Браво... имате късмет, доколкото може да се нарече така и сте едни от малкото, които могат да се разберат за подобно нещо с детето си. Успех ви желая.
Виж целия пост
# 564
Другото хубаво в тази ситуация, е че когато афектирана му казах, че е трябвало да ритне детето, което му е събувало обувките, той ми отговори, че не е хубаво да удря когото и да било. Ох, и аз не знам вече. Децата растат, променят се, развиват се. Дано децата ни имат късмет, да срещат добри хора и да намерят своята ниша в живота.

Ние имахме подобен случай на една почивка с две деца от хотела, които много го дразнеха. Казах му да опита само да ги сплаши ( той беше с глава по- висок от тях). Репетирахме да си слага ръцете на Ф да ги изгледа страшно и да им каже : " дребосъци , я да изчезвате, че....". Но като стигна до момента да го претвори в действителност , не направи нищо. И като го попитах защо,  ми отговори - не искам да съм страшен и не искам да става с лошо. Душичката ми той,  как да стане Батка като не му е в характера.

Моят си трудно помни механично. Основно логично свързани неща, затова за всяко нещо търся логика. И предмети като ЧО затова са безумнотрудни. Трудно помни и имена. Бърка имената на бабите си и дядовците си, дори на братовчедите си. В Дг и в училище на една снимка закачена на хладилника репетирахме имената да децата, на госпожата.  Сега ако питам за някое дете или кой беше - той ми отговаря - не си спомням кой. Аз вече разбирам че не помни името на за хора отстрани изглежда разсеян и дори леко високомерен.за сметка на това има фотографска памет за детайли от натура и много добро въображение. Прекрасна музикална памет. Общо взето търсим силните му страни и наблягаме на тях.
Виж целия пост
# 565
  Аз сътворих родословно дърво. Успях да върна пет поколения назад. Много му е интересно, то и на мен ми е приятно. Сега ще се опитам да издиря снимки на прародителите ни.
   "Човек и природа" ни е голям проблем и на нас. Всички понятия като вещества, микроорганизми, системи в човешкото тяло са му напълно абстрактни. Хубавото, че  тук преди тест му дават лист с въпроси върху темата, на които е достатъчно да отговориш сбито, в едно изречение. Предполагам, че тук включва фотогеничната памет и успява да напише отговорите доста точно.
   
Виж целия пост
# 566
И ние правихме родословно дърво. Със снимки. Лицата са му ясни но думата етикет която е името на човека- му е адски сложно за запомняне.


Човекът и обществото ни е мъка на нас, Човекът и природата за сега му е много успешен предмет. Но човекът и обществото с всички тези имена на градове, полезни изкопаеми, сливи , круши - направо почва да се дави в тази информация... При нас също е тип тестова система за сега. Аз се радвам когато въпросите са по- широкообхватни. Всяка грешка ми показва къде имаме пропуски. За мен това е полезно - къде да се върнем какво да преговорим, къде си мисля че сме изчистили, а всъщност сме пропуснали.
Виж целия пост
# 567
Има ли някой тук с дете, което следва GAPS диетата?
Виж целия пост
# 568
Чета ви редовно, но не пиша.
Провокирана съм от поста на бригадния.
Прилича ми на моят съсед. Ако мога да го нарека така. Дали е истина това, че детето и денем и нощем е шумно? Това детенце не спи ли? Това е втората тема, в която срещам въпрос как да отстраним проблемно дете(в случая:да направим мръсно на съседа). И какъв е този панелен блок с 8 апартамента? Да не е тухлен? Гледната точка е същата като на тези под мен, записващи си колко пъти сме изпуснали нещо и след това посред нощ толкова пъти блъскат по тавана... А не се ли сещате, че може не детето да изпуска неща, а някой от родителите? Например вчера бях с мокри ръце и си изтървах чашата с кафе. Е нямате си и престава какво бумкане настана от долу... А, вие деца нямате ли? Значи съседът е изтърпял вашите деца да тичат, крещят и блъскат, но вие неговото не можете, нали? О, забравих - децата в норма се гледат в саксия. Останалите - вън... Човечето иска съвет от вас, мили родители, как да вземат детенцето на тези хора...
Всъщност компютърът ми беше хакнат и това ме навежда на тези разсъждения.
Виж целия пост
# 569
Разсмях се - това беше свежо!
Напомня ми нашите съседи отдолу. Обичаха да чукат когато децата им тропаха като бяха малки. Помня един случай, когато съседката отдолу дойде да звъни в момент в който четиригодишната ни щерка препускаше с нова пачка и  изобразяваше Одета от " Лебедово езеро". Мъжът ми, който й отвори вратата, съвсем сериозно я покани ако иска да седне на първия ред!  Сега , толкова години по-късно, като им дойдат внуците на гости за почивните дни  и настава патардия мнооооого ми се иска да й чукам и аз ...или  да я гледам с укоризнен поглед и да въздишам в асансьора мърморейки - оф тези деца кога ще пораснат...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия