Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 75 303
  • 739
# 255
Invisible, тук е в сила правилото за умножение, което с по -прости думи гласи:
Ако един елемент (примерно блуза) може да бъде избран по х начина и при всеки избор на блуза елементът Б (например пола) може да бъде избран по у начина, то изборът на двойка елементи (пола и блуза)  може да стане по х.у начинa. Правилото за умножение може да се обобщи за намиране брой на наредени тройки , наредени четворки и т.н. В случая е точно наредена тройка от облекла, понеже  трябва да се направи комплект от пола, блуза и обувки. Въпросът е по колко начина може да се окомплектоват? Според горното правило по 5.4.2.
Виж целия пост
# 256
И все пак, може ли да обясните задачата за мънистата как се решава, защото и аз се мъча  върху подобна за 4 клас от ЧХ за 2016 год. :
От бяло , лилаво и 2 розови мъниста била направена гривна. По колко различни начина може да изглежда тя?
Как се стига до отговор : 6 начина?
Виж целия пост
# 257
Благодаря на всички
Доста ми се проясниха нещата
Само не разбрах ако имаме повтарящи се неща,за колко елемента ги броим
3розови 2 сини и 1бяло топче
Поколко начина се нареждат в редица и по колко в кръг
Виж целия пост
# 258
.... и аз се мъча  върху подобна за 4 клас от ЧХ за 2016 год. :
От бяло , лилаво и 2 розови мъниста била направена гривна. По колко различни начина може да изглежда тя?
Как се стига до отговор : 6 начина?

Тази съм я решавала. Joy
http://www.bg-mamma.com/?topic=947972.msg33981478#msg33981478
Виж целия пост
# 259
Благодаря за решението. Има ли някъде подобни задачи, освен в Читанките, защото там се разглеждат случаите само на задачи, чието решение  е с използване на граф дърво?
Виж целия пост
# 260
Дидева а може ли да решим тази задача без да я рисуваме, а със запис, защото така може да изпуснем решение
Виж целия пост
# 261
Ако питаш за готов отговор, нямам такъв.
Виж целия пост
# 262
Може ли помощ за следната задача, Хитър Петър 2015 г. за 3 клас:
10.Колко от числата между едно и осемдесет и едно са с осемнадесет по-малки отчетно число с различни цифри?
Отг. 36
Виж целия пост
# 263
Стана ми интересно. Не съм математик, така че нека математиците кажат дали разсъждавам правилно. Ето и моят отговор:
За да се получи сбор четно число 18 трябва да се събере с друго четно. Четните от 1 до 81 са 40. Четните числа с повтаряща се цифра са: 22, 44, 66 и 88. Като ги извадим от 40 възможни сбора се получава 36. Т.е при 36 четни числа събрани с 18 ще получим сбор четно число, образувано от различни цифри.
Виж целия пост
# 264
Стана ми интересно. Не съм математик, така че нека математиците кажат дали разсъждавам правилно. Ето и моят отговор:
За да се получи сбор четно число 18 трябва да се събере с друго четно. Четните от 1 до 81 са 40. Четните числа с повтаряща се цифра са: 22, 44, 66 и 88. Като ги извадим от 40 възможни сбора се получава 36. Т.е при 36 четни числа събрани с 18 ще получим сбор четно число, образувано от различни цифри.
Не трябва ли да се изключат четните до 19?
Виж целия пост
# 265
Най-голямото възможно число, което може да се получи е 98 = 80+18. От 1 до 98 точно половината числа са четни. Т. е имаме 49 четни числа. Но четните числа, по-малки от 20 не могат да се получат от 18+ число между 1 и 81.
49-9=40. Трябва да отчетем и четните числа с еднакви цифри в този интервал - 22, 44, 66 и 88.
40-4=36
Виж целия пост
# 266
Задача за 3 клас от Математика без граници есен 2015

 Зад.9
__ /3*2 + 15-25=0
Как да обясня, че 15-25 = -10 , като не са учили?

Зад.12
Пресметнете:
20+1-3+5-7+9-11+13-15+17-19=
Очевидно трябва да се групират , така, че да се смята лесно, но 1-3; 5-7... все отрицателни числа?

Как да го обясня?
Виж целия пост
# 267
Задача за 3 клас от Математика без граници есен 2015

 Зад.9
__ /3*2 + 15-25=0
Как да обясня, че 15-25 = -10 , като не са учили?

Зад.12
Пресметнете:
20+1-3+5-7+9-11+13-15+17-19=
Очевидно трябва да се групират , така, че да се смята лесно, но 1-3; 5-7... все отрицателни числа?

Как да го обясня?
Съобразяваме, че първите две събираеми трябва да правят 25, та накрая разликата да е 0.
И тогава уравнението се свежда до  Х: 6 +15=25
х:6=25-15
х:6=10
х=10.6
х=60

Втората - с разместване на събираемите.Примерно:
20+1-3  +  5+9-7   +  13-11   + 17-15   -  19=
21-3   +    14-7   +  2 + 2  -19=
18+7+4-19=29-19=10
Виж целия пост
# 268
 newsm20
Не че ще мога да го обясня на моето дете, все пак благодаря!

Зад.13 от същото състезание:

Първоначално имах 9 листа Няколко от тях разрязах на 3 части.
Вече имах общо 19 листчета хартия.
Колко листа съм разрязал на 3 части?

Решение(според мен):
9 листа на 2 части правят 18 листчета, но ако 1 от тези листа разрежем на 3 части стават 19.
Хубаво, ама отговорът е 5. Praynig #Cussing out Mr. Green
Виж целия пост
# 269
Отговорът на първата не е ли 15?
Зад.13 от същото състезание:

Първоначално имах 9 листа Няколко от тях разрязах на 3 части.
Вече имах общо 19 листчета хартия.
Колко листа съм разрязал на 3 части?
При едно разрязване на три части се добавят две нови парчета. Накрая имаш 10 листчета повече от началото.
10:2=5
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия