Грешна ли е 24 задача от изпита за НВО на седмокласниците

  • 22 608
  • 222
# 45
Не, искам всички деца да имат равен старт в уж безплатното ни скапано образование.За децата с възможности и високи претенции си има частни училища.

Все пак говорим за средно образование,което би трябвало да го завършат всички деца.

На теория равния старт може да звучи добре, но на практика май никъде го няма, дори и в развитите държави с малки изключения. А частното училище всъщност не е никаква гаранция за качество, някъде гледат на децата като на касички. Имайте предвид, че родителите на деца с възможности и претенции също плащат данъци и финансират държавното образование, т.е. и те имат пълното право да запишат децата си в държавно училище, не ги засилвайте към частно. Иначе "задължителното" образование май не е толкова задължително за всички, санкции - няма, а, май щели да спират детските на неучещите.
Виж целия пост
# 46
Не, искам всички деца да имат равен старт в уж безплатното ни скапано образование.За децата с възможности и високи претенции си има частни училища.

Все пак говорим за средно образование,което би трябвало да го завършат всички деца.

Ми не става. Равен старт би трябвало да има в първи клас, ама напоследък и там няма, но след това вече кой както си го е направил. "Твоето" може да стане, ако направим 10 НЕГ- а ( Първа НЕГ, Втора НЕГ, Трета НЕГ...) Twisted Evil Да, ама не, пак няма да се получи, защото след втората НЕГ вече децата няма да са същите и нивото ще е по-ниско, респективно напливът пак ще е за Първа НЕГ или за Втора НЕГ и пак ще трябва да има изпит, и пак ще има уроци.

ЧУ не са за децата с възможности, а за родителите с възможности Twisted Evil Децата с възможности след състезателен изпит заемат добрите места в елитните училища.

Не виждам защо средно образование да не завършат всички деца, макар и не в НЕГ newsm78 Има училища за всякакви деца, даже и за такива с тройки, а по новата система и за тези с двойки пак ще има, защото вече ще има точки, а не оценки. Та системата с трудните задачи не пречи никому да завърши средно образование, а само регулира кой да влезе в елитните.
Виж целия пост
# 47
    Не става въпрос нито за лесни изпити, нито за уравниловка нито само за ограничените места в гимназиите. Става въпрос, че една немалка част от децата не получават определеното според образователните институиции образователно ниво.Математиката не е само изпит НВО, а и знания, които се акумулират и ще се надграждат в средното образование. Според мен се измества въпросът само в крайната част на скалата, където се гонят максимални резултати.Не всички се инетересуват от НЕГ и СМГ. Но понякога и петицата е трудно достижима, въпреки усилията в рамките на училището. Споменах за училището на детето ми. Освен че се занимавам много с него, използвах и действащ дългогодишен учител, който подготвя всяка година успешно деца за НВО. Тя напълно споделя това, което писах, за невъзможността да се вмести пълноценно с този учебен план в тези часове и да постигне усвояване в достатъчна степен.  Съфорумка от нашия град, твърди че в тяхното училище учителите са изклюително отговорни и се занимават с учениците допълнително в събота и те не се нуждаят от уроци и школи извън училището. Ще видим какъв резултат ще постигнат в това училище, но на ПИ ,където се явяват около 1/3 от тези деца, повече от половината явили са с по-скоро лоши резултати.
Виж целия пост
# 48
   Не става въпрос нито за лесни изпити, нито за уравниловка нито само за ограничените места в гимназиите. Става въпрос, че една немалка част от децата не получават определеното според образователните институиции образователно ниво.Математиката не е само изпит НВО, а и знания, които се акумулират и ще се надграждат в средното образование. Според мен се измества въпросът само в крайната част на скалата, където се гонят максимални резултати.Не всички се инетересуват от НЕГ и СМГ. Но понякога и петицата е трудно достижима, въпреки усилията в рамките на училището. Споменах за училището на детето ми. Освен че се занимавам много с него, използвах и действащ дългогодишен учител, който подготвя всяка година успешно деца за НВО. Тя напълно споделя това, което писах, за невъзможността да се вмести пълноценно с този учебен план в тези часове и да постигне усвояване в достатъчна степен.  Съфорумка от нашия град, твърди че в тяхното училище учителите са изклюително отговорни и се занимават с учениците допълнително в събота и те не се нуждаят от уроци и школи извън училището. Ще видим какъв резултат ще постигнат в това училище, но на ПИ ,където се явяват около 1/3 от тези деца, повече от половината явили са с по-скоро лоши резултати.

Така е, проблема е в нивото на образованието. Ама заради него се сваля и нивото на изпитите само и само за да ни докажат, че всичко е наред, а то не е така. Има и родители, които са доволни от това, че нивото се сваля и искат да е дори по-ниско. И колкото по-ниско ниво на изпити се иска, толкова по-малък ще е стимула и нивото на образованието да се вдига. За някои родители най-важно е отрочето да има заветното 6, а това, че нищо не знае не ги интересува...
Виж целия пост
# 49


ЧУ не са за децата с възможности, а за родителите с възможности Twisted Evil Децата с възможности след състезателен изпит заемат добрите места в елитните училища.



Искаш да кажеш, че децата в ЧУ не са с възможности? Така ли? Да ти давам ли пример с миналогодишната класация на училищата от НВО? И по-миналогодишната? Налага ли се?
Виж целия пост
# 50
  Аз не забелязвам някакво свалено ниво. Все пак това е изпит на усвоени знания, не е мозъчна атака за избрани. Побърках детето си да решава ПИ, то не бе Сава Грозев, то не бяха задачи от СМГ. Борим се за диапазона 4.50 -5. В седмикласната тема се изрешиха хиляди задачи. Едни деца се справят с лекота и бързо схващат-не са много, други имат нужда от повече практика и прилагане, а те са по-голямата част, а няма възможност.
Виж целия пост
# 51
Някой дали би ми обяснил накратко какво точно означава това НВО и каква е целта му?
Виж целия пост
# 52


ЧУ не са за децата с възможности, а за родителите с възможности Twisted Evil Децата с възможности след състезателен изпит заемат добрите места в елитните училища.



Искаш да кажеш, че децата в ЧУ не са с възможности? Така ли? Да ти давам ли пример с миналогодишната класация на училищата от НВО? И по-миналогодишната? Налага ли се?

Ами виж какво написах - "елитни училища", нали? Не съм написала "държавни училища", защото и Американския колеж е елитно училище, и Света София, и ПЧМГ и т.н. И във всички тях се влиза трудно, като се приемат деца с възможности, нали така? Но в ЧУ като допълнение трябва и родителите да са с възможности, докато в ДУ не чак толкова. Това е разликата.

П.П. Колкото и да гледам класациите на НВО, все СМГ е на първо място Joy
Виж целия пост
# 53
Някой дали би ми обяснил накратко какво точно означава това НВО и каква е целта му?
 НВО - национално външно оценяване. Всички седмокласници в края на седми клас , на определена дата в определен час, в рамките на определено време 2 часа и половина решават еднакви задачи . Определя се обективно нивото на усвоените знания в края на завършване на основното образование. По български също се прави такъв изпит. Резултатите от двата изпита - по математика и български са основната част от формирания бал за кандидатване в профилирани или професионални гимназии за пордължаване на образованието.
Виж целия пост
# 54
Някой дали би ми обяснил накратко какво точно означава това НВО и каква е целта му?

НВО е всеобщо национално външно оценяване, т.е. по идея е по-обективно от оценяването в училищата по места и с уеднаквени критерии. Състои се от два модула като всеки от тези модули има различна цел (значи имаме две цели, а не една):
- Първи модул е нещо като матура и служи за оценка на овладяването на задължителния материал, респективно дава материал за анализ на работата на системата и евентуални коригиращи действия.
- Втори модул е състезателен и служи за да се изготви национално класиране по успех, с помощта на което после се извършва разпределение на децата по училища.
Виж целия пост
# 55

  НВО - национално външно оценяване. Всички седмокласници в края на седми клас , на определена дата в определен час, в рамките на определено време 2 часа и половина решават еднакви задачи . Определя се обективно нивото на усвоените знания в края на завършване на основното образование.

Усвоените знания в училище предполагам.А в момента оценяват частните школи сякаш  Simple Smile
Виж целия пост
# 56
  Задачите от първи модул се решават със знания от учебния материал. Обаче на практика часовете в повечето училища без часове ЗИП и СИП математика не са достатъчни за упражнения и усвояване.  Налага се системна работа в къщи за по-голяма част от децата. И всъщност школата и частният уител пак не са гаранция за добро представяне.
Виж целия пост
# 57

  НВО - национално външно оценяване. Всички седмокласници в края на седми клас , на определена дата в определен час, в рамките на определено време 2 часа и половина решават еднакви задачи . Определя се обективно нивото на усвоените знания в края на завършване на основното образование.

Усвоените знания в училище предполагам.А в момента оценяват частните школи сякаш  Simple Smile

Това важи основно за втория (състезателния) модул. За него се ходи на курсове, защото който не иска да кандидатства в добро училище не ходи на курс и на него вторият модул не му е важен.
Виж целия пост
# 58

  НВО - национално външно оценяване. Всички седмокласници в края на седми клас , на определена дата в определен час, в рамките на определено време 2 часа и половина решават еднакви задачи . Определя се обективно нивото на усвоените знания в края на завършване на основното образование.

Усвоените знания в училище предполагам.А в момента оценяват частните школи сякаш  Simple Smile

Когато има състезание винаги е така. И аз преди години бях много учудена, че на олимпиади се изискват знания изобщо невключени в учебния материал за съответния клас, но после видях че няма друг начин.
Виж целия пост
# 59
Когато има състезание винаги е така. И аз преди години бях много учудена, че на олимпиади се изискват знания изобщо невключени в учебния материал за съответния клас, но после видях че няма друг начин.

Абсолютно. Я си представи републиканско състезание по лека атлетика за юноши и девойки, където летвата за висок скок се вдига само до норматива за "Отличен" в училище Mr. Green
Какво ще стане тогава? Всички състезатели ще я прескочат и после ще трябва да поръчват стълбичка само с първо място, ама с площ 100 квадрата Joy 

Или пък да го провеждат както си трябва, ама после някоя мама да се оплаква, че побеже вдигат летвата над този норматив нейното дете не може да вземе медал Twisted Evil
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия