Отдаване и наемане на имоти под наем - какво се случва реално? - 6

  • 60 338
  • 747
# 390
Може би си права, но ако го пуснем за наема, който иска приятелят ми, ще има да сваляяяяяме Grinning И ще се размята тази ти ми обява с месеци по сайтовете. А аз искам да се даде бързо и да спра да го мисля!
Виж целия пост
# 391
С ММ сме на сходно мнение за сумата, но не и за валутата Simple Smile
Но аз ще пробвам с неговия вариант първо.

Сега ви моля за мнение. Подходящо ли е само тънко перде, или по-добре само завеса.бархет или друга материя,или лен. Намерих в килата, завеси идват към 40 лв за стая, и ще мога да направя възглавници за дивана от същия плат.

Тънки пердета ако е, имам налични. Перфектно стоят, ама са си прозиращи.

Много отъня бюджета, направо нз, ще ме разорят ремонтите.

Става дума за ап. На Витошка, съответно ще се надявам на висок наем

Хелп моля:-)
Виж целия пост
# 392
Здравейте,
Прочетох няколко теми назад но ми изникна въпрос, на който не съм срещала отговор. Ако входа е с професионален домоуправител кой следва да заплаща таксата на фирмата? Ясно е, че режийните - ток, асансьор, чистачка плаща наемателят а разходите по ремонт на входа се плащат от собственика. А таксата на домоуправителя или ако има такса за касиер?
Виж целия пост
# 393
Здравейте,
Прочетох няколко теми назад но ми изникна въпрос, на който не съм срещала отговор. Ако входа е с професионален домоуправител кой следва да заплаща таксата на фирмата? Ясно е, че режийните - ток, асансьор, чистачка плаща наемателят а разходите по ремонт на входа се плащат от собственика. А таксата на домоуправителя или ако има такса за касиер?
Наематяля. Такса касиер е не повече от 2 лева.
Наемодателя плаща ако се събират пари за ремонти по сградата.
Виж целия пост
# 394
Здравейте,
Прочетох няколко теми назад но ми изникна въпрос, на който не съм срещала отговор. Ако входа е с професионален домоуправител кой следва да заплаща таксата на фирмата? Ясно е, че режийните - ток, асансьор, чистачка плаща наемателят а разходите по ремонт на входа се плащат от собственика. А таксата на домоуправителя или ако има такса за касиер?
Наематяля. Такса касиер е не повече от 2 лева.
Наемодателя плаща ако се събират пари за ремонти по сградата.

За София е поне 10 лв. на месец. За 2 лв. не съм чувала.
Виж целия пост
# 395
Здравейте,
Прочетох няколко теми назад но ми изникна въпрос, на който не съм срещала отговор. Ако входа е с професионален домоуправител кой следва да заплаща таксата на фирмата? Ясно е, че режийните - ток, асансьор, чистачка плаща наемателят а разходите по ремонт на входа се плащат от собственика. А таксата на домоуправителя или ако има такса за касиер?
Наематяля. Такса касиер е не повече от 2 лева.
Наемодателя плаща ако се събират пари за ремонти по сградата.

За София е поне 10 лв. на месец. За 2 лв. не съм чувала.
По 10 лева само за касиер?
За чистачка, асансьор, касиер може и 10-15 на апартамент, но само касиера 10 кинта множко ми се види.
Виж целия пост
# 396
Така е, но е факт.
Виж целия пост
# 397
Питам принципно как би трябвало да е и как се процедира обикновено.
В момента не мога да кажа точно, но май таксата на фирмата е 5лв на апартамент. Да се наеме фирма или да се плаща на касиер е решение на собствениците в сградата и по тази логика си мисля, че трябва да се поема от наемодателят.
От друга страна, където живея имаме такса касиер 1лв на апартамент и тя се поема от наемателите заедно с режийните. Собствениците плащат такса за ремонти по отделен разчет.
Виж целия пост
# 398
С ММ сме на сходно мнение за сумата, но не и за валутата Simple Smile
Но аз ще пробвам с неговия вариант първо.

Сега ви моля за мнение. Подходящо ли е само тънко перде, или по-добре само завеса.бархет или друга материя,или лен. Намерих в килата, завеси идват към 40 лв за стая, и ще мога да направя възглавници за дивана от същия плат.

Тънки пердета ако е, имам налични. Перфектно стоят, ама са си прозиращи.

Много отъня бюджета, направо нз, ще ме разорят ремонтите.

Става дума за ап. На Витошка, съответно ще се надявам на висок наем

Хелп моля:-)
За апартамент на Витошка перде от бархет... или дори да е друга материя, но само плътно, не ми се връзва много добре - те ще стоят предимно прибрани отстрани. А, светлина, или комшии наблизо? За съжаление, високият наем изиска и по-високи разходи. А и възглавнички да правите - може да е излишно, защото може да отговаря на вашите предпочитания, но не и на техните. /това го казвам от личен опит - всичко цветово беше много красиво, но не ги искаха/.
Виж целия пост
# 399
Здравейте,
Прочетох няколко теми назад но ми изникна въпрос, на който не съм срещала отговор. Ако входа е с професионален домоуправител кой следва да заплаща таксата на фирмата? Ясно е, че режийните - ток, асансьор, чистачка плаща наемателят а разходите по ремонт на входа се плащат от собственика. А таксата на домоуправителя или ако има такса за касиер?
Наематяля. Такса касиер е не повече от 2 лева.
Наемодателя плаща ако се събират пари за ремонти по сградата.

За София е поне 10 лв. на месец. За 2 лв. не съм чувала.

Чудя се защо тези пари /или по-малко дори/ не се дават на касиер от живущите във входа. Все ще има някой, който срещу скромно възнаграждение 30-50 лв. би се заел с касиерството. Доколкото съм чувала от познати професионалните домоуправители всъщност са си чисти касиери, при това с големи претенции.  newsm78
Виж целия пост
# 400
За апартамента на Витошка с високия наем и аз си мисля, че не може да се мине само с единия вид пердета.
За професионалния домоуправител, скъпи са, няма такава такса 2 лв. Явно за собствениците е удобен и приемлив вариант. При нас се сменят съседите да събират пари, но всичко става с много мъки, трудно, абе като в повечето входове. Обсъждали сме и професионален домоуправител, не искат, а и си мисля, че събираемостта тотално ще падне. За наемателите, ако се вързва някаква месечна такса от порядъка на 20-25 лв. с всичко: касиер, осветление, чистачка, асансьор, дребни оборотни (за крушки, препарати на чистачката и т.н.) може би е редно още преди наемането да им се уточни и този разход, за да знаят дали им изнася или не, а не после да има пазарлъци.
Виж целия пост
# 401
Аз мисля, че се разминахте в понятията - Лъки говореше за касиер, който е част от живущите в блока, а останалите говорите за проф.домоуправител (който не знам защо нарекохте касиер). Поне така ви разбрах.
Виж целия пост
# 402
Аз мисля, че се разминахте в понятията - Лъки говореше за касиер, който е част от живущите в блока, а останалите говорите за проф.домоуправител (който не знам защо нарекохте касиер). Поне така ви разбрах.
Точно така, мислех че се пита за разбивка по пера,  Еди си колко за чистачка,  Еди си колко за асансьор и  колко  за касиер. Като се има в предвид, че за асансьор взимат най много, 5-10 на човек или 10-20 на апартамент, зависи как са се разбрали на ОС, чистачката може би 5-10 лева на апартамент. Ако и такса касиер е 10 лева, то излиза към 50 лв на апартамент, което е много. Аз плащам 4 лв чистачка, 8лева асансьор , 2 лева касиер общо 14 лева, за един живущ (мъжа ми пътува). В другия апартамент наемателя плаща 13 лева всичко, не  ползва асансьор. А в третия имот, наемателката плаща само чистачка , дори не знам колко е в момента, домоуправителя е от блока и не взима пари, ако се събират пари за нещо, разбира ме се 20 лева отгоре за касиера.
Не ми е ясно в София ако касиер взима 10 лева на апартамент, то може да си докарва две минимални заплати само от това. newsm78
Виж целия пост
# 403
Такса вход се плаща от наемателите.
Какво значение има какъв е домоуправителя?
Виж целия пост
# 404
Такса вход се плаща от наемателите.
Какво значение има какъв е домоуправителя?
Явно това е истината.
Прегледах ЗУЕС и ето какво излезе:
Чл. 51. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите и членовете на техните домакинства независимо от етажа, на който живеят.

Наемодателят плаща само разходите за ремонт.

Благодаря на всички за включването Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия