За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 962
  • 1 396
# 1 275
За децата в езикова гимназия, от тук насетне всяка година/през година имат изпити Simple Smile
След 8 клас по езика, след 10 клас НВО, в 12 клас ДЗИ.
Някой питаше нагоре, дали родителите биха участвали в анкети и взимане на решения за формати и начин на провеждане на изпити. Аз пък съм против-всеки родител тегли към варианта на неговото дете, който е по-лесен. Един иска 3 пъти БЕЛ да се взима, друг не, трети иска тест, четвърти иска сбит преразказ, пети иска по пет пъти да се яви на изпит.
Не мога да определя лесни ли са били тази година изпитите или не, но и това не мисля, че е фатално. Ако математиката е била лесна, то математиците от смг ще са с едни гърди напред. Има деца, учили в смг след 4 клас, които за 3 години са преценили, че няма да е и занапред математиката водеща. Такива деца са писали първо желание езикова гимназия, но са със солидна математическа подготовка, да. Та неравния старт си го има при тези изпити, няма какво да се лъжем, затова се ходи по уроци, защото масовата училищна подготовка не дава нужното за добро представяне. Наслушах се също така, че на някои места се учи солидно БЕЛ и МАТ, а другите предмети се неглежират и се подаряват на децата оценките-съсредоточено е ученето само в двата предмета за изпит.На други пък-точно обратното-БЕЛ и МАТ не успяват да вземат дори целия материал, за сметка на предмети като химия, история, география, където учителите така яко натискат точно в 7 клас, че взимат здравенцето на децата и шестици няма. Толкова е различно от училище до училище, че равен старт няма как да има. Няма универсалност. Също така, не съм чула и за наказания за квестори, а нарушения има и то доста, нищо, че са външни квесторите. Всичко е доста опорочено. А на НВО по език, дете, което владее и учи извън училището има по-малко точки от дете, което едва връзва тройка в самото училище. Всичко зависи и от самото дете-ако иска да препише-има как да препише, а в 7 клас има вече доста  майстори на преписването, та камери трябва и за тях според мен.
Виж целия пост
# 1 276
За децата в езикова гимназия, от тук насетне всяка година/през година имат изпити Simple Smile
След 8 клас по езика, след 10 клас НВО, в 12 клас ДЗИ.
...
Ако математиката е била лесна, то математиците от смг ще са с едни гърди напред.
Горките ученици в езикови гимназии, останалите вятър ги вее на бял кон.
...
Лесните задачи не са от голяма полза за добрите математици, напротив.
Виж целия пост
# 1 277
3 пъти  БЕЛ се взима в паралелките с хуманитарен профил. Тук не веднъж е коментирано това, че към ЕГ се насочват и деца, добри по МАТ и природни науки. И такива профилиращи  предмети  имат
и в ЕГ. Така че еднаква тежест на БЕЛ и МАТ при образуването на бала е напълно уместна. А в МГ профилът си е МАТ, логично тежестта на МАТ е по-голяма.
За езика - учителят не може сам да избира. Цялото училище учи по система, избрана между тези, одобрени от МОН.
Ами не е точно така - първо езиковото образование е хуманитарно, второ в МГ също учат деца, които имат интерес не само по МАТ, трето, за да може човек да научи добре един чужд език, трябва да знае много добре своя роден език, защото всичко в езика се обеснява със съответствия.
Програмата за ЧЕ е различна в различните училища. Има у-ща с чужд език, който не се изучава масово, напр. японски, китайски, иврит и т.н. Тези деца учат обикновени по чужди програми, да утвърдени са от МОН, но не могат да се съпоставят с програмата по англ. език, например. Единственото съпоставимо и донякъде уеднаквено е обучението по БЕЛ в различните училища в цяла България.
Виж целия пост
# 1 278
За децата в езикова гимназия, от тук насетне всяка година/през година имат изпити Simple Smile
След 8 клас по езика, след 10 клас НВО, в 12 клас ДЗИ.
...
Ако математиката е била лесна, то математиците от смг ще са с едни гърди напред.
Горките ученици в езикови гимназии, останалите вятър ги вее на бял кон.
...
Лесните задачи не са от голяма полза за добрите математици, напротив.

За втори път пиша в тази тема, но ми прави впечатление, че се заяждате. Къде пиша, че останалите вятър ги вее? Всъщност, ако за това ще си говорим-да, вее ги. В съседната на езиковата гимназия, не езикова гимназия, си ги вее-гледам ги всеки ден.
Виж целия пост
# 1 279
3 пъти  БЕЛ се взима в паралелките с хуманитарен профил. Тук не веднъж е коментирано това, че към ЕГ се насочват и деца, добри по МАТ и природни науки. И такива профилиращи  предмети  имат
и в ЕГ. Така че еднаква тежест на БЕЛ и МАТ при образуването на бала е напълно уместна. А в МГ профилът си е МАТ, логично тежестта на МАТ е по-голяма.
За езика - учителят не може сам да избира. Цялото училище учи по система, избрана между тези, одобрени от МОН.
Ами не е точно така - първо езиковото образование е хуманитарно, второ в МГ също учат деца, които имат интерес не само по МАТ, трето, за да може човек да научи добре един чужд език, трябва да знае много добре своя роден език, защото всичко в езика се обеснява със съответствия.


Баш така си е, ЕГ не са хуманитарни училища. Правилно е отбелязала Дънди, че нагоре, когато децата в тях се профилират, изучават примерно математика, информатика, биология,химия, физика, география по-интензивно. Какво им е хуманитарното на тези науки? В училището, в което е приета дъщеря Ви, децата в профил математика/информатика в 12 клас имат 6 или 7 часа математика (не помня точно), 3-4 информатика и 5 език (при това заради подготовката за езиковия сертификат в същата година и  заради ДЗИ). В предходната часовете по езика са и по-малко, май 4, като и предмети на езика не се изучават. Та толкова за хумнитарната насоченост.. Същото важи и за профила биология/химия. Същото важи и за лайстунг паралелките, които са с природо-математически профил. Остава обикновено един клас на випуск с иначе  7 паралелки, който е с профил БЕЛ/история и може да бъде определен като хуманитарен. В момента 10 клас избираха профил. От 5 паралелки, понеже на лайстунг  профилът е фиксиран, 3 се запълниха автоматично с желаещи за мат/информатика, един за химия/биология, едва се събра минимумът за съществуване на  хуманитарен клас..

За реализация после пък да не говорим. Единици са тези, които се ориентират към филологии и подобни специалности с хуманитарна насоченост като журналистика и право. Изобилства на деца, следващи медицина, стоматология, инженерни специалности, архитектура, информатика, икономика..
Виж целия пост
# 1 280
Езикова гимназия няма как да е хуманитарна, не и изцяло. Правилно са маркирали,ч е освен език, там се учи всичко останало реално. Езикът е език, средство за изразяване. Примерът с химия и биология е достатъчен-езикът по-често е нужен на тези, които искат да следват медицина, но не в България.
Завършили езикова гимназия деца могат да се реализират навсякъде, където са решили, че желаят, просто ползват и друг език, освен родния. В днешно време, както сме една шепа народ, познанията по езици всякакви е предимство за млад човек-да няма прегради при комуникация.
Виж целия пост
# 1 281
Къде пиша, че останалите вятър ги вее? Всъщност, ако за това ще си говорим-да, вее ги. В съседната на езиковата гимназия, не езикова гимназия, си ги вее-гледам ги всеки ден.
Имах предвид конкретно това: " За децата в езикова гимназия, от тук насетне всяка година/през година имат изпити. След 8 клас по езика, след 10 клас НВО, в 12 клас ДЗИ."

(10) Националното външно оценяване по ал. 1 се провежда във всички училища, в
които се осъществява обучение в Х клас.
..............................................................
Чл. 80. (1) Държавни зрелостни изпити се полагат от зрелостници по смисъла на чл.
132 от ЗПУО.
................................................
Чл. 132. (1) Учениците, успешно завършили ХІІ клас, стават зрелостници и придобиват право да се явят на държавни зрелостни изпити и на държавен изпит за придобиване на професионална квалификация.
.................................................
Не съм задълбавала в промените, засягащи външното оценяване по език в края на 8. клас, но паралелки с интензивно и разширено изучаване на езика има не само в езиковите гимназии.
Виж целия пост
# 1 282
В тази тема само с наредби ли си "говорите"?
Осъзнавам какво ми показваш с цитирана наредба, но човек е хубаво да умее да чете и между редовете и извън наредбите.
Аз пък коментирах езиковите гимназии, не всички гимназии.
Виж целия пост
# 1 283
Може би не го обяснявам правилно - не говоря за това децата в каква специалност ще се реализират или какъв профил ще изберат в бъдеще, а затова, че основния профил на ЕГ е езика, а единсвеното различно от МАТ и достатъчно отговарящо на този профил е БЕЛ при кандидатстване. И според мен, ако критерия за прием след 7 клас ще се променя с нещо, то единственото смислено и достатъчно обективно е даването на превес на БЕЛ.
Виж целия пост
# 1 284
БЕ или БЕЛ?
Тази година имаше по-малко език, отколкото литература. Поне на мен така ми се стори, може и да греша. Литературни заложби също не всеки има, но пък да владееш граматиката е нещо различно от това, да можеш да анализираш. Сега в изпита се прилагат и заучени наизуст тези, включващи в себе си ключови изрази.
Виж целия пост
# 1 285
Може би не го обяснявам правилно - не говоря за това децата в каква специалност ще се реализират или какъв профил ще изберат в бъдеще, а затова, че основния профил на ЕГ е езика, а единсвеното различно от МАТ и достатъчно отговарящо на този профил е БЕЛ при кандидатстване. И според мен, ако критерия за прием след 7 клас ще се променя с нещо, то единственото смислено и достатъчно обективно е даването на превес на БЕЛ.

Профилът не се избира в неопределено бъдеще, избира се в края на 10 клас (при някои е ясен още от седми) и интензивно се изучава в 11 и 12 клас. И тогава децата имат санитарния минимум БЕЛ, заложен от МОН като задължителна подготовка - толкова, колкото имат и връстниците им в МГ и в професионалните. Изключение правят хуманитарните гимназии, каквито ЕГ не са.

И защо превес на БЕЛ? Практиката е доказала, че децата с афинитет към мат също се справят отлично с усвояването на чужд език. Затова схемата с равна тежест на двете НВО е най-подходяща за ЕГ.
Виж целия пост
# 1 286
Julika, в професионалните гимназии освен всички изброени от теб изпити в момента държат и държавни изпити, писмен и устен. Ако искаш детето то да си вее байряка, ами запиши го в "другото" училище, а не в ЕГ.
Виж целия пост
# 1 287
Julika, в професионалните гимназии освен всички изброени от теб изпити в момента държат и държавни изпити, писмен и устен. Ако искаш детето то да си вее байряка, ами запиши го в "другото" училище, а не в ЕГ.
Dundi, друг потребител сравняваше две съседни училища, не Julika.  Peace
Виж целия пост
# 1 288
Може би не го обяснявам правилно - не говоря за това децата в каква специалност ще се реализират или какъв профил ще изберат в бъдеще, а затова, че основния профил на ЕГ е езика, а единсвеното различно от МАТ и достатъчно отговарящо на този профил е БЕЛ при кандидатстване. И според мен, ако критерия за прием след 7 клас ще се променя с нещо, то единственото смислено и достатъчно обективно е даването на превес на БЕЛ.

Профилът не се избира в неопределено бъдеще, избира се в края на 10 клас (при някои е ясен още от седми) и интензивно се изучава в 11 и 12 клас. И тогава децата имат санитарния минимум БЕЛ, заложен от МОН като задължителна подготовка - толкова, колкото имат и връстниците им в МГ и в професионалните. Изключение правят хуманитарните гимназии, каквито ЕГ не са.

И защо превес на БЕЛ? Практиката е доказала, че децата с афинитет към мат също се справят отлично с усвояването на чужд език. Затова схемата с равна тежест на двете НВО е най-подходяща за ЕГ.
Не виждам къде е спора тук, аз говоря за кандидатстване и то само, ако се налагат промени, които зависят от самите гимназии. Плюс това, ако децата кандидатстващи в ЕГ са еднакво добри и по МАТ и по БЕЛ, какво значение има, коя ще се удвоява или утроява. Промяната би била от полза само за деца, които наистина им е трудно по МАТ, а имат чувство към езика, като цяло.
И защо например в СМГ хорариума по БЕЛ е по-голям от този в другите училища между 5 - 7 клас?, защото знаят колко е важна подготовката по БЕЛ и защото знаят, че децата се насочват към различни училища след 7 клас. Но изпита след 4 клас е само по MAT, нали. .. Та затова говоря - има разлика с какво се влиза, какво се учи, какво се избира и т.н. това зависи само от целите на училището - защото както в СМГ очакват от всичките влезли да има поне 5 - 6 деца с изявен талант по МАТ, какво пречи на ЕГ, да очакват поне някой от тях да има талант за езици и това да стане негова професия!?
Виж целия пост
# 1 289
Не желая да споря, но тестът по ЧЕ за НВО се изготвя от МОН  категорично мога да кажа, че с всичките си избираеми отговори и ниво на трудност, не е критерии за задълбочени знания и езикови умения. Та не знам коя уважаваща себе си ЕГ от сега би се решила да образува бал точно с такъв тест, пък било той и анонимен.
И тестовете за другите НВО се изготвят от МОН. За нивото на трудност на НВО по ЧЕ сме наясно, защото минахме през него.
Очевидно, че тази година езиковите гимназии (с малки изключения) са преценили, че няма да го включват.
Все пак, тази е първата година с промените и повечето гимназии заложиха на досегашното
балообразуване.  Но това не означава непременно, че няма да има промени в бъдеще. Някои вече замениха един от предметите от свидетелството с ЧЕ.
Това имах предвид, че в бъдеще може да има промени,но какви? НВО по ЧЕ или трябва да отпадне окончателно в сегашния си вариант, или трябва ясно да се знае как ще бъде променено по отношение на формат, анонимност, степен на трудност. И това трябва да се случи доста по рано, а не около 15.04.2019 година. И тук изобщо не става въпрос МОН да се съобрази с графика на частните уроци, а с нормалното обучение в училищата. Поставете се на мястото на учителите. Една година обучават децата по стар учебник и нова програма, най-вероятно още половин година ще ги обучават по нова програма, но без учебник изобщо и цялата отговорност на изхода ще е тяхна./не съм учител/ затова казах, че нещата се решават "на парче", но може и греша защото наистина не съм "на ти" с наредбите
Успех на всички деца на второ класиране!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия