За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 174 003
  • 1 396
# 1 260
За да стане НВО по чужд език или които и да е друг предмет анонимно се изисква сериозна организация -неучебен ден, квестори, засекретяване и разсекретаване и т.н. и хора, които са ангажирани с всичко това. Моето мнение е, че то изобщо трябва да отпадне, както и НВО след 4 клас.
Ами, то на практика почти  е отпаднало, доколкото става по желание.
Но пък сегашните седмокласници ( вече завършили, разбира се),  ще са първите, които ще не явят на НВО в десети клас.
Но тук пак има неясни неща. Би било редно от сега да се знае каква ще е тежестта на това НВО /по желание след 7 клас/, защото децата по новата програма са вече в 6 клас и трябва да са наясно как да разпределят усилията и как да организират подготовката си. Защото, ако ходят от сега на уроци по математика, а в последния момент се окаже, че някоя езикова гимназия ще образува бал от НВО БЕЛ и ЧЕ, ...
Виж целия пост
# 1 261
То всъщност никое НВО не е задължително. Ако не се явиш, няма проблем да преминеш в следващата степен на образование.
Виж целия пост
# 1 262
Но тук пак има неясни неща. Би било редно от сега да се знае каква ще е тежестта на това НВО /по желание след 7 клас/, защото децата по новата програма са вече в 6 клас и трябва да са наясно как да разпределят усилията и как да организират подготовката си. Защото, ако ходят от сега на уроци по математика, а в последния момент се окаже, че някоя езикова гимназия ще образува бал от НВО БЕЛ и ЧЕ, ...
Какво значи " би било редно"... То се знае. Пише го в Наредба 10.
Виж целия пост
# 1 263
Би било редно от сега да се знае каква ще е тежестта на това НВО /по желание след 7 клас/, защото децата по новата програма са вече в 6 клас и трябва да са наясно как да разпределят усилията и как да организират подготовката си. Защото, ако ходят от сега на уроци по математика, а в последния момент се окаже, че някоя езикова гимназия ще образува бал от НВО БЕЛ и ЧЕ, ...
Според наредбата, балообразуването се определя от училищата в срок до 15 януари, утвърденият план-прием се публикува до 10 април. Трудно може да се предвиди от 6 клас какво ще се реши.
Виж целия пост
# 1 264
То всъщност никое НВО не е задължително. Ако не се явиш, няма проблем да преминеш в следващата степен на образование.
Принципно е така, но аз имам предвид децата, които не искат просто да преминават от степен в степен, а имат амбиции и искат да учат в добри училища.
Виж целия пост
# 1 265

[/quote]
Според наредбата, балообразуването се определя от училищата в срок до 15 януари, утвърденият план-прием се публикува до 10 април. Трудно може да се предвиди от 6 клас какво ще се реши.
[/quote]
Т.е пак стигаме до умението да се работи само "на парче" без никаква далновидност.
Виж целия пост
# 1 266
Т.е пак стигаме до умението да се работи само "на парче" без никаква далновидност.
Каква далновидност? Какво пречи на гимназията да избере определен начин на балообразуване и недвусмислено да декларира по някакъв начин, че не възнамерява да го променя примерно следващите пет години?
Или МОН трябва да преработи наредбата така, че да обслужва графика на нечии частни уроци?
Според отменената вече наредба приемът се утвърждаваше да 15. април. Няма особена промяна в това отношение.
Виж целия пост
# 1 267
Т.е пак стигаме до умението да се работи само "на парче" без никаква далновидност.
И аз не разбирам за каква далновидност става въпрос.
В наредбата ясно е записано, че задължително в балообразуването се включват НВО по БЕЛ и МАТ.
Оттам нататък е дадена свободата на училищата да определят дали ще включват друго НВО или олимпиади/състезания и кои да са двата предмета от свидетелството.
Виж целия пост
# 1 268
Аз пък мисля, че трябва да има някаква алтернатива или втора възможност. Всичко се случва и едно НВО не винаги дава на децата да покажат възможностите си. Като пример посочвам дете от класа на дъщеря ми, което е припаднало на втори модум по математика. По Бел е имал 5.70, а по математика над 5.50 на първи модул и 4 и нещо, като обща оценка, защото от втори модул не е имал нито една точка. Накрая вмсто 34 - 35 е бил с бал около 32. Нямам конкретно предложение, но е ужасно всичко да зависи от едно единствено представяне. Амо ако детето е болно или със счупена ръка в деня на матурата, какво правим?
Виж целия пост
# 1 269
Не желая да споря, но тестът по ЧЕ за НВО се изготвя от МОН  категорично мога да кажа, че с всичките си избираеми отговори и ниво на трудност, не е критерии за задълбочени знания и езикови умения. Та не знам коя уважаваща себе си ЕГ от сега би се решила да образува бал точно с такъв тест, пък било той и анонимен.
Виж целия пост
# 1 270
Не желая да споря, но тестът по ЧЕ за НВО се изготвя от МОН  категорично мога да кажа, че с всичките си избираеми отговори и ниво на трудност, не е критерии за задълбочени знания и езикови умения. Та не знам коя уважаваща себе си ЕГ от сега би се решила да образува бал точно с такъв тест, пък било той и анонимен.
И тестовете за другите НВО се изготвят от МОН. За нивото на трудност на НВО по ЧЕ сме наясно, защото минахме през него.
Очевидно, че тази година езиковите гимназии (с малки изключения) са преценили, че няма да го включват.
Все пак, тази е първата година с промените и повечето гимназии заложиха на досегашното балообразуване.  Но това не означава непременно, че няма да има промени в бъдеще. Някои вече замениха един от предметите от свидетелството с ЧЕ.
Виж целия пост
# 1 271
Аз също съм съгласна, че трябва да има алтернатива, за случаи на болест или друго толкова сериозно нещо. Защото съм чувала, че дори деца с линейки, от болница са ги водили на НВО и после са си ги връщали. Не може всичко да зависи само от един ден. Но пък от друга страна, направи ли се изключение, не е ясно точно той и кога ще се възползва от него. Доколкото за балообразуването в ЕГ, винаги съм се чудила защо СМГ, например, взима 3хМАТ, а нито една ЕГ не взима ЗхБЕЛ? Дори да не взимат ЧЕ, защото всеки език е различен и се учи по различна система в зависимост от учителя, който го преподава, то нищо не пречи да придадат по-голяма тежест на БЕЛ.
Виж целия пост
# 1 272
3 пъти  БЕЛ се взима в паралелките с хуманитарен профил. Тук не веднъж е коментирано това, че към ЕГ се насочват и деца, добри по МАТ и природни науки. И такива профилиращи  предмети  имат
и в ЕГ. Така че еднаква тежест на БЕЛ и МАТ при образуването на бала е напълно уместна. А в МГ профилът си е МАТ, логично тежестта на МАТ е по-голяма.
За езика - учителят не може сам да избира. Цялото училище учи по система, избрана между тези, одобрени от МОН.
Виж целия пост
# 1 273
Добро утро.  Heart Eyes
Късмет на участниците във второто класиране!   Praynig
Виж целия пост
# 1 274
В началото на годината изразих мнение по този въпрос, на което някои хора много остро реагираха. Но това не ми пречи да съм на същото мнение и сега. Макар да имат свободата да избират вече, според мен много малко малко ЕГ (може би никои от по-утвърдените) ще се спрат на НВО по език като балообразуваща оценка. Причини много:
-НВО по език  в този  вид е тотална проформа - преписване, подсказване, подпомагане и от учители
-друг довод срещу НВО по езика е доказаната разлика в сложността на  тестовете по различните езици. Хубаво, лошо - НВО по мат и БЕЛ е еднакво за всички. Масово по английски на НВО има шестици с пълен брой точки, нека тези, на които децата им са с немски/френски да кажат дали е такава картинката и там, независимо че също се е преписвало/подсказвало. Не е.
- битуващото грешно схващане, че ЕГ е хуманитарно насочена гимназия и  затова приоритено трябва да се гледа справянето на децата по езици, няма да коментирам. Само ще отбележа едно противоречие.. Едно хуманитарно насочено дете, за което се твърди, че мястото му е в ЕГ, което има трудности с мат, физика и химия на БЕ до 7 клас, ще трябва в 9-ти и 10-ти в ЕГ да учи част от тях на езика. Доброто му владеене няма да е единственият необходим фактор..

Иначе съм  напълно съгласна с Monza, че  трябва да има промяна в посока опция за повторно явяване. Всичко може да се случи.. Университите имат предврителна и редовна сесия за изпитите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия