За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 174 043
  • 1 396
# 1 245
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор. А вече самите училища да си определят НВО по кой предмет ще бъде балообразуващ. Защото тук коментирате само СМГ (респективно математическите гимназии като цяло) и колко били ощетени от лесния изпит по математика. А лесният изпит по БЕЛ? Той никого ли не ощетява? А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език? Нали се очаква в подобна гимназия да отидат деца, на които им се "отдават" езиците... Е такива разни мисли ми минават през главата.
Не харесвам варианта със самостоятелни изпити в отделните училища, защото това прекалено много стеснява вариантите за избор. Аз не бих натоварила детето си с явяване на няколко изпита допълнително + НВО.
Виж целия пост
# 1 246
А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език?
Ами...Има поне една такава гимназия. Не е в голям град. В Силистра е, но я има. Може да има и други, не съм търсила.
Решението кои оценки от свидетелството ще бъдат балообразуващи се взема от самото училище, да не говорим, че има избор между шест варианта на балообразуване.
И друго се сетих. НВО по чужд език не е с външни квестори и не е анонимно.
Виж целия пост
# 1 247
А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език?
Ами...Има поне една такава гимназия. Не е в голям град. В Силистра е, но я има. Може да има и други, не съм търсила.
Решението кои оценки от свидетелството ще бъдат балообразуващи се взема от самото училище, да не говорим, че има избор между шест варианта на балообразуване.
Да, знам, че решенията са на училищата. Само споделих моя си питанка...
А като цяло коментарът ми беше за самостоятелните изпити. Може би, в някои случаи е добър вариант. Но категорично не са много и също толкова категорично - далеч не задължителен, за да се селектират децата, които наистина имат изявени способности и афинитет към опеделена област.
Виж целия пост
# 1 248
За разлика от нас в МОН обсъждат тези проблеми на високо интелектуално и професионално ниво. #2gunfire  Сигурно вече са решили какво ще правят за догодина.  #2gunfire Още реформи, леки промени или ще оставят нещата така, докато на някои не им писне. На някои им писва от неуспешните реформи, а на други от липсата на реформи.
Най-добре да има диалог между нас родителите и МОН. Вие бихте ли взели участие в анкети на МОН? С цел сондиране на мнения и взимане след това на решения.
Когато правиш нещо по-лошо от преди, това става с промени (реформи).
Когато правиш нещо по-добро от преди, това пак става с промени (реформи). Когато говоря за реформи винаги имам предвид положителните реформи.
Многото отрицателните реформи не трябва да водят до отказ от реформи.
Виж целия пост
# 1 249
Единодушни сте, че трябва да има приемен изпит за осми клас в СМГ.
На практика става точно обратното. До миналата година имаше училища като НПМГ, където имаше точно такива приемни изпити. От тази година МОН ги ликвидира. Щом да няма собствен приемен изпит за СМГ е лошо, лошо е и за НПМГ. Правете си изводите. Целта вероятно е да няма добри държавни училища. Все повече да учат в частни. Така натискът към МОН намалява.
А кой е МОН? МОН, който с учудващо постоянство действа от години по тази цел за съсипване на държавното образование.
МОН е правителството, депутатите. Те се сменят на всички избори. Но в МОН промяна няма. А да не би в другите области от живота да има промяна? Не.
Моят извод: НДСВ, ГЕРБ, БСП, ДПС, Патриоти, Марешки... Всички са едно. Особено това се вижда от сегашното правителство - няма опозиция по важните теми. Не може да се очаква оставка или нови избори по някакъв важен въпрос. По важните въпроси те са единни.
А кои са важните въпроси? Реформи образованието, здравеопазването, съдебната система, МВР, армията... Реформи. Някой политик да е говорил че иска реформи? Не.
Ами не очаквам нищо добро за съжаление.
Очаквам обаче в подобни форуми някога да се създаде единно мнение за нуждата от реформи в страната.
Съжалявам за глобалния пост, но такова е положението според мен.
krasenqn Много обективна преценка и се чудя къде едно дете с да кажем добри резултати на НВО и диплома да кандидатства. Има ли такива училища, които да не са частни или образованието след седми клас става още по-голяма пародия. Защото на всички е известно, че на управляващите не им трябват умни хора, а стадо послушни избиратели.  
Виж целия пост
# 1 250
Kakво общо имат ДЗИ  с кандидатстването след седми клас, taniah?
Виж целия пост
# 1 251
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор.
И защо точно БЕЛ? Ама хич не съм съгласна, че точно литературните способности на някого са от значение. Има хора, които могат да говорят с часове без да кажат нищо. А толкова малко са тези, които знаят какво да кажат. Според мен никаква литература не трябва да се допуска в НВО или ДЗИ. Само чистата граматика. Само това, което се учи по български език в училище. И нищо повече. Защо трябва да се предимство на тези с дар слово, пред мислещите? Граматиката може да научи всеки, но "какво е искал да каже оня, 'дето не го е казал умишлено" вече е перверзия. И оценяването на литературата е субективно до безобразие.
Виж целия пост
# 1 252
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор.
И защо точно БЕЛ? Ама хич не съм съгласна, че точно литературните способности на някого са от значение.
Добре, нека е само граматика. Съгласна съм, че от един "математически" ум няма как да се очакват литературни разработки. Но познаване на езика и литературата (поне като заглавия) е задължително. Няма сила, която да ме убеди в обратното...
Виж целия пост
# 1 253
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор. А вече самите училища да си определят НВО по кой предмет ще бъде балообразуващ. Защото тук коментирате само СМГ (респективно математическите гимназии като цяло) и колко били ощетени от лесния изпит по математика. А лесният изпит по БЕЛ? Той никого ли не ощетява? А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език? Нали се очаква в подобна гимназия да отидат деца, на които им се "отдават" езиците... Е такива разни мисли ми минават през главата.
Не харесвам варианта със самостоятелни изпити в отделните училища, защото това прекалено много стеснява вариантите за избор. Аз не бих натоварила детето си с явяване на няколко изпита допълнително + НВО.
Ние сме доказателство-много силни по чужди езици и блокаж на математика.За нас езикови гимназии вече няма, но здраве да е.
Виж целия пост
# 1 254
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор.
И защо точно БЕЛ? Ама хич не съм съгласна, че точно литературните способности на някого са от значение.
Добре, нека е само граматика. Съгласна съм, че от един "математически" ум няма как да се очакват литературни разработки. Но познаване на езика и литературата (поне като заглавия) е задължително. Няма сила, която да ме убеди в обратното...
Има сделка  Joy До ниво сбит преразказ, без елементи на разсъждение, съм съгласна.
Виж целия пост
# 1 255
А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език?
Ами...Има поне една такава гимназия. Не е в голям град. В Силистра е, но я има. Може да има и други, не съм търсила.
Решението кои оценки от свидетелството ще бъдат балообразуващи се взема от самото училище, да не говорим, че има избор между шест варианта на балообразуване.
И друго се сетих. НВО по чужд език не е с външни квестори и не е анонимно.
Точно така. Ако едно -две деца в стаята знаят за 6.00, то всички останали знаят също горе-долу за толкова.
Колкото до сложността на НВО по математика, не знам дали ще стане по-труден изпитът. Има области със среден резултат около 40 точки. В същите тези области има деца, явили се на НВО по БЕЛ и изкарали по 0 или 1-2 точки. Положението е отчайващо. И понеже тези резултати вече не са двойки, то училищата ще успеят да направят някакъв прием. От тази гледна точка, аз очаквам все по-лесни изпити за НВО.
Виж целия пост
# 1 256
Скрит текст:
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор.
И защо точно БЕЛ? Ама хич не съм съгласна, че точно литературните способности на някого са от значение.
Добре, нека е само граматика. Съгласна съм, че от един "математически" ум няма как да се очакват литературни разработки. Но познаване на езика и литературата (поне като заглавия) е задължително. Няма сила, която да ме убеди в обратното...
Има сделка  Joy До ниво сбит преразказ, без елементи на разсъждение, съм съгласна.
  newsm44

Скрит текст:
А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език?
Ами...Има поне една такава гимназия. Не е в голям град. В Силистра е, но я има. Може да има и други, не съм търсила.
Решението кои оценки от свидетелството ще бъдат балообразуващи се взема от самото училище, да не говорим, че има избор между шест варианта на балообразуване.
И друго се сетих. НВО по чужд език не е с външни квестори и не е анонимно.
Точно така. Ако едно -две деца в стаята знаят за 6.00, то всички останали знаят също горе-долу за толкова....
Естествено, че ако се взема предвид за балообразуване, НВО трябва да е с външни квестори и въобще по същите правила като тези по БЕЛ и математика. Но това са само волни съчинения с елементи на разсъждение. Така или иначе в МОН си правят реформите без да прекаляват с тревоги за ефикастността им. А аз от върл противник се превръщам в почти поддръжник на теориите за световна конспирация (в частност за унищожаване на интелегинетното и мислещо население на България)...
Виж целия пост
# 1 257
[
Скрит текст:
quote author=Hris link=topic=983640.msg35242039#msg35242039 date=1498934444]
Скрит текст:
За мен пък е удачен вариантът, аналогичен на ДЗИ -  със задължително НВО по български (все пак сме в България и грамотността и добрата езикова култура са задължителни, без оглед на останалите заложби) и НВО по предмет по избор.
И защо точно БЕЛ? Ама хич не съм съгласна, че точно литературните способности на някого са от значение.
Добре, нека е само граматика. Съгласна съм, че от един "математически" ум няма как да се очакват литературни разработки. Но познаване на езика и литературата (поне като заглавия) е задължително. Няма сила, която да ме убеди в обратното...
Има сделка  Joy До ниво сбит преразказ, без елементи на разсъждение, съм съгласна.
 newsm44

Скрит текст:
А защо в нито една езикова гимназия не се взема предвид нито оценката от свидетелството, нито НВО по чужд език?
Ами...Има поне една такава гимназия. Не е в голям град. В Силистра е, но я има. Може да има и други, не съм търсила.
Решението кои оценки от свидетелството ще бъдат балообразуващи се взема от самото училище, да не говорим, че има избор между шест варианта на балообразуване.
И друго се сетих. НВО по чужд език не е с външни квестори и не е анонимно.
Точно така. Ако едно -две деца в стаята знаят за 6.00, то всички останали знаят също горе-долу за толкова....
Естествено, че ако се взема предвид за балообразуване, НВО трябва да е с външни квестори и въобще по същите правила като тези по БЕЛ и математика. Но това са само волни съчинения с елементи на разсъждение. Така или иначе в МОН си правят реформите без да прекаляват с тревоги за ефикастността им.
А аз от върл противник се превръщам в почти поддръжник на теориите за световна конспирация (в частност за унищожаване на интелегинетното и мислещо население на България)...
[/quote]
То май и аз така. За да стане НВО по чужд език или които и да е друг предмет анонимно се изисква сериозна организация -неучебен ден, квестори, засекретяване и разсекретаване и т.н. и хора, които са ангажирани с всичко това. Моето мнение е, че то изобщо трябва да отпадне, както и НВО след 4 клас. Така или иначе и двете са проформа.
Виж целия пост
# 1 258
mmns синът ми е в Първа ЕГ с немски. Ще му бъде много трудно ( той е с дислексия) , но това е негов избор. Каката ще помага.
fani 34,браво на момчето!И моето дете е така-с дислексия и ще учи немски е ЕГ.Трябва само да ги подкрепяме.Ще се справят!
Виж целия пост
# 1 259
За да стане НВО по чужд език или които и да е друг предмет анонимно се изисква сериозна организация -неучебен ден, квестори, засекретяване и разсекретаване и т.н. и хора, които са ангажирани с всичко това. Моето мнение е, че то изобщо трябва да отпадне, както и НВО след 4 клас.
Ами, то на практика почти  е отпаднало, доколкото става по желание.
Но пък сегашните седмокласници ( вече завършили, разбира се),  ще са първите, които ще не явят на НВО в десети клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия