164 ГПИЕ „Мигел де Сервантес“

  • 81 529
  • 743
# 300
Нормативната уредба. Тя не касае само английския като втори чужд.
Виж целия пост
# 301
Ако ученик учи до 7ми клас немски и се запише в Испанската с втори АЕ, откъде накъде пък ще очакват да знае АЕ на ниво В, за да продължи нагоре. Същото важи и ако се запише в немската или френската с втори език Английски. Има основни училища и с френски език до 7ми клас. Ако запише втори език френски в ЕГ, логиката е същата...
Виж целия пост
# 302
Именно нормативната уредба е написана от хора, не отчитащи фактите и приравняващи английския ( масово изучаван) с останалите езици . Не мисля това за редно и в интерес на децата ни. Ако го знаех предварително, не бихме писали английски като първо желание( по което е приета дъщеря ми). Щяхме да изберем кой да е от другите езици, където действително всички деца започват от азбуката.
Виж целия пост
# 303
Цитат на: sanaka link=topic=984944.msg37349676#msg37349676  изведнъж изборът се оказва "неинформиран". 
[/quote
Точно това е неприемливото, да. Едно е да го знаеш предварително и да си избереш, а друго е да ти го сервират така.
Виж целия пост
# 304
Перуанка, досега в езиковите гимназии се знаеше стартовото ниво на английски като 2 чужд език ( поне в Испанската и Немската - В1). И всеки кандитатстващ там си прави преценка дали е на това ниво или не. В бъдещия 9б има 1 дете ( от 30) , което не е учило английски досега. Според вас останалите 29 трябва да учат от ниво А1 заради него? Сугурна съм , че в паралелките с френски език , няма 29 деца, изучавали този език до 7 клас.
Виж целия пост
# 305
Ми аз точно това казвам. Проблемът е, че са били грешно информирани при избора си, когато са поискали АЕ в желанията си. Да не кажа подведени. Ако знаеха за А1-то, може би нямаше да го изберат.

По-нагоре само изразих мнение, че според мен е редно един език, независимо какъв, ако е втори, да се учи на едно ниво във всички ЕГ. Но това е мое мнение. Няма общо с факта, че сега хората, пожелали Испанската с АЕ са поставени пред свършен факт и всъщност им е отнето най-голямото предимство, заради, което са избрали тези паралелки.
Ако нивото на втори език е равно при всички ЕГ, просто паралелките с английски като втори по естествен път ще намалеят.
Виж целия пост
# 306
Извинете за глупавия въпрос ама се чудим тук..в 8ми клас...все още ли се носят цветя на първия учебен ден или са вече големи и тези неща са останали в миналото....
Виж целия пост
# 307
Аз не мисля да носи цветя...
Виж целия пост
# 308
Peruanka, има си начин този проблем да бъде решен, но у МОН липсва воля ...В края на 8 клас се прави тест за ниво и децата се разпределят по групи според резултатите си.Така ще има смисъл от обучението по езика.Нито училото от детската градина дете по школи, учители или частни училища ще е заставено да тъпче на едно място няколко години, нито това със слаби или никакви познания ще е притиснато да догонва с бесни темпове съучениците си.А накрая в дипломата няма да има ощетени, и на едните, и на другите ще им стои еднакъв хорариум от часове.Има и друг проблем, с който тиквите не са се съобразили.Ако в испанската паралелките с английски са две, то в немската освен двете лайстунг паралелки, които задължително учат английски и заради немската програма на обучение са незасегнати и стартират с В2, има всяка година желаещи за още 4 паралелки с английски и зорлем събрана една с руски.Този факт обуславя наличието на много преподаватели по английски, поне аз знам за шест, може би са и повече.Като се обърне сега палачинката и децата сменят избора си, какво ще стане с тези хора?Ще може ли и само с един учител по руски да се реагира адекватно на най-вероятно засиления интерес към руския?
Виж целия пост
# 309
Русалке, точно така ще стане и учителите ще се преместят в школите и институтите, за да може, който иска да постигне повече от А2 по втория език да ходи там и да си плаща...
Аз също си мисля и за нивото по първи език, което също се променя сега. Все се надявам, че при него въпросното В2.1 се има предвид като минимално постигнато ниво на финала за учениците в ЕГ, без което няма диплома, а не като заветна цел и "таван".
Също, какво ще стане с английските гимназии, ако В2.1 е нивото в 12 клас. Ми те и там половината деца започват с поне B1. А им е основен език.
Виж целия пост
# 310
Аз точно така ги приемам тези програми - като изискуем минимум. И дори по-рано да ги бях прочела, нямаше да ми направят впечатление, нямаше да ми "светне червена лампичка". Но до момента не намирам друго обяснение за промяната на стартовото ниво по АЕ и в Испанската, и в НЕГ, освен тези програми /съответно Наредбата за профилираната подготовка/. Затова, молбата ми към мамите на 9-класници е на РС да разберат от учителите по английски каква е наистина причината /предполагам, че на нашата РС няма да има такива/.

Аз мислех да нося цветя.

Гугичка, аз го поръчах този учебник. До колкото успях да си го преведа, това са по-скоро упражнения. Grinning
Виж целия пост
# 311
Санака, причината я има в темата за немската, отговорът на РУО на  питането как до момента е можело иначе бил, че правеното досега от НЕГ и Испанската било нарушаване на образователни стандарти. Иначе нямало промяна в учебните планове по втория език, просто нарушителите са поставени на място..
Виж целия пост
# 312
Мерси, не бях чела там. Ама, разбира се! Отговор от РУО в типичния стил на научния сътрудник - щом има стандарти, няма нужда да мислим. По-важно е да спазваме стандарта /уравненото, рамкираното/, отколкото да се съобразяваме с реалния живот, конкретната ситуация. По-добре е да тъпчат децата на едно място, за да не излязат от стандарта, отколкото да им дадем, това от което имат нужда и възможжност да доразвият това, което вече са постигнали. Абстрахирам се от конкретния случай, но този ограничен, бюрократичен, стандартизиран начин на мислене е толкова опасен - ще слагаме всичко в рамка, ще отглеждаме деца под калъп, няма да развиваме потенциал, а ще го "усредняваме" и вместо мислещи хора, ще произвеждаме изпълнители. Тази тенденция се засилва все повече и не само в България.
Виж целия пост
# 313
Санака, причината я има в темата за немската, отговорът на РУО на  питането как до момента е можело иначе бил, че правеното досега от НЕГ и Испанската било нарушаване на образователни стандарти. Иначе нямало промяна в учебните планове по втория език, просто нарушителите са поставени на място..
Специално за НЕГ, предполагам и тук, когато се избираше 2-ри език, повечето родители/деца избраха Английски, защото си мислеха че нивото ще е както винаги е било. Ама сега, като се променя нивото, те няма ли да имат възможност да си променят и избора?!?

А отностно тиквите, явно не се одобрява нивото да е по-високо, от колкото е според образователни стандарти, т.е. не трябва да има по-умни и знаещи деца, а всички трябва да са на едно ниво, предполагам,  за да не се депресират някои и за да се отчитат отлични резултати при по-ниското ниво за езика.
Виж целия пост
# 314
Сегашните девети класове и на двете места не могат да направят нищо в посока смяна. Осмите в 164 ГПИЕ също, понеже там паралелките са с фиксиран втори език още при приема. Осмокласниците  в НЕГ, знаейки вече за това А1, в края на годината ще могат да изберат руски в заявлението, за да има някакъв смисъл от втория език, а
паралелно ще надграждат английския навън. Подозирам, че ще има сериозно преосмисляне на желанията им за втори език заради "нарушените" стандарти.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия