91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 105 124
  • 773
# 495
... За толкова години, тази година ми е 8- ма поредна покрай децата ми в НЕГ, видях и чух за доста незаинтересовани, скатаващи се, каращи по допирателната деца, хитреещи на дребно и едро с единствени претенции не за знания, а за оценки. Та като ще гледаме комплексно на нещата, нека не представяме само едната страна черна и безхаберна, а нашите златца - все мотивирани на макс, искащи и можещи  да поемат необятно количество знания, изпълнителни, ала ненацелили на учители...
И аз. Чудя се как се стига дотук за една година - от матурите до началото на 9-ти клас.
Виж целия пост
# 496
Не е за година при някои, защото са били такива и преди това.
Това, че си добре образован за да вземеш с отлични оценки НВО, не означава автоматично, че си мотивиран да учиш и че си възпитан. Хвърлете един поглед на темата за АЕГ и проблемите с дисциплината в 8. клас. Ситуцията е подобна.
В тази възраст хормоните бушуват, лошият пример е по-лесен за подражание и увлича. Да не говорим, че родителите също са фокусирани предимно в оценките на децата, а не в знанията. За опитите за влияние не ми се отваря думата. Sad
Аз съм old school и имам носталгия към старите порядки в училищата, но съм реалист и зная, че има много обективни причини това да не може да се случи. Писала съм и преди, голямата ми дъщеря завърши гимназията преди повече от 5 години и дори тогава тя нямаше нищо общо с тази, която аз помня. Sad  От познати също чувам тази реплика  "Не е това, което беше." за всички най-желани гимназии в София и избират най-малкото зло по техните си критерии.
Не харесвам директорката, но не считам, че смяната й ще реши проблемите. Те са по-сериозни от един калпав мениджмънт.
Виж целия пост
# 497
Не може само по бала за прием да се съди какви са децата.  Да, той е критерият за прием, няма друг, но..Още в 8 клас си проличават разлики между деца, имали иначе почти еднакви оценки на изпитите след 7 клас - и като ниво на усвояване на нов материал, и като мотивация за учене, и като издържане на натоварване... Още помня един младеж в класа на голямата ми дъщеря - ми беше влязъл с  почти максимален бал. Та този младеж от  тотален мързел и нежелание да учи думи  при регулярната проверка на тетрадката -реченик, за да се доближи като бройка до думите на отличниците, преписвал смело предходни страници с прескчания, та ако го попитат на дума, шансът да я знае да е по-голям.. Риск печели, риск губи.. Хванали го. Та е малко пресилено да говорим за  едни 180-190 супер мотивирани деца на випуск само на база представянето им на НВО, които после  с магическа пръчка губят мерака си за учене.
Виж целия пост
# 498
Винаги съм считала, че е ненормално да изискваме от децата да прекарват повече време на училище отколкото е нормирания работен ден. Те не са роботи! И ако занималните в първи клас оправдаваме с осигуряване на сигурността им и надзора над тях, то целодневното обучение в 8 клас не считам за удачно. Всеки има нужда да почине, да поспортува, потанцува, порисува илли каквото му е интересно. А ако детето желае, ще се справи с НЕ. Нашата роля е да подкрепяме ,насочваме умерено, а не само да изискваме.
И тъй като следя отзивите от другите училища, където учат бившите съученици на детето ми, повярвайте ако сега трябваше да кандидатстваме определено щях да насоча към НЕГ.
Истината е, че средното ни образование е далеч от това, което беше в наше време. Както е истина, че преобладаващата част от децата в НЕГ са мотивирани, а и подкрепяни от семействата си. Определено досега не съжалявам за избора, които направи дъщеря ми.
Виж целия пост
# 499
Здравейте.Синът ми е кандидат гимназист за НЕГ.Изкара на пробните матури 87 и 84 точки.Има ли шанс за това училище ако изкара подобни точки ,защото не мога да разбера как изчисляват бала?
Виж целия пост
# 500
Никой отсега не може да каже кой бал ще е достатъчен. Всяка година си е за себе си. Иначе балът се пресмята по следния начин :
Два пъти точките от изпита по БЕЛ + 2 пъти точките от изпита по мат + оценките от дипломата по БЕЛ и мат, взети по веднъж и трансформирани по определена скала в точки. 6-цата по тази скала е 50 точки.

АКО синът Ви  условно приемем, че и на изпитите има такива точки като споделените от Вас, както и че по двата предмета от училище има 6 за годината, балът му БИ бил:
2.87+2.84 +2.50=442 точки.
Тези сметки направих само за илюстрация как се смята балът.
Виж целия пост
# 501
Благодаря на русалка.Ще чакаме ,пък дано да успеем!
Виж целия пост
# 502
1                        2216306  СМГ "П. Хилендарски"   3062  Математически-НЕ   483.000     497.500     без квоти
2                        2216306  СМГ "П. Хилендарски"   3061  Математически-АЕ   468.000     496.250     без квоти
3                        2204091  91 НЕГ   0911  Чужди езици-НЕ   461.500     495.000     девойки
4                        2213125  125 СУ "Боян Пенев"   1251  Математически-АЕ   235.000     491.000     без квоти
5                        2213350  ТУЕС към ТУ-София   3502  Компютърни мрежи   406.500     491.000     без квоти
6                        2211304  НПМГ   3042  Математически-НЕ   415.000     490.500     без квоти
7                        2204091  91 НЕГ   0911  Чужди езици-НЕ   443.500     488.000     младеgr

Това са баловете от миналата година, второ класиране.
Те са само ориентировъчни!!!
Виж целия пост
# 503
И аз това се чудя. Питах на последната родителска преподавателя по предметите от философския цикъл (Лъчко Smile) - нищо не знаеше.
Под приравнителни имам предвид  изпитите по предмети, които се държат  заради неизучаването им в лайстунг - като информационни технологии, информатика и някои части от философския цикъл (май тези от 9 и 10 клас), които трябва като оценки да присъстват в бг дипломата за средно. Което пък ме кара да задам от любопитство въпрос към родителите с деца в лайстунг, бг дипломата се пресмята на база оценките  от обучението, обърнати по някаква по-благоприятна скала,  което я прави по-висока от немската, ок, но как в нея има оценки по горните предмети? Не е ли така непълна спрямо стандартаната бг диплома?
 Не знам с другите преместили се как е било, но на познатото дете не са му уважили желанието за профил и са го сложили там, където явно е имало по-малко деца в паралелка.


Виж целия пост
# 504
Във връзка с административните неуредици, и докато се борех за стипендиите на 9-токласниците с РИО и МОН, се бях замислила каква е ролята на съзадените миналата година обществени съвети. Не трябва ли точно те да са връзката между родителите и ръководството. Потърсих информация за обществения съвет към НЕГ  и единствено установих, че участват в приемането и отчитането на бюджета. Няма посочени координати за контакт. Ако някой има повече информация, мисля че би могло да се действа в тази посока?
Миналата година бях излъчена от класа на дъщеря ми /тогава 10 е клас, сега вече 11 е/ като кандидат за член на т.нар. Обществен съвет. Предварително бях изчела нормативната уредба, за да съм подготвена. Отидох на срещата, която се проведе в кабинета на директорката /не искам дори да споменавам името й/. Тя взе думата, направи сама предложения за председател и членове на Съвета и предложи да ги гласуваме. Когато изразих мнение, че сме чули нейната позиция и бих искала кандидатите да се представят с няколко думи сами, тя сърдито седна. В крайна сметка същински избор между излъчените от класовете кандидати за членове нямаше. Хората бяха предварително избрани от директорката, а гласуването бе формално по добре познатата схема от тоталитарното ни минало. На срещата присъства и небезизвестният Иван Нейков, като ни бе представен като неин съветник. Протокола водеше г-жа Христемова, която бе видимо притеснена и не вдигаше поглед от листа си. Та от така избран Обществен съвет какво можем да очакваме?
Виж целия пост
# 505
Ясно. Благодаря, Faithy.
За мен този Иван Нейков е съвсем безизвестен.
Виж целия пост
# 506
Бивш социален министър
Скрит текст:
Виж целия пост
# 507
Този ми е известен, но не очаквах, че има връзка с НЕГ.
Виж целия пост
# 508
Връзка с НЕГ няма, има с директорката като "нейн съветник".
Виж целия пост
# 509
Не бих задала точно на г-н Ватахов такъв въпрос, макар че именно той преподава въпросните предмети.
Госпожата си имала и съветник, казвате.... Де да я съветваше по-добре.

Днес е било изпращането на 12 клас.  Simple SmileПожелавам на децата  успешно справяне с матурите, прием на най-желаното място за следване у нас или в чужбина  и сбъдване на мечтите! Да са здрави и щастливи по пътя напред и нагоре!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия