МОН - промените продължават

  • 133 293
  • 1 526
# 1 515
Дидева, това ни предлагат за обсъждане експертите. Това са проектите за учебните програми за профилирано обучение. Проекти на проектите- сега се обсъждат (за пореден път) на професионално ниво, после, предполагам, ще бъдат предложени за обществено обсъждане, приети и обнародвани в ДВ.
Какво значи знаем си профилите? Не е обявен профила при самия прием? При нас са няколко: Хуманитарни науки с разширено изучаване на ЧЕ, например. Обявен от самото начало, заедно с изучаваните езици. ЕГ обявява чуждоезиков. А  в наредбата точно са изписани кои предмети са профилиращи за профила.
Виж целия пост
# 1 516
Да, да. Разбрах, че това ще обсъждат преподавателите. И се надявам мнението ви да бъде чуто. Просто сме имали различни проекти предвид. Иначе добре са ги скрили на страницата на МОН. Joy Точно там никога не бих се сетила да търся.
Виж целия пост
# 1 517
Ами безмислено е, обсъждани са 10 пъти вече. Отделно самите обсъждания са предвидени за по час и половина. За час и половина какво ще обсъдят по- напред- история, география, философия? 28 РУОта по 4 човека от РУО са 112 души, кой по- напред ще се изкаже? Всичко е проформа за мен. Отделно е за сметка на бюджета на училищата и за такива училища като нашето, което го включват навсякъде, е просто едни зле изхарчени пари.
Виж целия пост
# 1 518
Ей, мерси за примера, точно за това молех, с пример да ми се покаже. Благодаря, сега вече ми е ясно. Извинявам се, че не разбирам всички наредби.
Виж целия пост
# 1 519
срало мече, само да добавя, че вече няма първи и втори език. Двата езика са равнопоставени при определяне на профилите. И така всеки ученик от ЕГ вече има два профила. В 11 клас училището (а не конкретния ученик) определя още един или два профила. Това е решение на всяко училище, могат да решат да имат само 3 профила или пък 4. И тези профили се определят всяка година. Имам предвид, че за учениците от следващия випуск (следващата учебна година) може да са различни. И това е супер нечестно спрямо учениците и предполагам в масовия случай ще се прави според обезпечеността с кадри, а не според желанията на учениците.


След НВО-тата в десети клас учениците ще получат свидетелства за първи етап от средното образование. След матурите в 12ти ще получат само за втория етап - с включени само предмети изучавани в 11 и 12 клас, това беше обсъдено някъде преди 10 страници.

Това, което мен ме озадачава, е несправедливостта при втория ДЗИ. Ако ученик от ЕГ се яви на английски, неговата матура ще е на ниво С1, а за ученик от професионална гимназия ще има съвсем различна матура на ниво А2 или В1. Най-вероятно някои вузове ще отчетат това, но пак е нечестно при изчисляване на средния успех. Не знам защо за професионалните гимназии не се закове втория ДЗИ да е от професионалната подготовка, а може да е общообразователен предмет.
Виж целия пост
# 1 520
Това, което мен ме озадачава, е несправедливостта при втория ДЗИ. Ако ученик от ЕГ се яви на английски, неговата матура ще е на ниво С1, а за ученик от професионална гимназия ще има съвсем различна матура на ниво А2 или В1.
Това не е вярно. Десетина поста по-назад съм дала точен цитат.
Не видът на училището, а профилиращите предмети и начинът на изучаване на езика имат значение в случая който сте коментирали. Да не говорим, че в учебните програми по чужд език ниво С1 не е заложено никъде и освен това:
(3) Зрелостниците, обучавани по училищен учебен план, който осигурява професионална подготовка, придобиват средно образование след успешно полагане на задължителен държавен зрелостен изпит по учебния предмет Български език и литература и на задължителен държавен изпит за придобиване на професионална квалификация – по теория и практика на професията.
Виж целия пост
# 1 521
Каква тежест ще има НВО след 10. клас?
Виж целия пост
# 1 522
Дидева, значи става въпрос за зрелостния изпит по желание, а не за втория. Пак не е честно, но има повече логика.

Обаче като се зачетох в болднатото от твоя цитат ми стана интересно дали учениците от професионалните гимназии ще имат задължително три ДЗИта - по БЕЛ, по теория и по практика.
Виж целия пост
# 1 523
Доколкото зная, изпитът е общ - теория и практика.
Виж целия пост
# 1 524
Каква тежест ще има НВО след 10. клас?
Въпросът е коментиран повече от достатъчно, включително в теми, в които пишеш ти. Форумът предлага търсачка. Предлагам да я използваш.

Дидева, значи става въпрос за зрелостния изпит по желание, а не за втория. Пак не е честно, но има повече логика.
Кое не е честно? Да се явяваш само върху материал, който си изучавал, в зависимост от това дали си избрал предмета за профилиращ? Ако един ученик с профил чуждоезиков се яви на ДЗИ по желание, примерно математика и за него това не е профилиращ предмет, той ще се яви на учебното съдържание от ООП.
Виж целия пост
# 1 525
Темата доста "понатежа" откъм страници.

В подходящ момент моля, пуснете нова такава.
Виж целия пост
# 1 526
Нова тема

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия