Задачка пак те затруднява - тук някой бързо я решава. Условието ти му дай и инфо за класа подай! :)

  • 84 486
  • 771
# 105
Задача за 4ти клас от Оли 2017 областен кръг:
4


Пак 4ти клас, ОМТ 2017
Най-голямото от няколко последователни естествени числа е 4 пъти по-голямо от най-малкото.
Подточките нямат връзка помежду си. Затова пиша само в):
в) Ако броят на числата е възможно най-голямото двуцифрено число, то колко е сборът на всички числа?

Намираме, че числата са от 32 до 128.
Общо 97 числа, значи 48 двойки и числото 49 остава посредата.
160х48+49=7729

Не знам къде бъркаме, но не получаваме отговора, който е 7760.


Всичко ви е точно до там че казвате че числото 49 остава посредата - не 49 е в средата, а 80 е 49-тото число. От там и грешката при пресмятането ви. Всичко друго е вярно.
Виж целия пост
# 106
Благодаря за уточнението, Алана!
Виж целия пост
# 107
Здравейте, чудя се над задача 12 от Умник Математик 2 клас, глава "Умник възможности брои, но колко ще намериш ти?"
Ето условието:
Дани избрала от гардероба 2 поли, 3 блузи и 2 чифта сандали. За 2 минути тя пробва един тоалет от блуза, пола и сандали. За колко минути ще пробва последователно всички възможни тоалети?

В дадената задача всяка блуза като различна блуза ли се брои? Същото и за чифтовете сандали?

Благодаря ви много!
Виж целия пост
# 108
В дадената задача всяка блуза като различна блуза ли се брои? Същото и за чифтовете сандали?

Имаме 3 различни блузи, 2 различни поли и два чифта различни сандали.

2.3.2= 12 варианата

12 варианта по 2 минути за всеки= 24 минути ще пробва последователно всички възможни тоалети.
Виж целия пост
# 109
Много благодаря!
Виж целия пост
# 110
4 клас. Защо накрая пътят не се дели на 2?

Защо на 8ма отг е 15? Не се изминава всяко разстояние по две, очевидно...


Много мерси, дано разбера!!!
Виж целия пост
# 111
Пътят не се дели на 2, защото времето е сметнато за отиване и връщане. При другата задача логиката е същата: на правите участъци при скорост 15км/ч - 1 км се изминава за 4 минути, т.е. за отиване и връщане за 1км са необходими 8 минути; при изкачванията и спусканията - при 12км/ч - 1 км се изминава за 5 минути, а при 20км/ч - 1 км за 3минути, за един участък от 1 км за отиване и връщане са необходими пак 8 мин. И съответно 120/8=15км е разстоянието.
Виж целия пост
# 112
За съжаление,не разбирам за първата зад. Може ли малко по-подробно защо не се дели на две?
За втората направо смятам за грешно. Т.е. ако е вярно решението, съвсем не го разбирам. Моля пак по-подробно...
Виж целия пост
# 113
Добро е решението. Не се дели на две, защото се работи с времето в двете посоки. На мен ми е трудно да го обясня по-добре от написаното в читанката и от решението на tonika2006.
Ако сме малко по-подробни по втората задача:
При движението по равен участък - щом скоростта е 15 км/ч, значи 15 км се изминават за 60 минути, т. е. 60:15=4 минути са необходими за изминаването на един километър. Тъй като участъкът е равен, скоростта по него и  в двете посоки е една и съща, т. е. е необходимо едно и също време за изминаване на 1 км.
Един километър по равния участък се изминава за 4 минути на отиване и 4 минути на връщане - общо за 8 минути отиване и връщане.
При изкачване - скорост от 12 км/ч означава, че 12 км се изминават за 60 минути, т. е. 60/12= 5 минути за 1 км  изкачване.
При спускане - скорост от 20 км/ч означава, че 20 км се изминават за 60 минути, т. е. 60:20 = 3 минути за 1 км спускане.
Всеки участък, който е бил изкачване на отиване, е спускане на връщане и обратното, т. е. за 1 км наклонен участък са необходими общо 5+3= 8 минути общо за отиване и връщане.
Всеки километър от разстоянието се изминава за 8 минути общо в двете посоки. Цялото време общо в двете посоки е 2 часа = 120 минути.
Ако цялото разстояние е Х км. и всеки километър се изминава за общо 8 минути в двете посоки, то цялото време за изминаване на маршрута е 8.Х=120.
Опитах се да го онагледя. Дано да помогне.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 114
Ооо много много благодаря!!! Беше супер полезно и го обясних и на дъщеря ми!!! Най-много ми помогна картинката,всъщност!!!

И с тази задача имаме проблем, получаваме отрицателно число, а не мисля,че бъркаме в подхода,при други от ойлер си се получава.... някой да му се занимава и получава,плс?! Отг е 5, по книга.
Виж целия пост
# 115
Кръгове на Ойлер. Три броя.  Може и само със сметки, но щом картинката ти е помогнала за предходната задача, значи ще свърши работа и за тази.
Скрит текст:

Попълваме в кръговете тези, които са загубили по две неща.

Изчисляваме броя на загубилите само едно нещо.
Например око.
Всички, които са загубили око са 40 на брой, но 10 от тях са загубили око и ръка, а 15 - око и ухо. Значи броят на тези, които са загубили само око е 40 - (10+15)=40-25=15
По същия начин изчисляваме броя на тези, които са загубили само ухо и само ръка.
След като всички сектори на чертежа са попълнени, отбелязваме с Х броя на тези, които са загубили и трите неща. Сборът на числата и неизвестното във всички сектори трябва да е равен на 98, защото от 100 пирати двама не са загубили нищо.
4.15+10+20+Х=98
60+10+20+Х=98
90+Х=98
Х=98-90
Х=8 пирати са загубили око, ръка и ухо
Виж целия пост
# 116
Тези,които са загубили само нещо,напр око,не е ли равен на 15-х?!
Виж целия пост
# 117
Тези,които са загубили само нещо,напр око,не е ли равен на 15-х?!
Вярно, че съм я оплескала. Joy Пропуснала съм тези, които са изгубили и трите неща.
Виж целия пост
# 118
Тези,които са загубили само нещо,напр око,не е ли равен на 15-х?!
Вярно, че съм я оплескала. Joy Пропуснала съм тези, които са изгубили и трите неща.
да, но си получила отговора (8 е, а не 5). та да не би те да грешат точно това... откри ли как получават отговора или ...
Виж целия пост
# 119
Да, задачата се решава по този начин, просто съм пропуснала да нанеса Х в съответните сектори. Но пък не е много подходящо за четвърти клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия