Да подкрепим ПМГ "Баба Тонка" в Русе

  • 6 777
  • 41
Не знам дали има вече тема тук, не намарих такава , но съм истинки отвратена!
Нискочели писарушки в РУО-Русе са си наумили да намалят приема в  МГ от 5 на 4 парелелки, за да имало повече деца за професионалните гимназии и работна ръка за биснеса...
Такава повеля  да се създават "работници" не бях виждала дори по времето, когато се борехме за дикататура на пролетариата!  

Стаава дума за едно от 10те най-добри училища в страната според НВО след 7ми клас, за една гимназия от топ 20 според резултатите на матурите след 12ти клас 2017...  С други думи, 25 амбициозни и трудолюбиви деца ще трябва да се откажат от инстутиция със 150 годишна традиция и да се набутат неясно къде, за да не се закривали паралелки в професионалните гимназии.  
Добрите професионални гимназии си имат кандидати.   Ще си  спестя коментара за качеството на образованието в тези, които имат нужда от такива феодални  похвати  за да си запълнят класовете ...
.
Убедена съм, че на Русе, а и на държавата, й липсват личности, хора с амбиции, широк мироглед, технически грамотни и спопсобни   да съзъдават уникални продукти!   

Не живея в Русе и не съм пряко засегната, но това е безобразие! Искам да знам дали децата на министъра от интервюто ще поемат към незнайна професионална гимназия, като така добре се плащало на хората с професионално техническо образование!

Не съм автор на петицията и на ФБ старницата към които пускам линк! просто искам повече хора да го видят!

 Моля модераторите да не местят темата при Русенските мами, нека я видят повече хора. Това засяга всички. Днес Русе, Бургас и Враца, утре  и в други градове.

Репортаж на БНТ2
http://news.bnt.bg/bg/a/v-ruse-protestirakha-sreshchu-zakrivaneto-na-paralelka

ФБ страница
https://www.facebook.com/groups/1811047562261533/?fref=nf

петиция
https://www.peticiq.com/194831
Виж целия пост
# 1
В Русе има три езикови гимназии с традиции + ПМГ + СУ"Хр. Ботев". Има и още три СУ-та, Музикално училище и Спортно, които също се борят за ученици. И едва тогава идват професионалните гимназии. И това в един 148 000 град (според последното преброяване).  Намаляването на една паралелка не е чак такава трагедия, а ще се засили конкуренцията и ще се отсеят наистина най-добрите. Качественото образование залага и на подбор на учениците и отсяване на най-добрите. Не е реално ученик със 165 точки да речем да се надява на прием в езикова гимназия или ПМГ.
Виж целия пост
# 2
600 ученици по-малко. Това са средно 24 паралелки за цял град. От всяко училище вероятно ще паднат паралелките. Иначе в МГ ще се влиза с много нисък бал, а това не вярвам да е целта.
Тук в Ямбол ще има повече завършващи седмокласници и броят на паралелките в профилираните гимназии не е променен - нито увеличен, нито намален.
Бих подкрепила, ако видя силни ученици за 5 паралелки.
Какъв е бил балът миналата година?
Виж целия пост
# 3
Какъв е бил балът миналата година?
Първо класиране:
Спец,/профил             Чужд език           Начин на изучаване             Мин, бал              Макс, бал
Природни науки                АЕ          интензивно                                          370,25              471,00
Математически                АЕ          интензивно                                           363,75               492,50
Софтуерни и хардуерни науки   АЕ       интензивно                              354,75               452,00
Виж целия пост
# 4
По мои сметки средно 60 точки от НВО. При 600 по-малко ученици, балът ще падне.
Виж целия пост
# 5
Ако ще броим децата спрямо населението на Русе, то 5 паралелки за 148000 са горе долу толкова, колкото  7 за 200000 ( през 80те класовете бяха до ж, а Русе около 200000). Непонятно ми е обаче как учител ( Лиляна) и работещ в социалната сфера (мама Ру ) са ОК с идеята да се закриват паралелки там, където определено има добри практики и успехи за сметка на училища, които вместо да се закрият се поддържат изкуствено. 
Наивно вярвам, че образованието е редно да работи първо в интерес на децата.  Ако едно дете е мотивирано да догони връстниците си в  МГ, не е ли по добре да му се даде шанс, при условие че има и инфраструктура ? 
 
Ами дайте тогава да изгоним всички дислексици от общообразователните училища, че им пада бала?
Не  е ли по разумно да се закриват паралелки там, където  може се изкласи и без да се присъства?
Виж целия пост
# 6
В Русе от години са закрити:
- Професионална гимназия по химия, а в града има химическа промишленост;
- Закрита е Професионална гимназия по зърнопреработване - нима няма работа в тази сфера?
- Закриха Професионална гимназия по ЖП транспорт - а има ремонтно депо/ цех.
- закрити са три основни училища.
Професионална гимназия по механотехника; Професионална гимназия по дървообработване; Професионална гимназия по промишлени технологии; Професионална гимназия по селско стопанство са на ръба на оцеляването.
Професионална гимназия по речно корабоводене и корабоплаване и Професионална гимназия по строителство и архитектура - училища, които привличаха амбициозни и способни ученици също ли трябва да се закрият?

Ами не, не всички ученици имат нужното ниво за МГ и езиковите гимназии, те за това са и елитни, защото в тях учат  най-добрите ученици. Учениците от изброените по-горе училища нито са желани в елитните езикови и МГ гимназии, нито могат да се впишат там. И да, някой трябва и да работи. Някой трябва да пече хляб, да сервира в ресторанта, да работи на рецепцията в хотела, да оправя повредените коли, да строи, да ремонтира... не може всички да са лекари, адвокати, икономисти и IT специалисти.
А по времето, когато Русе беше 200 000 всички училища работеха на две смени и се пукаха по шевовете. Аз учех в 12-то основно "П.К. Яворов" в клас бяхме по 33-34 деца, по три паралелки на випуск. Същото училище е закрито от години поради липса на деца. Закриха още две основни училища. Децата в Русе и района намаляха много. Това няма как да не се отрази и на приема. Режат не само от МГ една паралелка, режат и от останалите средни училища. А това всъщност е плюс за елитните училища, защото така наистина ще има конкуренция и в тях ще учат най-добрите, което ще запази нивото им.  

Голямото ми дете е първи клас. Оказа се, че е с дислексия, дисграфия и дискалкулия. Не, децата с дислексия не трябва да бъдат гонени от общообразователните училища, а трябва да получат възможност за специализирана подкрепа и да имат гъвкави учители, които съобразявайки се с тях така да структурират урока, че да са полезни и интересни за целия клас. Но пък и тези деца е по-вероятно да продължат в подходящо професионално училище (бивш техникум) отколкото в МГ, нали? Освен ако математическото им мислене не е силно развито като компенсация на дислексията.
Виж целия пост
# 7
Ако ще броим децата спрямо населението на Русе, то 5 паралелки за 148000 са горе долу толкова, колкото  7 за 200000 ( през 80те класовете бяха до ж, а Русе около 200000).
Аз лично бих избегнала подобни едностранчиви съпоставки. За пълнота на картината е редно да се спомене какво е било по същото време съотношението профилирани - професионални паралелки.
Бих изчакала и със заключенията. Може да се окаже, че броят на професионалните паралелки е намален повече от този на профилираните. За съжаление на сайта на РУО - Русе вече няма информация за паралелките с прием след осми клас и това ще затрудни евентуални изчисления.
Виж целия пост
# 8
Ако ще броим децата спрямо населението на Русе, то 5 паралелки за 148000 са горе долу толкова, колкото  7 за 200000 ( през 80те класовете бяха до ж, а Русе около 200000). Непонятно ми е обаче как учител ( Лиляна) и работещ в социалната сфера (мама Ру ) са ОК с идеята да се закриват паралелки там, където определено има добри практики и успехи за сметка на училища, които вместо да се закрият се поддържат изкуствено. 
Скрит текст:
Наивно вярвам, че образованието е редно да работи първо в интерес на децата.  Ако едно дете е мотивирано да догони връстниците си в  МГ, не е ли по добре да му се даде шанс, при условие че има и инфраструктура ? 
 
Ами дайте тогава да изгоним всички дислексици от общообразователните училища, че им пада бала?
Не  е ли по разумно да се закриват паралелки там, където  може се изкласи и без да се присъства?
Откъде ги взе тези 5 паралелки. Аз казах 24.
Ако не падне балът, то нямам нищо против, но той ще падне. И точно защото работя в образованието, в профилирана гимназия. В тези гимназии и особено в математическите, трябва да учат силни деца. Няма смисъл да натискаме средните, защото те ще дърпат и добрите назад. Виждам какво става, когато влизат слаби ученици, които преди години биха били по-добри в професионално училище.
И въпреки това, не съм За закриването на паралелка, но съм за да се сложи минимум бал. Добри практики и успехи се правят с добри ученици.
Виж целия пост
# 9
МамаРу , в локомотивнито депо работят окоо 60 човека, заедно с администрацията. Колко според теб са работните места които се откриват всяка година в тоя цех, че да е нужно цяло училище?
В наши дни зидаромазач, кофражист и тракторист се  става с няколко седмичен курс . Ще ми обясниш ли кои са тези силно специфични познания по зидаромазачество и тракторизъм, които само и едиснтвено строителният техникум и Образцов чифлик могат да датат?  И защо е нужно човек да загуби 5 години от живота си за нещо, което явно може да се научи за броени седмици?
Химическа промишленост в Русе вече почти няма. Съвременната  такава е силно компютъризирана и автоматизирана и ролята на байчото, дето разбърква баката не съществува от години. Огромна част от това, което преди 15 год.  се правеше на ръка от лаборанти (на това учеха в техникума по химия Димитър Баларев дето оплакваш) днес  е автоматизирано и машинно.  Операторите трябва да са компютърно грамотни, да  могата да разчитат  process flow charts , да работят с комлексни апарати и автоматизирани системи за анализ - все работи дето по-добре ги умеят  тия дето са учили математика и природни науки ...  Същото важи за куп професии, които е въпрос на време да изчезнат и да бъдат заменени от машини. 

Единственото сигурно за днешните деца е, че ще им се налага непрекъснато да се преквалифицират за да с в крак с технологиите и да са конкурентноспособни на пазара на труда. И в в пъти по лесно за бъдещите  възрастни да усвоят умението за критично мислене, обработка на информация и самостоятелно обучение в гимназията , а не след като ги изхвърли живота във В група.
Виж целия пост
# 10
Ако ще броим децата спрямо населението на Русе, то 5 паралелки за 148000 са горе долу толкова, колкото  7 за 200000 ( през 80те класовете бяха до ж, а Русе около 200000). Непонятно ми е обаче как учител ( Лиляна) и работещ в социалната сфера (мама Ру ) са ОК с идеята да се закриват паралелки там, където определено има добри практики и успехи за сметка на училища, които вместо да се закрият се поддържат изкуствено. 
Скрит текст:
Наивно вярвам, че образованието е редно да работи първо в интерес на децата.  Ако едно дете е мотивирано да догони връстниците си в  МГ, не е ли по добре да му се даде шанс, при условие че има и инфраструктура ? 
 
Ами дайте тогава да изгоним всички дислексици от общообразователните училища, че им пада бала?
Не  е ли по разумно да се закриват паралелки там, където  може се изкласи и без да се присъства?
Откъде ги взе тези 5 паралелки. Аз казах 24.
Ако не падне балът, то нямам нищо против, но той ще падне. И точно защото работя в образованието, в профилирана гимназия. В тези гимназии и особено в математическите, трябва да учат силни деца. Няма смисъл да натискаме средните, защото те ще дърпат и добрите назад. Виждам какво става, когато влизат слаби ученици, които преди години биха били по-добри в професионално училище.
И въпреки това, не съм За закриването на паралелка, но съм за да се сложи минимум бал. Добри практики и успехи се правят с добри ученици.

До тази година 5 са класовете в МГ. РУО иска да Ги направи 4 за 2018/19.    Хората не са идиоти и съвсем добре знаят, че ПМГ-тата не са като разходка в парка и се иска труд и способности. Ама РУО  не гледа нито еволюцията на минималния бал, нито успехите / реализацията на децата след завършването, ами вади големия калем и дращи паралелки по никому неясни критерии.  Само гледа да опази професионалните гимназии, в които може да се завърши съвсем безприсъствено.  Родителите в МГ  първи ще писнат ако почнат да не учат децата. Това беше така още през 80те.
Виж целия пост
# 11
Езиковите гимназии и МГ са за деца, които после ще продължат нагоре за висше. И от професионалните доста продължават нагоре, то сега и не е особено трудно да станеш студент. Ако обявят по 7 паралелки МГ и езиковите ще ги напълнят със сигурност. Миналата година имаше и такива с по 120-160 бал, които се надяваха да влязат в АГ и МГ! Дълцоко се съмнявам да са ги приели, но само защото за въпросните училища има конкуренция и пресяване. Стигнем ли до там да влиза всеки пожелал и край с елитността.
Всъщност в Строителният отдавна няма зидари и кофражисти. Сега там учат за строителни техници, геодезисти, интериорни дизайнери, брокери на недвижими имоти...
В Чифлика няма за трактористи и комбайнери, а за ветеринарни техници, винопроизводство...
Споко, тези с бал 300+, ако случайно не се класират в МГ и езиковите ще отидат в Иконома и Туризма, а не в Чифлика и Машиностроене. В Дървото, Механото и прочие "ненужни" училища ще учат деца с бал 100, дето няма и да искате да се доближат до отличниците в елитните гимназии, какво остана да учат в една стая с тях, щото тогава ще виете на умряло как дърпат назад амбициозните и трудолюбивите и как заради тях трябва да пращате децата си на частни уроци, защото нивото на класа е ниско.
Виж целия пост
# 12
Ако ще броим децата спрямо населението на Русе, то 5 паралелки за 148000 са горе долу толкова, колкото  7 за 200000 ( през 80те класовете бяха до ж, а Русе около 200000).
Аз лично бих избегнала подобни едностранчиви съпоставки. За пълнота на картината е редно да се спомене какво е било по същото време съотношението профилирани - професионални паралелки.
Бих изчакала и със заключенията. Може да се окаже, че броят на професионалните паралелки е намален повече от този на профилираните. За съжаление на сайта на РУО - Русе вече няма информация за паралелките с прием след осми клас и това ще затрудни евентуални изчисления.

Дидева, разбира се, че е неправилно така да се брои, ама така брои   РУО: по-малко деца = по-малко класове -просто тройно правило...    Кой на база на какви данни е решил кога и какво  да отреже  -  мъгла пълна.  


Мама Ру, не знам кои сме @ние@, дето ще ревем, но това ще го подмина.

Да попитам пак. Кое е това точно специфично знание, което владее "брокер на недвижими имоти"-смятането на квадратура, разчитането на прост чертеж, висене по опашки в Н-ската канцелария, което исисква 5 годишна специализирана подготовка?   Познавам лично 3-ма доста успешни брокери в Русе, които са завършили респективно МГ,  Хр.Ботев и Икономическия.   Формулата на успеха и при тримата е предприемчивост, способност за комуникация и бърза мисъл.
Как точно се става интериорен дизайнер без геометрия, стереометрия и компютърна  грамотност?
Във УАСГ-София има висше образование по геодезия. Как един геодезист от Строителния се конкурира с един от УАСГ? Ти кого би назначила ?

За съжаление има немалко  училища, които бълват  нищо неможещи хора и слагането на модерно  име на специалостите не променя тоя факт. Не се прави услуга никому  като ги крепят с красиви  имена, но  във формата от 1975 година.  
Да, има деца, за които научаването на занаят е най-разумната опция.  НО занаят не се учи в класната стая докато те пускат от клас в клас, а с много часове практическа работа.  Разбери, че не е номера да се набутат някъде децата с бал 100 (а покрай тях и едни други, че да не закрием училището), а да се намери начин тези с бал 100 да могат да си изкарвт хляба след 12ти клас.  И колкото и да го въртиш, сегашната схема не е в полза на тези деца.

 НА Министъра и на РУО като му е така присърце проблема с работната ръка, да мисли как да въведе  дуалното обучение, а не да се чуди как зорлем да навре някого в професионална гимназия и да стовари върху децата абсолютната си неспособност.
Виж целия пост
# 13
F major, личи си, че не си в Русе и в русенското образование. На МГ нищго трагично няма да й се случи, че ще приеме 25 деца по-малко. Дори ще спечели, защото тези 25 по-малко няма да са на нивото на останалите 100. И разликата няма да е една стотна, повярвай ми. Учениците намаляха драстично като бройка, но намаля и качеството. Голяма част от тези, които отиват да учат го правят не, за да надграждат знания и да се развиват, а защото родителите имат пари за харчене, пък и колкото да кажат, че е завършило там нещо детето. Те и на тези, дето не стигат до матури в дванайсти на клас им правят бал като сватба на село, със зурли и тъпани, а после изобщо и не ходят на поправка, за да стигнат до матури. А матура знаеш ли с колко се взема? 23 % = 3,00.
Миналата година купувах апартамент. Знаеш ли какво ми казва брокерката? - Отишли при нея младежи за работа. Пита ги за видовете сгради, типа строителство - ами елементарни познания нямат. Изгонила ги.
Геодезист може и да има в УАСГ, но това е за цялата страна. И не навсякъде, където е нужно геодезическо образование е нужно и да си висшист. Геодезистите ги вземат и от ученическия чин. Както и строителните техници. Едва ли интериорния дизайнер от Академията в София ще влезе в магазина да направи проекта за баня да речем, но младежът завършил съответната специалност в Строителния - да. Защото освен да работи с компютърна програма е учил и един куп специални предмети, които имат връзка с това.
Елитните гимназии са нужни, но за да си останат елитни те също така трябва да подбират най-добрите и амбициозни ученици. И ако учениците в региона намаляват, ако техните интереси се изместват, ако възможностите им са различни, дай зорлем да ги вкараме в МГ и АГ, нищо че те половината може и български едвам да говорят, и таблицата за умножение да не знаят... Ама то това се учи? Имах съученичка, чиято майка я вкара в МГ след шести клас (тогава приемаха на две вълни - слид шести и след седми). Отличничка беше в ОУ, но не беше родена за математик (условните задачи я затрудняваха, не ги разбираше, не можеше да си създаде алгоритъм за решаването им). Не изкласи в МГ. Избута 7клас и се върна в ОУ да си завърши 8 клас и след това отиде в елитен техникум.
Онази система която премахнаха (чудно ли ви е защо) - прием с изпити след 7 клас за МГ и езиковите и то на тези, които имат поне 5,5 на изпитите, наистина отсяваше най-добрите и амбициозните. Но стана така, че те вече не са достатъчни да напълнят паралелките и приемаха и с 3-ки. И за да не се вижда това, премахнаха изпитите. Любопитно ми е колко от седмокласниците биха издържали едни истински изпити по БЕЛ и математика поне с 5,00 и съответно биха се насочили към МГ и езиковите? 10% - 20%? Едва ли ще са повече. И ако приемем, че има да речем 1200 седмокласници това ще направи 120-240 ученици или 6-12 паралелки (по 20 деца в клас ). Ако 5 елитни гимназии трябва да си ги разпределят, за да запазят статута си на елитни, как ще стане това? Като занижат критериите и приемат деца с нисък бал? Или като посвият от броя на обявените паралелки, съобразно и броя и качествата на кандидатстващите? Или тук има друга сметка - голямо училище = на голям бюджет. Ето тук е проблемът с тези 25 по-малко. По -малко пари. Грозна истина, но това е истината.
Виж целия пост
# 14
Хайде и аз да се намеся в спора. Въпреки, че не съм убедена, че има спор. Нямам нещо против професионалните гимназии, но имам против качеството на обучение там и база с която разполага. От там и невъзможността на бизнеса да си намира качествени работници. Децата(младежите и девойките) никога не са виждали такива машини, каквито има в истинските цехове, на истинските предприятия - всичко там е компютъризирано. Малко са манипулациите, които се правят на ръка или със старите машини.
Няма да прехвалвам МГ - няма нужда, ясно е, че по-добро училище като качество на преподаване и среда в Русе, към този момент няма. Имам проблем обаче с т.н. СУ, в които влизат и от които излизат, в по-голямата си част, деца без професионални познания и без профилирани познания и колкото и грубо да звучи - без познания. В града има 4 такива училища - Йордан Йовков, Възраждане, Васил Левски и Христо Ботев, като последното може да се каже, че излиза от рамката. Тези младежи какво ги правим или трябва да вкараме малцинствените групи да завършат средно. Не е ли тяхното място в професионалните гимназии. Защото освен хлебари, кофражисти, майстори в строителството и в други сфери са необходими и висши кадри. И тук идва сбърканата политика на средното и после на висшето образование. Държим децата до 20г. (когато вече не са деца) в училище и тепърва после отиват да работят или да учат, кому е нужно и колко повече са научили от нас, които на 18 бяхме извън училище. После на ученик по университет - куцо, кьораво и сакато - висшист. Та така... МГ е моето училище, училището на дъщеря ми и на баща ми и на баба ми, мога да говоря много за неговото качество от както е било девическо училище та до сега, но няма. Няма смисъл. И колкото и да ми е тъжно такава ни е държавата - Терминал 2 ни зове. Там отиват възпитаниците на МГ-тата, защото тук всичко е предварително загубено.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия