Да подкрепим ПМГ "Баба Тонка" в Русе

  • 6 781
  • 41
# 15
МамаРу , фактологично ти твърдиш същото като мен: треторазредни училища бълват неграмотни младежи ( примерите с матурите и негодните кандидат- брокери са твои) . Това, което не разбирам, е логиката, която те кара така въодушевено да защитаваш  запазването и разширението на тези гимназии.  Можеш ли да се обосновеш защо е редно да се набутват зорлем деца в подобни  храмове на незнанието?  Каква полза има обществото? Каква е перспективата  за децата от тези техникуми? Каква е логиката да се реже от качеството и да се налива в каца без дъно?  Не се заяждам, наистина не разбирам.

Аз имам друг пример - нехаен четвокаджия се закачи на магия в МГ. В девети  - десети клас средата го увлече и взе да вдява, че образованието ще му трябва. Почна да учи и сега прави дисертация по  някакво инженерство. Това е едно от тези 25 деца които така  смело искаш да лишиш от шанс.

Апропо, кой за какво и как си харчи парите не е предмет на темата. Ако пожелая, ще организирам парти като сватба, защото детето ми е научило таблицата за умножение.  Не е незаконно, и ни най -малко не е нужно одобрението ти.

Елан, така ще е докато целта на министерството е да рапортува  100% среднисти и 99% висшисти- ще се крепят училища и университети, които  подготовка не дават, ама правят статистиката хубавка.   
Виж целия пост
# 16
Да де, ама статистиката не дава нито кадри, нито знания. Скоро писах курсова работа на студент 4 курс софтуер по учебник от миналия век на руски - не знаеше езика момчето. Преподавател на 70+. Не го разбирам това. И не искам да го разбера.
Виж целия пост
# 17
Никой никого няма да набута зорлем в " подобни храмове на незнанието". Всеки ще бъде приет там, за където му стига балът. Рядко " закачилият се на магия" бива издърпан от средата. Редно е и да се запитаме каква ще бъде тази среда след няколко години? Броят на децата намалява, този на паралелките се запазва. Логично е да се случи прогнозираното от Лиляна. Спад в бала.
Може ли да подкрепиш с конкретни данни "запазването и разширението на тези гимназии" ( вероятно имаш предвид професионалните)? Имало е толкова и толкова паралелки през миналата година, тази година този брой ще се запази/ ще бъде увеличен с еди-колко-си паралелки...
Виж целия пост
# 18
За да бъде едно училище престижно,то трябвадза дава добра подготовка. Тогава към него се насочват добрите и амбициозни ученици. И има конкуренция. Без конкуренция няма качество. Ако общият брой ученици спада, съвсем логично спада и броят на кадърните и амбициозните. И ако преди 30 години в МГ се е влизало с отличен успех на приемни изпити при конкуренция да речем 1:4 днес при същия брой паралелки ще стане така,че ще влязат всички пожелали. И след това? Как ще учат те задачите, за които нямат сили? Които са на светлинни години от тези в останалите училища? Колко деца от тези попаднали случайно в такова училище изкласяват? Учениците, които отиват в професионалните гимназии, вместо в МГ и езикови, го правят не само, защото не им стига балът. Сред тяхима и такива, които спокойно могат да влязат и да завършат там, но предпочитат друг вид училище. Познавам и такива ученици - отличници, родители с амбиции, които насочиха децата си към професионално образование, а след това ги пратиха да учат висше.
Между другото,колкото и да е престижна МГ, аз имам други амбиции за сина ми (вярно, че е още много малък) и живот и здраве ще го насоча към друго училище. И към езици, различни от английския, пак в тази връзка.
Тази година на Дойче шуле са отпуснати 3 паралелки по-малко за първи клас. Отрязани са и за след 7-ми. Не виждам някой да обвинява инспектора в недалновидност във връзка с това училище. Всяко училище заявява желание за колкото се може повече паралелки, работа на РУО е да прецени доколко да удовлетвори желанията им.
И не, не твърдя същото, F major. Това за матурите го измислиха умните глави в София. На ниво Министерство и обслужва други интереси. И е възмутително. От там трябва да се тръгне - диплома за средно да се получава само срещу реални и съпоставими знания. Само,че тогава кой ще пълни университетите, дето се нароиха толкова? Първо махнаха изпитите след седми клас като вход за елитните гимназии и  ги замениха с НВО. После - всички седмокласници - издържали и неиздържали трябва да продължат някъде в осми клас. Махнаха и кандидатстудентските изпити и ги замениха с вход - матури... Та има нещо сбъркано, много сбъркано, но това не е една паралелка по-малко в МГ, в град, в който няма чак такъв огромен натиск да се учи само и единствено там.
А примерът за некадърните кандидат брокери се отнасяше за хора, които не са завършили тази специалност, т.е те нямат не само специфичните знания от училище, но и елементарна обща курблтура по въпроса. Но пък не аз писах, че брокер можевсеки да стане, дори и без подходящо образование. Е, не че не може, ама първо трябва някой да го научи на всичко това, а то не става за ден-два. Аца то и бизнесът явно е тотално неориентиран, щото направо от ученическия чин вземат помощник строителни техници на обекти и геодезисти с четирицифрени заплати (и то в Русе, не в София).
Съгласна съм, с Еlan за посочените СУ. За В.Левски за какво им беше гимназия да правят? То и без това е огромно и препълнено. Може би и на тях ще им дойне времето в близките години. Йовков натам върви вече.
Виж целия пост
# 19
Дидева,
Окончателно паралелките ще се обявят  през април. Министърът твърди, че ще разширява през годините   приема в професионалнте гиманзии.  Ама децата са краен и известен брой, нали?  Това стига ли като данни?
Слагам   в спойлер че е дълго.
Скрит текст:
  Приемът на ученици в професионалните училища ще бъде увеличаван през годините. Това е наша политика от началото на мандата – да стимулираме обучението там – както чрез финансовия инструмент, така и с минимално административно увеличаване на приема в професионалните паралелки.  
и още едно
http://www.bria-spam156-/vulchev-kritichno-vajno-e-da-uvelichim- … alnite-paralelki/
.

  Аз това го разбирам като повече паралелки в техникумите  (нарочно използвам тази дума).   Да, всеки влиза според бала си. НО!  Ако има  25 места по-малко в МГ, то 25те неприети ще се разпределят в следващите по рейтинг училиища (ЕГ примерно) изместваийки оттам други 25 деца , които от своя страна отиват  (примерно) в Икономическия техникум, измествайки други 25... И така,  докато  последните 25  се добавят доброзорно към клиентелата на тракторния техникум, където ще ги бутат от клас в клас, за да не се загуби субсидията....
Как твърденето ти, че средата няма значение се връзва с факта, че е борба чутовна седмоклаcникът да иде в училище с добро  име и добра среда.  Родителите определено предпочитат ( елитна ) профилирана гимназия, нищо че заплатите на завършилите в строителния техикум   са   четирицифрени.

Прогнозите за падането на бала и нивото и т.н.  най-лено се проверяват като се види разликата  между първите и последните в класирането през годините. Петър Събев (първенец на випуска   2001, но приет измежду най-последните)  го е сметнал вече; Интервюто го има в Дарик.  Върти се между 10 и 20% през  последните 15 години  въпреки смяната на модела на изпита, намаляването на децата и т.н. Тези данни стават ли?
Скрит текст:



Мама Ру,  ако разполагаш с числа в подкрепа на @ще влязат всички пожелали@ от полседния ти пост ще се радвам да ги видя.   Не ми  отговори на въпросите за обществената полза от подпирането на съмнителни образователни институции.  Нов, по-лесен  въпрос.  Като МОН е в такава издънка с матурите (тук мисля като теб), с дискредитирането на висшето образование (и тук мисля като теб), кашата със СУ в Русе,  какво те кара да вярваш, че този им ход не е дивотия като току-що изброениете.  
Не разбирам драмата с  НВО.  Изпит като изпит.  Просто се казва по друг начин.  По мое и твое вереме на изпит след 7ми клас ходеха само амбициозни  ученици, които искаха МГ или  ЕГ.  Издържаха го почти всички и средната оценка  беше като слънце, защото  изначално се  изключваха двойкарите.  Те  си поемаха след 8ми клас към ЖП-то, механото и парцаленото  без  изпит.   Сега обаче се налага да ги броят и тях.

А, проверих  тая брокерска специалност в Строителния със  специалните предмети. Има я само задочно - т.е. за възрастни, които дори не са могли да завършат средно и при делегиран бюджет.   Направо ми се скри шапката какви специалисити ще се пръкнат оттам...

.


 
Виж целия пост
# 20
F major, ти май дори не си в България.
Аз съм изчела достатъчно по въпроса. Познавам наредба 10 може би по-добре от повечето списващи във форума. И вярвам на факти, а не на приказки. И няма значение как го разбираш ти. Помолих да подплатиш изказването си с конкретни данни, не с линкове към статии. Да ти го обясня простичко.
Ако миналата година в професионалните гимназии в Русе са приемали 25 паралелки, а тази - 30, това е увеличение.
Ако не е така, значи увеличение няма.
Сметките от миналата и предходните години не са съпоставими, тъй като балът се изчислислява по различен начин и тежестта на различните оценки ( точки)  през 2017 е различна от тази през предходните години.
Що се отнася до родителските желания...Ми то и в София сигурно 90% от родителите искат децата им да учат в СМГ, 91 НЕГ, двете английски и испанската, ама това не означава, че ще разширят приема там, за да им угодят.
 А, и още нещо. Никъде не твърдя, че средата няма значение. Но явно не си ме прочела внимателно.

Не разбирам драмата с  НВО.  Изпит като изпит.  Просто се казва по друг начин.  По мое и твое вереме на изпит след 7ми клас ходеха само амбициозни  ученици, които искаха МГ или  ЕГ.  Издържаха го почти всички и средната оценка  беше като слънце, защото  изначално се  изключваха двойкарите.  Те  си поемаха след 8ми клас към ЖП-то, механото и парцаленото  без  изпит.   Сега обаче се налага да ги броят и тях.
Е, и сега тези без достатъчно висок бал ще поемат в същата посока. Може и без изпит. А онези, които са се справили в училище и на НВО на съответното ниво, ще отидат там, където са предпочели и за където им стига балът. Къде е драмата?
Виж целия пост
# 21
Дидева, Заяждаш се на дребно,  защото нямаш смислен аргумент за разширяването на приема в професионалните гимназии за сметка на профилираните. Има едно обтекаемо бла бла “бизнеса та бизнеса”.
Ако при по-малко деца се отрежат паралелки  от профилираните, тогава става по- голям процентът деца, които поемат към  професионалните гимназии. Нали за това се бори министъра. Пример 125 деца  и прием в 2 паралелки в професионални и 3 паралелки в профилирани  гимназии. 60% от децата са в профилирани гимназии и 40% в професонални. Намаляват децата  с 25 и отрязваме една паралелка от профилираните . Формално паралелките в професионалните гимназии не са се увеличили, но вече 50% от децата са в професионална гимназия, вместо 40% предната година. Намирам тази идея за меко казано налудничава и измежду първите известни  жертви са МГ в Русе , Враца , Пловдив и Бургас. РУО Бургас и Пловдив вече дадоха заден и няма поне тая година да пипат приема в профилираните гимназии. В Русе се втурнаха с комсомолски плам да изпълняват партийната повеля и се чудят  какви доводи да измислят.
Това, че познаваш наредба 10 (или която да е друга) по никакъв начин Не прави въпросната наредба разумна. Аз съм данъкоплатец в България, гласът ми тежи точно толкова, колкото и твоя. Имам всички права да изисквам парите ми да не се харчат за дивотии като поддържане  на  съмнителни техникуми за сметка на гимназии с доказани традиции.  Това по въпроса къде съм и какво знаеш ти.

Като махнеш последната точка от графиката, която постнах, ще се окаже, че разликата  между първия и последния показва още по силна тенденция към  намаляване. Нали си съгласна, че когато разликата между първия и последния намалява и същевременно първият  е почти пълен отличник не може да се говори за спад на нивото?

Родителите имат пълното право да искат езикови и математически гимназии вместо техникуми. Същите тези родители плащат заплатата на министъра, на РУО, най- вероятно и на теб, и имат пълното право да настояват  децата им да имат немски вместо сервитьорски науки.
Виж целия пост
# 22
Не знам каква гимназия си завършила, но математиката не ти е силна страна. В линка, който си дала в първия си пост, става дума за 600 деца по-малко. Това са 24 паралелки за цял град и само една в МГ. Останалите 23 откъде ще се отрежат според теб?
Виж целия пост
# 23
Заяждаш се на дребно,  защото нямаш смислен аргумент за разширяването на приема в професионалните гимназии за сметка на профилираните.
За не-знам-кой-си път - може ли да предоставиш данните, които потвърждават това разширяване? Числа? Брой? Увеличение на едните и намаление на другите? Конкретно?
Като махнеш последната точка от графиката, която постнах, ще се окаже, че разликата  между първия и последния показва още по силна тенденция към  намаляване.
Съветвам те да си свалиш данните за баловете от страницата на МГ - Русе и да изчислиш разликите в проценти. След това да провериш дали съответстват на показанато с графиката, която цитира.

Родителите имат пълното право да искат езикови и математически гимназии вместо техникуми. Същите тези родители плащат заплатата на министъра, на РУО, най- вероятно и на теб, и имат пълното право да настояват  децата им да имат немски вместо сервитьорски науки.
Не позна. Родителите не ми плащат заплатата. Simple Smile Не работя нито в училище, нито в държавната администрация.
Иначе си права. Родителите имат право да искат разни неща, но не тяхно е крайното решение какви и колко ще са паралелките, осъществяващи прием след седми клас.
Намаляват приема в МГ -Русе с една паралелка. Ако някой е толкова запален по математиката, биологията или софтуерните науки, може да кандидатства и във всички останали гимназии в страната, които осъществяват прием в такива паралелки. Ако балът му е достатъчен, ще го приемат, където желае.
И е малко странно да сравняваш броя на приетите в професионални паралелки след следми клас през последните две години. Миналата учебна година всички седмокласници трябваше да кандидатстват, ако искат да продължат образованието си. Само година преди това спокойно можеха да си продължат в ОУ до завършване на осми клас. Та оттам тази разлика с десет процента.

Намирам тази идея за меко казано налудничава и измежду първите известни  жертви са МГ в Русе , Враца , Пловдив и Бургас. РУО Бургас и Пловдив вече дадоха заден и няма поне тая година да пипат приема в профилираните гимназии.
Горещо ти препоръчвам да си проверяваш информацията там, където можеш да намериш достоверна такава, а не в знайни и незнайни електронни медии.
От сайта на РУО - Пловдив:
Съдържание на новината:
Предложението за държавен план-прием за учебната 2018/2019 г. е в съотношение 58 % към 42 % в полза на професионалното образование спрямо профилираното обучение.
Предложено е обучение по 20 нови професии – Стругар, Деловодител със специалност „Деловодство и архив“, Хотелиер, Монтьор на компютърни системи със специалности: „Компютърни мрежи“ и „Компютърна техника и технологии“, Машинен техник със специалност „Машини и системи с ЦПУ“,  Оператор в минната промишленост със специалности:  „Подземен и открит добив на полезни изкопаеми“ и „Обогатяване на полезни изкопаеми“, Търговски представител, Офис-секретар, Програмист, Съдебен служител, Полиграфист, Техник по транспортна техника, Спедитор-логистик, Сътрудник по управление на индустриални отношения, Модист със специалности: „Облекла по поръчка“ и „Бутикови облекла“, Оператор в производството на облекло, Техник по подемно-транспортна техника.
Запазва се приемът в профилираните – хуманитарна, математическа и три езикови гимназии.

Вероятно се досещаш, че тази и миналата учебна година ще има повече професионални паралелки с прием след седми клас, в сравнение с предходните години тъй като вече няма прием след осми.
Виж целия пост
# 24
Нормално е, щом намаляват децата да се намалят и паралелките,какво като е МГ или ЕГ.Проглушиха ни ушите,петиции,стачки,подписки,телевизии ,фейсбук.
Къде бяха тези майки при проблемите с прием в 1 клас ,в детски градини,живееш на единия край на града водиш децата в центъра на училище,градина приемани с връзки,измами и тем подобни  .Как не видях една петиция за подкрепа на промяна правилата за прием толкова години ,чак сега въвеждат уседналост.От 10 години децата ми   ходят на у-ще ,сега чак уседналост .
На дъщеря ми и стигаше бала за МГ,но пожела да влезе в ЕГ .
Имам такива наблюдения на деца от МГ , че не ми се говори чак.
Виж целия пост
# 25
Ех тая "добрата среда".

Ако във всички гимназии и техникуми се учи, има прилични изисквания към децата (не се завършва неприсъствено, както се спомена тук) и има подготовка, така че да продължиш нататък където искаш след това,  "добра среда" ще има навсякъде. И детето да избира гимназия/техникум с език Х, защото го кефи езика/заинтригува го специалност, а не да се натиска за МГ/ЕГ Y (според града), защото там поне ще дават домашни и няма да го гледат странно, ако си ги пише, а съседчето в 12 клас от гимазията/техникума с език Х чистосърдечно си казва, че две изречения не може да върже на езика Х и се хвали как нищо не правят.

Едно време строителен и механотехникум бяха доста предпочитани, неотстъпващи на МГ/ЕГ и изразът "добра среда" не беше всяка втора дума, когато се заговори за избор на училище.

Сега не се избира какво да се учи, а се отива, там където съучениците ще учат, т. нар. "добра среда".
Виж целия пост
# 26
Не знам каква гимназия си завършила, но математиката не ти е силна страна. В линка, който си дала в първия си пост, става дума за 600 деца по-малко. Това са 24 паралелки за цял град и само една в МГ. Останалите 23 откъде ще се отрежат според теб?

Лиляна,  24 паралелки могат да се отрежат  по различни начини- например .

А) махаме по една от всички училища
Б) махаме пропорционално на броя деца приети през  2017/18  във всяко училище
В) подреждаме по резултат от матурата и махаме преимуществено там, където резултатите ца най-лоши
Г) закриваме МГ и  ЕГ и Дойче шуле.
Д) и т.н. и т.н
 
 За момнта знаем само за една в МГ. Аз лично предпочитам опция В, но няма индикации да стане така, защото това значи да се закрият предимно   професионални паралеки, ако не и цели професионални гимназии, което противоречи на стратегията на Министертвото  да развива професионалното образование. 
 РУО  ще обяви паралелките  през април  и ще постави всички пред свършен факт.  И тогава ще е късно за протести.

Дидева,
Ето данните, които имам за баловете. Ще споделиш ли кои са  грешни?  Както пожела, последната година  не я броим, защото сметката е друга.
Скрит текст:
   
Защо не е редно да вявам да министъра когато  в е цитиран да казва:
„Приемът на ученици в професионалните училища ще бъде увеличаван през годините… Бизнесът все по-често и по-остро ни напомня за необходимостта от това“.

Безкрайно арогантно е изказването ти  "да какдидатсват във  всички гимназии в страната".  И защо трябва да е така, като може да не се закрива паралелката в МГ-то.
Сигурно   добре разбираш, че дадох чисто  илюстративен пример как тихомъклком  могат да се пренасочат деца към техникумите, ама го увърташ с промяната на систематa. Приложи примера за кампаниите през 2017 и 2018. Нали е същата системата? Или сега ще се окаже, че не важи, защото още не обявен приема за 2018?

 solnichka,
100% съгласна. Мисля, че липсата на каквато и да е съвременна материална база  (съответно подготовка) и наличието на делегиран бюджет създадоха  (професионални) гимназии, в които не е ясно дали се ходи на училище, а на матурата успеха е около 3. И няма  стратегия как да се елиминират тези практики. Има такава за  развитие професионалното образование.
Миналата година средния успех от матурата по български в стритителния техникум в Русе  е  бил 3,87 , на механото 3,27 , а на тези по транспорта и селско стопанство - 3,25.
Не виждам кой минимално  заитересован родител ще насочи детето си към такава  гимназия.
Виж целия пост
# 27
В поне част от професионалните гимназии голям процент от учениците са от областта и българският език не им е майчин. Та може и да са отличници по други предмети, но не и по български, колкото и да се стараят по-слабото владеене на литературен български оказва влияние както на правоговора, така и на правописа, да не говорим за писане на текст, където трябва и да се разсъждава, а те са с беден речников запас за такъв случай. Това също трябва да се има предвид. А нивото на преподаване и на успеваемост се определя и от нивото на учениците.А като гледам баловете за МГ, не са нищо чак толкова фрапиращо. С бал 22-30 приемаха и в строителния и в други професионални гимназии, като Иконома, Електрото, Туризма сигурно и с малко по-висок, т.е част от учениците влезли на първо класиране и по първо желание в професионална гимназия спокойно са можели при интерес да се класират и в МГ и в ЕГ.
Виж целия пост
# 28
В поне част от професионалните гимназии голям процент от учениците са от областта и българският език не им е майчин. Та може и да са отличници по други предмети, но не и по български, колкото и да се стараят по-слабото владеене на литературен български оказва влияние както на правоговора, така и на правописа, да не говорим за писане на текст, където трябва и да се разсъждава, а те са с беден речников запас за такъв случай. Т...

Ще споделиш ли кои са   дсциплините, по които тези тройкаджии са отличници?  Като не разбират български, на какъв език им преподават, на какъв език ги изпитват?  Как  успяват да прочетат учебника, да разберат текста, и да се изразят като за 5 и 6? 
Или 5 и 6 се пишат на тия, които походват на училище от време на време.
Не мислиш ли, че за 5 години висене в тая гимназия все трябва да има начин да се научат поне да назнайват български?

Убедена съм, че тaкива "диплома" и  "образование"  не са в  услуга на децата.   Не говорим за това, да станат атомни физици, а да могат да се адаптират  в  динамична среда, да имат базата, която ще им позволи да си намерят работа, да се самоусъвършенстват,  да се преквалифицират ако се наложи.
Виж целия пост
# 29
Аз да кажа гледната точка на бизнеса в Русе. Не живея там, но там ми е бизнеса - завод с 200 души персонал. Е, работници НЯМА. Давам пример - всички кандидатки за секретарка са завършили..."Право". Да не говорим, че дойде магистър-инженер, кандидат за сериозна позиция, завършила МГ и Русенския университет и не можа да каже какво е проста хидравлична схема, когато и показахме елементарен чертеж. Питам аз, кому е нужно всички да са вишисти или завършили някаква мега-супер гимназия? Това само в БГ го има! В някои нормални държави дори още от 5 клас знаят дали могат да учат висше, или не и няма драми по въпроса. Закриването на една паралелка ще е само за добро, особено за Русе, който като цяло е индустриално-земеделски град. А работници няма не само в Русе, но и в цялата страна и е крайно време да се осъзнае истината, че няма как една държава да върви напред без увеличаване на БВП, което пък е невъзможно при такава липса на кадри.
И сега моля да не ми се говори как заплатите били много ниски, защото истината е, че не са чак толкова ниски спрямо КПД-то на средностатистическия български служител.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия