Частни училища - информативна тема 20

  • 70 942
  • 747
# 600
Андариел, противоречиш си. И показваш, че изобщо не четеш с разбиране. Вчера и днес явно си решила да обърнеш внимание на тази тема.  Не ми се губи време.
Виж целия пост
# 601
Аз разбирам, че това, което написах не ти харесва, защото за теб то означава, че си хвърляш парите на вятъра. Кое точно не прочетох с разбиране, хайде, осветлИ ме! Тъкмо ще ме научиш как се чете с разбиране.
Виж целия пост
# 602
Bliss, според сайта на Света София последният сертификат за целия период Предучилищна -7 клас е  FCE. А той е на ниво Upper intermediate, тоест В2, не С1. За последното се искат далеч не само езикови знания, а и определена зрялост за боравене с текстове на теми , които са малко далеч от един седмокласник по съвсем обективни възрастови причини, а не защото последният учи в ДУ или ЧУ. Ще ти дам за пример  някои от темите, около които се въртят писмените работи за ниво С1 на немски ( а са по същата езикова рамка) - ползи и минуси на миграцията, дигитализация на работния и образователния процес, позитиви и негативи на възобновимите енергии, интеграция  на бежанци, за или против легализирането на леката дрога, демографско развитие в Западна Европа, кибермобинг и т.н... За колко от тях седмокласникът е в състояние да се изкаже компетентно и зряло, дори и да има  особено богат речников запас и да е овладял граматичната норма?
И никакво дървено философстване не е това, а споделяне от позицията на родител на голямо дете с  налични сертификати С2 по единия език и С1 по другия.
Виж целия пост
# 603
Има единици, които се явяват на с1, доколкото знам. В случая обаче изобщо не ставаше дума за конкретните хартийки, така че не знам защо пак натам заби темата. Ползвах названието на нивата, за да се разберем по-лесно.
Дали някой ше се явява или не на самия изпит, няма никакво значение. Все някак обаче трябва да се изкомуникира по какви учебници учат и е много по-лесно да се каже от кое ниво са учебниците, отколкото някой да се рови и да ги разглежда.
Моето обяснение за задържането на КЕТ е, че 4ти клас в СС е много стресиращ и доста деца в началото имаха проблеми с новите учители по БЕЛ и мат. Затова и фокусът се измести повепе натам.
Виж целия пост
# 604
Русалка, за философстването не беше към теб. Логореята е факт при някои хора.

Беше само заради залитането по темата сертификати. Всъщност говорехме само за покриване на нива, а не и за сертификати. И изобщо нямам за цел да наблягам кой е по по най по тази тема. Точно обратното. Това състезание е крайно безсмислено. Но и не вярвам К. Охридски да дават ниво на езика след 4 клас, такова че да покрива без проблем B2, камо ли C1. Това личи и от сайта им. Колкото и да са се опитали да завоалират новината. Коректното беше да напишат в кой клас, колко деца на какво са се явили и колко са го издържали успешно.

Не знам какво пише на сайта на СС, но предполагам знаеш, че ако вземеш FCE над определен брой точки, Кеймбридж (в случая) дават за покрито ниво C1. И такова ниво през годините съм видяла да вземат десетки деца от СС, някои дори още в края на 6 клас. Няма да навлизам в подробностите около изпита, защото не е нужно. Това са простите факти.

Андариел, ти всъщност нищо не казваш, че да се тревожа дали ми харесва или не. Говориш само от позицията на философстването и на база на някакви твои си теории. И заради рекламната кампания на дейността ти. Очевидно има нов кампаниен период за набиране на клиенти.

А за някои други участници в темата копирам от сайта на Кембридж, защото не ми се влиза в безсмислена комуникация и спор по очевидни неща:

B1 - This qualification shows you have the language skills needed to communicate confidently in an English-speaking environment.
C1 - This is proof of high-level achievement in English and the ideal qualification to prepare you for university or professional life.
Виж целия пост
# 605
Блис, измислИ нещо друго - логорията, четенето с разбиране и прочие вече се изтъркаха и няма как да ме впечатлиш. Дай да си говорим по същество - в седми клас нито знаят езика почти перфектно, нито въпросната подготовка може да се сравни с това, което младежи в края на гимназията ще покрият дори и без да са били в ЧУ. Това не искаш да разбереш, защото не искаш да разбереш. Но това, че ти не искаш да разбереш не променя фактите - всичко до седми клас уж като подготовка за перфектност и ниво с1 е вятър и мъгла, но това евентуално ще го разбереш, когато детето си завърши гимназия. Не те карам да се тревожеш, има разлика между "харесвам и не харесвам" и "тревожа се". Естествено, че ще ме обвиниш във философстване, какво друго ти остава!
Между другото, ако правех кампания за набиране на клиенти, нямаше да пиша това, което пиша, а щях да обяснявам колко всички ЧУ-та са супер, колко всичко там е супер, как си заслужава децата да влязат там, да минат през всякакви изпити... Аз зорлем никого нищо не карам, нито си търся клиенти -  пациенти и клиенти имам.
Виж целия пост
# 606
Но и не вярвам К. Охридски да дават ниво на езика след 4 клас, такова че да покрива без проблем B2, камо ли C1. Това личи и от сайта им. Колкото и да са се опитали да завоалират новината.

Блис, за трети и последен път: аз не вярвам. Аз знам. И двамата синове учиха в Кл.Охридски. Големия до 7-ми, малкия до 4-ти. След 4-ти и двамата бяха на ниво В2. При малкия - потвърдено с изпит и сертификат. А големия знаеше езика по-добре от брат си (не на ниво С1, а просто по-добре). Което е потвърдено от оценките му в училището, както и всеобщата субективна преценка на учители, родители и т.н.
Големия беше на обмен на ученици в началото на 5-ти клас по европейска програма в частно испанско училище, заедно със свои съученици. Беше сам в приемното семейство и се оправяше на английски. Ще добавя, че след този обмен, учениците от това училище идват организирано да учат английски в Кл.Охридски през лятото. Не в UK (където им е и по-близо и където са ходили преди), а в Кл.Охридски.
В 7-ми клас големия си беше С1 по английски и В1 по немски. И отново: Кл.Охридски няма претенции по въпроса  - но има резултати.
Призма ви написа по кои учебници са учили децата. Възможно е да е допуснала грешка с Oxford Heroes 4 (те се изместиха в друго училище след 3-ти клас). Доколкото знам, Oxford Heroes е до 3 и покрива В1, а в 4-ти клас учиха по-друг учебник. Което потвърждава В2. Друг е въпроса, кога се явяват на изпит и за кой сертификат.

ЧУ няма никакъв интерес да подготвя деца за друго училище, защо да си ги изпуска като може тези деца да си останат при тях до седми клас?
ЧУ няма и такава задача. Но към ЧУ има очакване да даде стабилна подготовка по математика (освен по чужд език и български). И се стараят да го правят, за да не останат вън от бизнеса. Някои деца ще напуснат след 4-ти клас, но повечето родители са осъзнали добре предимствата на модела за тези четири-пет години, и даже и не си го помислят. Пример - Света София.
Подготовката по математика доскоро стигаше за децата с интерес към математиката да влязат в СМГ без допълнителни курсове. Би трябвало с увеличаване на паралелките след 4-ти клас, нещата да са станали даже по-лесни. От друга страна, бизнеса с курсовете следва да върви. Откъдето очакванията ми са, че и на ОМТ и на останалите математически състезания ще се дават задачи с елементи, които не позволяват същите да се решат навреме, ако не са били решавани преди подобни примери.
Виж целия пост
# 607
Сертификатите по език важат две години, езиците се забравят, когато не се ползват активно. И затова питах по-рано за какво е цялата схема, ама нищо.
Виж целия пост
# 608
Какво ви е мнението за втория чужд език в ЧУ? Мен ми се струва загуба на време изучаването му. Вместо него може детето да има малко повече свободно време вкъщи или разтоварващ час на училище.
Преди време обаче някой попита тук дали да запише детето си на трети чужд език и всички бяха единодушни, че било много полезно. Говорим за семейства, в които родителите не са нейтив по някой от езиците.
Сега се чудя как да постъпя с моето дете, тъй като то иска да ходи на език, а аз бях решила да не го записвам. Какъв е смисълът от цялото упражнение, ако след седми клас, дай боже, ще учи втория език интензивно в гимназия или поне школа?
В СС пети клас PET ли покриват по англ. или малко повече?
С този КЕТ в четвърти клас имам чувството, че цяла година спаха и почти нищо ново не научиха.
И тук ще се оплача колко малоумни са учебниците на Кеймбридж за КЕТ.


КЕТ  четвърти клас и ПЕТ в пети??? Не е ли прекалено високо за възрастта им?
Виж целия пост
# 609
Няма схема. Както сина ти учи във френския лицей заради езика, така и останалите деца учат в други училища заради английския. Освен заради други ползи от конкретните училища. Не знам за какви сертификати говориш. В случая става въпрос за покриване на ниво, което е проверка на наученото през годината. Естествено, че езика следва да се използва поне да не се забравя. Ако не и да се надгражда лексикално.
Виж целия пост
# 610
Е, как за какво - за привличане на родители да кандидатстват или да си запишат децата там. И не става въпрос дори само за ЧУ, това е тенденция, която виждам от дванайсет години, поне от времето, когато моите започнаха училище. Родителите сме много чувствителни същества, винаги приемаме много лично всяко нещо, което се случва или не се случва с децата ни. Ако вярваме, че езиците са ключа към успеха, то ще искаме и да знаем за какво си даваме парите - на нас ни обещават, ние плащаме и искаме докИмент да се гордеем с него - ето, нашето дете в училище или школа Х го подготвиха така, то толкова добре ще научи или научи английски, почти перфектно, защото карат по учебници за с1, в седми клас ще покрият сертификат, който се покрива от гимназисти, и изобщо ние сме дъ бест. И мен ме агитираха навремето децата да се явят на всички видове сертификати поетапно, а в седми клас особено е много популярно децата да се явяват на тези сертификати, независимо дали са в ЧУ или някоя езикова школа. Хайде, да кажем, че не ги заблуждават нарочно, но премълчават това, че няма как да се сравнят знанията и зрелостта и по конкретния чужд език, и езиково изобщо (защото речникът не е само на английски, той е и на български, ако не може да борави с родния си език, а това става през годините, то няма как да се справи и с чуждия, колкото и да има напъни за перфектност) на един седмокласник с това на един дванайстокласник. Просто няма как, те са на различни нива. И ние като възрастни го знаем, който на стари години се е явявал на сертификатен изпит - вече знаем как се пише есе, знаем как да се държим на устен изпит и т.н., дори имаме предостатъчно усвоени стратегии за справяне с някакъв формат.

Блис, децата във френския лицей учат всичко на френски, те са по друга система, те са потопени в езика. Не може да се сравнява с никое ЧУ, ако ще не знам колко часа да имат английски и не знам какви сертификати да предлагат за покриване към извънземните. Не можеш да покриеш ниво, което не ти е на умственото, езиково и др. ниво.
Виж целия пост
# 611
Няма схема. Както сина ти учи във френския лицей заради езика, така и останалите деца учат в други училища заради английския. Освен заради други ползи от конкретните училища. Не знам за какви сертификати говориш. В случая става въпрос за покриване на ниво, което е проверка на наученото през годината. Естествено, че езика следва да се използва поне да не се забравя. Ако не и да се надгражда лексикално.
Моят син е французин и не бих го записала някъде, за да учи език, който му е роден, нито някога съм съобщавала къде учи. Моля да се въздържате от свободни интерпретации и предположения по личния ми живот.

А аз говоря за сертификатите в ранните класове, които могат да служат само  на родителите, които не знаят езиците, изучавани от детето, за да се ориентират колко знае. И другото, което казвам е, че езици не се учат толкова трудно, та да е нужно да се учат втори,трети и пети език от втори клас. В  подходящото време, на подходящата възраст всичко е лесно. Както е лесно ако детето е в  чуждоезична среда от малко, за което някои ползват чуждите училища у нас. И после половината съжаляват, защото то не е толкова просто и не е само езика, а различна система, култура, която не винаги кореспондира с нашата.
Виж целия пост
# 612
Да, Андариел факт е това за лицея и не го отричам. Нито пък съм го отричала. Но пак не четеш. Коментирах само причината да се учи език на тази възраст в отговор на въпроса за какво е цялата схема.

Това за разликата в нивото на зрялост и съответно на нивото на овладяване на всички умения между 7  и 12 клас сме го дъвкали и предъвкали стотици пъти и няма нужда да го повтаряш. Тук не смятам, че някой го отрича. Но няма как да докажеш, че ученето на един език в начално училище е безсмислено само с този мотив. Измисли нещо друго.
Виж целия пост
# 613
Ако вярваме, че езиците са ключа към успеха, то ще искаме и да знаем за какво си даваме парите - на нас ни обещават, ние плащаме и искаме докИмент да се гордеем с него

IMHO ключът към успеха е да знаеш какво искаш и да работиш, за да го постигнеш.
Културата и ценностите като част от нея, определят към какво се стреми човек. И би било много хубаво, ако човек е видял повече култури, за да има по-голям избор. Добре е и да познава тези култури, за да е наясно как техните ценности са се формирали и как са спомогнали за оцеляването и благоденствието на хората, които ги споделят.
Знанието на чужди езици не е самоцел, а е важен инструмент за постигане на горното. Развитието на ценностната система завършва около 21-та година. Дотогава, колкото повече езици и пътувания, толкова повече.
Разбира се, важно е и човек да е здрав и в добра физическа форма, да се е развил в социално отношение, да има необходимите природо-математически познания. Иначе не би могъл да работи, за постигане на целите си.
Но на първо място е необходимо да знае какви са те. И тъй като в денонощието има 24 часа, е необходим баланс.

Изпитите за ниво служат най-вече за контрол на работата на училището. Сертификатите са страничен продукт, който като изключим кандидатстването в университет е безполезен.
Виж целия пост
# 614
Причината е за радост на мама и тати това учене на език в ранна възраст. Че и втори от пети клас. С амбиция в гимназията да започне да учи трети.  Да, смятам, че ученето на един език в началното училище е напълно безсмислено, също както и в детската градина. Спокойно може детето да тръгне на курс по езика, да си го учи за занимавка, хем там се вижда с други деца, интересно е, и ако си общува на езика (най-често след пети клас се палят по игри в мрежа и започват да четат на английски съвсем мотивирано), ходи на екскурзии в чужбина, съвсем спокойно ще го научи на едно сносно ниво. Има смисъл ученето на чужд език в началните класове и да се търси високо ниво на ниво нейтив едва ли не, само ако детето трябва да учи на този език в основното училище.  
повдигна се въпросът с чужденците, че още от самото начало знаели поне един чужд език. Да не забравяме, че те много повече пътуват и използват езика, в някои държави има по два официални езика, естествено, че ще ги учат и ще ги знаят! И не е баш вярно, че чужденците знаят много езици. Някои знаят, други си лежат на ухото на английския и грам не ги интересува да научат друг език.

В нашенската култура и конкретно през последните двайсет години ученето на езици е самоцел на родителите за техните деца. А болшинството от децата хабер си нямат какво искат да работят, а за тях работенето е някъде в неопределеното бъдеще, те нямат хоризонта на мисленето за такъв период от време. Техният хоризонт е максимум до сведващия ден, те затова са деца. В гимназията вече повечко се замислят, но горе-долу от няма накъде, защото завършват училище и от тях се очаква да направят някакъв избор.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия