Частни училища - информативна тема 20

  • 70 978
  • 747
# 495
Четох, четох .... много дебати, малко полезна за себе си информация намерих.
Ние сме в най-трудната си година. Имам четвъртокласничка и седмокласник вкупом. Дълго търсих училище за дребното (дойде ни в повече пътуването до Княжево ...). Бяхме от „пионерите“ на ДШ (децата проговориха езика, но изпуснаха другите знания), наваксахме в „Увекинд“ (сърдечно благодаря) ... Като се стигна до гимназия изпаднахме в ступор – езиците са поставени, не сме за математика (може я, но не я обича), не сме за АК (там е напрегнато). Обича да рисува, но ММ отказва да го праща в специализирано у-ще за да не изпусне общообразователните предмети и да няма избор след 12 клас, ако реши нещо друго. Гимназията на „Увекинд“ е добра, но става „английска“ от  немско у-ще. Хубавото е, че  е MYP. Хубав клас са с прекрасни родители. Подготвят ги здраво за матурите (вкл. пролетната ваканция).
И така ровейки се намерихме гимназията на „СофтУни Светлина“. ММ каза, че бъдещето е в технологиите (езиците днес идвали сами при децата), че било добре да има и професия след 12 клас. Проучихме, ходихме да ги видим. Преподавателите са реализирани в бизнеса млади хора. От 10 клас ще имат летни стажове във фирми от бранша (намерили са ги вече). Харесаха ни. Взехме и младежа (между курс във Веди и урок по рисуване). Хареса му и още същия ден отиде сам да прави теста. Реши, че е неговото място. Приеха го и пак сме „пионери“.
Виж целия пост
# 496
Д_Ива благодаря за инфото. Успех на младежа в новото училище! Надявам се да споделяш повече в процеса.
Малкото остава в Увекинд или и при него имате промяна?
Виж целия пост
# 497
Д_Ива благодаря за инфото. Успех на младежа в новото училище! Надявам се да споделяш повече в процеса.
Малкото остава в Увекинд или и при него имате промяна?

Благодаря много Simple Smile. Ще разказвам като има какво.
Местим  и дребната ... Иска ни се да решим въпроса с логистиката. Гимназията ни е в квартала и училището ни се иска да е на пешеходно разстояние. Има май варианти Wink.
Виж целия пост
# 498
Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители.
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.

Няма и да намериш, защото целта на училищата, били те частни или държавни, не е да ти подготвят детето за приемни изпити в СМГ или АК. За изпити надграждаш допълнително - дали сам си подготвяш детето, дали на уроци, дали на курсове. Училищата имат друга задача, те вървят по задължителния план и оценяват по него. А ако напишат, че подготвят за СМГ и АК, то тогава ще трябва и да си изпълнят заявката, а това е невъзможно, защото децата са на различно ниво и с различни интереси - нито всички искат да ходят в СМГ, нито всички искат да ходят в АК. Някои искат в художествената гимназия, други може и в музикалното да си опитат късмета, трети трябва да се готвят за НПМГ, защото там се вземат точки от олимпиадите вече.
Виж целия пост
# 499
Не е вярно това. В СС има интензивна подготовка за НВО, като целият втори срок само с това се занимават. Интересно даже защо, след като повечето деца се насочват към АК и на НВО се явяват между другото, както направи и дъщеря ми.
Виж целия пост
# 500
А неприетите в АК, Луси? А малкото искащи да учат не в АК? Заради тях не трябва ли да има подготовка за НВО? Кое е странното? 
Между другото в момента в група в школа "Арете" при учителка от СС по математика има доста деца от СС. Единствената причина да са там на прага на НВО е ясна. Нямам никакво намерение да споря дали това е истина или слух, който иска, може и сам да разбере.
Никой не отрича, че училището е добро, но малко по-реалистичен поглед към нещата не е излишен.
Виж целия пост
# 501
Възможно е. Което не значи, че училището не готви интензивно за НВО. Бяха ги побъркали от непрекъснато решаване на тестове, проверка и поправка на грешките. Дори госпожата по БЕЛ съставяше сама тестове и според дъщеря ми, били по-трудни от тези на НВО.
И целта на ЧУ е да подготвят добре, защото това им вдига рейтинга.
Виж целия пост
# 502
Аз никъде не съм казала, че не готви. Тъкмо обратното, попитах те какво странно намираш в това, че ги готвят интензивно и за НВО? Има неприети в Колежа деца, има вероятно и желаещи да учат другаде, дори и да са малко на фона на випуска.

ПП Андариел, защо да не ги готвят? В СМГ се влиза с НВО, няма отделен изпит след 7 клас все пак. При наличие на много часове седмично, било за мат или БЕЛ, материалът се взима рано и остава предостатъчно време баш за интензивна подготовка за НВО. Успяват да го направят това  дори някои ДУ с по-експедитивни учители, какво остава за ЧУ?
Виж целия пост
# 503
Аз помислих, че става въпрос за СМГ след четвърти клас.
Виж целия пост
# 504
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания.

Няма и да намериш, защото целта на училищата, били те частни или държавни, не е да ти подготвят детето за приемни изпити в СМГ или АК.

На това отговорих, че не съм съгласна.
От сегашна моя гледна точка, дори за АК беше достатъчна училищната подготовка.
Е да, няма да е на челните места, а по-назад в приетите, но какво значение има, след като това не дава отражение при получаването на стипендия?
Виж целия пост
# 505
Под достатъчна разбирам от клас 15 човека поне половината да влязат в СМГ без проблем.  Ама то едва ли става така. Още повече, че в СС нали са подбрани, все са отличници всичките, така че можем да приемем, че са с равни шансове и единствените бъгове могат да дойдат от малшанс за някои деца. При "достатъчна" подготовка нещата трябва да са като на класно с изпита на СМГ - болшинството да изкарат високи оценки.
Виж целия пост
# 506
Ами, те не всички искат да влизат в СМГ или АК. Нали има и други училища.
Виж целия пост
# 507
СМГ не е таргет за почти никого от СС. Въпреки, че доста деца имаха бал за там, предпочетоха АК.
Виж целия пост
# 508
СМГ не е таргет за почти никого от СС. Въпреки, че доста деца имаха бал за там, предпочетоха АК.

ОК, пак те питам -  веднъж избрали АК, повечето деца се явяват  просто ей така на НВО. Но за неприетите в АК, за искащите да учат другаде, без значение дали това другаде е  СМГ или не,  за самото училище с цел запазване на извоюваните позиции в класацията по училища е доста важно справянето, а оттам и подготовката за  НВО като единствен, макар и ненадежден по ред причини измерител за ниво.  Затова и коментирах учудването ти, че въпреки масовата ориентация на деца към АК училището провежда интензивна подготовка за НВО. На мен лично това ми се струва  най-естественото действие.
Виж целия пост
# 509
То е съвсем ясно защо ги готвят, и това, че ги готвят, е много хубаво.
СС са винаги първи на НВО, това е постижение, което задължава. Винаги първи от ЧУ, и понякога си менкат първото място със СМГ, но винаги първи от ЧУ. Това не става случайно ен на брой години поред. Това те го правят с различни випуски, в които има различни деца, вероятно с различни учители, тъй като текучество на учители има във всички училища, включително и в най-добрите, и едва ли и те са подминати от този проблем.
Да си години поред винаги първи не става случайно, това говори за наличието на концепция, на система, и то на концепция и на система, които работят. Работят при различни випуски, и вероятно и с различни учители - т.е. концепцията е на ръководството, и тя работи, независимо от смяната на учители, каквато няма начин да няма, и от различните деца, тъй като няма как випуските да са еднакви - неизбежно има "по-силни" и "по-слаби" випуски през годините, въреки подбора.

Абсолютно същото може да се каже и за "Питагор". Те са винаги втори, винаги  - от ЧУ, като си менкат първите три места със СС и СМГ. Това е също изключително постижение. Те също имат система, макар и доста различна от системата в СС, но система,  която работи. Такива устойчиви резултати години наред не стават без система. Система и концепция, която винаги дава резултати, въпреки текучеството при учителите и различните деца.

Тези две училища са създали устойчив, работещ модел, успешен модел. На тях им се получават нещата. Те са много различни, но са намерили два различни работещи подхода и се справят и резултатите им са всяка година еднакви. Това не става случайно. Може някое училище някоя година да събере изключително силен випуск и да е примерно в топ5, ама хоп, следващата година се сринало на 15-то място, пък следващата на 7-мо, а по-следващата на 20-то. Доста ЧУ са така.

Тези двете не са така. Тези двете са винаги първи и втори. Винаги. Тоест създаден е успешен модел, който винаги работи, със всякакви учители, със всякакви деца. Има, разбира се, подбор и на учители, и на деца, но въпреки подбора те са различни през годините - а резултатите са еднакви, значи ръководствата им просто си знаят работата.

Та затова готвят за НВО. Защото при тях да са успешни на НВО, е вече традиция! За някое друго училище да излезе на 4-то място на НВО би било грандиозен успех. За тези две училища това би се тълкувало като провал. Те не могат да си го позволят. И не си го позволяват. И го постигат, а едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш.

А те го правят - всяка година, а това не става случайно. Не и всяка година.
А все пак НВО е изключително важно за всички, които не целят АК - в другите елитни гимназии се влиза с резултатите от НВО.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия