Частни училища - информативна тема 20

  • 70 978
  • 747
# 465
Така е, не е същата, факт. Остава да търсим подобен заместител, или да се примирим с мантрата, че времето е друго, децата и т.н.
Виж целия пост
# 466
На нито една образователна система нито сега нито някога в миналото, а най-вероятно и в бъдещето целта ѝ не е била да произвежда масово знаещи, можещи и мислещи хора. Целта винаги е било хората да са достатъчно ограмотени и облагородени, за да съществуват мирно и кротко в обществото и да разбират инструкциите и да изпълняват необходимите действия на тъкачната машина/на струга/на компютърния терминал...
Виж целия пост
# 467
По онова време  СМГ примерно беше масово резервен вариант за неуспелите да влязат в ЕГ, в НПМГ или в Класическата.

Тотални глупости. Математици и хуманитари не си мешаха въшките по мое време. СМГ беше резерва за неуспелите в НПМГ. Точка.
Английската гимназия беше на 80% деца на номенклатура. НГДЕК беше иновативно училище, гледано с известно подозрение от еснафите (какво ще работи детето после?!?).

Ежко, не зная в кое десетилетие си бил тийн, но написаното от теб е тотално невярно по отношение на учещите в Английската в края на 80-те и началото на 90-те. Като пряк свидетел, подкрепям напълно цитираното от теб мнение на Русалка.
Виж целия пост
# 468
С Ежко да се спори е безсмислено... Само той знае какво е било през 80-те, другите са го проспали този период, нищо че баш през него са били гимназисти.  Или пък са си останали недостатъчно информирани, защото са учили другаде, не в Строителния с космически бал за прием, и съответно са му дишали праха като ниво на развитие във всички изброени от него отношения, което им е попречило да направят някои взаимовръзки.

Няма особено значение, че някоя добра  учителка от Строителния сега е директор на "Иван Апостолов".  Не следва по подразбиране, че някогашен качествен преподавател е такъв и днес. Минало е много време, натрупва се отегчение, хората в тази сфера заради естеството на работа се "амортизират' по-бързо от другаде, в даден момент губят интерес и хъс, дори и години наред да са били от страхотните учители, за които професията е призвание. И не са вече такъв позитив за децата, какъвто са били някога за техните родители.



Виж целия пост
# 469
Chocha, благодаря! Не зная кое може да е училището тогава. Чух за светлина... явно заблуда!

Жалко за НПНГ и НГДЕК, това очаква и СМГ. А преди 20 години наистина смг бяха резервната скамейка. Трябва да се отбележи, че някои провинциални МГ имаха също ученици в националните отбори.
Сигурно сме остарели, за да водим този разговор.
Някой помни ли кое беше първото ЧУ?
Виж целия пост
# 470
Светлина и Софтуни Светлина са 2 различни неща. Второто е или ще бъде по-точно дигитална гимназия,а първото  си е  ЧУ Светлина до 7 клас,което го има от примерно 20год.ЧУ Светлина има филиал в някаква къща в Лозенец.Така,че от части  твоята информация е вярна,но за основно училище Светлина/за което между другото аз не намирам достатъчно инфо в нета от първа ръка/
Виж целия пост
# 471
Някой помни ли кое беше първото ЧУ?
Англо-американското училище. От българските - ЕСПА.
Виж целия пост
# 472
Сградата в Лозенец е новата база на Светлина и засега е само ясла, детска градина и предучилищна група (откриват я тази седмица). Основното училище засега е само на Симеоновско шосе, но не знам от новата учебна година дали няма да има и първокласници в Лозенец.
Виж целия пост
# 473
честно да си кажа, времето, по което ние сме учили ми беше котвата, за да не се поддам на щуротиите, които МОН успя да натвори за трийсет години. В момента излиза, че за децата си ние искаме това, което беше по наше време, но не защото не можем да се откъснем от спомена, а защото именно по наше време беше пикът на успеваемостта и най-доброто, което нашенската образователна система е постигала за всички години. Затова и искаме училища като СМГ - не защото са черешката на тортата или са математически, а защото се доближават все още до училищата, в които ние сме били.

Напълно съм убедена, че дъщеря ми е не е никак по-зле образована, отколкото аз във втори клас. Напротив, в някои отношения е къде-къде. По-грамотна е от мен на нейните години. Говори английски.
Намирам училището, в което учи  за чудесно и в никакъв случай не по-лошо от моето навремето. То направо нищо общо няма, толкова по-хубаво е. 
Радвам се, че имам възможност да й дам това, дано да продължавам да мога да си го позволя.
Виж целия пост
# 474
Системата е Титаник на дъното. Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители. И тук всички го знаем, защото  противен с лучай нито вие щяхте да си запишете децата в ЧУ, нито аз щях да следя изкъсо какво знаят и какво не знаят по материала.  Щяхме просто да разчитаме на системата, а ние не разчитаме на системата, както се вижда.
Виж целия пост
# 475
Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители.
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.
Виж целия пост
# 476
Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители.
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.
Според мен необходимостта за всяко дете е индивидуална и не може да се генерализира, че всички деца, учещи в конкретно училище, ще имат или няма да имат необходимост от допълнителни уроци. Още повече, че много често и самите родители се презастраховат покрай масовата истерия и записват децата си на уроци.
Виж целия пост
# 477
Подготовката за кандидатстване е съвкупност от лични качества, мотивация, психика и обучение. Ако детето няма мотивация и на 100 школи, курсове и частни уроци да ходи, няма как да се получи. Ако психиката му не издържи на изпита, какво като у дома решава много по-сложни задачи.
Старото училище на едното ми дете и даде всичко, от което се нуждаеше, за да я приемат навсякъде. Но ако лежеше само на училището нямаше да се получи. Ежедневно, буквално ежедневно работеше, не само по БЕЛ и МАТ, но и по химия и биология, защото това беше едно от желанията и.
Та не всичко опира само до училището, да изключително важен елемент е, но не и единствен.
Виж целия пост
# 478
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.

Училищата са за да образоват, а не за да подготвят за СМГ, АК, Харвард, Оксфорд и т.н.
Огромен фактор е и личността (наклонности, мотивация и т.н.) на самото дете. Останалото е отглеждане на бройлери.

Казвайки горното, следва да спомена, че образованието получавано в Света София, явно стига на болшинството от ДОБРЕ ПОДБРАНИТЕ деца там да влязат в АК. А образованието получено в Климент Охридски стигна с излишък за сина ми и още две деца от класа му да влязат в СМГ без нужда от допълнителни уроци. Така че свестни училища все още има. Дали са достатъчно е въпрос в друга тема.
Виж целия пост
# 479
Цитат
Училищата са за да образоват, а не за да подготвят за СМГ, АК, Харвард, Оксфорд и т.н.

Да разбираме, че за АК, Оксфорд и Харвард не може да се образоват децата в училище ?!  Те нали също са образователни институции....?!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия