Частни училища - информативна тема 20

  • 70 916
  • 747
# 630
Бояна, за последен път. В ЧУ не се учи езика с цел сертификати.
Виж целия пост
# 631
Eжко, много удобно подмина вчера въпроса на Санака. Как като са чак толкова добри  в Климент Охридски по английски, макар и да нямат никакви претенции, на смешното НВО по английски след 7 клас до преди няколко години отстъпват на доста ЧУ, къде с малко, къде доста осезателно - на СС, на Меридиан 22,  на Евростар, на Дорис Тенеди,  на Еспа, на ПЧМГ... Къде са децата със С1, за които говориш и за които НВО би трябвало да е елементарно след  години наред интензивна подготовка? Тук пак ще се изхлузиш по пантофи с обяснението, че НВО е просто скапано и не измерва нищо. Такова е принципно, да, ама  същото е било и в гореупоменатите училища, чиито възпитаници  все пак доста по-високи резултати са показали. 
Виж целия пост
# 632
Каква е темата тук?
Аз пък съм толкова доволна от обучението по английски на двете ми деца, та изобщо не се питам що са им тези сертификати и защо си давам парите. Синът ми чете Пърси Джаксън, а е в 4-и клас. Говори напълно свободно. Има по-хубаво произношение от мен. За граматиката е развил интуиция (каквато нямаше да има, ако бе започнал в 5-и, или 7-и клас) и даже не му се налага да учи със зор сложни правила. Като гледа филм, няма нужда да чете субтитри. Е, пише зле, ама това си му е бъг, и точно благодарение на учителката и вниманието й към този проблем, нещата стават все по-добри и на този фронт.
Според дъщеря ми (С1 в края на 6-и клас), английският в АК й е станал по-лош. Аз не споделям, но надграждането не беше в лексика и граматика, а в умение за писане на текстове в различни области и с различен стил, също така и в общи умения за писане на есе. Тя има бивша съученичка, която в момента учи в Англия, и която нейтив преподавателите използват като спелчек как се пише дадена дума.

Който иска, да ходи на алианс, да трепери дали тази година ще е с добър прподавател, дали в новото ниво ще надградят или ще задържат, дали групата деца ще е ОК, да виси по 2-3 часа по два пъти в седмицата, да се чуди по какъв канал да установи редовна комуникация за пропуски и силни страни на детето си  - моля, негов избор.
Виж целия пост
# 633
Бояна, за последен път. В ЧУ не се учи езика с цел сертификати.
Потребител спомена В2 в четвърти клас и аз това коментирам. Намирам го...безумно като цел на каква да е система. Не познавам европейска система, по която да се цели подобно нещо. В2 е нивото на нейтив спикъри в края на гимназията ако не са профил литература.
И сертификатите важат 2 години и се покриват, когато е необходимо. Това е моята гледна точка, а останалото беше просто любопитство, не опит за спор. Всеки си има своите възгледи, не е нужно всички да мислим едно и също.
Виж целия пост
# 634
Бояна, за последен път. В ЧУ не се учи езика с цел сертификати.
Потребител спомена В2 в четвърти клас и аз това коментирам. Намирам го...безумно като цел на каква да е система. Не познавам европейска система, по която да се цели подобно нещо. В2 е нивото на нейтив спикъри в края на гимназията ако не са профил литература.
И сертификатите важат 2 години и се покриват, когато е необходимо. Това е моята гледна точка, а останалото беше просто любопитство, не опит за спор. Всеки си има своите възгледи, не е нужно всички да мислим едно и също.

На същият потребител както видя и аз реагирах. Нормалното ниво на по-изпреварващите ученици е B2 в 6 клас и C1 в 7 клас. Казвам по-изпреварващите. Стандарно е B2 в седми. И това не са сертификати. Сертификат е IELTS. Изпитите за нива са просто тетсуване за покриване на съответното ниво по европейската езикова рамка след минаване на съответния учебник.
Виж целия пост
# 635
Ок, за какво ви е бил този АК с с1 в шести клас? за да си влоши нивото в АК ли? Всички тук спрягат сертификати, а после не знам какво не било за тях.
Винаги става въпрос за сертификати, защото за чужденците няма друг стандартизиран начин да се узакони някакво ниво на владеене на езика. Но това има смисъл за големите   - за прием в университет или за работа. Това, че някой е взел с1 в шести клас нищо не означава - важното е какво ще покаже, когато се яви като възрастен.
Виж целия пост
# 636
Andariel, ако съм те разбрала правилно, съм на твоето мнение за чуждите езици. Моето дете знае български и английски еднакво добре, защото беше в такава среда. Приятелите му говорят на английски, играят си на английски и го УСВОИ по-добре от български, без да го е УЧИЛО.  Знам и деца, които са го учили, вероятно и сертификати имат, но не могат да го говорят. Сега обаче имам проблема, че догодина трябва да почне училище и ако там се учи английски ще почнат знайни и незнайни преподаватели да му преподават академично и да му развалят и акцента и желанието. Затова не искам ЧУ с разширен английски. Вие, които също имате деца с втори добър език, как поддържате нивото му, ако е по-рядко в билингуална среда? Мислех за курсове в британския съвет, но то за неговото ниво вероятно ще са много по-големи останалите и ми е някак неестествено. Другият вариант са английските училища, но те са мн скъпи, а и не много добри по останалите предмети.

Ако аз бях в позиция моето дете да кандидатства в СМГ, щях да го запише на курс в СМГ, а не да разчитам на ЧУ да го прави.
Аз мога да си го подготвя и сама по-добре и от курс и от училище, но не разполагам с достатъчно време. За това търсих ЧУ, което да му даде база, която да използвам. Но в повечето ЧУ тази база е недостатъчна и тези 10 часа на седмица са повече зубрене и по-малко разбиране, вероятно защото децата нямат време да осмислят материала, както и ти и аз знаем .. но може вече да се е подобрило нивото на Питагор и други ЧУ, то е ясно, че с този формат перфектно няма как да е, но всичко е компромис.
Виж целия пост
# 637
Русалке, никъде не съм сравнявал частните училища по езикова подготовка. Писах факти за училището, което познавам. И що се отнася до мен, вярвам на FCE повече от на НВО. А резултатите на синовете си на FCЕ ги имам пред мен. БЕЗ да са виждали частен учител или странични курсове и без да са някакви генийчета. За мен стига.
Прочее, как ще обясниш факта, че според цитираните от теб данни, в първата 30-ца има само 3 ДУ-та? И това въпреки напъните на Андариел да докаже, че може също толкова добре и с курсове ...

Бояна,
Целта (поне при нашето ЧУ), не бяха сертификатите. Никога не са ме интересували. Но В2 нивото се постигаше след 4-ти клас - факт.

+1 за Тинки. Напълно споделям. Изключая, че са ни развалили езика в АК.

Ок, за какво ви е бил този АК с с1 в шести клас? за да си влоши нивото в АК ли?

Не мога да отговоря вместо Тинки, но ще отговоря за себе си - Не избрахме АК заради езика.
Виж целия пост
# 638
Хахахаха повече зубрене, но не и осмисляне.
Дора, предлагам ти да не се насочваш към ЧУ. Няма смисъл.
Виж целия пост
# 639
Блазе ти, щом можеш сама да го подготвиш. Детето ти е в уникално положителна позиция, защото това, което ти можеш да направиш, никой в ЧУ няма да го направи.
Аз бих заложила на СМГ, ако стане, и по никакъв начин никое ЧУ не би могло да ме събразни с каквато си ще програма по чужд език. Това, което ще получи като общообразователна подготовка в СМГ не може да се равни. И то го казвам съвсем искрено, макар да не съм от феновете на СМг на всяка цена. Но ако сега имах дете в начална училищна възраст, щях да направя каквото е нужно, за да кандидатства в СМГ.

В нашия частен случай го доказаха децата. Обаче не са само те, та да кажеш някакво изключение. С курсове си научават езика, с ползване в по-осъзната ученическа възраст, с цел и си изкарват хубави точки на сертификатните изпити за университети.
Виж целия пост
# 640
Сериозно ли задаваш , Ежко, подобни въпроси? Отоворите са ясни...
Деца, знаещи английски, има и в ДУ, но випуските са огромни на фона на тези в ЧУ и е смехотворно да се смята, че всеки един ученик там ходи на школа/алианс/уроци, за да се мери общото ниво с това в  ЧУ... Има перфектно справили се деца и там,  с максималните точки, има и супер посредствено справили се, което е нормално предвид това, че не са поставени при равни условия на обучение по езика, какъвто е случаят с ЧУ. Аз затова и изброих само ЧУ, за да е показателно сравнението. При равно количество часове по езика защо  Климент Охридски значително отстъпва на изброените, аз това те попитах. Но отговор в поста ти нямаше, освен очакваното обяснение, че не вярваш на НВО. ОК, ама на същото НВО, добро или лошо, други деца от други ЧУ са се представили далеч по-успешно и са доказали знанията си  И на него, не само на
разните изпити по езиковата рамка. Ако излезем от рамките на английския, виж каква е картинката и с немския във Веда или Увекинд, точките са близки до макисмалните, както е в СС по английски. И редом с отличното справяне на  НВО децата имат В2 на  съответните езикови сертификати. Тоест справянето и по двата параграфа е идентично, което вече наистина говори за постигнато ниво.
Виж целия пост
# 641
Редактирам се, защото няма смисъл.Simple Smile
Виж целия пост
# 642
Друг се скъса да хвали едно ЧУ, което наистина е от добрите, но не е било никога чак пък топ и всички разбират, че казаното относно езиковите нива в това училище няма как да бъде вярно.

Разбират, че няма как да бъде вярно от кое? От фактите, които дадохме аз и Призма или от собствените си предубеждения?
ПС Да наречеш едно училище "топ" е нещо като проклятие в днешно време ...
Виж целия пост
# 643
Какви предубеждения... Класирането за национален след  УЧИЛИЩНИЯ кръг  на Лингвистичното кенгуру за 3-4 клас, тоест баш в периода, за който говориш, е показателно. Дооооооста широко отворена ножица за резултатите на децата от въпросното  училище - от максимални 200 точки на единственото класирано  от училището за национален кръг дете до  наистина посредствените 35  точки се минава през всякакви шарени резултати, тоест нивото по никакъв начин не може да бъде обобщено като достигнато В2 от всички. Примерно едно училище като "Петър Берон", за което тук са изказвани много негативи, включително и в посока подготовката на децата по английски, е показало доста по-добро ниво с 13-14 допуснати до нац.кръг деца, имащи над 185 точки, и с по-компактно представяне непосредствено под чертата.
И какви факти е дала Призма, даде инфо за учебниците, доколкото помня? По определени учебници може да се учи  къде ли не - в ЧУ, в школа, с учител на частно, въпросът е какво се научава...

Но Мецан е прав, не е ли 'Климент Охридски" или АК - няма смисъл..Само там нещата са на 6.
Виж целия пост
# 644
Какви предубеждения... Класирането за национален след  УЧИЛИЩНИЯ кръг  на Лингвистичното кенгуру за 3-4 клас, тоест баш в периода, за който говориш, е показателно. Дооооооста широко отворена ножица за резултатите на децата от въпросното  училище - от максимални 200 точки на единственото класирано  от училището за национален кръг дете до  посредствените 35 се минава през всякакви резултати, тоест нивото по никакъв начин не може да бъде обобщено като достигнато В2 от всички. Примерно едно училище като "Петър Берон", за което тук са изказвани много негативи именно в посока подготовката на децата по английски, е показало доста по-добро ниво с 13-14 допуснати до нац.кръг деца, имащи над 185 точки, и с по-компактно представяне непосредствено под чертата.

Ахахахах Русалка, добре, че ми обърна внимание на това Кенгуру. Явно ПБ са решили чрез резултатите от него да си доказват и оправдават иновативността. Wink Нали с английски кандидатстваха по проектите за европарите. Пуснали са 104 деца в 3-4 клас. Явно е било под строй.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия