МОН - промените продължават (2)

  • 55 956
  • 755
# 90
Преподаването на някои предмети на езика няма особена връзка с коментирания въпрос за профилирането.
Виж целия пост
# 91
Трябвали по новия закон на мон основното образование да е до 10 клас
Виж целия пост
# 92
Като те гледам как пишеш, ти вероятно и първи не си завършил.
Виж целия пост
# 93
Основното образование е до 7 клас.
Виж целия пост
# 94
С математиката ще се справят училищата и съответно учителите, но ми се струва, че информатиката ще е проблем. На повечето места профилите си вървят "математика - информатика". Като гледам какви теми са заложени в програмата се чудя откъде ще намерят учители, които да могат да работят по нея. Или масово ще променят профилите и математиката ще започне да се комбинира с нещо друго.
+1. Като им видях изискванията на МОН, съм  #Cussing out това че са записали даден профил, не означава, че за 2 години ще се научат да пишат приложения за Андроид. Както се сещате, първо няма да има кадри, защото ако това го може учителят, защо да остава в системата?! И второ не всички 26 човека са някакви гении. В 8 клас учили каквото учили, после 2 години не се учи информатика, и изведнъж с по 5 ч на седмица в 11 и 12 клас, и то без учебници по стара традиция, стават програмисти всичките  newsm78 Това май е в сферата на научната фантастика.
Виж целия пост
# 95
Не е съвсем така. Да, трудна е предвидената материя за профилите в софтуерни и хардуерни науки, но първо - ако не си ориентиран в тези науки, заедно с математиката, защо си избрал такъв профил и второ - не е вярно, че нищо не се учи 2 години, има часове ИУЧ и те се дават точно там, за да се държи ниво и да се овладеят основите на информатика и ИТ.
Виж целия пост
# 96
Децата ще знаят повече от учителите си. Сблъсквам се почти ежедневно с проблема учители по ИТ в училище. Единици са тези, които знаят да програмират, и все пак работят в училище. Единици. А и честото явление е   -тези, които знаят, да бъдат "придърпани" в частния сектор. Остават знаещи програмисти в училище: или жени, които не са достатъчно мобилни да си сменят работата, или млади момичета след майчинство, за които възможността да ползват болнични е приоритетна, и няколкото наистина заинтересовани учители и учителки, които си обичат професията и искат децата да успяварт и да постигат. Всичкото останало учител е средна класа, или под средната (що касае ИТ предмети).

Моля ви - да не се засягате - много ви моля. Само споделям опита си. Интервюирала съм много потенциални кандидати - все от училище дето работят.
Виж целия пост
# 97
По мои наблюдения в МГ с интензивно изучаване на език в 8 клас:
1. Има съществена разлика в уменията и изискванията на отделните учители по информатика.
2. Различията в нивото на класовете също са големи - състезатели, несъстезатели, но ходещи на школи по програмиране от 2-3 или повече години, както и незанимавали се.
3. Сред незанимавалите се има такива, които имат желание да се научат, както и такива, на които програмирането изобщо не им е тема.
4. В 9.и 10 клас няма предвидени часове по информатика.
5. Колкото повече растат, толкова по-трудно се овладява дисциплината, както и учителите гледат по друг начин на нещата.
Всичко това прави задачата с обучението по този предмет доста сложна.
Виж целия пост
# 98
За профил СХН има предвидени часове информатика и в 9ти и в 10ти клас. Със сигурност, в обикновените гимназии ще има проблеми както с Мат, така и с информатиката. Щастлива съм, че детето е с такъв профил, в училище, което подсигурява учителския ресурс, без съмнение, както и че децата не са там защото е нямало къде другаде да попаднат, т.е. мотивирани са! Проблемите ще лъсват тепърва...
Виж целия пост
# 99
Специално профилите ИТ не ги мислете, наблюдавам вече в университети и училища завръщането на хора от бизнеса в образованието. Понякога дори самия бизнес доплаща към учителските заплати, за да се получи прилична сума за живот на новия учител.
Като цяло в профили, за които има търсене на пазара, ще се намерят и фирми, които да отделят от кадрите си и да ги пратят в училищата и университетите.
За ИТ сектора има и достатъчно дистанционни курсове и тн, и тн
Виж целия пост
# 100
Аха да, ще си намеря свестен програмист, ще го обуча да ми върши работа - и ще го пратя да работи в училище, като му доплащам.
Този сценарий май го виждам да се случи само, ако училището е частно и мое, както и фирмата, в която работи програмиста, е моя.
Ама не и  при други случаи
Виж целия пост
# 101
rumka, aз го виждам и го практикувам, идеята е, че един ще обучи много хора и все някой ще дойде да работи за теб
Може да се поинтересуваш  как е възникнал СофтУни например Simple Smile
Защо в ПГЕ ходят да преподават по специалните предмети хора от фирмите и ги запознават с конкретната електроника и софтуер, с който те работят
Виж целия пост
# 102
Не е съвсем така. Да, трудна е предвидената материя за профилите в софтуерни и хардуерни науки, но първо - ако не си ориентиран в тези науки, заедно с математиката, защо си избрал такъв профил и второ - не е вярно, че нищо не се учи 2 години, има часове ИУЧ и те се дават точно там, за да се държи ниво и да се овладеят основите на информатика и ИТ.
1ч , който стига да се преговори по-обширно изученото в 8кл.
Виж целия пост
# 103
ИТ, не е Информатика. Програмирането не зависи само от преподавателя/учителя.
Който иска, ще се научи...а и няма нужда, всички да пишат приложения за Андроид.
Да не мислите, че в университетите не всички които преподават можеха да програмират:
- виждала съм в книжка оценка 6+ , от такъв преподавател - студентът го бе надскочил неколкократно, при това бе самоук.
- имаше един предмет псе (прог. езици), преподаван от Кучето. Оценката по него, нямаше нищо общо с уменията за програмиране. Високите оценки не бяха за тези, които изкарваха пари от написан код, те ходеха на поправки, защото не ги разбраха езиците за програмиране Joy
Виж целия пост
# 104
Програмирането не зависи само от преподавателя/учителя.
Който иска, ще се научи...а и няма нужда, всички да пишат приложения за Андроид.

Въпросът е да се оползотворят добре часовете в профилираната подготовка. Това зависи от учебната програма, от учителя, от  учебниците, от мотивацията и нивото на класа. Иначе е ясно, че може всичко да се научи извън училище - и чужди езици, и химия и биология за медицина, и история и БЕЛ за право или журналистика, и школи по математика, физика и информатика има, и сертификатни подготовки се предлагат - всичко се намира, ако човек иска.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия