Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 31

  • 111 634
  • 952
# 465
Здр. Мили мами прочетох всички те ви коментари. Отговарям към всички вземете мерки докато са малки. И аз бях така като вас виждах странни движения говорът беше само бебешки допитвах се до специалиста отговорат им беше доста са малки. Всъщност имам близнаци които са родени в 29 седмица сега са на 4 и половина но все още не говорят не изпълняват команди не се хранят сами даже и не давчат. Моят съвет към всички ви вие сте учителят вие сте логопеда с много работа и постоянство ще успете
Виж целия пост
# 466
Brizeida, бихте ли споделили в коя държава живеете, има майки с деца в спектъра тук,които живеят в чужбина, включително и аз и може да получите насоки за обследване,ако знаем къде точно се намирате.
Виж целия пост
# 467
Някой прилага ли Монтесори вкъщи и ако да, има ли резултат? Аз сега ще почвам вкъщи с двете, поръчала съм книга, играчки, да видим. Сетих се, че голямата като беше малка, беше по една програма Монтесори и беше доста по напред и адекватна от връстниците си и ходеше с желание и ада започна като отиде в държавната градина с ревове всеки ден, отказ от храна, всекидневно оплакване от нея и постоянно опозиционно поведение. Сега от време на време има проблясъци да е супер леко с нея и да се справя много добре, обаче това става като я изхитря да не е в този режим аз казвам и тя да изпълнява и да не е с наказания и награди, обаче ми се изчерпва и на мен крестивността на методите че да й се извлече потенциала. И друго, работите ли с едни дневници органайзери, в които се плануват нещата и се отбелязват успехите? Разбрах, че някъде работят и било много полезно, намерих в амазон такива, обаче ще се издъня аз, винаги се издънвам в прилежни ежедневни отчети. Поръчала съм едно с магнити със задълженията уж да не е писане в тефтер, надявам се като казват магнитите с картинките, а не аз да има някакъв ефект, ще видим. Цялата къща съм я напълнила с щуротии и от всичко до тук ползотворен ефект виждам за сега само от люлката в дневната. А батут имате ли, също разбрах, че на много деца с Adhd се препоръчва батут и се сещам, че моята все иска да ходи на детски кът заради батута и се чудя да жертвам още площ вкъщи за това?
Виж целия пост
# 468
Smileme,
Според мен няма излишен инструмент вкъщи - от фитнес-топка, през китара, йоника, барабан, хармоника, дайре, та и скейтборд купихме скоро. Средно голяма ни е площта за живеене. Обмислях ако продължи извънредното положение тук, в Бг (в смисъл да не може да се излиза по паркове и градинки) да купувам и батут.
Аз си пиша избирателно някои неща, които са ми направили впечатление от деня, понякога и какво по-различно е яло детето. Пиша в обикновен, голям тефтер, пиша винаги отгоре датата.
Принтирала съм и няколко цветни картончета с момченце, което изпълнява режимни моменти от деня - мие си зъбите, облича се, сяда на масата и се храни, посещава тоалетната, обува се за излизане навън... На случаен принцип от интернет ги свалих и принтирах. Тези дни ще ги "представям" на детето, защото имаме голяма драма с излизането - реве, сякаш е пред заколение, а излезе ли навън, си е спокойно дете, сякаш нищо не е било. (на 5 г е).

При нас реч още няма, но пък подкара колело с педали Grinning
Виж целия пост
# 469
Аз съм бясна вече. Разрешиха всичко, дори баровете и дискотеките, но терапията за деца с увреждания все още не. Колко време мислят да ги оставят така? Моето дете е на 5 г. и тази година му е критична. Ако сега не започне да наваксва, не виждам как ще тръгне на училище. Вече 3 месеца децата са без терапия и като нищо ще ги оставят 6. Ако септември не се случи нещо друго или същото на нов глас.
Виж целия пост
# 470
Моя заниманията с картинки са му вече безинтересни и досадни, знае нещата и му се струва безсмислено да повтаря едни и същи неща без някакъв логичен смисъл. Пише иначе, учим смятане, на тези неща се заседява що годе или пък рисува по задание. Но се радвам, че почва училище, защото и с бебе вкъщи е трудно да огрееш навсякъде.

Иначе имам промени с оглед на това, че според мен е пораснал.....не се търкаля като преди, протеста му е винаги само мрънкане леко, недоволство, но си върви по нас, не се налага както преди. Можеш да седнеш в парка и да си изпиеш спокойно бирата, докато той си играе наоколо, катери дървета, прави упражнения като му кажеш, ходи да ти изхвърля боклука в коша, закача се с бебето за да го държи и него послушно за радост на мама и тате. У дома е почнал да чисти и подрежда активно, вече и прахосмукачката вдига, слага в коша в който седи сам, не просто да помага, ами направо си действа сам. Върви зад нас на метри по тротоар, изчаква си светофар, не се налага да го хващаме за ръце изобщо. Абе едно спокойствие общо взето вече имаме, че е зрял.....държи се добре и се гледа вече лесно, та по-всичко напредна, само социалния разговор не го обича и си е все така лаконичен и го ползва като има какво да каже хах….., но това е нормално, инак ако го нямаше това, нямаше да има и диагноза. Но съм обнабеждена от индивидуалния план, че ще има напредък и в тази посока.....
Виж целия пост
# 471
Картал браво, твоето дете май напълно ще се съвземе, но той никога на е бил тежък случай де. След време ще бъде просто особняк, но и това ще научи. Той взима ли някакви добавки, лекарства?
Виж целия пост
# 472
Не, за мен разбрах, че нищо от тия глупости не помага при такива състояния. Само нервен става от добавки. Витамини пие, но не постоянно, каквито давам реално и на бебето и това е. Витамин Д пиха покрай локдауна.

Абе не е малко да не можеш да водиш нормален разговор, но да ти кажа аз и ти знаем, че поведението е най-неприятната част, та аз винаги съм искала то да е ОК. Другото ми се вижда нищожен проблем пред това да си в капан на лудостите на някой. Мисля, че помогна при нас и голямата доза игнор, спрях да му обръщам внимание на глупостите и той очевидно и разбра, че на никой не е интересен и ги поспря.
Виж целия пост
# 473
Smileme,
Според мен няма излишен инструмент вкъщи - от фитнес-топка, през китара, йоника, барабан, хармоника, дайре, та и скейтборд купихме скоро. Средно голяма ни е площта за живеене. Обмислях ако продължи извънредното положение тук, в Бг (в смисъл да не може да се излиза по паркове и градинки) да купувам и батут.
Аз си пиша избирателно някои неща, които са ми направили впечатление от деня, понякога и какво по-различно е яло детето. Пиша в обикновен, голям тефтер, пиша винаги отгоре датата.
Принтирала съм и няколко цветни картончета с момченце, което изпълнява режимни моменти от деня - мие си зъбите, облича се, сяда на масата и се храни, посещава тоалетната, обува се за излизане навън... На случаен принцип от интернет ги свалих и принтирах. Тези дни ще ги "представям" на детето, защото имаме голяма драма с излизането - реве, сякаш е пред заколение, а излезе ли навън, си е спокойно дете, сякаш нищо не е било. (на 5 г е).

При нас реч още няма, но пък подкара колело с педали Grinning
Като поръчвах от амазон магнитите с дневните задължения, имаше много за деца, които са невербални и с емоции също имаше  и бяха с много положителни отзиви. И аз имам йоника и хармоника, ама седят за декорация, при вас възрсатния ли свири?
Виж целия пост
# 474
Здравейте,
Имам син с аутизъм, който юли месец става на 4г. Притеснена съм дали могат да ме задължат да го дава на градина- предучилищна. Може ли да дам някакъв документ от центъра му и да не ни притесняват? Има ли специални групи за предучилищна подготовка за деца на 4 годинки?
Ако някой знае нещо, моля да сподели?
Благодаря Simple Smile
Виж целия пост
# 475
Здравейте,
Имам син с аутизъм, който юли месец става на 4г. Притеснена съм дали могат да ме задължат да го дава на градина- предучилищна. Може ли да дам някакъв документ от центъра му и да не ни притесняват? Има ли специални групи за предучилищна подготовка за деца на 4 годинки?
Ако някой знае нещо, моля да сподели?
Благодаря Simple Smile
Засега преучилищното образования е задължително от 5 г. възраст. Но реално започват да издирват децата чак на 6 г.
Виж целия пост
# 476
Smileme,
Според мен няма излишен инструмент вкъщи - от фитнес-топка, през китара, йоника, барабан, хармоника, дайре, та и скейтборд купихме скоро. Средно голяма ни е площта за живеене. Обмислях ако продължи извънредното положение тук, в Бг (в смисъл да не може да се излиза по паркове и градинки) да купувам и батут.
Аз си пиша избирателно някои неща, които са ми направили впечатление от деня, понякога и какво по-различно е яло детето. Пиша в обикновен, голям тефтер, пиша винаги отгоре датата.
Принтирала съм и няколко цветни картончета с момченце, което изпълнява режимни моменти от деня - мие си зъбите, облича се, сяда на масата и се храни, посещава тоалетната, обува се за излизане навън... На случаен принцип от интернет ги свалих и принтирах. Тези дни ще ги "представям" на детето, защото имаме голяма драма с излизането - реве, сякаш е пред заколение, а излезе ли навън, си е спокойно дете, сякаш нищо не е било. (на 5 г е).

При нас реч още няма, но пък подкара колело с педали Grinning
Като поръчвах от амазон магнитите с дневните задължения, имаше много за деца, които са невербални и с емоции също имаше  и бяха с много положителни отзиви. И аз имам йоника и хармоника, ама седят за декорация, при вас възрсатния ли свири?

Никой от нас не свири професионално на каквото и да е, за съжаление. Но детето има интерес към музиката, посещаваше и музикален арт-терапевт в ресурсния център, надявам се скоро да им дадат разрешение да започнат работа в центъра.
Фазите на моето дете за музикалните инструменти са горе-долу така: супер интересно му е, но не знае какво да прави с инструмента в дългосрочен план. Аз хващам инструмента и дрънкам на него по подходящия начин, припявам, въобще излъчвам позитивизъм отвсякъде Grinning Детето все още не е сигурно в себе си, затова аз взимам ръцете му и заедно свирим. Накрая, обикновено когато изляза от стаята, чувам, че свири сам. Хармониката му беше най-лесна, като че ли, тъкмо чрез нея свикна да издухва въздух напред, преди това хич не умееше.
За картите с действия - има цял метод, нарича се ПЕКС, но се страхувам, че ще започне да разчита само на тях и да комуникираме все така невербално.
Виж целия пост
# 477
Моето е на последното ниво на карти Пекс. Никога не са му повлиявали негативно. Препоръчвам ги, те не са само за говорене, ами за самото социално общуване. Моя винаги като ги е ползвал е вкарвал и думата с тях за която са. Който си има глас и говор това ама изобщо няма да му повлияе, който няма може само да му помогне, не да му навреди.

Лейди Стар, ама то детето е много голямо вече..... защо чакате толкова време да го пратите на място с други деца? Мога да ви уверя, че рутината на градината, липсата на хаоса у дома, други хора и правила ще са му само от полза. Пращайте го с песен и ще видите, че само напредък ще има от цялата работа.
Виж целия пост
# 478
Здравейте мами Sunglasses
Прочетох почти всички коментари,администрации към всички 👏♥️
Искаше ми се да споделя с някой и моите притеснения и ако маже да ми дадете съвет ще съм ви благодарна ❤❤❤
Майка съм на близнаци(момче и момиче 1г и 4м)до годинката всичко беше горе-долу ОК но после като че ли почнах да забелязвам разликата помежду им...
Синът ми ни реагира на името си, почти нищо не яде,има периоди в които се затваря и става друго дете не обръща внимание на никого заиграва се с някакви странни неща,сякаш не може да изразява емоции,не върви само пълзи има и още но стана доста дълго та какво мислите аутизъм ли е ??
Виж целия пост
# 479
Много често е при близнаците, много..... аз самата познавам поне два такива случая лично. Единия нормален, другия не. Възможно е, това да не ходи на година и 4 месеца е достааааа тревожно според мен вкупом с другите неща. Но пък и рано за да се каже със сигурност какво е.....поне половин година ще трябва да изчакате май.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия