Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Трудно проговаряне - тема 25

  • 7 751
  • 101
# 90
Здравейте, може ли да дадете повече информация за биохимията която използвате?
Виж целия пост
# 91
Здравейте момичета, отдавна не съм писала, но то при нас е въртележка голяма. Започна моята щерка първи клас. С някои неща се справяме, с някои - не много, но работим здраво и работата дава резултати.

Наминавам да ви помоля за материали за разказване на история ако имате такива. Не просто картинки, а като за 7-годишно дете. Логическо структуриране - къде, как, кой и т.н. Дори и на български да са, аз ще си ги адаптирам.
Дъщеря ми ако я чуете как говори, никога не бихте си помислили, че е имала проблем с говора докато не тръгне да разказва случка. Е, тогава става мазало.
Виж целия пост
# 92

Taзи игра ми е много любима. Ако няма от къде да я поръчате, ще обясня г/д какво представлява. Можете и сама да си направите подобна.
Нужно ви е тесте с карти на различни предмети, може да включите и действия, по които да се разкаже приказка. Играете заедно с детето, слагате тестето обърнато и се редувате да теглите карти. Целта е да съставите свързана приказка. Например, теглите картинка с пръстен и започвате "Имало едно време един вълшебен пръстен..", детето тегли карта с принцеса/замък/вълк/бебе/огън и трябва логически да продължи приказката, включвайки новата карта в историята. Сложете и няколко карти с "Край". Накрая накарайте детето да разкаже цялата приказка, задавайте му целевите въпроси, върху които работите, направете обощение, може би дори извадете поука.
 Тази игра, която ви показвам на снимката, е с доста абстраклтни карти. Има: измама, злодей, успех и т.н. Преценете дали тези понятия не са твърде сложни за детето.
Виж целия пост
# 93

Taзи игра ми е много любима. Ако няма от къде да я поръчате, ще обясня г/д какво представлява. Можете и сама да си направите подобна.
Нужно ви е тесте с карти на различни предмети, може да включите и действия, по които да се разкаже приказка. Играете заедно с детето, слагате тестето обърнато и се редувате да теглите карти. Целта е да съставите свързана приказка. Например, теглите картинка с пръстен и започвате "Имало едно време един вълшебен пръстен..", детето тегли карта с принцеса/замък/вълк/бебе/огън и трябва логически да продължи приказката, включвайки новата карта в историята. Сложете и няколко карти с "Край". Накрая накарайте детето да разкаже цялата приказка, задавайте му целевите въпроси, върху които работите, направете обощение, може би дори извадете поука.
 Тази игра, която ви показвам на снимката, е с доста абстраклтни карти. Има: измама, злодей, успех и т.н. Преценете дали тези понятия не са твърде сложни за детето.

Здравей Лейс, благодаря много. Ние имаме нещо подобно, имаме и зарчета за разказване с картинки. Проблемът е логическото връзване и най вече свързващи думички - първо, после, след това, накрая... освен това историята трябва да съдържа герои, кой, къде, как, кога и т.н.
Виж целия пост
# 94
Здравей poppy-fairy! И моето дете беше така. Ползвахме подобен начин като показаното от Лейс. И също четене на съвсем кратки историйки, от около 5-6 изречения. Детето ги чете, после преразказва, пише преразказа и накрая прочита написаното. В началото не се получаваше, но с упражняване напредна. Скоро в училище ( тя вече е трети клас) е трябвало сами да съчинят и напишат история с определен герой. Съчинила е вълнуваща история, госпожата е написала отличен.
Виж целия пост
# 95
Здравейте!
Имам син на 2г и 3м който може да се каже, че говори нещо, но абсолютно нищо не му се разбира с изключение на "бу" което означава "обувки" т.е. излизане навън. Нито знам кога е жаден, нито кога е гладен, ако не посочи. Няма "да", нито "не".
Преди 4 месеца (на възраст 1г и 11м) го водих на логопед и тогава ни казаха, че си е много добре, да не се притесняваме, а да отиваме на плаж (ние сме от Варна). Преди 3 месеца (на точно 2г) го водих при невролог (Щилиянов). Той ни прегледа, установи че не е аутист и нищо повече. Каза ни, че не може да постави диагноза и съответно да предпише лечение (лекарства) и единствено ни посъветва да му даваме рибено масло.
Спрели сме напълно телевизията. Четем книжки когато можем, ако успеем да му привлечем и задържим вниманието за 10 минути. Аз съм ги наизустила вече, но ефекта за него към момента е нулев.  Давам му пъзели от по 4 или 5 части и му показвам как да ги реди - никакъв успех. Обича на блъска и тръшка. Правихме скоро ремонт и имитира добре действия, но не и реч. Иначе е подвижен и активен. Качва се по стълби с голям кеф, най-вече когато му се забранява. Усмихнат и много контактен. Отива при други деца и ги целува, също при големи каки и батковци, които му обръщат внимание понеже е "сладък" на тази възраст. От животните имитира само лая на кучето, иначе може разпознава още няколко. Още сме на памперс, макар да се опиваме да уцелим кога ще се "изтропа" - рядко успяваме. Водим го в тоалетната, но обикновенно върши работата следкато сме били там. Гърне тотално отказва да ползва (става веднага, не стои мирен) и спряхме с опитите на него.

От два месеца маха с ръка за чао и това е единствения ни видим напредък за почти половин година. Гледайки и неминуемо сравнявайки с връстниците му на площадката, явно сме назад. След тези дълги обяснения искам да попитам какво мога да направя за да му помогна? Педиатърката не казва да има физически проблем, визирам юздичката на езичето. Не е посещавал ясла. Ще го пусна на детска градина след нова година и се надявам да дръпне малко, но не знам какво друго да направя.
Виж целия пост
# 96
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Виж целия пост
# 97
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Не. Поигра си с него да разбере до къде е развитието му. Отдели му време и видно имаше подход. Накрая ни успокои, че всичко е наред и да не се притесняваме.
Четейки различни теми разбирам, че принципно логопедите се занимават с деца над 3г. и смятам да предприема повече действия в тази насока тогава.
Виж целия пост
# 98
Логопедът, освен заръките ходите на плаж, не ви ли каза/написа препоръки какво да правите вкъщи?
Не. Поигра си с него да разбере до къде е развитието му. Отдели му време и видно имаше подход. Накрая ни успокои, че всичко е наред и да не се притесняваме.
Четейки различни теми разбирам, че принципно логопедите се занимават с деца над 3г.
Toва, по мое мнение, са отживелици и има нещо наречено "ранна интервенция", с която за съжаление не много колеги са запознати. Речта би следвало да се появи преди 3г. възраст, а преди това има други процеси, които обуславят нейната поява. Ако желаете, мога да се опитам да ви дам насоки на лични. Simple Smile
Виж целия пост
# 99
Toва, по мое мнение, са отживелици и има нещо наречено "ранна интервенция", с която за съжаление не много колеги са запознати. Речта би следвало да се появи преди 3г. възраст, а преди това има други процеси, които обуславят нейната поява. Ако желаете, мога да се опитам да ви дам насоки на лични. Simple Smile
Моля, наистина се нуждая от насоки. Това е и основната причина да пиша и споделя тревогата си.

В момента се опитваме да го научим на цветовете, но не знам дали се справяме. Когато го помоля да донесе някое определено кубче от конструктора и той сгреши не знам дали е защото не го различава или просто не внимава и му е все едно, тъй като не винаги изпълнява "команди".
Виж целия пост
# 100
Здравейте !
И моето момче има проблеми с проговарянето. На година и 8 месеца. Отговаря с да и не когато си иска. Отвреме навреме се изпуска да каже по нещо, но много рядко. Водя го на логопед от известно време и по специалисти. Разбира доста неща, като му кажа съблечи се, обуй се, ела тук дай това , покажи жирафа и Т.н. Пие, яде и ходи на тоалетна сам. Но не говори, мълчи и мммм. Чао не казва( само няколко пъти е помахал за сега. Посещава детска. Предписаха му диета безглутеинова. Незнам какво да си мисля.
Виж целия пост
# 101
Здравейте!
Имам син на 2г и 3м който може да се каже, че говори нещо, но абсолютно нищо не му се разбира с изключение на "бу" което означава "обувки" т.е. излизане навън. Нито знам кога е жаден, нито кога е гладен, ако не посочи. Няма "да", нито "не".
Преди 4 месеца (на възраст 1г и 11м) го водих на логопед и тогава ни казаха, че си е много добре, да не се притесняваме, а да отиваме на плаж (ние сме от Варна). Преди 3 месеца (на точно 2г) го водих при невролог (Щилиянов). Той ни прегледа, установи че не е аутист и нищо повече. Каза ни, че не може да постави диагноза и съответно да предпише лечение (лекарства) и единствено ни посъветва да му даваме рибено масло.
Спрели сме напълно телевизията. Четем книжки когато можем, ако успеем да му привлечем и задържим вниманието за 10 минути. Аз съм ги наизустила вече, но ефекта за него към момента е нулев.  Давам му пъзели от по 4 или 5 части и му показвам как да ги реди - никакъв успех. Обича на блъска и тръшка. Правихме скоро ремонт и имитира добре действия, но не и реч. Иначе е подвижен и активен. Качва се по стълби с голям кеф, най-вече когато му се забранява. Усмихнат и много контактен. Отива при други деца и ги целува, също при големи каки и батковци, които му обръщат внимание понеже е "сладък" на тази възраст. От животните имитира само лая на кучето, иначе може разпознава още няколко. Още сме на памперс, макар да се опиваме да уцелим кога ще се "изтропа" - рядко успяваме. Водим го в тоалетната, но обикновенно върши работата следкато сме били там. Гърне тотално отказва да ползва (става веднага, не стои мирен) и спряхме с опитите на него.

От два месеца маха с ръка за чао и това е единствения ни видим напредък за почти половин година. Гледайки и неминуемо сравнявайки с връстниците му на площадката, явно сме назад. След тези дълги обяснения искам да попитам какво мога да направя за да му помогна? Педиатърката не казва да има физически проблем, визирам юздичката на езичето. Не е посещавал ясла. Ще го пусна на детска градина след нова година и се надявам да дръпне малко, но не знам какво друго да направя.






Юздичката под езиче не вие никакъв проблем.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия