Тук за трудните задачи ще намериш помагачи. При нужда само ги попитай, на решение разчитай :)

  • 33 540
  • 741
# 90


Това е задача за 10-и клас. Simple Smile
Виж целия пост
# 91
galia_mi , дай точно условие на първа задача, че така има незброй разположения на M и N Simple Smile
Първата трябва да  я погледна пак вкъщи Sad , съжалявам.
Аз като я започнах направих М и N на равни растояния от D. Ама сега не съм сигурна дали го имаше в условието.
Виж целия пост
# 92
Моля за помощ със задача за седми клас. Отговорът е 70см
Виж целия пост
# 93
AN=14 (В триъгълник АBN L и О са среди)
Оттам АС и АМ са 28.
Еднакви са ANM и BMN, защото AN=BM=CN, ъглите при М и N са прави, от условието за правоъгълника и MN е обща. Следва, BN=AM=28. От еднаквостта ъглите АMN и MNB са равни и следва, че NL е успоредна на AM и следва че четириъгълникът е трапец. В правоъгълния MNB, ML e медиана и е равна на 14. Имаме всички страни и се получи 70.
Виж целия пост
# 94
Солничка, използваш средна отсечка. В 8 клас се учи, май?
Виж целия пост
# 95
Ще помисля пак. Още съм 6 клас 😂
В правоъгълника MNBC, през пресената точка на диагоналите можем да пуснем перпендикуляр на MN и BC и с еднакви триъгълници ще докажем.
Виж целия пост
# 96
Да, MNL е равнобедрен, и OL си се явява и медиана и височина в него. Просто я продължаваме...
Виж целия пост
# 97
При мен не се явява медиана и височина. Явно бъркам с чертежа.
Моля някой да го качи, ако има възможност.
Виж целия пост
# 98
Спунк, т.О трябва да ти е пресечната точка на диагоналите на BMAN, който също е успоредник. Така О се явява среда и на MN, не само на АВ.
Скрит текст:
   
Виж целия пост
# 99
Благодаря, открих си грешката. Правоъгълникът ми не беше на място.
Виж целия пост
# 100
Да, според мен уточнението, че правоъгълника е вътрешновписан е излишно, подзверих се как целия правоъгълник ще влезе в триъгълника. Joy
А няма как децата да объркат от коя страна на ВС да го построят, при положение, че BN е медиана...
Виж целия пост
# 101
Пак аз, корекция на задачата:
1 зад: Квадрат ABCD. На страните AD и  DC са избрани съответно точки M и N, така че NC =2*MN и BM=BN. Да се намери ъгъл ABM.
Виж целия пост
# 102
Скрит текст:
Това е задача за 10-и клас. Simple Smile
Нека при върха А ъгъла е alpha. Спускаме височината CH.
cos(alpha)=AH/AC=((a-b)/2)/c=(a-b)/(2c)
cos(phi)=cos(pi - 2.alpha)=-cos(2.alpha)=-{2[cos(alpha)]^2-1}=1-2[cos(alpha)]^2=1-2[(a-b)/(2c)]^2
Виж целия пост
# 103
Пак аз, корекция на задачата:
1 зад: Квадрат ABCD. На страните AD и  DC са избрани съответно точки M и N, така че NC =2*MN и BM=BN. Да се намери ъгъл ABM.
Това е съвсем друго нещо!
триъгълник BND  е еднакъв с тр.BMD, следователно ъгъл NBD=MBD, оттам и тр.NBP  е еднакъв с MBP (P=MN пресечено с BD), следователно NP=MP=1/2 MN=CN и ъгъл BPN=BPM=900
тр. BNP е еднакъв с тр. BNC (правоъгълни с равни катети и обща хипотенуза)
ъгъл NBP=NBC=1/2PCB=1/2*450Ъгъл ABM=900-MBP-PBC=90-45/2-45=22.50
Виж целия пост
# 104
BNP няма как да е BNC, NP e  една четвърт от NC.
В сборника за отговор дават 20 градуса и 30'.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия