Пети клас 2019/2020

  • 33 079
  • 777
# 435
На нас вчера ни мина РС, то нищо ново де, като са същите преподаватели както на дъщеря ми. Естествено всички искат да се носят всички учебници, помагала, тетрадки, атласи... но дружно подходихме към тях с килограмите на раницата във вторник, а именно 9,8 кг., което е безумно. Учудващо за мен всички се съгласиха, че при желание на родител може да се копират учебниците и да се разнасят само части от тях. Има ксерокс до училището за 2ст. на страница и смятам да ги копирам.
Минало е входното по музика, вчера госпожата каза, че масово са 2-3-ки, но да не ни притеснява, никой няма да завърши с по-малко от 5. По МАТ ще имат всеки петък 20-минутка, както и някоя 10-минутка без предупреждение. По БЕЛ обявиха всички контролни и класното като дати за първи срок. Имаше родители, които силно се интересуваха от формата на НВО след 7 клас Frowning госпожата търпеливо отговори на 2,3 въпроса и ги отряза останалите под предлог, че е на РС на 5, а не на 7 клас.
Виж целия пост
# 436
Чета, че мясово се оплаквате от големи домашни по математика. Това за обикновена гимназия или СМГ ?

Дъщерята са по учебника на Булвест-2000. Домашната е страница от учебната тетрадка на същото издателство. На мен това ми се струва крайно недостатъчно. Също така входното ниво е било с много малко задачи, по думите на щерката 5- 6 Angry.
Виж целия пост
# 437
Моят засега няма много задачи за домашно. В обикновено училище е. Надявам се да продължи по същия начин, защото така аз мога да му дам допълнително някоя и друга задача да реши. Той не се противи. Мога обаче да преценя, ако в момента материалът му е лесен, да му дам по-сложни задачи, а ако нещо го затруднява, да упражнява тъкмо него
Виж целия пост
# 438
Аз за обикновено училище говоря. Не вярвам някой, целенасочено избрал математически профил, да се оплаче от много задачи, а и не вярвам броят на нашите да е по-голям от тези за математическите паралелки. За моето дете математиката е ужасно трудна, няма логическо мислене, не разбира текстовите задачи, а пък тези дълги и тежки сметки ги прави часове наред.
Всъщност, другото ми дете, което пък има развито логическо мислене и математиката му е "бърза, лесна и успешна", също много мразеше точно тези безумни умножения и деления на многоцифрени числа и също много ги бъркаше. Но пък той е ненадминат в грознопис и разхвърляност и задачите му се преплитаха почти постоянно - опашките на деленията се засичаха, кръстосваха, продължаваха хоризонтално, та и там нерви изхабих, докато "избутаме" тоя раздел Rolling Eyes
Виж целия пост
# 439
Дъщеря ми е математическа паралелка, 4 задачи имаше днес за домашно, прясно ми е че тъкмо ги проверих. Едната деление с двуцифрено число и три текстови, които се смятат наум за 2 минути (обиколка и лице на геометрични фигури). На мен ми се вижда нормално домашно, даже може малко повече.
Виж целия пост
# 440
Моят син е в математическата, много са им домашните, повече от очакваното. Но за в бъдеще ще има повече, така че да не се оплакваме Simple Smile Не е като да не сме го очаквали, ама малко свръх ми се вижда.
Виж целия пост
# 441
Ние също сме в математическа паралелка и домашното е около 10 задачи на ден, през почивните дни бяха 20 задачи. От понеделник започват да работят и по сборника, така че домашните ще нараснат.
Виж целия пост
# 442
Вчера имаше за домашно една задача с три подусловия с по три примера. Уж за рационално смятане (напр. 9999.328 + 328), но накрая аз ги обяснявах. Дали наистина не са решавали такива, пък е забравила или наистина с големите числа са го претупали, не знам. Все едно. Очаквам, когато тръгне на частен учител, такива пропуски да не остават за мен.
Виж целия пост
# 443
Синът ми е в "Математическа паралелка" имайте в предвид 2 пъти седмично по 1 час ФУЧ-Математика. За сега имат домашни - всички задачи от учебника+допълнително помагало, от където по 5 задачи. За сега още са на преговор, но от другата седмица ни предупредиха и двамата преподаватели по МАТ, че ще имат още всеки ден по 10-15 задачи от сборника и 50 за събота и неделя. Да сме предупредени.
Виж целия пост
# 444
Синът ми не е в математическа паралелка. Но училището ни в прогимназиален етап ползва учебниците на изд. "Архимед", които доколкото знам са писани от преподаватели в ПЧМГ и са едни дебели тухли...
Аз все пак подкрепям многото задачи в 5-ти клас, защото аритметиката с големите числа трябва да се автоматизира, т.к. 5 клас стартира с горе-долу същото, само дето някъде по средата на тези огромни числа ще има и десетична запетая. Та същата работа, само дето трябва да внимават и къде ще сложат десетичния знак на финала. След това си има още базови неща за автоматизация. Дъщеря ми сега в 8-ми клас се смее на брат си и разказва, как са я връщали до миналата година на бакалски сметки с десетични дроби и баща ѝ дуднел: "Материала от 5-ти клас не си знаеш".

Тези входни нива, по кво ли не взеха да ми идват в повече. То вярно, че учителите така опознават учениците, но за учениците идва малко и като първо впечатление, което ще създадат и... дано не стане много зле при нас.
Виж целия пост
# 445
И аз за обикновено училище говоря. То с нашия мерак за математика само сме за математическа. Ни логика, ни нищо. Бърка ги като за световно вяскакви задачи.
Домашното се състои от две задачи с по 7-8 подточки за пресмятане. Вчерашното за цвят едната беше  геометрична. Еднаква мъгла са му всичките.
Виж целия пост
# 446
Вчера имаше 7 задачи, от които първите четири с по шест подточки. Точно те са "голямото смятане". Останалите три бяха текстови, които аз "превеждам" на достъпен език, защото има няколко стъпки в решението и мъглата е голяма.
Примерно - дадена е обиколката на правоъгълник. Едната му страна е равна на страната на квадрат с обиколка едиколкоси. Намерете лицето на правоъгълника. Това за моето дете звучи като "летели две гарги, едната бяла, а другата - наляво". Та трябва да започна да "изкопчвам" решението - "как се намира лицето на тоя правоъгълник?" - "едната страна по другата". Добре, значи ни трябват страните. Я да видим как да ги намерим, какво знаем за тях - нищо. Е, как нищо, тук един квадрат са ни дали, за какво ни е, дай да видим как да го ползваме...и т.н.
Ако задачата е - дадена е обиколко и едната страна, намерете другата - ще я намери. Но с такива междинни стъпки сякаш блокира и спира да разсъждава. Ще видим днес на входното какво ще реши. От една страна "бакалските сметки" не изискват логика и ако не ги обърка - ще ги направи. От друга - много бавно ги решава, чуди се дълго колко пъти 37 се побира в 159, започва едни проби - по 2, по 3 и така може до 7 да стигне, без да прескочи някое - мъ-ка. Мъчно ми е, че толкова трудно се справя, ама пък е упорита и иска и тя да може, и тя да има високи оценки...ще я борим тая математика, къде ще иде Head Band
Виж целия пост
# 447
Вчера имаше за домашно една задача с три подусловия с по три примера. Уж за рационално смятане (напр. 9999.328 + 328), но накрая аз ги обяснявах. Дали наистина не са решавали такива, пък е забравила или наистина с големите числа са го претупали, не знам. Все едно. Очаквам, когато тръгне на частен учител, такива пропуски да не остават за мен.
При нас имаше подобни задачи+деление и умножение с трицифрени числа и се наложи аз да му ги разясня.До сега не беше решавал такъв вид.Явно не всичко се обяснява,а минава с дежурното,"аз правя преговор,до тук е трябвало друг да ви го предаде".
Относно домашното по обем не е малко,средно по 4-5 задачи и няколко подточки и все с едни километрични сметки.Не е в мат. паралелка и решението става бавно.Грешките варират според старанието,има ли го, почти липсват.
Драмата при нас са разказвателните предмети,по час на урок му отнема и все нещо куца,а са все още елементарни.Нещо не е на учебна вълна и това ме вбесява.
Виж целия пост
# 448
Точно за задачите с умножение на число с трицифрено се зачудихме и аз, и детето. Нямаме спомен да са решавали такива миналата година, че и ги преговарят сега. Може би е просто наш пропуск. Да, принципът на решаване е същият като с двуцифрено, но все пак.
Виж целия пост
# 449
Определено не са,аз прегледах учебник+тетрадката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия