Идеи за разпределение на паркоместа в блока

  • 3 390
  • 65
# 60

Fenris, за коя държава говориш? Много странна схема е това, специално за гаражите. За паркоместата мога да си го представя до някъде.

Норвегия. Паркоместата и гаражите са в един кюп и списъкът чакащи е един. Би било странно да има 2 списъка, защото строежът на гаражи е по-скъп и съответно те са по-малка бройка от паркоместата на открито. Така и времето за чакане за освобождаване на гараж ще е по-дълго. Блоковете и гаражите в нашата кооперация са били построени едновременно, а останалото пространство било обособено с паркоместа на открито. Помня, че една съседка беше предложила една полянка, която също влизаше в имота на кооперацията, да се застрои с гаражи, но Общия съвет беше изчислил, че ще струва милиони, което би увеличило месечните разходи на всеки един апартамент в кооперацията с много и то за 10-тина гаража.

Един хипотетичен пример - в кооперация със 100 апартамента има 20 гаража и 70 паркоместа. Би ли се записала да чакаш за гараж като знаеш, че са само 20 и си зависима, че един от собствениците на апартамент с ползване на гараж продаде жилището така, че да се освободи гараж за теб? Или би предпочела паркомясто, защото вероятността да се продаде апартамент с паркомясто е по-голяма и ще дойде твоя ред по-бързо?

Не знам дали изобщо е приложима такава схема в България от юридическа точка, но ми изглежда справедливо решение. Купува се жилище с право на ползване на гараж или паркомясто според наличните по ред на номерата, когато няма за всички.
Виж целия пост
# 61

Fenris, за коя държава говориш? Много странна схема е това, специално за гаражите. За паркоместата мога да си го представя до някъде.

Норвегия. Паркоместата и гаражите са в един кюп и списъкът чакащи е един. Би било странно да има 2 списъка, защото строежът на гаражи е по-скъп и съответно те са по-малка бройка от паркоместата на открито. Така и времето за чакане за освобождаване на гараж ще е по-дълго. Блоковете и гаражите в нашата кооперация са били построени едновременно, а останалото пространство било обособено с паркоместа на открито. Помня, че една съседка беше предложила една полянка, която също влизаше в имота на кооперацията, да се застрои с гаражи, но Общия съвет беше изчислил, че ще струва милиони, което би увеличило месечните разходи на всеки един апартамент в кооперацията с много и то за 10-тина гаража.

Един хипотетичен пример - в кооперация със 100 апартамента има 20 гаража и 70 паркоместа. Би ли се записала да чакаш за гараж като знаеш, че са само 20 и си зависима, че един от собствениците на апартамент с ползване на гараж продаде жилището така, че да се освободи гараж за теб? Или би предпочела паркомясто, защото вероятността да се продаде апартамент с паркомясто е по-голяма и ще дойде твоя ред по-бързо?

Не знам дали изобщо е приложима такава схема в България от юридическа точка, но ми изглежда справедливо решение. Купува се жилище с право на ползване на гараж или паркомясто според наличните по ред на номерата, когато няма за всички.

Интересно са го решили в Норвегия, но не мисля, че тук е приложимо. Плюс това е важно да се знае статутът на земята, която искат да разчертаят. Най - често това са задължителните по изисквания в инвестиционния проект  площи за озеленяване. Главният въпрос е това дето те искат да разчераят отбелязано ли е като паркинг - гараж в проекта? Ако не е, може да се ползват въпреки всичко в случай, че остават минимално изискуемите площи за озеленяване. Но дори и тогава не виждам как на едни собственици ще бъде даден приоритет пред други.
Моят голям апартамент и гаражът ми имат повече идеални части от две малки жилища на други собственици. Е как да стане на тях да отредят две паркоместа, а на мен да ми забранят да ползвам?
Виж целия пост
# 62
Приоритетът е по реда, в който са купени жилищата. Който е купил по-рано, е по-напред в списъка чакащи и получава паркомясто или гараж по-рано от този, който е купил след него.
Виж целия пост
# 63

Fenris, за коя държава говориш? Много странна схема е това, специално за гаражите. За паркоместата мога да си го представя до някъде.

Норвегия. Паркоместата и гаражите са в един кюп и списъкът чакащи е един. Би било странно да има 2 списъка, защото строежът на гаражи е по-скъп и съответно те са по-малка бройка от паркоместата на открито. Така и времето за чакане за освобождаване на гараж ще е по-дълго. Блоковете и гаражите в нашата кооперация са били построени едновременно, а останалото пространство било обособено с паркоместа на открито. Помня, че една съседка беше предложила една полянка, която също влизаше в имота на кооперацията, да се застрои с гаражи, но Общия съвет беше изчислил, че ще струва милиони, което би увеличило месечните разходи на всеки един апартамент в кооперацията с много и то за 10-тина гаража.

Един хипотетичен пример - в кооперация със 100 апартамента има 20 гаража и 70 паркоместа. Би ли се записала да чакаш за гараж като знаеш, че са само 20 и си зависима, че един от собствениците на апартамент с ползване на гараж продаде жилището така, че да се освободи гараж за теб? Или би предпочела паркомясто, защото вероятността да се продаде апартамент с паркомясто е по-голяма и ще дойде твоя ред по-бързо?

Не знам дали изобщо е приложима такава схема в България от юридическа точка, но ми изглежда справедливо решение. Купува се жилище с право на ползване на гараж или паркомясто според наличните по ред на номерата, когато няма за всички.

Ако въпросът е към мен - не знам. Винаги когато сме търсили жилище сме търсили да е с гараж. Такова и купихме. За мен само паркомясто не е опция защото в гаража си държим колелата и друг багаж. Ако живеех някъде под наем за определен период от време бих се навила да чакам за парко място, но за постоянно си държа на гаража.
Виж целия пост
# 64
Ще използвам темата да попитам как се процедира ако от 15-тина собственици само 2-ма имат идеални части от земята и плащат данък за нея. В сградата има 5 апартамента и останалото са ателиета. Паркингът е за 5-6 коли, в курорт, а сградата е строена, когато само за апартамент трябваше паркомясто. Според мен е редно паркоместата да са за апартаментите, но единият от собствениците на земята иска да загради целия паркинг, а един собственик на ателие на партера загради от паркинга пред терасата си и не иска да махне заграждението. И повечето са и чужденци та положението е чудесно.
Виж целия пост
# 65
Чл. 30 и следващите от Закона за собствеността. Само собствениците на УПИ могат да се разпореждат със земята, стига да не пречат на нормалното ползване на обектите в сградата и да не противоречи на други норми (озеленяване и пр.). Така че, ако собствениците в сградата НЕ СА и собственици на УПИ, нямат никакви права в определяне и ползване на паркоместа. С проекта на сградата е показана обезпечеността на обектите с места за паркиране и гариране към датата на приемане на сградата, но не и принадлежност към даден обект.
А собственикът на терасата не може да я загради, защото по закон може да се заграждат само УПИ, или ПИ - в неурбанизираните територии.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия