Ако броят заразени остане същия или се увеличи,как трябва да започне учебната година/анкета родители

  • 20 622
  • 844
# 720
Аз говоря за часа по математика в училище. Не за частен урок. Има ли желание, има и начин.
Виж целия пост
# 721
При по-засуканите задачи между "отговорите излизат", mamamari, и "задачата е решена вярно, последователно, пълно и аргументирано" разликата може да възлиза на мноооого точки в оценяването. Но това не е по темата.

Разбира се, че може дигитално..Ама едно е с едно дете да е урокът, на което знаеш силните и слабите страни, друго е с цял клас. Няма ги шумовите дразнители в добавка.. Едно е да си на фиксирана  заплата в училище, съобразена със заетостта ти при присъствено обучение,  и многото допълнителен  труд в подготвянето на материали да си остане финансово неотразен, друго е да получаваш 35-40 лева за  час и половина частен урок. Мотивацията за  работа се променя. Едно е  у дома да имаш/да инвестираш в  своя си техника, с която си улесняваш работата с частни ученици, друго е в класната стая да разчиташ на далеч по-лимитирани/понякога никакви опции за дигитализация..Няма как ефективността да е еднаква.

А как учителите от Заедно в час постигат завидни резултати и мотивация у деца, които са на ръба да излязат от системата? Не всичко е пари. Както и в много случаи остава незаплатен и допълният труд на средностатистическия мениджър, защото това е част от задълженията му - да потушава "пожари". Разликата е, че когато той не се справя, бива уволнен, а когато учителят не се справя - продължава да си "учителства" .
Виж целия пост
# 722
С това, че е пародия, истерия и сие  НВО в този му вид съм до голяма степен съгласна. Но към момента е начинът за влизане тук или там. И с  уроците от телевизията това "по-елитно" тук или там ще е химера, само това казах..Пък който иска да не вярва и да смята, че с телевизията детето му ще се справи отлично.
Долавям противоречие. Успяват ходещите на уроци.
За какво им е тогава да ходят и присъствено в клас, където няма да успеят?
А школите имат онлайн модели отдавна, не спят и не чакат. И се прилагаха дори без пандемии доста.
Все пак бизнес е.

И къде е противоречието.. Има си много добри учители в някои училища, за жалост не във всички, които дават страхотна база при нормални условия (децата ми имаха шанса в 7 клас по мат да са баш при такива), над която със съвесм  малко се надгражда лесно. Но тези учители при ДО не успяха да дадат същото на децата, защо? И пак се ходеше на уроци, ама този път не беше нужно малко доизпипване на нещата, а доста работа..

Манжелка, не съм учител, много пъти съм нападала гилдията им и тук във форума за това, че колегиално търпи слабите брънки във веригата вместо да се дистанцира от тях, но въпреки това такъв тон не съм си позволявала. Грубо и грозно е, на думи е лесно да твърдиш, че ти примерно с лекота трайно във времето ( не за седмица-две) ще приемеш да полагаш допълнителен незаплатен труд.. На чужд гръб е лесно. Докато имаме такова отношение на ангро  към учителите на децата си , нещата никога няма да се подобрят.
Виж целия пост
# 723
Значи, твърдим, че с уроци се влиза в елита. ОК.
Който не успява и с уроци, не е за елита. ОК. То тези и присъственото не ги грее особено.
Има две, три до пет деца, успели и без уроци. ОК. Такива деца ще успеят всякак всъщност и тях ДО няма да ги катурне никак.
Виж целия пост
# 724
Аз пък изобщо не говорех за учителите, а за работата в клас.
В колко нормални класове може да се стигне до разглеждане на засуканите задачи?
До колкото ми е известно голямата борба е именно ниво-то  за заветната 4-ка на матурата.
Обикновено по-напредналите скучаят. Единици са учителите, които отделят такива деца  и им дават по-различни задачи в клас, но дори и те нямат време да работят с тях на ниво напреднали.
Обичайно целия клас решава една и съща задача от по-ниско ниво на трудност.
Виж целия пост
# 725
Предполагам на всички ни е ясно, че ДО е компромис. Въпросът е родителите и децата да имат избор да направят този компромис в името на здравето си. Всяко семейство е различно и с различни приоритети. Честно казано, в година на кандидатстване по-важно би ми било да осигуря добрата школа или частен учител, а не присъствено обучение. Даже второто, ако се налагат няколко карантини, отсъствия и не дай боже боледуване от коронавирус, би могло да е много по-голяма пречка, отколкото компромисно ДО. В училище в нормалните часове никога не остава време за разглеждане и решаване на конкурсни задачи. Подготовката реално е за четворка. Това е и нивото на задачите в учебника. Изключение са някои специализирани училища, като СМГ.  И това не е нещо ново, не мисля, че има промяна  от поколението на родителите на сегашните деца.
Виж целия пост
# 726
Между ДО и присъствено с мерки от типа "вода и сапун в тоалетните" нищо ли няма?

Питам човешки, като родител. И то точно защото имам образование и познания ,съвсем сериозно питам. Искам да разбера, затова питам.
В Б-г явно между тях няма друго, мин год беше показателна. ДО не се промени до края, въпреки че градините работеха. Ето, затова голяма част родители не желаят ДО. Вие колко години още искате децата ни да стоят затворени?
Виж целия пост
# 727
Предполагам на всички ни е ясно, че ДО е компромис. Въпросът е родителите и децата да имат избор да направят този компромис в името на здравето си. Всяко семейство е различно и с различни приоритети. Честно казано, в година на кандидатстване по-важно би ми било да осигуря добрата школа или частен учител, а не присъствено обучение. Даже второто, ако се налагат няколко карантини, отсъствия и не дай боже боледуване от коронавирус, би могло да е много по-голяма пречка, отколкото компромисно ДО. В училище в нормалните часове никога не остава време за разглеждане и решаване на конкурсни задачи. Подготовката реално е за четворка. Това е и нивото на задачите в учебника. Изключение са някои специализирани училища, като СМГ.  И това не е нещо ново, не мисля, че има промяна  от поколението на родителите на сегашните деца.

Да в голямата си част. Именно.
Единствено бих казала, че не за всеки е компромис ДО, а даже шанс и условие за по-добро и за надграждане. Личен опит.

Грубо и грозно е, на думи е лесно да твърдиш, че ти примерно с лекота трайно във времето ( не за седмица-две) ще приемеш да полагаш допълнителен незаплатен труд.. На чужд гръб е лесно. Докато имаме такова отношение на ангро  към учителите на децата си , нещата никога няма да се подобрят.

Аз не разбирам защо някой очаква това. Няма нужда да е така. Няма нужда да се полага двоен труд. Елементарното е докато едни са присъствено, другите в абсолютно същото това време, спазвайки часовете по разписание, да се включват дистанционно. Тогава, който смята, че ДО го ощетява, може да е присъствено. Който има капацитета, нуждата и здравословно му се налага да е у дома, да остане у дома.
Виж целия пост
# 728
Вие колко години още искате децата ни да стоят затворени?
ДО до  ваксина ,което както се твърди е най-много още няколко месеца ,което НЕ Е затворени.
Ако знаете някой да държи детето си затворено , се обърнете към ''закрила на детето ''.
Виж целия пост
# 729
На НВО след 7 клас няма оценки. Има на матурата, но с матурата не се влиза в гимназия, а се излиза. Joy
Та сега за кой изпит спорите, че трябва да се изкара 4-ка?
Виж целия пост
# 730
Всъщност в доста училища извън СМГ и подобни се работи доста добре в клас при нормални условия. Имам познати (които са на ти с мат и могат да преценят) с деца, били в различни години в 7 клас в 20-то, 73-то, 32-ро, 133-то, 41-во, 22-ро и т.н  и преценката им е, че децата доста са научили и само в клас. На уроци само са "доизчистили" дребни пропуски. 

Фаастък, нагоре обясниха учители, че са пробвали..Ама го подминавате.  И че има много негативи и неудобства - позиция на учителя, за да е видима дъската, заглушавания на звука при обръщане на учителя, недостатъщно добра картина и т.н..Дори и Кати, която очевидно е  за ДО, изрази мнението си, че не е вариант това..

Слънчева, аз за НВО никъде не съм споменавала четворка (нея си я спргяа упорито мамамари), упоменах такава оценка като очаквана (ако не я завиши учителят и е обективна) текуща/срочна/годишна, отговаряща на придобитите умения от ученик, подготвял се  с телевизионните уроци..Wink
Виж целия пост
# 731
Всъщност в доста училища извън СМГ и подбни се работи добре в клас при нормални условия. Имам познати (които са на ти с мат) с деца, били в годините до 7 клас в 20-то, 73-то, 32-ро, 133-то, 41-во, 22-ро и т.н  и преценката им е, че децата доста са научили и само в клас. На уроци само са "доизчистили" дребни пропуски.  

Фаастък, нагоре обясниха учители, че са пробвали..Ама го подминавате.  И че има много негативи - позиция на учителя, за да е видима дъската, заглушавания, недобра картина и т.н..

Слънчева, аз за НВО никъде не съм споменавал четворка, упоменах такава оценка като текуща/срочна/годишна, отговаряща  на уменията на ученик в училище, подготвял се  с телевизионните уроци..Wink

Точно в 20-то и 73-то се скъсват от уроци. Ама не всеки си признава. Simple Smile
3 месеца време имаше да се изчисти технически негатива със заглушаване и недобра картина. Това не го приемам въобще като довод, точно, защото при нас имаше и така провеждани часове-от учителя, който не си е вкъщи, а в класната стая. Който не желае, измисля доводи. Чула съм доводите на учители от елита-смехотворни са, приличат на тези.
Школите могат, училищата не могат. Това са фактите. На школите не им пречи заглушаване и как да си позиционират нещата, в училищата им пречи. Не на последно място, в гимназия много намалява преподаването "на дъска". Основно са на лекции. Все за едната му пуста математика можеха да позиционират един приличен лаптоп.
Виж целия пост
# 732
Да, има конкретни учители, които успяват да дадат добра подготовка. Но, поради самия учебен план, като цяло е много трудно, хем да се предаде материала, хем да се навлезе в детайли и да се упражнят по-трудни задачи. Просто време за това не е предвидено и може да се случи само при наличие на допълнителни часове ЗИП или СИП. Както вече се обсъди - родителите оами ще преценят кое им е приоритет. Дълбоко се съмнявам при дете с тежка астма да надделее аргументът, че има добра учителка по математика и затова ще ходи присъствено. А компромисно ДО все пак е по-добре от самостоятелна форма, в която някак трябва да се намерят учители по всички предмети.
Виж целия пост
# 733
Резултатите на 5 училища ли коментираме ? В страната има 484 действащи училища.
Има я и информацията за нивото на усвоения материал по години.
Виж целия пост
# 734
Ама защо е нужно да повтаряме едно и също... Къде съм казала, че не ходят на уроци в тези училища? Ходят, масово хората се презастраховат,  ама явно все пак имат по-добра база от връстниците си  другаде. Защото и тези от другаде ходят, ама и след уроците резултатите им не са същите..
Мамамари, аз казвам за 5-6 училища, за които знам. Това не значи, че няма други другаде.. Никой няма поглед над всички.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия