Черен списък на туристическите агенции !

  • 634 011
  • 1 445
# 1 230
Аз също чакам да ми възстановят капаро, Профи тур, платено месец ноември 2019 г. Нямали пари. Декември миналата година им отпуснаха от министерството някакви пари - те не били за връщане на клиенти, за разходи за наем и подобни били. Добре - 120 хиляди за това, че не работят.
Писах на министерството за да ми каже някой аджеба конкретно кога ще им отпуснат пари за да ги връщат на клиенти, отговор нямам.
КЗП от началото на пандемията защитава туристическите агенции, а не потребителите на услугите им, нямам намерение да се занимавам с тях.

Мисля да пиша на омбудсмана.

А, междувременно написах на европейската комисия, отдела за защита на потребители - върнаха ми някаква обща ала бализма кой национален орган да търся.

Като изтече срока по оня безумен закон за мерките, дето разпоредбата за връщане на пари я променяха 4-5 пъти, ще ги съдя.
Виж целия пост
# 1 231
Аз също чакам да ми възстановят капаро, Профи тур, платено месец ноември 2019 г. Нямали пари. Декември миналата година им отпуснаха от министерството някакви пари - те не били за връщане на клиенти, за разходи за наем и подобни били. Добре - 120 хиляди за това, че не работят.
Писах на министерството за да ми каже някой аджеба конкретно кога ще им отпуснат пари за да ги връщат на клиенти, отговор нямам.
КЗП от началото на пандемията защитава туристическите агенции, а не потребителите на услугите им, нямам намерение да се занимавам с тях.

Мисля да пиша на омбудсмана.

А, междувременно написах на европейската комисия, отдела за защита на потребители - върнаха ми някаква обща ала бализма кой национален орган да търся.

Като изтече срока по оня безумен закон за мерките, дето разпоредбата за връщане на пари я променяха 4-5 пъти, ще ги съдя.
Не ги защитавам, но наистина парите които се отпускат, по тези програми, не могат да се използват за връщане на капаро. Строго определене е за какво може да се използват
Виж целия пост
# 1 232
А задължителните застраховки дето ги сключват не са ли точно за подобни случаи?

Обикновения човек нито ВИК, нито ЧЕЗ или Енерго про го питат има ли работа и откъде взема пари да си плаща сметките, нали?
Виж целия пост
# 1 233
А задължителните застраховки дето ги сключват не са ли точно за подобни случаи?

Обикновения човек нито ВИК, нито ЧЕЗ или Енерго про го питат има ли работа и откъде взема пари да си плаща сметките, нали?
Застраховката Отговорност на ТО покрива фалит, не отпаднали поради мерки пътувания. Има застраховка отмяна на пътуване, но тя се сключва по желание на клиента, като при нея също трябва да се чете внимателно какви рискове са включени в покритието. До март 2020г. никоя застраховка не е включвала Ковид по простата причина,че не е съществувал като риск.Сега при нови резервации вече виждам включено Ковид покритие, и пак зависи в каква степен и какви рискове от застрахователната компания.  А това за което питате като покритие на отпаднали пътувания в сегашната ситуация, го има в някои европейски страни и е Гаранционен фонд, той би трябвало да възстановява суми на клиенти при фалит или друга криза.В България такъв не съществува в момента, но вероятно в бъдеще ще има. Ако е останал и туризъм въобще, и все още има кой да внася в него вноски за покритие.
Ситуация като сегашната не е имало досега, и изкара наяве всички недомислици и пробойни в законодателството. Тази ситуация доказа и на туристическите фирми колко безполезна е всъщност тази задължителна застраховка която плащат всяка година, и която на практика нищо не им покрива.Но пък без наличието на която нямат право да работят.
В никакъв случай не оправдавам агенцията. Единствено посочвам фактите които доведоха до тази ситуация. Според мен никоя агенция няма да задържа пари на клиент ако има възможност да ги върне, а не са в хотели или транспорт. Защото губи клиента, имиджа на фирмата граден години отива по дяволите, а туризма съществува благодарение на доволните клиенти, без тях и него няма да го има.
Виж целия пост
# 1 234
Правно основание за съдебен иск може да има само след изтичането на срока на ваучера, а тогава я камилата, я камиларя...
Колко горе-долу е отстъпката в % и абсолютно число в лева, че се хвъляте на това. За у нас става въпрос.
Виж целия пост
# 1 235
Сроковете в момента са:
- за пътувания, анулирани по време на извънредното положение - връщането е до средата на май тази година.
- за пътувания, анулирани до 31.12.2020 - връщането е до една година от датата на анулиране на програмата.
- от 1.01.2021 - срокът е нормалния - до 14 дена след анулиране на програмата.

На всички засегнати клиенти би следвало да е предложено:
- смяна на дата/ програма.
- ваучер с 2 годишна валидност, като след изтичането й, парите следва да се върнат.
- връщане на пари, според горните срокове.
Виж целия пост
# 1 236
Само дето, както писах и по - нагоре, тези срокове ги сменят вече 2-3 пъти, т.е. държавата не защитава по никакъв начин обикновения човек.
Виж целия пост
# 1 237
Само дето, както писах и по - нагоре, тези срокове ги сменят вече 2-3 пъти, т.е. държавата не защитава по никакъв начин обикновения човек.
Това са окончателните срокове. От август месец 2020 насам не са променяни.
Държавата има нелеката задача да балансира между интереса на хора, фирми и общество. Ако фирмите трябваше да върнат парите в рамките на 14 дена, както е по закон, просто щеше да има огромен процент фалити. Предвид, че застрахователите обявиха, че задължителната застраховка за фалит на туроператорите не покрива риск пандемия, резултата щеше да е един - една студена вода за абсолютно всички клиенти.
Все още този риск не е избегнат.
Виж целия пост
# 1 238
Ами то и да покриваше ковид, болшинството застраховки но ТА/ТО са за отговорност до 25 хиляди лева. Ами тя гражданската отговорност дето всички я плащаме има много по-голямо покритие. Толкова ли не може да се усети министърката на туризма, че тези 25 хиляди нищо не могат да покрият, а и ковида все пак ще трабва да се включи, рано или късно.
Виж целия пост
# 1 239
Ами то и да покриваше ковид, болшинството застраховки но ТА/ТО са за отговорност до 25 хиляди лева. Ами тя гражданската отговорност дето всички я плащаме има много по-голямо покритие. Толкова ли не може да се усети министърката на туризма, че тези 25 хиляди нищо не могат да покрият, а и ковида все пак ще трабва да се включи, рано или късно.
Покритията се определят от застрахователите въз основа на счетоводен баланс и разни други финансови справки, които туроператорът подава.
Министърката не определя размера на покритието, нито на застраховките.
В случая не е това проблемът, а че реално тези застраховки няма да действат, защото не покриват риск пандемия.
Виж целия пост
# 1 240
Не знам кой каква определя, но е факт, че резервациите за следващия сезон започнаха, а няма яснота как ще протече той. Пак ли ваучери ще раздават, ако нещо се счупи и до кога?
Виж целия пост
# 1 241
Агенциите да си изняснят нещата, преди да събират пари от хората за новия сезон. Ето, аз имам на мейла предложение за определен курорт от определена агенция, където Ковид е причина за безапелационна анулация. Просто отбелязвам, не че ще приема офертата, но ми направи впечатление.
Виж целия пост
# 1 242
Не знам кой каква определя, но е факт, че резервациите за следващия сезон започнаха, а няма яснота как ще протече той. Пак ли ваучери ще раздават, ако нещо се счупи и до кога?
Агенциите да си изняснят нещата, преди да събират пари от хората за новия сезон. Ето, аз имам на мейла предложение за определен курорт от определена агенция, където Ковид е причина за безапелационна анулация. Просто отбелязвам, не че ще приема офертата, но ми направи впечатление.

Нещата са абсолютно ясни: в случай на анулация от страна на туроператорите сумите се връщат в рамките на 14 дни. Както винаги е било до преди Ковид.
Смятам, че повечето фирми имат доста адекватни и гъвкави политики за нови резервации: минимално капаро от типа 30-50 лв. за масовите програми; по-прилични срокове за анулация; застраховка отмяна на пътуване в цената; pcr тестове в цената или опция за ползване на по-ниска цена за тях.

Оставам с впечатлението обаче, че някои колеги умишлено не са споменавали определени опции миналата година.
Виж целия пост
# 1 243
Нещата са абсолютно ясни: в случай на анулация от страна на туроператорите сумите се връщат в рамките на 14 дни. Както винаги е било до преди Ковид.
Хич не са ясни, предвид Ковид. Какво се случва, ако туриста е резервирал през туроператор и:
1. Хотела не отвори?
2. Хотела отваря, но непосредствено преди настаняване или по време на престоя на туриста затвори заради карантина или дезинфекция?
3. Туриста се разболее и не може да ползва услугата?
Виж целия пост
# 1 244
Нещата са абсолютно ясни: в случай на анулация от страна на туроператорите сумите се връщат в рамките на 14 дни. Както винаги е било до преди Ковид.
Хич не са ясни, предвид Ковид. Какво се случва, ако туриста е резервирал през туроператор и:
1. Хотела не отвори?
2. Хотела отваря, но непосредствено преди настаняване или по време на престоя на туриста затвори заради карантина или дезинфекция?
3. Туриста се разболее и не може да ползва услугата?
Тези неща са се случвали и преди пандемията.
1/ 2/ - туроператорът предлага варианти: смяна на хотел, смяна на дата, връщане на сумата. Тези казуси точно и ясно са посочени в закона за туризъм, както и във всеки договор за туристическа услуга.
3/ хората се разболяват или претърпяват инциденти, това е живота. За целта от години има застраховка отмяна на пътуване. В момента някои фирми даже я включват в цената на пакетите си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия