Етажната собственост - такава, каквато си я направим 8

  • 32 932
  • 777
1 тема
2 тема
3 тема
4 тема
5 тема
6 тема
7 тема


ЗУЕС

НАРЕДБА ЗА БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКИЯ НАДЗОР НА АСАНСЬОРИ

Правилата са ясни  Hug Pushpin

Споделяме опит!
Помагаме си!
Не правим реклама на професионални домоуправители!

за домоуправителите с либоф Mr. Green

Цитат
отговорностите са ясно разписани в ЗУЕС

а минусите ...  Stuck Out Tongue
да ти звъннат в 2 през нощта за да ти кажат, че в мазето има вода... от два дена   Crazy
същото, но защото някой е откраднал виното от мазето.  Rolling Eyes  без да разбие двете ключалки  Whistling
че на някой му липсва фикуса от междуетажната площадка, по паднали листа е проследен до изтривалката на апартаментХХХ, да съдействам да им го върнат  Satisfied в апартамента нямаше фикус.
общуването с институциите си е също голяма "тръпка";
а колко пъти трябваше да доказвам, че входа ни е на 6 етажа и има партерен етаж с магазини дори не ми се припомня   ooooh! !

Какъв е добрият домоуправител?
Със сигурност той е един от нас. Човек, който има нашето доверие и уважение. Готов
да посвети свободното си време на общите ни проблеми.
Домоуправителят знае:
кои са собствениците в етажната собственост;
какво е състоянието на общите части;
кои са наемателите в сградата;
как да разпредели различните вноски и задълженията между обитателите;
колко има в общата каса;
какви са изискванията за сигурност и безопасност в сградата;
към кого да се обърне, ако възникне проблем.
Домоуправителят умее:
да разговаря с всеки от нас;
да балансира между различните интереси в етажната собственост;
да ни представлява и защитава пред администрацията и операторите на обществени услуги.
Домоуправителят прави животът ни заедно:
по-подреден;
по-малко конфликтен;
по-защитен.

С благодарност към st. Dobri! Hug
Виж целия пост
# 1
Тези номера с водата ,която се начислява на съседи има ли я и при електропреносните дружества? Сметката за ток за декември беше много по-висока от нормалните, а потреблението е същото.
Виж целия пост
# 2
Мисля, че не.
Май няма общ електромер, мисля.
Виж целия пост
# 3
Здравейте.
Чисто нов блок с акт 16 от преди две седмици. От 18 апартамента, около десет са продадени, но не съм сигурен, останалите още се продават. Не се познаваме, не знаем кои апартаменти са продадени, кои са празни. Блокът още не е населен, но хората вече ползват асансьора и осветлението на стълбището.
Въпросът ми е-какво се прави от тук нататък. Кой ще плаща тока за  асансьора и стълбището. Трябва ли да се ходи до Енергото да се открива партида за тока за стълбището и асансьора. Домоуправител как ще избираме след като не можем да се съберем. Изобщо как започва всичко от нулата за един чисто нов блок, ако някой може да ми обясни ще съм благодарен.
Виж целия пост
# 4
Преди 17 г при нас беше така.Понеже сме първите, които реално се нанесоха, бележка май бях залепила всички хора да се обадят като си идват до апартаментите, за да подготвяме документи.Звънкаха ми един по един, записвах им телефони, по някой лев май дадоха и така постепенно....Но някой трябва да поеме инициативата..
Аз да питам подготвяме си едни документи за продажба на абонатната, от 60 апартамента, 10 са на фирма, която се дърпа засега.Имат ли право да откажат да разпишат, вече го направиха, при условие, че сме мнозинство останалите?
Виж целия пост
# 5
Здравейте на всички!
Ако нямат основание няма за какво да се дърпат да се подпишат.
А относно новите кооперации някой от строителите поемат ангажимента да заплащат разходите на докато се нанесат всички. И след това самите вие си провеждате събрание на Етажната Собственост и си избирате домоуправител може и външен или така наречените професионални домоуправтели.
Виж целия пост
# 6
Преди малко по БНТ чух, че ако обитаваш апартамент по-малко от 30 дни в годината, не дължиш за режийните на входа. Колко дължиш обаче, ако примерно три месеца не ползваш жилището?
Виж целия пост
# 7
Ако жилището не се обитава повече 30 дни се дължат само за ремонтите по-общите части ( асансьор,покрив,смяна на тръби и д-р./.
Виж целия пост
# 8
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?
Виж целия пост
# 9
Това може да го реши само ОС. По закон е по-малко от 30 дни годишно и не дължиш режийни. Иначе се почва всеки да си смята кога бил на почивка, кога го нямало и става мазало
Виж целия пост
# 10
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?
чл. 51 от закона за Етажната собственост
(3) (Изм.  - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от  30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие  50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал.  1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).
Виж целия пост
# 11
Точно. За времето на отсъствие не си освободен изцяло от режийните, плащаш ПОЛОВИНАТА от тях..това е важно уточнение, което в питането не е споменато, явно неточно инфо по тв.
За останалите месеци си дължи всичко.
Условия има за това плащане на 1/2 от режийните ЗА ВРЕМЕТО НА ОТСЪСТВИЕ -  да е решено такова освобождаване , плюс уведомяване.

Лично за мен не си заслужават "разправиите "..
Виж целия пост
# 12
А нашият вход на ОС взе решение да се заплаща по една месечна такса и на необитаемите апартаменти.
Понеже блокът е стар, всички собственици се познаваме, нямаше никакви проблеми. Неживеещите при нас собственици дори даваха сумата за цялата година наведнъж. После постепенно апартаментите станаха обитаеми - къде дойдоха деца и внуци, къде наематели. Сега имаме само един необитаем апартамент.
Мотивът за решението беше, че чистачката мие целия вход, видеонаблюдението пази всички апартаменти и т.н.
Виж целия пост
# 13
Така де, затова писах за режийни т.е. ток, почистване, вода.....
Колко дължиш, ако два месеца не си в жилището? Някаква минимална такса, някакъв процент от месечната такса, цялата такса?! Колко?
Ако два месеца не си в жилището е трябвало да уведомиш писмено и дължиш за периода 50% от таксата за режийни за това жилище
 Аз да попитам как тълкувате закона относно определяне таксата за фонд Ремонти-  първо се казва, че средствата се събират съобразно идеални части, а после в чл.11 Правомощия на общото събрание, се казва, че  То може да определя размера на вноска фонд Ремонт?
Виж целия пост
# 14
няма противоречие.
минималната вноска трябва да е не по-малка от 1% от МРЗ.
ако обаче решите за най-малкия имот да е 10 лева, а не 6,5 (мисля, че толкова е сега) никой не може да ви спре.
за останалите имоти се преизчислява пропорционално.

ако приемем, че имате два размера имоти - 5% и 10% от идеалните части, то ако вноската от малките е 6,50, от големите ще е 13лв.
ако на събранието решите да са 10 за малките, съответно за големите ще са 20лв.
Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия