Онлайн консултации с логопед

  • 16 648
  • 98
# 75
Здравейте,

Детето ми е на 2г.2м. Винаги е бил приказлив, много отдавна пък и разбира абсолютно всичко. Сега говори, понякога доста ясно, понякога - не са много разбираеми някои думи. Мъчи се да съставя все по-сложни изречения. Понякога променя словореда, лицето и ми прави впечатление, че не може да изговаря звука "ф" - казва го като "т", както и "в" в началото на думата звучи сякаш като "д". Когато проговори активно, изговаряше думите само с първите срички, но забелязвам, че това го няма вече.

Всичко това как Ви се струва?
Виж целия пост
# 76
Здравейте, имам 2 момчета с разлика 2г и 8м
Първия е вече на 4г и 9м проговори преди 2г,правилно и добре се изказва ше. Не е имал никакви проблеми с буквите и изреченията.
Втория сега на 2г и 2м. Запопна скоро да говори. Но имам леко притеснение. Почти не иска да повтаря думите на които го уча. Не казва К, Р, Л, естествено и други букви, но тези все си мисля че трябваше вече да ги произнася нормално. На Кола, казва Ла, на вода, дуда, на. Като му покажеш куче и питл какво е, не се опитва да каже куче, а казва бау бау. Разбира всичко, което му говоря. Ако го помоля да донесе нещо от друга стая го прави и носи точното нещо. Няма проблем с контакт, игра, и ориентацията. Въпроса ми е, проблем ли е това, че все още не иска или не може да изговаря думите, така както трябва? Имаше къса юздичка, коригирахме я с лазер. Иначе прави прости изречения, като айде ела /ла/, мамо дай, бау бау бляк/за ако, от кучето ако има някъфе, тъй като имаме и куче/ примерно.четем постоянно книжки, разказвам приказки. Главния му интерес обаче са колите и моторните превозни средства, самолети, багери и тн. Животните рядко го интересуват примерно.
Имам ли повод за притеснение? Благодаря
Здравейте. Проговорил е по-късно и сега има леко изоставане в езиково-говорно отношение. Р и Л е много рано да изговаря, а К често се заменя с по-лесен звук. Може да направите една консултация за сверка на часовника, да се види колко сериозно е изоставането и да се работи с детето, за да навакса по - бързо нормалния темп.
Виж целия пост
# 77
Здравейте,

Детето ми е на 2г.2м. Винаги е бил приказлив, много отдавна пък и разбира абсолютно всичко. Сега говори, понякога доста ясно, понякога - не са много разбираеми някои думи. Мъчи се да съставя все по-сложни изречения. Понякога променя словореда, лицето и ми прави впечатление, че не може да изговаря звука "ф" - казва го като "т", както и "в" в началото на думата звучи сякаш като "д". Когато проговори активно, изговаряше думите само с първите срички, но забелязвам, че това го няма вече.

Всичко това как Ви се струва?
Здравейте. Обърнатият словоред и лицето на думите са маркери за езиков дефицит. Има налице и артикулационни грешки. Бих ви препоръчала да направите обследване на живо. Според мен ако всичко това е налице до няколко месеца, трябва да посещавате логопед.
Виж целия пост
# 78
Здравейте отново! С интерес следя Вашите консултации, но добивам впечатлението, че според Вас всички деца, които не говорят граматически и логически правилно на 2+ години, са задължително за специалист, изостанали са и имат дефицит. И други хора тук във форума ще потвърдят, че в обкръжението си имаме "изостанали" по Вашите стандарти деца, които са отлични оратори и ученици в детската градина, без да са посещавали специалист на 2 години.
Затова отново Ви моля за отговор на въпроса ми от преди: какъв процент от късно проговорилите деца остават с някакъв проблем завинаги? Вие не ми дадохте отговор тогава. С риск да Ви досадя, може ли някаква надеждна статистика? Все пак въпросът е от Вашата област.
Виж целия пост
# 79
Здравейте отново! С интерес следя Вашите консултации, но добивам впечатлението, че според Вас всички деца, които не говорят граматически и логически правилно на 2+ години, са задължително за специалист, изостанали са и имат дефицит. И други хора тук във форума ще потвърдят, че в обкръжението си имаме "изостанали" по Вашите стандарти деца, които са отлични оратори и ученици в детската градина, без да са посещавали специалист на 2 години.
Затова отново Ви моля за отговор на въпроса ми от преди: какъв процент от късно проговорилите деца остават с някакъв проблем завинаги? Вие не ми дадохте отговор тогава. С риск да Ви досадя, може ли някаква надеждна статистика? Все пак въпросът е от Вашата област.
Има разлика между забавено езиково развитие и недоразвитие на речта. Затова някои деца наваксват проблемите си и без логопед, както вие казвате - тяхната реч просто върви с по-бавен темп. Нашата роля там е да се преодолее дефицита по-бързо и възможно най - правилно да се изгради речта.
Темата е за конкретни случаи, доколкото разбирам вие не ме питате за такъв. Както казах статистика, за каквато питате, няма.
Виж целия пост
# 80
Здравейте имам момче на 2 години проблема е че не говори казва мама,баба  айде , да и не говори повече на бебешки иначе разбира като му говоря изпълнява команди знае си името няма проблем с слуха. Не съм имала проблеми през бременността роди се секцио с лека до умерена асфиксия . Ако може съвет дали трябва да посети ме специалист и какъв и да кажете занимания и игри за вкъщи който да спомагат проговарянето.
Здравейте. Да, съветът ми е да посетите логопед. Има изоставане в речта, добре е да се консултирате и в подходящия момент да започне активна работа с детето. Вкъщи основно се съсредоточете върху разказване по книжки, слушане на песни и приказки, пъзели, придружени с обяснения, упражнения за фината моторика. Когато иска нещо, не му отвръщайте веднага на желанието, защото така децата свикват да ги разбират с жестове и мимики и това допълнително забавя активната реч.
благодаря ви ще се обърне ме към логопед, а какви упражнения ще препоръчате за финната моторика и на какво да слуша песнички и какви понеже, не му даваме да гледа телевизия , таблет или компютър
Може да намерите идеи за фината моторика на страницата ни във фейсбук, има линк тук на 1 страница.
Музиката може да я слуша на всичко, не е нужно да гледа. Пускате детски песни и качвате телефона на високо Simple Smile
благодаря ви
Виж целия пост
# 81
Здравейте! Имам момиченце на 2 години и 8 месеца, но не говори говори на “бебешки” не разбираемо, но пък разбира всичко което и кажа и го прави. Отчитам като проблем от наша страна ТВ и телефон(таблет) за жалост толкова е привикнала към тях ако ги спрем дали беха се подобрили нещата с говоренето?
Виж целия пост
# 82
Здравейте! Имам момиченце на 2 години и 8 месеца, но не говори говори на “бебешки” не разбираемо, но пък разбира всичко което и кажа и го прави. Отчитам като проблем от наша страна ТВ и телефон(таблет) за жалост толкова е привикнала към тях ако ги спрем дали беха се подобрили нещата с говоренето?
Здравейте. Категорично е добре да спрете/намалите Тв и таблети, но не очаквайте, че детето ще проговори автоматично след това. Тя е почти на 3г.,когато вече речта на едно дете трябва да се доближава максимално до тази на възрастните. Може да се консултирате с логопед, а в следващия ми пост ще обясня защо и с какво е полезна консултацията преди 3г.възраст Simple Smile
Виж целия пост
# 83
Здравейте.
 Днес искам да се обърна кратко и ясно към всички родители с една информация, която много често остава неизяснена и объркваща.
Става въпрос за консултацията с логопед преди 3г възраст. Широко разпространена е информацията, че логопедичната терапия започва след този период. Консултацията обаче може да бъде направена по всяко време от детското развитие преди навършването на 3г. Тя може да бъде еднократна, но същевременно изключително полезна. Защо и как?
Защото на първо място логопедът е специалист, който може да бъде полезен на всяко едно дете! Грешно е разбирането, че той би помогнал само на деца с нарушения. Един логопед може да развие стотици умения у всяко едно дете, на всякаква възраст, както езикови, така и когнитивни и двигателни.
На консултацията той може да забележи много други дефицити, които често родителите приемат за норма. Може да ви насочи към друг специалист - Унг, психолог, невролог, ортодонт, детски психиатър и тн. Преди 3г възраст съществува т.нар "прозорец" на развитието, в който детето само развива език, когнитивни и двигателни умения. Ако забележите обаче нещо в тези сфери, което ви притеснява, ВИНАГИ категорично препоръчвам да направите консултация.  Винаги съм вярвала, че е по-добре тя да се окаже излишна, отколкото закъсняла.
Причините за забавено езиково развитие са многобройни. Има състояния, при които речта следва нормалните си етапи на развитие, но с по-бавен темп. Тези деца често преодоляват трудностите сами, но ролята на логопедът тук е това да стане възможно най-правилно и бързо. Защото понякога вместо дефицитът да се израсте, той се затвърждава,което го прави труден за корекция.
В други случаи, езиковите дефицити се оказват част от аутистичния спектър, умствена недостатъчност, синдроми, общо недоразвитие на речта и тн.
Ето защо, консултацията преди 3г дава възможност на родителя да бъде ориентиран в състоянието на детето си. Логопедът може да прецени дали се касае просто за забавяне в речта, което следва нормалните си етапи и детето може да го преодолее само, или има недоразвитие на речта и трябва терапия.
Консултацията може да е еднократна, на която да бъдат дадени насоки за работа вкъщи, а може да последва и логопедична терапия. Всичко това зависи от случая, от индивидуалните възможности на детето, от желанието на родителя за работа.
Ето защо, в настоящата тема давам винаги една и съща препоръка, ако има проблем, а именно да бъде посетен логопед за консултация. Тя не задължава с логопедична терапия. За децата до 3г възраст, такова посещение може да бъде само две неща - излишно или навременно. Защото след тази възраст тяхната реч трябва да прилича на тази на възрастен и ако има езиков дефицит, е добре максимално рано да се започне терапия. Всеки проблем, терапевтиран рано, се преодолява по-лесно.
Много се надявам, че съм внесла яснота по въпроса за ранната консултация и че това не означава непременно проблем и терапия! Отново ще завърша с думите, че по-добре една излишна консултация, отколкото една закъсняла.
Желая ви хубави дни и очаквам следващите ви въпроси Flowers Hibiscus
Виж целия пост
# 84
Здравейте, а какво мислите за сиропа Нотропил, помага ли за проговарянето? И ако сте за него, каква е препоръчителната дневна доза? Благодаря!
Виж целия пост
# 85
Добър ден! Не знам дали тук мога да попитам въпрос свързан с детското хранене. Дъщеря ми е на година и не може да плюе. Беше с рефлукс и сега когато се храни, често ми се е случвало да се задави. Как мога да я науча да плюе?
Виж целия пост
# 86
Здравейте,дъщеря ми е на 5 и немощен да произнася Р .Според мен с времето ще се научи ,но всички останали деца в групата говорят без проблем и започвам да се притеснявам. Как да постъпя?
Виж целия пост
# 87
Здравейте! Изчетох всичките коментари и публикации, но не видях нищо свързано с хиперактивност. Имам син на 6 годинки. Когато стана на 9 месеца започна да се изправя сам и ако има някой мераклия да го хване за ръчичка тичаше по цял ден по стаите. На година и два месеца се поуспокои, за да може да проходи. Проговори на около 2 години( преди това казваше някои думи) правилно произнасяше думите и правеше кратки изречения. Но.. винаги има но. Тук забелязах, че и фината моторика е от голямо значение. Обаче нашия човек не иска да рисува пише или оцветява. За него това е най-скучното нещо на света. Не ползва телефон или таблет. Гледа детски на телевизора защото компютъра му е забранен.  Съответно с баща му си говорят на висок тон, защото той не можел да яде без детско (впрочем изключително злояд е). Дори да е нещо сладко след като е приключил с вечерята пак иска детско и става война. Изпада в някакви истерии, почва да бута разни неща, да тряска врати, защото не е на неговото. Пропуснах да кажа че има един куп колички и обича да играе с тях, но не и да рисува например. Скача по леглата катери се, тича от стая в стая. Не мога да го усмиря. Откакто се появи и втория ни син(1годинка и 2 месеца) нещата станаха още по-зле, въпреки че той самия много искаше братче. Лятото като не ходеше на детска се опитвах да му измислям разни "интересни" поне според мен неща( когато бебето спи), който да прави той под мое наблюдение или двамата заедно, но бързо губи интерес. Казва че това е много сложно или много скучно и няма сила която да го накара да направи нещо. Да не говорим че писането на ченгелчета и бастунчета е цитирам "най-скучното нещо на света". Това е като цяло за поведението му. Относно речта има някои звуци който мисля че не произнася правилно - р, с,ш,щ,ч,ц. Като не винаги ги произнася грешно, но все пак. Мислите ли че е хиперактивно дете? И ако да как мога да привлекат вниманието му да пише, рисува, оцветява....
Виж целия пост
# 88
Добър ден! Не знам дали тук мога да попитам въпрос свързан с детското хранене. Дъщеря ми е на година и не може да плюе. Беше с рефлукс и сега когато се храни, често ми се е случвало да се задави. Как мога да я науча да плюе?
Здравейте. Потърсете хранителен терапевт.
Виж целия пост
# 89
Здравейте, а какво мислите за сиропа Нотропил, помага ли за проговарянето? И ако сте за него, каква е препоръчителната дневна доза? Благодаря!
Той е насочен към подобряване на когнитивните функции,а те са свързани с речта. Тоест може да има благоприятен ефект, но както и в листовката е описано,  се приема успоредно с логопедична терапия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия