Какво ви е мнението за образованието?

  • 10 465
  • 221
# 105
Анди, помощните училища и сега си се казват така. Има и ЦСОП (центрове за специална образователна подкрепа или нещо подобно), но това май включва и други услуги, освен обучение.
Виж целия пост
# 106
Българското училищно образование разчита на много работа и упражняване извън училище в къщи  още от 7г. Това е нужно дори само за да се научи и усвои преподадения материал. Как това ще се случва зависи от обстоятелствата-дали детето само ще е много мотивирано, прилежно и амбициозно (рядък случай) дали родител ще е ангажиран да помага/частни уроци, време и т.н. Материала се поднася на много академично и неразбираемо ниво, където за да достигне до възприятието на ученика се изисква някой родител/частен учител да го разясни в къщи. Това няма време да се случи в училище, защото учителите имат план и които разбрал, разбрал. Положителното е, че тази система така работи и е така направена, че не те слага в русло и можеш да се сетиш че ти се учи и на 12-13г. Стига да можеш да наваксаш
Мога да направя сравнение с англ образователна система. Материала е поднесен на ниво подходящо за на детето. 80-90 процента от родителите не се занимават с децата по учебния процес ама изобщо. минимално ниво се гони да се постигне до 16г възраст на математика и английски. Децата още от 4-5г (почват училище в годината когато ще навършат 5г) възраст се разделят по възможности (променят се флуидно докъм максимум 9г възраст). За умно, схватливо дете само с учене в училище и преподавания материал може да изкара отлично ниво на 16г изпити. Това ако има късмет да има добра дисциплина в класовете. Казвам късмет, но това означава: или на 10-11г да е успял с изпит да влезе в грамар училище(ако има по район), да живее в квартал с прилично средно училище след 11-16г, частно академично училище където пак с изпит на 10-11г. Ако това го няма, тогава има проблем с дисциплината в клас и е много трудно да се научи само от училище. Ще трябва частни уроци поне по някои предмети за отличен успех на 16г и възможност да се готви после за университет.
За децата с СОП има много ресурси, специален учител за всяко едно в училище. Доколко това покрива изцяло тяхните нужди в обикновено училище не съм сигурна. Ако е дислексия училищата долу горе се справят. Аутизъм зависи къде на спектъра са.
Виж целия пост
# 107
То и в България вече учат от 4 задължително. На 4 имат учебници в детската градина, на 5 продължават, а на 6 може да са в ДГ или училище.
Виж целия пост
# 108
Българското образование не подготвя достатъчно децата за живота след това. Все още се насърчава зубренето, а не се набляга на разбирането. Децата не се насърчават да питат, когато не разбират и не се насърчават достатъчно да мислят и разсъждават. Нещата започнаха да се променят от няколко години, но бавно и не навсякъде. Учениците в гимназията не получават достатъчно практически знания и умения. Пример: една голяма част от тях не знаят как да напишат заявление за работа, не знаят какво е мотивационно писмо. И после се чудим защо начинаещи учители питат по форумите какво е това заявление, дето трябва да го дадат, като си подават документите. Въвеждането на предмета гражданско образование е стъпка в правилна посока, но май се набляга предимно на различия и толерантност в мултикултурните общества. А според мен трябва да се изучава по-задълбочено устройството на държавата и как функционира, различните институции. Също и трудово-правните отношения поне на елементарно ниво. Да се изгражда някакъв вид финансова култура, умение да си направиш семеен бюджет и други такива полезни неща.
Виж целия пост
# 109
Вече не съм сигурна, че искам училището да подготвя за живота. Повечето хора бюджет не правят и няма и да правят. Заявление за работа и други документи се дават като готови образци. Как функционира държавата не им е особено от полза. Не могат да го разберат, докато са деца. Предпочитам да е общообразователно по науките и евентуално да излизат с някакъв занаят.
Виж целия пост
# 110
Анди, как да не правят бюджет?! Нали всеки си прави някаква преценка и организация на личните финанси?! Обаче една голяма част от населението е с ниска финансова култура, набълбукват се с един куп кредити и после ама що така?! За мен образованието в основното и средното училище не трябва да е някакво елитарно, а да дава основни знания по науките и основни умения. В края на краищата не всички отиват да учат в университет. Бих казала, че оттук нататък ще се усеща все повече липсата на техникумите, където децата получаваха професия и можеха да получат и практически знания за нея. Все повече ще липсват шлосери, стругари, заварчици, та дори и шофьори на камиони и автобуси. А умните и амбициозните надграждат в университета.
Виж целия пост
# 111
Българското образование не подготвя достатъчно децата за живота след това. .....
Учениците в гимназията не получават достатъчно практически знания и умения. Пример: една голяма част от тях не знаят как да напишат заявление за работа, не знаят какво е мотивационно писмо. ....
А според мен трябва да се изучава по-задълбочено устройството на държавата и как функционира, различните институции. Също и трудово-правните отношения поне на елементарно ниво. Да се изгражда някакъв вид финансова култура, умение да си направиш семеен бюджет и други такива полезни неща.

По принцип съм съгласна, така е. Но си има обяснение - българското средно образование (поне до сега) беше структурирано като междинен, а не като краен етап. Респективно в него се преподават основно неща, подготвящи преминаването към университет (общообразователни науки, както беше описано от Андариел) с идеята чак в университета (вече като крайно стъпало) да става подготовката за живота. То не, че и там става, ама това вече е друга приказка.
Виж целия пост
# 112
Анди, как да не правят бюджет?! Нали всеки си прави някаква преценка и организация на личните финанси?! Обаче една голяма част от населението е с ниска финансова култура, набълбукват се с един куп кредити и после ама що така?! За мен образованието в основното и средното училище не трябва да е някакво елитарно, а да дава основни знания по науките и основни умения. В края на краищата не всички отиват да учат в университет. Бих казала, че оттук нататък ще се усеща все повече липсата на техникумите, където децата получаваха професия и можеха да получат и практически знания за нея. Все повече ще липсват шлосери, стругари, заварчици, та дори и шофьори на камиони и автобуси. А умните и амбициозните надграждат в университета.

Хората винаги ще се набълбукват с кредити, дори да им дадеш всичкото икономическо знание на света. От алчност и недалновидност. Финансистите, които много са учили, и те са подвластни на същата тази алчност и недалновидност, просто го правят с числа с повече нули.
За образованието дори не става въпрос за елитарно, то е забавачка до пълнолетие, изпълнява социални функции,  а винаги ще има нужда от работна ръка съвсем буквално като ръка, а не толкова от образовани работници. И ще се стремим децата и внуците ни да са от елитарната част на образованието, за да измислят и работят с нови технологии.
Виж целия пост
# 113
Ако добавят и уроци по бюджет, подаване на жалби и културно качване в превозно средство на ГТ, то децата трябва да карат по 12 часа ежедневно Rolling Eyes

чак в университета (вече като крайно стъпало) да става подготовката за живота.
Нима? Дай пример, щото не се сещам. Кое в една "българска филология" или "фармацефтика" има за цел да те подготви за живота? Училището поне ти дава познания да четеш, пишеш и смяташ, и покрай това някои елементарни уроци като това, че който преписва ще сполучи и който е по-нахален седи до прозореца, както и че да подариш бонбони на учителката води до по-добри бележки.
Виж целия пост
# 114
То и в България вече учат от 4 задължително. На 4 имат учебници в детската градина, на 5 продължават, а на 6 може да са в ДГ или училище.
Не са учебници, а познавателни книжки.
Виж целия пост
# 115
Няма значение как ще ги наречем, а е важното, че има програма и разписание на часовете. Тази програма трябва да се мине и да се направят входните и изходните диагностики.
Виж целия пост
# 116
Точно от познавателните книжки синът ми бяга като дявол от тамян - лепене на стикери и рисуване 😂
Виж целия пост
# 117
Моят опит е, че ДГ на нищо не е научила сина ми.
Виж целия пост
# 118
ДГ учи на така наричаните по модерному soft skills - как да живее в колектив с други деца, как да спазва дисциплина, как да мирува на столчето за известно време, да приема авторитета на учителя и прочее. Това е важното, а дали ще научи няколко думи на английски или да брои до десет е дреболия.
Виж целия пост
# 119
Какво ще научат зависи от учителя и от цялото ниво на групата. Моите впечатления не са особено оптимистични  като изключим частните градини и някои държавни, но като цяло там и средата е по-различна като първоначално ниво. Три-годишните трябва да имат доста знания и умения още преди да тръгнат в първа група, ние дори не се замисляме за това, ако не ни засяга пряко. Винаги си личи кои деца вкъщи имат добра среда като основа за базови знания и умения и кои просто се отглеждат на ниво да са нахранени, облечени и обути.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия