Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 66 386
  • 759
# 690
Когато директор разбере, че някой учител не се справя добре, ще намери веднага нов, ако не може, това означава че и той самия не е за този пост.
     То освен испанският, от година всички пишат по форумите колко е зле положението по математика в 127-мо. Оказава се, че и ръководството много добре знае за проблема, но 2-3 години вдига рамене и нехае. На него кой ще му потърси отговорност. Децата и техните родители ли отново трябва да плащат за неговото брзхаберие.
      Ръководството на училището да стои тихо и кротко да си получава заплата, а родителите да дават пари за  частни уроци, за да усвоят децата учебен материал, който се оказва че даже в някои случаи не им е предаден.
       И после защо много хора искат да се махнат от училището.
Стига с проблемите на 127- мо, казах и в предишен пост, че има и други училища и то водещи се за елитни, в които положението е същото, дори по-лошо, но това не ги отказва да ги желаят. Също така няколко пъти се спомена, че директорите избират от наличното на пазара, нямат вълшебна пръчка да материлизитар прекрасни учители по всички предмети. И разликата тук е, че поне този директор явно е опитал (поне по думите на родители на деца в училището), но пак недоволни колкото искаш. Обсъдихме го това училище - стига толкова.
Виж целия пост
# 691
В училище има критерии за оценка. Трябва за тройка да се покрие определен минимум от знания.  Щом ги е оставил на поправка, значи има защо. Не се оставят толкова лесно ученици на поправка. Дори бих казала, че има послание към учителите да не си създават главоболия, а да пускат учениците нататък, пък каквото стане. Сега излиза, че един човек, който най-после е сложил граница излиза виновен, все едно е трябвало по магичен път за една година да навакса това, което две години преди него са дрямали. Ако родителите и учениците се чувстват ощетени, могат много лесно да докажат, че имат знанията поне за тройка - като се явят на изпита пред комисия.
А образованието на децата е първо отговорност на родителите и на самите деца, защото училища всякакви, учители всякакви, но накрая детето знае или не знае, родителят и той трябва да осъзнае, че не може да лежи на ухото, че само училището носи отговорност. Детето е първо на родителя и после на системата. Да, не е приятно това с наваксването и с уроците, но кое е по-важно - да си кютаме или да се стегнем и да решим проблема? Колко родители са подали сигнал до директора и останалите институции, че в часовете не се учи и децата нищо не знаят? Колко пъти са погледнали какво учат децата им, какви са оценките от контролните, говорили са с учителя на родителска среща, обадили са се да питат как вървят нещата? Да позная ли? Почни никой.
Виж целия пост
# 692
Когато директор разбере, че някой учител не се справя добре, ще намери веднага нов, ако не може, това означава че и той самия не е за този пост.
Интересно ми е какви лостове има директорът да смени учител, който е с постоянен трудов договор.
Виж целия пост
# 693
Когато директор разбере, че някой учител не се справя добре, ще намери веднага нов, ако не може, това означава че и той самия не е за този пост.
Интересно ми е какви лостове има директорът да смени учител, който е с постоянен трудов договор.

С това съм напълно съгласна - много е трудно, но, ако родителите се оплакват системно и правят подписки, може и да успеят. В 1 АЕГ разбрах, че е имало такъв случай и директорът е сменил учителя, но не е ясно, дали не е бил на временен договор.
Така, че липсата на добри учители все повече ще се усеща, както, че и директорите са с "вързани" ръце.
Хубаво е, обаче, човек да си разучи предварително за училището, към което се е насочил и да е наясно на пръв поглед, как са нещата. А, че после ще гради впечатления, също е ясно.
Виж целия пост
# 694
Ще изместя малко темата в друга посока. Бих искала да попитам следните неща:

1. Колко от вас са били доволни от начина на преподаване на БЕЛ и математика в прогимназиален етап и са оставили децата си да се явят на НВО в 7-ми клас без плащане на допълнителни курсове по тези два предмета? Какъв е бил резултата на децата ви от НВО-то без курсове и къде са приети?

2. Колко от вас са доволни от начина на преподаване в гимназиален етап и ще оставят децата си да отидат на кандидатстудентски изпити, без допълнителна подготовка - само с материала научен в училището?

Аз ще отговоря първа - синът ми ходи на курсове по БЕЛ и математика, защото бях крайно недоволна от учителките в 22-ро. Но дори и да бях доволна, пак щеше да ходи на курсове. Същото важи и за 127-мо - не съм доволна от учителката по математика, но дори и да бях, пак щеше да ходи на курсове от 8-ми до 12-ти клас, защото след това ще кандидатства точно с математика. И не, защото синът ми не е добър по математика, а защото като цяло часовете за упражняване на взетия материал в образователната програма са малко и с допълнителни курсове ще може да упражнява взетия в училище материал, дори и учителя да е ТОП, и нивото на преподаване да е отлично.

Интересно ми е да чуя и други мнения по въпроса за други училища.
Виж целия пост
# 695
Абсолютно съм съгласна, особено и сега с тези матури в 10 клас. Голямата ми дъщеря не е ходила на уроци по мат., защото беше такъв профил и нямаше да кандидатства с мат. Но по БЕЛ ходи за матурата в 12. В испанската гимназия, родителите директно са попитали госпожата по БЕЛ - колко децата от завършилите минала година са ходили на уроци, защото от начина й на преподаване и оценяване изобщо не са били доволни (миналата година испанската за първа година беше преди НЕГ на матурата по БЕЛ и това им е било дадено като факт, за да са сигурни колко е добра госпожата по БЕЛ).
В осми клас направо няма часове за упражнение по мат. Учебникът е безумно натъпкан, самите учители по предмета не са особено щастливи от това. Детенце на познати в 133 продължи и в 8 клас да си ходи на курсовете, защото се чувства по подготвена и уверена, а родителите, ако не са математици или литератури, е трудно да помагат след 8 клас,  изобщо ако им остава време.
Виж целия пост
# 696
За основен курс - много съм доволна от българския и математиката и при двете деца от училище, учителите бяха много добри. Обаче ги записах на курс заради кандидатстването, защото борбата беше за горния сегмент, трябваха им много високи оценки. Без допълнителните курсове щяха да имат много добри оценки, но нямаше да им стигнат. За мен си заслужава всеки лев, който сме дали за курсовете, децата също от дистанцията на времето оценяват ползите. В НПМГ по математика, физика и другите се явиха с наученото в училище и самостоятелна подготовка (по математика в някаква степен помогнаха и курсовете за НВО) и изкараха оценки между 5.50 и 5.90. На практика можеха да влязат където си поискат. Избраха НЕГ.

За гимназиален етап - не са ходили на уроци по нищо - нито по езика, нито по български, нито по сертификатни изпити. Взеха си матурите, сертификата по немски и сертификати по английски напълно самостоятелно. За кандидат-студентски изпити също самостоятелно, тогава държаха общ тест (ТОП) и изкараха от най-високите резултати за най-желаните специалности. Предполагам, че ако трябваше да кандидатстват специалности като медицина или някъде по чужбините, вероятно  щяха да ходят на уроци, но там е по-специфично, няма как.
Реално на частно са били само за седмокласните изпити.
Виж целия пост
# 697
Ще изместя малко темата в друга посока. Бих искала да попитам следните неща:

1. Колко от вас са били доволни от начина на преподаване на БЕЛ и математика в прогимназиален етап и са оставили децата си да се явят на НВО в 7-ми клас без плащане на допълнителни курсове по тези два предмета? Какъв е бил резултата на децата ви от НВО-то без курсове и къде са приети?
Аз се престраших да го направя, въпреки че всички хора, които познавам, се кълняха, че животът без курсове и уроци от шести клас е невъзможен. Но не желая и не мога да толерирам паралелната образователна система и купищата пари, които гълта. Детето ми има 95 т. по БЕЛ, по мат. по-малко, но достатъчно за добро училище. Извън преподаването в клас (обикновено държавно ОУ, вярно в центъра, но пък тя е от випуска, който три години беше почти изцяло онлайн), се е готвила сама с Уча.се и учебниците - през последния месец преди матурите много активно, през останалото време колкото се изисква в училище.

2. Колко от вас са доволни от начина на преподаване в гимназиален етап и ще оставят децата си да отидат на кандидатстудентски изпити, без допълнителна подготовка - само с материала научен в училището?
С дете още не съм стигнала до този етап, но нито аз, нито мъжът ми сме ходили на курсове за кандидатстване в университет.

Вероятно от външна гледка точка може да изглежда като фукане, както постовете на много други потребители по училищни и изпитни теми, но всъщност за мен по-важното е да покажа на други родители, че е възможно.


Извън драмата със 127-о, която бе раздута до непропорционални размери, искам да попитам - вярно ли, че и в ТУЕС масово биват оставяни деца на поправка?
Виж целия пост
# 698
Аз се престраших да го направя, въпреки че всички хора, които познавам, се кълняха, че животът без курсове и уроци от шести клас е невъзможен. Но не желая и не мога да толерирам паралелната образователна система и купищата пари, които гълта. Детето ми има 95 т. по БЕЛ, по мат. по-малко, но достатъчно за добро училище. Извън преподаването в училище (обикновено държавно основно, вярно в центъра), се е готвила сама с Уча.се и учебниците - през последния месец преди матурите много активно, през останалото време колкото се изисква в училище.

Може ли да споделиш кое е училището, ако не е тайна. Може и ЛС, ако те притеснява да пишеш тук. Ще съм ти благодарна Simple Smile
Виж целия пост
# 699
6 ОУ, не мога да кажа, че е имала някакви супер учители, а още по-малко супер съученици - да кажем, че повечето бяха сравнително окей. Определено учителката по БЕЛ беше по-добра от тази по математика, като цяло това се вижда и в статистическите резултати на випуска на двете седмокласни НВО.
Виж целия пост
# 700
Следя темата втора година. Ще я следя още една. Simple Smile
Моето дете се яви на НВО по български език без курсове миналата година. Изкара 95 точки. На математика беше записан на онлайн курс. Нямаше пропуски, но се бореше за училища с висок бал и на мен не ми стигна смелостта да го оставя само с училищното решаване на задачи. Целта ми беше някой да му дава допълнително задачи. Изкара 90 точки. Към днешна дата мисля, че и без тоя курс това са му възможностите и толкова щеше да има. Учителките и по двата предмета в кварталното софийско училище, без претенции,бяха много добри!
За Туес е съвсем вярно, че оставят на изпити от всички класове най - вече по математика и специални предмети. Вече имам едногодишни наблюдения и смея да твърдя, че едва ли не са заслужени тия двойки!
И не, не са виновни учителите и директора!
А за случая със 127-мо някой може ли да каже със сигурност защо се е сменил учителя по испански език. И какви оценки имат останалите деца от випуска по този предмет?
Виж целия пост
# 701
Не съм си и помисляла да записвам детето на школа в 6ти класа, въпреки че имаше много познати деца, които ходеха още от тогава. Предимно желаещи за АК. Записах я на школа в 7ми клас, за да затвърдява материала и да се упражнява допълнително, тъй като аз изобщо не мога да се занимавам с нея вкъщи. Честно казано, дори не знаех какво точно учат. Никога не ми се е налагало да уча с нея. В училище се е справяла отлично и сама. Учителката им по математика е много добър преподавател и разчитахме на нея, но за нещастие в началото на учебната година се разболя тежко от ковид. Отсъства почти цялата учебна година и заместващите не се стараеха, като нея. Такива обстоятелства може много да объркат сметките на всеки и ако кандидатстването е важно, според мен е хубаво, човек да се подсигури с допълнителни уроци. По БЕЛ не ни е толкова добра преподавателката и беше ясно, че ще има нужда от допълнителни уроци. След 2 години, ще имам нов седмокласник, мисля че и него ще пратя на уроци по БЕЛ. Ще решим за математиката в движение, но той има друга страхотна учителка по този предмет, ходи на състезания и олимпиади и може и да не го записвам на школи. Но още ми е рано да го мисля него. Тази година ще е 6ти клас и няма да учи допълнително със сигурност.
Виж целия пост
# 702
ТУЕС беше първото училище в което разбрах, че дете на позната повтаря класа. Самата тя твърди, че с право се случва това.
Знам и за дете в строителният оставено на поправки.
Виж целия пост
# 703
ТУЕС беше първото училище в което разбрах, че дете на позната повтаря класа. Самата тя твърди, че с право се случва това.
Знам и за дете в строителният оставено на поправки.

Това е интересно. В ТУЕС децата влизат с много висок бал, как могат да да стигнат чак до повтаряне на класа, не мога да си го обясня...някак не мисля, че само в детето е вината, а по-скоро е неглижиране и от страна на учителите.  Преди известно време четох и подобна тема във фб за положението там...
Виж целия пост
# 704
Две деца, който през учебната 2022/23 ще са седми и девети клас
Седмокласникът- записан е на курс по БЕЛ и МАТ за тази година. В шести клас не е ходил на курсове или уроци, но аз се занимавам допълнително с него по БЕЛ, а майка ми е пенсиониран преподавател по математика- и работи с него по математика. За седми клас ще го занимаваме комбинирано – в къщи и на курсовете. Не мога да кажа, че учителите в училището са лоши, просто часовете не стигат да упражнят ( особено по МАТ) материала. За НВО трябва рутина и скорост, която в училище в никакъв случай не може да получи.
Деветокласникът- в седми клас ходи на курсове по БЕЛ и МАТ + работата в къщи, не се справи особено блестящо, но мога да кажа, че курсът по БЕЛ много му вдигна нивото  - неговата преподавателка по БЕЛ в училище беше под всякаква критика. За съжаление той самият не беше особено мотивиран да учи и да се упражнява в този момент, така че нямаше как без негово желание да има добри резултати. Абсолютно всички 27 деца от неговия клас бяха на курсове или уроци в 7-ми клас. За моя изненада сега в 8 клас реши, че много иска да учи. По БЕЛ е със страхотна госпожа, а явно и курсът в 7 клас е поставил стабилна основа- та сега там се справя много добре само на базата на училищното преподаване. По математика нещата не с много добре с училищното преподаване  (най-вече от гл.т. на упражняване на взетия материал), но там бабата се включи и с много старания от негова страна  добута до 5. Ако има желание- ще го запиша на курс или уроци и за 10 клас, а и след това за ДЗИ. Най-важното е той да има мотивация и желание.
Извън темата- аз лично през далечната 1990-91 ходих на курс по БЕЛ за кандидатстване след 7 клас, а за математиката се справих с кръжок. След това през 1995 -96 за университета ходих на индивидуални уроци по БЕЛ и история и мисля, че без тях нямаше да успея да се справя ( въпреки че учех в елитна гимназия).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия