Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 5

  • 65 097
  • 759
# 735
Резултати НВО 10 кл 2022
======================
https://danybon.com/obrazovanie/rezultati-nvo-10-class-bg-2022/? … 0piVjwgss3iAZY-QY
======================
Дават нагледна представа за ситуацията в училищата.
Виж целия пост
# 736
Колкото по-елитно е едно училище - толкова по-взискателни са учителите. Повече се учи и повече се изисква. Нали това е идеята на борбата за влизане именно в такива училища.  Който си учи - продължава, който не учи - поправителен. Не може  на родителите цяла година да не им е направило впечатление, че детето има 2-ки по даден предмет и накрая да се чудят защо е оставено на поправка. Особено сега с тези електронни дневници. Хем е голям зор детето да учи в хубаво училище, хем после - ама защо има ниски оценки. Има, защото не учи, както се изисква в съответното училище. Като иска по-лежерно учене има и такива училища, в които оценките се пишат на база по-малко знания. Визирам специално ТУЕС. Там се учи сериозно - не е само зора да се влезе.
Виж целия пост
# 737
Мога ли да изкажа еретичната мисъл ,че НВО е превземаемо със собствени сили и не е чак толкова трудно като материал.
( Личният ми пример е точно като при Параход,вкл и мотивите да подходя така)
В гимназията вече материалът по Мат е по- сложен и не виждам защо смятате,че няма да спъне децата- отличници от матурите. Иска си учене и последователност .Както и добър учител в клас.
Виж целия пост
# 738
Бих допълнила, че колкото по-елитно е едно училище, толкова по-взискателни са децата и родителите. Ако учителят си пита ушите твърде много децата започват да недоволстват, също и родителите държат под око какво се случва. Може да звучи странно ученици да недоволстват, но е факт - те не са доволни, когато нищо не научават и когато учителят е слаб. Ученици, които знаят какво е здраво учене не са много склонни да стоят на ниско ниво дълго време, писва им. Родителите също не си траят, те намират начин да покажат, защото са амбициозни за децата си и много-много не им минават разни номера.
Виж целия пост
# 739
Колкото по-елитно е едно училище - толкова по-лесно е на учителите, те децата сами си учат.

Аз бих се впечатлила от високи резултати на деца от по-посредствени училища, а не от СМГ и НЕГ. Много ясно, че с 480 на всички ученици на входа, няма как училището да не е в топ 10 на матурите на изхода.
Виж целия пост
# 740
Бих допълнила, че колкото по-елитно е едно училище, толкова по-взискателни са децата и родителите. Ако учителят си пита ушите твърде много децата започват да недоволстват, също и родителите държат под око какво се случва. Може да звучи странно ученици да недоволстват, но е факт - те не са доволни, когато нищо не научават и когато учителят е слаб. Ученици, които знаят какво е здраво учене не са много склонни да стоят на ниско ниво дълго време, писва им. Родителите също не си траят, те намират начин да покажат, защото са амбициозни за децата си и много-много не им минават разни номера.
Точно така беше и при нас,  децата реагират веднага - особено по език се сравняват с другите класове - колко са взели като материал, какво знаят и др. и казваше в къщи, че другите класове са много по-напред, на базата на мнението на децата реагирахме съответно и родителите, че нещо не е наред. Не че имаше ефект веднага, но поне за следващите да го няма проблема.
Виж целия пост
# 741
       
       Да се оставят едно - две деца на поправителен, може да си помислиш, че има някакво основание. Но да оставиш цели 36 деца в 11-ти клас - това означава, че проблемът не е в децата, а в учителите и директорът. Оказва се, че директорът на 127. СУ е и учител по испански, като няколко години не е намерил добър преподавател по същия този език, а последната, за дълъг период, изобщо не е осигурил такъв. В края на учебната година е назначил нов, "страхотен" учител, който е написал 36 двойки.
        Вижда се, че и в други училища се случва да има оставени по едно-две деца на поправителен. В ТУЕС може и малко повече, но по различни предмети и върху материал, който е преподаван на всички - за мен, лично, даже и така, е необяснимо.
         Не съм чувала в друго столично училище – нито в СМГ, нито в 91 НЕГ, нито в БУЗЕМА , нито в кварталните, да са оставили с двойки толкова много деца по един предмет, по който даже доста време не е имало учител. 
        127-мо се води за най-старото училище в София, на хубаво място, през годините доста известни личности са го завършили. Старата директорка - госпожа Ненчева беше страхотен човек.
       Сега, при новият директор, който е от няколко години, отвсякъде гъмжи от негативни мнения и оплаквания от хора, които искат да преместят децата си от там.
        Единствено двама-трима човека тук се опитват да го защитят със зъби и нокти. Включително, Lady Cassiopeia Duval, обяснява как учителката по математика не била добра, но директорът търсил и не можел да намери друга. Тя гордо изтъква, че заради това синът и ходи на частни уроци по математика и даже изкарал шестица на последното изпитване.
        Децата имат право на безплатно образование, не може да искат от тях да знаят материал, който не им е преподаван и да са принудени да ходят на частни уроци. Не може цяло лято да учат испански, точно пред 12. клас, когато им предстоят изпити.
        Не знам къде са родителите на децата от 11. клас в 127 СУ и до сега не са подали жалба за изгонване на директора? Къде са МОН и РУО - как са допуснали това да се случи?
       Lady Cassiopeia Duval, моя те, виж резултатите от НВО на 10-ти, 7-ми и 4-ти клас на 127 СУ, а после виж резултатите на ТУЕС от НВО за 10-ти клас, преди да коментираш елитността на училищеата. Да, резултатите от ДЗИ на 127. СУ тази година са добри, но това са резултати на деца, влезнали в училището още преди да дойде новото ръководство.
       Ако скоро не се вземат мерки по отношение на директора, училището ще стигне дъното. Има реална опасност всички да избягат от там, освен оставените да повтарят.
Виж целия пост
# 742
paparakt,
от такива трезви постове имаме нужда! Нито преднамерената реклама, нито безпринципният хейт носят особена полза за другите родители.
Виж целия пост
# 743
"Децата имат право на безплатно образование, не може да искат от тях да знаят материал, който не им е преподаван и да са принудени да ходят на частни уроци." това изречение от поста на paparakt, много ми хареса.

Да имат право, но не се получава. Почти няма училище в София в което децата да не ходят на частни уроци ако искат добри резулатати от НВО. Почти няма деца от гимназиите, които да не ходят на учроци по математика, защото часовете са малко а преподавателите кът. Рядко се срещат вече преподаватели по езика. които успяват да достигнат с децата наистина чудесно ниво.
Предполагам четете темите за 91, 1АГ, и други такива.

И във всяка една се оказава, че все още има родители, които не се разбрали че безплаетн обяд няма. И че ако искаш детето ти да е в приличо училище с прилични знания вариантите не са много и се налага да плащаш. А ако твърдо и усилиено продължаваш да вярваш в безплатното образование - плаща детето.
Виж целия пост
# 744
Hope for Two,
от този пост лъха толкова entitlement и класово високомерие, че просто не знам какво да кажа.

Ако ще делим IT-тата в София като някаква различна човешка раса от 90% "нормални" хора, няма проблем. Няма проблем и да се примирим с правителство на "Възраждане" (примерно). Щом сме се примирили безплатното, дължимо от държавата по Конституция, образование да е пунт и пластика...
Виж целия пост
# 745
Hope for Two,
от този пост лъха толкова entitlement и класово високомерие, че просто не знам какво да кажа.

Но разбира се, няма проблем, можем да се примирим и с правителство на "Възраждане" (примерно). Щом сме се примирили безплатното дължимо от държавата на всички образование да е пунт и пластика...
Ами и идея си нямам къде какво лъха при теб.
Но това са фактите. Всеки които иска детето му да хване прилични точки на НВО плаща за курсове.
Всеки който иска детето му да говори език, плаща за курсове - в дуржавните училища не успяват никакво ниво да докарат.
Който иска детето му да влезе в хубав университет плаща за курсове.

Средно статистическо дете от ДУ и прилична ДГ от средният ешалон. Частни уроци по БЕЛ и математика в 7 клас. И прилични точки на финала. Учи профил физика и математика с разширен английски. В момнета завърши 11 клас.
Физика твърди, че не учи след 8 клас, преподава им една баба и те успяват да преписват на всеки тест. Така има 6 - ци до тук, знания 0. Опита се да вземе ниво В1 - не успя, сега ходи на интензивни курсове по английски. Иска да кандидатства с математика ама там нищо не знае, защото учителите се сменяли хиляди пъти. Търсим активно учител по математика - ама то не дупка, цяла пропаст се оказаха знанията му.
Ееее, в този случай кой плаща?
Виж целия пост
# 746
Hope for Two,
ясно дадох пример с числа преди две страници, че не "всеки които иска детето му да хване прилични точки на НВО плаща за курсове". (Впрочем в това изречение има две пропуснати запетаи и едно грешно съгласувано местоимение, биха ти свалили доста точки на седмокласното НВО за него.)

Примери дадоха и други. Фактите може да са такива за теб. За мен лично като данъкоплатец и човек с изразена обществена позиция е недопустимо само богатите да имат достъп до образование.

П.П. Точно защото няколко години съм давала грешни пари за ЧУ и ги знам що за стока са, и то най-най-"академичните" сред тях. Пари на вятъра.
Виж целия пост
# 747
Образованието може официално да е безплатно, но това не означава, че като не е преподаден материал, няма да ги изпитват. Те и да не ги изпитват на момента, със сигурност материалът се натрупва и на следващата учебна година трябва всичко да е наваксано. Никой родител с акъла си няма да остави нещата да се затлачат, само защото нямало учител или учителят бил мързелив или некадърен. Затова или децата самостоятелно започват да се готвят, или родителите активно се включват да обясняват и да помагат, или се започват частните уроци. По математика е най-лесно да дам пример, също и по език - там пропуснеш ли едно нещо от веригата, нататък всичко се къса. Език, който е изпуснат година-две няма как да се навакса за едно лято. Трябва постоянство.  Ако някой лежи на ухото, че изпраща детето на училище и ще му го върнат научен, жестоко се лъже и после ще има да си скубе косите как е изпуснал нещата. Важи за всяко училище.
Виж целия пост
# 748
А какво би станало, ако от този момент изведнъж параленото образование изчезне и децата кандидатстват на база знанията си от училище и упражнения вкъщи? Няма да има вече СМГ, НЕГ и 127-мо ли? Няма да има по-знаещи и по-мързеливи ли? Всичко ще си е същото. Родителите сами си правим тази истерия.

Първото дете ходи на уроци по БЕЛ и МАТ, напълно ненужни, изядоха й времето за самостоятелна подготовка. С второто дете няма да има уроци. Ако има амбиция, ще решава задачи вкъщи от някой сборник.
Виж целия пост
# 749
А какво би станало, ако от този момент изведнъж параленото образование изчезне и децата кандидатстват на база знанията си от училище и упражнения вкъщи? Няма да има вече СМГ, НЕГ и 127-мо ли? Няма да има по-знаещи и по-мързеливи ли? Всичко ще си е същото. Родителите сами си правим тази истерия.

Първото дете ходи на уроци по БЕЛ и МАТ, напълно ненужни, изядоха й времето за самостоятелна подготовка. С второто дете няма да има уроци. Ако има амбиция, ще решава задачи вкъщи от някой сборник.

Ооо, не напротив.
Всички училища ще си се развиват. Просъто детето попаднал на кофти учител по БЕЛ от 16 НУ - няма да има шанса да учи нито в СМГ нито в НЕГ.
Да не забравяме, че ако си толкова доволна от ДУ, нямаше да преместиш детето си в частно такова.

[/quote]
Hope for Two,
ясно дадох пример с числа преди две страници, че не "всеки които иска детето му да хване прилични точки на НВО плаща за курсове". (Впрочем в това изречение има две пропуснати запетаи и едно грешно съгласувано местоимение, биха ти свалили доста точки на седмокласното НВО за него.)

Примери дадоха и други. Фактите може да са такива за теб. За мен лично като данъкоплатец и човек с изразена обществена позиция е недопустимо само богатите да имат достъп до образование.

Параход, когато потребител започне да се зажда с пиунктуацията обикновенно значи, че си е изпуснал нервите. Не е хубаво!
(Пиша в колата обикновенно, че нямам много друго свободно време. Сменям букви , изпускам запетайки, слагам главни, изобщо не членувам, че не се връщам да чета, за щастие НВО -аз няма да държа)

И на мен ми е кофти, че като данъкоплатец децата ми не са получили един лев от държавата. Нито образование, нито здравеопазване. Но не мисля, че като си сложи човек глават в пясъка нещата ще се променят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия