Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 50 946
  • 1 342
# 840
Нещо това за минало несвършено в трети клас... леко ме съмнява.
Казах, че учат сегашно продължително време по английски език в трети клас. Мисля, че дори преди сегашно просто го учат (но затова не съм напълно убедена). За минало несвършено не знам кой е писал.
Виж целия пост
# 841
Точно в момента една ваканция би помогнала много да се нормализират малко нещата. Вариант с ваканции ноември и февруари за мен би бил един възможен (и по-добър) вариант от ДО с месеци.

Иначе съм съгласна, че много проблеми има, но на абсолютно всяко предложение се реагира така - да почват година по-рано не може, да отпаднат някои произведения не може, да има повече ваканции не може, но не може и да е по-дълга годината - това са отличените само в последните страници на тази тема. Че не всички идеи са добри ми е ясно, че някои може би не са подходящи за конкретно нашата действителност - също, обаче нека поне дадем шанс, защото иначе си стоим на същото място и поколения деца плачат над учебниците вечер и искрено мразят училището.

П.П. към Кети В над мен - сегашно продължително по АЕ се учи в трети клас, така е. Сегашно просто е точно преди него по програма.
Виж целия пост
# 842
При нас децата са присъствено от септември, 2020. Имаше по седмица преди и след ваканциите ДО миналата учебна година.


Засега сме единствената провинция с най- висок брой ваксинирани деца над 5 годишни, с най-висок брой заразени от началото на пандемивята и единствените с присъствено обучение, за което съм изключително доволна.


Дъщеря ни ходи с огромно удоволствие на училище и когато й разказване за нашето училищно ежедневие е меко казано доволна, че не учи по този начин.
Виж целия пост
# 843
Тоест всички сте безкрайно доволни от състоянието на образованието в момента и съответно всяка промяна е абсолютно немислима.  Прекрасно.
Аз пък не съм и абсолютно смятам, че има нужда от сериозна реорганизация. И не, оправданието "зле е, само ще стане по-зле" хич не е добро. Докато се примиряваме с това нещо да е зле, защото от 50 години си е все така няма как да има прогрес.

П.П. и като сме ходили всички присъствено на училище с огромни летни ваканции ... имаме за резултат дамата с каска, дето е учила шест години биология.  И теми за забременяване, в които жени на по 40 нямат и бегла представа как работят телата им.
Това, че ние сами се смятаме за прекрасно образовани и че всичко различно "ще развали" системата изобщо не означава, че сме прави.
Всичките тези изводи от коментарите за лятната ваканция ли ги направи? Уау! Flushed
Виж целия пост
# 844
И от моята гледна точка (учител) е по-добре по-кратка лятна ваканция.

1) за 3 месеца децата загубват всякакви навици и реално после поне 2-3 седмици се налага да "влизаме в час". Предвид, че май е изпълнен с празници и много деца и тогава отсъстват "по домашни причини" (море в Гърция), реално дупката за активно усвояване на нов материал е повече от 4 пълни месеца (от средата на май, юни, юли, август, септември).  Това означава , че много учители се надпреварват с времето през останалата част на годината, което води до преумора у всички.

2) редовни почивки трябват на всички - и на деца, и на учители, и на родители. Защото всички говорят за огромните отпуски на учителите, но реално аз имам точно един почивен ден (1-ви ноември) между септември и края на декември.  Децата - също. Накрая всички вече са изнервени, преуморени и резултатите са налице. После от януари до април пак има един ден (прословутата "междусрочна") и дори децата масово да отсъстват някой петък и понеделник "по домашни причини " (ски), то учителите са там. Единствената отпуска от началото на учебната година ни се явява коледната ваканция, която тази година беше точно 3 (работни) дни, в които често се проверяват дълги домашни или се подготвят класни.

За мен много по-оптимално би било да се започва началото на септември, а да се дадат по една седмица ваканция  ноември и средата на февруари. В повечето европейски държави е така и нещата вървят доста по-плавно и без сътресения (преподавала съм и в чужбина, не говоря наизуст). 

П.П. напомням, че в учебната 2019/2020 имаше 2 грипни ваканции - една януари и една март.  Не разбирам защо в момента се прави такава драма да се пуснат децата за една седмица заради много заболели.

Тук не съм съгласна. Ако гледате ваканцията на малките....се събират 3 месеца,  но не могат всички да се слагат под един знаменател. Десети клас - гимназия имат практика до 15 ЮЛИ, ако започват училище на 1 септември...,ваканцията става 6 седмици.
Виж целия пост
# 845
С негодувание се посреща всяко предложение, защото е в посока утежняване, а не олекотяване на учебния процес. Абсолютно е вярно, че резултатът от ПО, който представляваме всички ние е незадоволителен, което е видимо във фейса и на площада, но това е защото се поднася много утежнена и академична информация във възраст, в която лесно се помни и възпроизвежда, но и лесно се забравя наизустеното, което не е подкрепено с възможност за осмисляне и осъзнаване поради малкия реален опит.
С други думи, ако от учебниците отпадне половината, а другото се напише с прости изречения и повече онагледяване, каквито чуждестранни учебници съм виждала може и да потръгне работата по-добре.
Иначе за ваканциите съм За да има повече по време на срока, дори и да е по+малка лятната.особено зимните месеци са много тегави.

Иначе ние за тая седмица дето идва ще пропуснем заветното ПО и заедно с него и класните, по причина на внезапно гърло, задни сополи и сериозно неразположение с неустановен характер. Утре ще правим тест, понеже аз всяка сутрин давам да се прави гаргара с прополис и сега сигурно няма да хване, ако има нещо.
Обяснимо настроението ни е на кота нула и ни гони сериозно шубе. Иска ми се и по силни думи да кажа за тия, дето толкова искаха да съберат и изпозаразят децата, но тук няма смисъл.
Виж целия пост
# 846
Хубаво, ама е краят на срока. А и трябва да затворят дискотеки и молове, за да не се събират там гимназистите
Междусрочна ваканция, каквато предлага Дидева - твърдо Да съм

Или, може би - каква екзотична идея! - родителите трябва да следят къде са гимназистите им и да не ги пускат по дискотеки и молове?


Скрит текст:
Единствено пиша за да дам перспектива с оглед обсъжданите казуси.

В Канада зимата където сме е дълга (почти 6-7 месеца) и брутално студена. Няма грипни, дървени ваканции и училищата работят във всичките 180 дни през годината дадени като учебни. Т.е. почиват 4 седмици през годината във ваканции и два месеца през лятото.

 Дори и когато стане -40 градуса и училищните автобуси спират (както беше наскоро за почти половината седмица, понякога са и много седмици подред), у-щата работят и децата се водят и вземат от у-ще от родителите.

Започва се у-ще първата седмица на септември (между 2 и 4ти септември).

През идните четири месеца почиват някой и друг петък, но първата им ваканция е 2 седмици покрай Коледа (от 18/20ти декември до 3ти януари). Почти нямат домашни във ваканциите.

След това имат друга в средата  на февруари за седмица и 10 дни за Великден.

От март/април когато е Великденската ваканция до 25/28ти юни са на у-ще без ваканции, с изключение на някой и друг петък когато децата са вкъщи, но учителите работят с тези дни. Тук юни е много топло също.
Излизат във ваканция на 28и юни тази година до 3ти септември.

Море и почивка се случват само през училищните ваканции, когато цените са тройни. Родителите масово имат 3-4 седмици отпуск през годината..
Една голяма част от децата никога не са ходили на море, планина или забавления извън населеното им място, защото това са скъпи удоволствия. Или отиват за седмица през ваканцията до Мексико или Куба.

 На ски ходят два пъти годишно от у-ще и за да отиде семейство  на най-близката планина се пътува  с кола 8-9 часа в посока.
Ходят се на близки езера през лятото където бабите им имат вили.


Ами никой не спира онези, на които този режим им харесва, просто да отидат в Канада.
Но част от нас определено искат да осигурят на НАШИТЕ деца - не на Канадските - почивка на море, че и на планина понякога. Пък кой знае - току-виж на някой канадец пък нашите порядки взели, че му харесали повече,.

Тоест всички сте безкрайно доволни от състоянието на образованието в момента и съответно всяка промяна е абсолютно немислима.  Прекрасно.
Аз пък не съм и абсолютно смятам, че има нужда от сериозна реорганизация. И не, оправданието "зле е, само ще стане по-зле" хич не е добро. Докато се примиряваме с това нещо да е зле, защото от 50 години си е все така няма как да има прогрес.

П.П. и като сме ходили всички присъствено на училище с огромни летни ваканции ... имаме за резултат дамата с каска, дето е учила шест години биология.  И теми за забременяване, в които жени на по 40 нямат и бегла представа как работят телата им.
Това, че ние сами се смятаме за прекрасно образовани и че всичко различно "ще развали" ссистемат, изобщо не означава, че сме прави.

Да взема да ти разкажа как в международен англоезичен форум като се опитам да обясня как да си направят преизчисления (за хоби става дума, за размери) - включващи като най-голяма трудност просто тройно правило, общо взето получавам отговори от типа "а, не, математиката ми беше кошмар, нищо не разбирам, смети ми го с числа, моля те, ако пак ми потрябва, пак ще питам"... тези хора никога не са учили по никоя от нашата програма. Но челният сблъсък с безумно сложни понятия като "процент" или "част от цяло" е непреодолим за тях.
Виж целия пост
# 847
Аз ще предложа още по-екзотичното - тези младежи, които щом могат да са на дискотека, могат и да гласуват, да постъпят отговорно и да не се блъскат в затворени пространства? 
(не го казвам иронично, искрено вярвам, че ако им се обясни и се подходи правилно, юношите са съвсем способни да са даже по-отговорни от родителите си)
Виж целия пост
# 848
Нещо това за минало несвършено в трети клас... леко ме съмнява.
Казах, че учат сегашно продължително време по английски език в трети клас. Мисля, че дори преди сегашно просто го учат (но затова не съм напълно убедена). За минало несвършено не знам кой е писал.

За минало несвършено по български език писа Кати.
По мое мнение дори и по наши времена (аз съм 77-ти набор)
в трети клас още се затвърждаваше значението на глагола като част от речта и по какво се изменя.
Аз всъщност учех по системата на Лозанов и беше по-различно, но все пак...
Виж целия пост
# 849
Иначе ние за тая седмица дето идва ще пропуснем заветното ПО и заедно с него и класните, по причина на внезапно гърло, задни сополи и сериозно неразположение с неустановен характер. Утре ще правим тест, понеже аз всяка сутрин давам да се прави гаргара с прополис и сега сигурно няма да хване, ако има нещо.
Ирис, имай предвид, че вече две деца от класа на сина ми са с отрицателен плюнчест тест, но позитивен назален /после потвърден и с ПСР/. Не разчитай на оралните тестове. Бързо и леко да минава!
Виж целия пост
# 850
Тя всичката Мара втасала в нашето образование, та точно лятната ваканция зачесахте! Като се замисля, май лятната ваканция е един от основните му плюсове за мен.
Междусрочна 1,2 или пет дни нищо няма да реши в момента, що се отнася до вируса. Даже ще влоши положението, че ще се юрне народ по ски, спа и хотели да отмаря и после ще има - олеле майко.
Виж целия пост
# 851
Нещо това за минало несвършено в трети клас... леко ме съмнява.
Казах, че учат сегашно продължително време по английски език в трети клас. Мисля, че дори преди сегашно просто го учат (но затова не съм напълно убедена). За минало несвършено не знам кой е писал.


Аз писах. По БЕЛ, не по английски. Учила съм ги в 3-и клас.


С негодувание се посреща всяко предложение, защото е в посока утежняване, а не олекотяване на учебния процес. Абсолютно е вярно, че резултатът от ПО, който представляваме всички ние е незадоволителен, което е видимо във фейса и на площада, но това е защото се поднася много утежнена и академична информация във възраст, в която лесно се помни и възпроизвежда, но и лесно се забравя наизустеното, което не е подкрепено с възможност за осмисляне и осъзнаване поради малкия реален опит.
С други думи, ако от учебниците отпадне половината, а другото се напише с прости изречения и повече онагледяване, каквито чуждестранни учебници съм виждала може и да потръгне работата по-добре.
Иначе за ваканциите съм За да има повече по време на срока, дори и да е по+малка лятната.особено зимните месеци са много тегави.

Иначе ние за тая седмица дето идва ще пропуснем заветното ПО и заедно с него и класните, по причина на внезапно гърло, задни сополи и сериозно неразположение с неустановен характер. Утре ще правим тест, понеже аз всяка сутрин давам да се прави гаргара с прополис и сега сигурно няма да хване, ако има нещо.
Обяснимо настроението ни е на кота нула и ни гони сериозно шубе. Иска ми се и по силни думи да кажа за тия, дето толкова искаха да съберат и изпозаразят децата, но тук няма смисъл.


Тогава би се стигнало до ситуацията в Англия, примерно, и децата още от 1-ви клас да се разделят на "умни" и "тъпи", учещи по различни програми и с различни перспективи. И който може да си плати добро частно образование или сам да допълва абсурдното (липсващо) образование в началото... осигурява възможност на детето си да попадне сред "умните", децата с перспектива, а останалите ги подготвят за продавачки, градинари и др. подобни.
Наскоро отворих учебника си от 8-ми клас по химия.
Ми, да ви кажа, няма шарени картинки и гланцирана хартия с формат А4. За сметка на това има много "суха" и "академична" информация. Която, види се, доста добър процент от съучениците ми не са възприемали като ау! - кошмарно трудна, сложна, неразбираема и непосилна. Пък изобщо не съм учила в елитна гимназия. Установих, че в моя учебник е имало всичко или по-голямата част от онова, което сега преподават на сина ми в НПМГ с профил химия... и липсва в учебниците му.

LemonDesi, обаче аз съм била в 1-ви клас когато ти си била на 3. До твоето време се смениха таман 2 учебни програми (ако не са били и 3, просто нататък не съм се интересувала).
Виж целия пост
# 852
Те някогашните ученици не са възприемали информацията като непосилна, но не са я  и усвоили трайно, което се вижда много ясно от нивото на познания днес. Нали всички са  завършили средно, някои и висше и пак пропуските са очебийни.

Малко базови неща, простичко написани и тогава може би поне следващите поколения няма да пишат нелепости в мрежата.
Виж целия пост
# 853
Дългата лятна ваканция е едно от малкото хубави неща, които имаме. След коледната и пролетната ваканция на моето дете му трябват поне 1-2 седмици, за да влезе в ритъм, след лятната пак толкова.
Виж целия пост
# 854

Iris04, базовите неща се учат в началния курс - и преди, и сега, се учат достатъчно бавно и с достатъчно много повтаряния. И въпреки това масово хората из форуми и "социални мрежи" не са в състояние да съгласуват неопределителни или въпросителни местоимения със съществителни по число - а все би следвало да са научили за толкова години разликите между "едно" и "много / повече от едно".
Същото се отнася и до глаголите и техните отрицания - учи се в начален курс. С много картинки и гланц. Ама пак се сблъскваме челно в "незнам" и "немога".
По времето, когато е учила майка ми, са започвали на 15.09. На 7 години. Но бележници и оценки е имало още от 1-ви клас. Без червени точки, без засмени личица. Както и повтаряне на клас. И Незнам просто е повтарял първи клас... докато започне да не знае.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия