Трудно проговаряне - тема 26

  • 62 680
  • 820
# 375
Аз като чета и мен разпознаваем за проблем със слуховата обработка. Трябва да видя нещо, за да го разбера, да го прочета. Иначе колкото и да ми говорят се улавям, че не слушам и не чувам. Забравям и какво са ми казали.. Не знам. Как се работи при деца за подобряване на слуховата обработка, израства ли се с работа?
Виж целия пост
# 376
Мис Чичи как вървят нещата при вас?Имате ли напредък?
При нас ергото е много доволен от напредъка. Каза, че повечето неща, които трябва да може на тази възраст си ги може, говоря за игри като низане, строене на кула и т.н. Разбирането му се подобрява от ден на ден. Днес примерно го накарахме да донесе зарядно. Той отиде където трябва, но не можа да го намери/или да разбере кое искаме. Показа с жест, че не знае/не разбира и му помогнахме. Комуникира с други хора, играе при ергото с други деца, ако има. Работим върху обличане, събличане и самостоятелност. Горе-долу си обува панталоните, мие ръцете. Напоследък имам едно ма-ма-ма, понякога и мама с което ме вика, но не винаги.
Ходихме при логопед и попълвахме анкета за 2 до 3годишни какво може и какво не - като махнем часта за говора, там сме си зле, на другите въпроси си беше на 90% изпълнено. Не е изпълнено например че не яде с лъжичка - просто не му е интересно. Свикнал е да се правим на клоуни, с играчки и книжки и всякакво забавление, че да яде.
Ако разказвам на изуст от познатите му книжки може да отгърне на точната страница от където е текста.

"Аз като чета и мен разпознаваем за проблем със слуховата обработка"
При мен голям проблем е четенето осочено на дълъг текст, трябва да е интересно иначе чета и не знам какво чета. Слушането е 50/50, изисква малко повече съсредоточаване, но е по лесно от четеното. До колкото си спомням имах проблеми в 1-ви и 2-ри клас с материала, така че разбирам притесненията на Мария. После явно съм успяла да намеря начин да се справям. Майка ми и баща ми не се занимаваха много активно с мен, не съм била отличник, но все пак се справях добре.
Виж целия пост
# 377
Много добре върви детето,щом ви разбира скоро ще се отприщи и говора.Хубаво е че наблягате на самостоятелност,това им дава увереност,сега лятото може да го учиш да скача на два крака(ако не може),да ходи по бордюрите,за да пази равновесие,да се катери и ако решите да вземете едно колело да го пробвате.Той е малък още де,но тези неща много помогнаха при моето дете.Аз докато го науча да кара тротинетка видях голям зор,после на колелото беше в пъти по-лесно и тогава много дръпна.
Виж целия пост
# 378
Много добре върви детето,щом ви разбира скоро ще се отприщи и говора.Хубаво е че наблягате на самостоятелност,това им дава увереност,сега лятото може да го учиш да скача на два крака(ако не може),да ходи по бордюрите,за да пази равновесие,да се катери и ако решите да вземете едно колело да го пробвате.Той е малък още де,но тези неща много помогнаха при моето дете.Аз докато го науча да кара тротинетка видях голям зор,после на колелото беше в пъти по-лесно и тогава много дръпна.
Скача на леглото с 2 крака, настрани, напред, назад, с преплетени крака, с отворени крака - голям скачач. Също има много желание да върви по бордюри, винаги го оставям. Само от колите, които се бутат с крака не може да кара, но сигурно ще вземем баланс колело за лятото и ще мъчим тротинетката. Катери се добре, но ще наблегнем на катерушка тип стълба. За движението няма грешка, и финната моторика е добре, не е много назад. За мен не говори, защото не разбира, че така може да получи повече. Той така или иначе си получава вниманието и каквото му е нужно с жестове. Защо да се напъва с думи. Така беше и с посочването - бързо се научи, като разбра, че му е изгодно.
Виж целия пост
# 379
Ние му взехме направо колело с педали да върти,за баланс не се сетих да ти пиша,но да при вас по-добре,че е малък още.За лятото може да му вземеш тебешири да драска,ако му е интересно и от тези сапунените мехури да ги издухва.Аз да ви кажа моето момченце откакто започна с въпросите от време на време,сега по сто пъти на ден ме пита "какво е това"и съм много щастлива.Сега работим върху"защо",но още му е трудно.
Виж целия пост
# 380
Bqloto, трудно ми е да кажа дали има хиперактивност при дъщеря ми. Като по-мъничка пърхаше с ръчички при силна радостна емоция, но когато проговори и с времето това пърхане почти спря. Сега пак се усеща една вътрешна емоция, когато е щастлива (леко движение на тялото, сякаш иска да изрази емоцията с думи, но не ѝ идват). До 3,5 години скачаше при емоция (точно като аутистите), но отдавна вече не го прави!

Чудех се каква е разликата между нарушена слухова обработка и дефицит на внимание? Защото тя не разбира по-сложните няколкостепенни инструкции, обаче дали е от дефицит на внимание или нарушена слухова обработка?... Когато е ясна инструкцията изпълнява веднага, съвсем спонтанно, без да повтарям (както правят всички деца в норма).
Когато е при терапевтите, а и вкъщи може да се концентрира 20-30, че и повече минути в нещо, което правим, стига да ѝ е интересно. Това би трябвало да значи, че няма хиперактивност, нали?

В градината също седи на столчето през целия час, само дето не работи по задачите, но поне е послушна. Сядаме на заведение, може 1 час да седи на стола, да си хапва и да разглежда книжки.
Виж целия пост
# 381
При дефицита на внимание неща, които са интересни могат да изпълняват до степен на вманиачаване. Интересен роман мога да прочета за ден. За такъв човек е трудно да се откъсне и да извършва други задачи, които не са толкова интересни. В същото време за неща, които не са интересни или направо скучи мозъкът е способен тотално да изключи. Скучен роман няма никога да завърша или ако го направя няма да знам какво съм прочела. В общи линии ти си говориш, но насреща няма никого. При дефицита на внимание заучването/наизустяването на неща е трудно и не се задържат за дълго, там на почит е логиката и осмислянето на нещата. Например при мен е трудно научаването на нов език в началото, защото е придимно наизустяване на думи и фрази. Но четенето на текст, превод и подобни са ми много по лесни, защото там може да се навърже логически. Друга черта е отказът от извършване на някакви дейности, отлагане, протакане и т.н.
И аз в училище съм била тиха, седяла съм на стол и т.н., но както казах - учителя си говори, а насреща няма никой.

Според мен за тест може да пробваш да измениш трудните инструкции, така че да включват повече логически и насвръзани детайли, а лесните да измениш по някакъв начин на ниво език/думи/словоред. Ако е ДВ би трябвало при първите задачи да се справи по добре, а при вторите да няма проблем. Ако е проблем при слуховата обработка, би следвало и при вторите да се справи по зле, защото ще са станали по неразбираеми.
Виж целия пост
# 382
d@indi, според мен няма хиперактивност твоето дете. Re-ge беше пуснала добра статия скоро.
Виж целия пост
# 383
Моето дете проходи и веднага след това пробяга,не можеше да му вземеш вниманието за секунда дори,може би това и "нечуването"бяха нещата по които си приличаше с аутизма.Сега вече можем да седнем да хапнем някъде или да разгледаме заедно магазин,преди беше немислимо(той тичаше непрекъснато,където и да отидехме),но въпреки това все още е свръхактивен спрямо другите деца.
Виж целия пост
# 384
каква е разликата между нарушена слухова обработка и дефицит на внимание? Защото тя не разбира по-сложните няколкостепенни инструкции, обаче дали е от дефицит на внимание или нарушена слухова обработка?..
Има аудитивнни тестове, които показват проблем с разбиране и препращане на чутото. Става дума не само за чутото, но и за ситуацията на предване. Примерно едно и също нещо в тиха обстановка, в шумна, да различава думите, които чува вляво и дясно едновременно итн. При по-големи деца е преразказ или изменяне на изречения по смисъл. Дете, което не може да разбере, не може и да обясни чутото с други думи.

ПП Погледнах кой ги провежда - психолози или аудиолози.
Виж целия пост
# 385
Здравейте, мами! Боса съм по темата и се извинявам, ако задавам обсъждан въпрос, но ми е нужна вашата помощ. Та.. дъщеря ми е на 1г и 5м. Не иска да говори, но разбира много добре, даже изненадващо добре. Отговаря осъзнато с да и не. Обаче това, което ме тревожи е, че не натрупва речник - думи, които е можела да казва преди спира да използва, прости думи като - тате, дай, още. Когато тренира някоя дума я повтаря постоянно, а после отива в небитието. Сега повтаря все мамо, като казва и на баща си така. Бях чела, че това с ненатрупването е проблем, обаче не знам какъв точно. Моля споделете мнение. Други притеснителни моменти не забелязвам. Благодаря
Виж целия пост
# 386
Здравейте, мами! Боса съм по темата и се извинявам, ако задавам обсъждан въпрос, но ми е нужна вашата помощ. Та.. дъщеря ми е на 1г и 5м. Не иска да говори, но разбира много добре, даже изненадващо добре. Отговаря осъзнато с да и не. Обаче това, което ме тревожи е, че не натрупва речник - думи, които е можела да казва преди спира да използва, прости думи като - тате, дай, още. Когато тренира някоя дума я повтаря постоянно, а после отива в небитието. Сега повтаря все мамо, като казва и на баща си така. Бях чела, че това с ненатрупването е проблем, обаче не знам какъв точно. Моля споделете мнение. Други притеснителни моменти не забелязвам. Благодаря

Не виждам нищо притеснително, отпуснете се и се радвайте на детенцето - говорете, пейте, играйте, четете книжки. Всяко притеснение се отразява негативно на детето. Щом разбира, речникът се трупа. Ако искате ми пишете на ЛС за да Ви дам линк към една ФБ група, където 2 пъти в седмицата се качват (безплатни) видео уроци с насоки, как да се работи с децата вкъщи.

Аз влизам да се похваля на тези, които ме помнят. Grinning
Дъщеря ми има прогрес! На 6г. и 5 м. е вече. От няколко дни усилено рисува, пише букви, за всяка буква рисува рисунка. Оцветява прецизно, без да излезе от линията. Прави изречения от 5 думи, малко заучени модели са все още, но съвсем на място казва всичко. Чете думички (на които знае значението, не бързам да я натоварвам с непознати текстове). Има чувство за ритъм - да разделя думите на срички. Знам, че за дете в норма това е съвсем нормално, но моето допреди няколко дни изобщо не ми даваше индикации, че може да пише букви и да рисува толкова смислено, да пише по пунктир и т. н. Когато съм я карала тези неща, максимум 10 секунди и хвърля всичко.

Какъв е моят извод: Каквото и да се прави (терапии, обучения, лечения), когато съзрее мозъкът, тогава се проявяват нещата. Тя буквално изригна, леко съм в шок даже. Все по-голям оптимист съм, че ще тръгне нормално в 1 клас. Green Heart
Виж целия пост
# 387
Има период,в който мозъкът достига зрялост за четене и писане, преди това и децата в норма не ги усвояват. При всеки може да варира - между 5-7 г. Явно при вас е сега Simple Smile
Бодличка, рано е да се тревожиш на тази възраст, децата вече масово проговарят след 2г
Виж целия пост
# 388
Данди браво на детето(пу пу пу)това е огромен скок.Ние в момента сме в застой откъм нови неща,но не спираме да работим и чакам да ме изненада приятно с нещо ново.Той е и болен,а тогава обикновено прави крачка назад в поведението иначе си говори.Данди кажи някоя техника за работа,защото нямам фейсбук и не мога да видя това за което си писала на момичето.
Виж целия пост
# 389
Може ли инфо в групата във фейса?
Нашето момче също има прогрес . Говори спокойно, остана на моменти да бърка родовете и числата . Започна да отговаря на въпрос защо (макар и рядко ), понякога дава обяснения на събития. Доволна съм от това което постигнахме от М.намери да сега. Логопедите и ерготерапевтите също смятат че ще навакса. Посещава и групови  занимания при психолог , там също е Ок Simple Smile и аз започнах да дишам по леко. Продължаваме Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия