Трудно проговаряне - тема 26

  • 61 428
  • 820
# 420
Здравейте,от доста време чета темите за късно проговаряне едва днес се регистрирах и се осмелих да пиша.Четейки вашите публикации и мнения не се чувствам сама,а за мен това е много.Просто искам да благодаря,че има такива местенца за майки като мен!
Виж целия пост
# 421
Здравейте,
Детето ми наскоро навърши три години. Забелязвам напредък в говора му - непрекъснато казва нови думи, но за съжаление изостава от връстниците си и основно аз разбирам какво казва. Може да казва всички звуци правилно освен Р, но само изолирано, в думи му е трудно да произнесе всичко и пропуска цели срички. Можете ли да ми препоръчате определени неща/ упражнения, занимания за тази възраст, с които да му помагам да артикулира по- добре? Иначе всичко разбира и има голям  пасивен речник, може да брои, познава част от буквите..
Виж целия пост
# 422
Здравейте, в темата има страшно много информация, отидете и на заглавната страница, прочетете и предходните теми мисля, че ще намерите информацията, която търсите. А иначе, артикулационна терапия и консултация с логопед.
Виж целия пост
# 423
Слагам и тук
Нещо за което отдавна се спори. Крайно време беше това да почне д абъде широко дискутирано и за децата в норма

https://spisanie8.bg/%D1%81%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F/ … NS9CdYqPq9smGczww

Самата конференция, основните неща са в първите два часа.
https://www.youtube.com/watch?v=sioXKj-NVvg
Виж целия пост
# 424
Доста неща съм изгледала и прочела от Стоян Везенков,според него до 10 годишна възраст екраните са абсолютно противопоказни ,в зависимост от възрастта в която детето се е пристрастило проблемите са различни.Факт е,че няма как в съвременния свят да ограничиш детето си напълно ,но е редно да направиш всичко възможно,казвам го от опит.А зависимостта я има ,дори при нас възрастните ,лошото е че става въпрос и за една доста голяма индустрия и никой няма изгода от повече гласност и превенция.Имам далечни познати ,които са пациенти на доц.Везенков,детето естествено е с дежурната диагноза аутизъм(все още са много малко специалистите ,запознати с екранните деца),оказва се обаче ,че и майката има нужда от лечение.СТРАШНО Е!
Давате ли си сметка ,че и в детските градини и яслите са открили на хляба мекото и там се пускат детски да им е спокойно,прибира се вкъщи детето пак екрана та да се занимава с нещо а след това олеле?!
https://www.screenchildren.com/
Виж целия пост
# 425
Моля за мнение за добър логопед във Варна  който и прави орални масажи с четки.Благодаря предварително
Виж целия пост
# 426
Аз бях много изненадана като разбрах, че пускат детски в градината преди да заспят следобеден сън. Абсолютно нелогично време за гледане на телевизия. Помня още аз като бях дете , че след следобедната закуска ни пускаха детско. Аз моите ги ограничавам до грубо 1 час на ден след градината, преди вечеря. Но искам да ви кажа, че такива неща научава голямото ми дете от Пламъчко, например, че направо ме смайва. Всяка сутрин на път за градината той ми обяснява какво е гледал и то с термини, които се изненадвам ,че помни. Колкото и да съм против, просто виждам , че той попива много от това, което гледа.  Но имам като дете си спомням колко обичах да гледам детско. И сега и сега си говоря с умиление за някои филми. Но никога не съм хранила на пуснат телевизор, или пък да му пуска , докато е на гърнето. Има си време за всичко, важното е да е с мярка.
Виж целия пост
# 427
Разликата между лекарството и отровата е дозата.Има ли умереност няма приблем,във всеки аспект от живота трябва да сме някъде по средата.Просто ,като да по-малки лесно закачат и ако не си информиран може да стане проблем.
Виж целия пост
# 428
Разликата между лекарството и отровата е дозата.Има ли умереност няма приблем,във всеки аспект от живота трябва да сме някъде по средата.Просто ,като да по-малки лесно закачат и ако не си информиран може да стане проблем.

Перфектен коментар. Мога само да допълня че зависи и от състоянието на детето. Подчертавам го защото хората не умеят да вадят нещата от контекста. И сега, като го прочетат, ще почнат да пускат на децата си филмче, за да виждат научаване  като при детето на Пийкоклов.
Родители - ако детето ви е невербално, с ниско разбиране и заради това с  хиперактивност, с поведенчски проблеми  не му пускайте детско. Загуба на време, загуба на ценен ресурс. За да може да му е полезно, детето трябва да е повдигнато до състояние да разбира да запомня да усвоява.
Виж целия пост
# 429
При нас обаче се ползват и много книги. Много са им интересни поредицата с капачета на Фют. Дори на 6 годишния ми син . Много ги използваме за обяснение, задаване на въпроси, отговаряне. Другите любимци са Франклин и Барбароните.
Виж целия пост
# 430
Да, в детската градина им пускат филмчета. Моята трудно проговаряща дъщеря ме изуми още във 2-ра група (4г.), като я взема от детска градина и почне да ми изрежда имената на всички кученца от Пес патрул. Има си и любимци - Чейс и Скай Laughing. Аз не бях ѝ пускала това филмче никога. Купих кученцата като фигурки и тя много си играеше (и все още) с тях, казва им имената, никога не ги бърка (за разлика от мен), качва ги на колите им, къпе ги, слага ги да спят, разнася ги навсякъде, голяма любов. Счетох като плюс, относно нейното развитие.
Виж целия пост
# 431
Тези кученца и филмчетата за тях бяха голямата любов и на моето дете. Имаше ги във всякакъв вариант. С плюшените си лягаше вечер. Леглото и е от по- широките, подреждаше ги до нея вечер, разказваше им приказка и лека нощ.
Виж целия пост
# 432
В градината на сина ми нищо не им пускат,нямат телевизор.Случвало се е да им пуснат на компютъра филми за традициите,когато има национален празник ,за именните дни,Лазаров ден,Йорданов ден,как хвърлят кръста в морето и т.н.
Аз нямам нищо против да гледа детско.Вкъщи си пуска каквото иска.По едно време беше наизустил целите епизоди на Пес патрул.Обличаше една червена горница с бяло да се прави на Райдър,и значка искаше да му лепя.После му мина интересът и сега гледа филмчета по поредицата Франклин.На от почти 6г.е и вече говори нормално.Оказа се,че когато иска може всички звуци да казва,даже и трудното за него"Р",но бърза да говори и обикновено го "изяжда".Според мен е по-важно да се подбира съдържанието на това,което гледа,а не да се ограничава напълно.Има много хубави и поучителни филмчета.
Виж целия пост
# 433
Лошото е,че дори да е добро съдържанието ако детето е под три години губи желание да общува реално,получава информация наготово и няма необходимост да се вербализира.
Виж целия пост
# 434
Лошото е,че дори да е добро съдържанието ако детето е под три години губи желание да общува реално,получава информация наготово и няма необходимост да се вербализира.

Отново добър коментар. и въобще мисля че екраните няма какво да правят около малки децата. Съжалявам че трябва д акаже, те им убиват въображението, сервирайки всичко наготово. По-добре на тези неща деца да бъдат научени на тази информация от жив разговор с вас,  с учител , с общуване,  с книга и с подходящи въпроси - къде отидоха децата, кое е това куче, посочи любимата му храна - импровизирам защото не съм гледала пес патрул.
Както и това че детето повтаря нещо чуто по екрана - не означава нищо. Говоря по принцип. Не визирам никого от горните коментари. Докато не бъде проверено дали разбира видяното, разпознава повтаряемото, може да отготори на въпрос, посочва, назовава, свързва, прилага на практика, едва така повтаря - ползата е абсолютно въпросна. Редовият родител това не го разбира. На него сега му свети лампичка -  какво ми обясняват за вредата от екранното време- я какви хубави неща ми говорят тук ....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия