Кога проговориха децата Ви?

  • 6 615
  • 37
Не намерих актуална такава тема, затова пускам. Кога проговориха децата Ви, как?  На нас само това ни остава 1.2г.
Виж целия пост
# 1
Малко след 2 г.
Виж целия пост
# 2
Е, чакай, де. На 1г 2м чак да проговори...
Номер едно проговори късно, около и след 3г.
Номер две започна след 1г6м, скоро ще стане на 2г и говори много и всичко с цели изречения, задава въпроси, а на отправен към нея въпрос със защо отговаря със защотоо, еди- какво- си, вкл и брои до 10.
Понеже с първото имахме проблеми, затова сега съм впечатлена, макар да знам, че е нормално.
Виж целия пост
# 3
Е, чакай, де. На 1г 2м чак да проговори...
Номер едно проговори късно, около и след 3г.
Номер две започна след 1г6м, скоро ще стане на 2г и говори много и всичко с цели изречения, задава въпроси, а на отправен към нея въпрос със защо отговаря със защотоо, еди- какво- си.
Понеже с първото имахме проблеми, затова сега съм впечатлена, макар да знам, че е нормално.
Почти същото и при моите деца. Дъщеря ми проговори фразеологично на 3г и 9м с намесата и на логопед. Синът ми си служеше с няколко основни думи още на 9-10 месеца (дай, ам-ам, хайде/ хайде де, бам, мама, баба, кака), като ги изговаряше на ясно и осъзнато - когато иска да му се даде нещо, храна, когато се забавим с даването, когато падне той или някой предмет или има опасност да падне. Фразеологично проговори на 12м, а на 15м образуваше прости изречения, на 18 вече даваше обяснения, говореше с обстоятелствени изречения от 4-6 думи.
И при двамата се оказа симптом на дислексия. При каката има и други усложняващи неща, не е само дислексията, при малкия е чиста и в лека форма.
Детето на авторката си е съвсем в норма в това отношение, на 1г и 2м. По принцип до втората година трябва да проговори, но зависи и Вие колко говорите.
Виж целия пост
# 4
Това не е много добър въпрос, защото разликите от дете до дете са огромни и тези с позакъснелите деца може да си навлекат излишни тревоги. Когато тогава.
Виж целия пост
# 5
Това не е много добър въпрос, защото разликите от дете до дете са огромни и тези с позакъснелите деца може да си навлекат излишни тревоги. Когато тогава.
Не трябва да се водим по другите, но все пак ако много се забави нещо не е на добре.
Виж целия пост
# 6
Да, при двуезичните деца може да се забави леко, все пак усвояват едновременно два езика.
При каката установиха смесено специфично разстройство в първи клас (тогава й дойде редът за обследване), но аз за дислексията бях 99% убедена.
При малкия лъсна проблем на 6г - не познаваше буквите още, с намесата на специалист започна да чете преди първи клас, но не е подобрил техниката си от тогава, а ще започне втори клас. Големият проблем при него се оказа писането - голямо силите му коства и допуска доста грешки, а е умен, но не иска да му обяснявам, нито да се упражнява. Проблемът с фината моторика го беше прикрил много умело докато не тръгна на училище. Всъщност той се проявява само в писането.
Виж целия пост
# 7
Синът ми расте триезичен ( единията език е пасивен, главно да слуша и разбира), почна да говори с фрази на около 2 години. Преди това мина през период само на отделни думи, звуци на животни, после си измисляше думи на бебешки, които само аз разбирах. Сега е на 4 и няколко месеца, на български език говори много добре, разказва приказки, с доста богат речник е. Вторият език - сега започна да прави фрази и изречения, но разбира много. Третият - разбира доста, прави фрази, но аз умишлено избягвам да общуваме на него, защото ми се струва, че е достатъчно за сега. По-нататък ще добавим и още един чужд, но той е наистина сложен език и ще почнем с него може би към 6. Аз говоря 3 езика, баща му 5 и решихме да го отглеждаме така. Не му повлия на българския, единственото правило, което спазваме е 1 родител - 1 език.
Виж целия пост
# 8
Синът ми скоро става на 2г+3м и все още не е проговорил с изречения.
Думичките в речника му също са доста малко, въпреки че редовно му говорим, обясняваме, четем, абе като цяло обръща му се много внимание.
Напоследък бърбори много, но на чист бебешки.
Чакам да започне да ходи редовно на ясла (че досегаот 4 седмици, 3 беше болен), защото искам да видя как ще му се отрази общуването там. Ако до края на годината няма напредък, смятам в началото на другата да минем една консултация с логопед.
На 1г2м от моята гледна точка е рано да започне да говори. Simple Smile
Виж целия пост
# 9
Малкият ми син сега е на 2г. Изведнъж започна правилни думички да казва, когато беше на 1.8м. Сега от месец вече прави изречения.
Децата са различни обаче. Батко му започна на 10месеца да казва думички, а на година и половина цели изречения. Но при него и прохождането беше рано. Имайте търпение и много им говорете, обяснявайте и т.н поправяйте ги
Виж целия пост
# 10
На 2 започна малко по-малко да проговаря и да добавя нови думи и комбинации от думи в речника си. Сега е на 2 и 5 м. Чак цели сложни изречения не казва, но от около месец много усилено повтаря всичко, което чуе и се опитва. Повечето думички звучат бебешки, като например: "Тинини" за сирене и "Якуя" за ягода, ябълка и праскова. Ето, сутринта, докато бях в банята го чух да казва: "А, мама я няма", което вече го броя за цяло изречение, колкото и да е кратичко. И аз като беше на 1 г и нещо и повтаряше тук-таме по някоя сричка, се притеснявах кога и дали ще проговори, но явно му е било рано тогава.
Виж целия пост
# 11
С уговорката, че всяко дете си е различно и си се развива с неговия си темп, както и с уговорката, че всеки родител е различен и има време/прави различни занимания с детето, моят син каза първата си осъзната дума на 1,1 месец, на 1,6м знаеше отделно думи, сега на 1,10 м прави изречения от 4-6 думи в стил “Тати има рана на главата”, “Това е синя полицейска кола.” и прочие.
Един съвет, макар и непоискан, не се вглеждайте прекалено много в другите деца, защото това по никакъв начин не помага на вашето. Само ви кара излишно да се притеснявате. Говоренето, както и другите моменти от детското развитие не са кой е по-по-най състезание все пак.
Виж целия пост
# 12
Естествено, че децата се развиват със собствени темпове, но все пак има маркери за детското развитие, т.е. следете дали е само говора или детето има и други дефицити. Въпреки това, дори само говора да е, бих завела на логопед на 2г, ако няма осъзнати думички и опити за комуникация на тази възраст. По мои наблюдения невербалните деца на 2-3г възраст могат да бъдат неспокойни, прекалено ревливи, тръшкат се и дори проявяват (авто)агресия, понеже липсата на реч води до липса на комуникация и оттам липса да получат каквото искат или невъзможност да се включат в игра с други деца.
Виж целия пост
# 13
При нашия бебо също няма некакви думички. Година и 7 месеца е вече. При него имаше и забавяне в жестономиката, почна да сочи на година и половина. Хубавото е, че дръпна напред лятото. Ние посещаваме ерготерапевт, дава съвети и за вкъщи и се стараем да работим.
Чудим се дали да го пуснем на ясла - доста специалисти са ЗА яслата, но се притесняваме да не боледува много и тежко.
Виж целия пост
# 14
Мис Чичи, добре е да се консултирате с логопед. Принципно до 1-годишна възраст е нормата за поява на първа осъзната дума, но до 2-годишна възраст има толеранс, тъй като всяко дете се развива с различни темпове. Т е. Ако след 2г. все още няма думички, посетете логопед.
Посочването е много важен етап от формирането на речта. Децата винаги първо започват да посочват и след това проговарят. Щом е започнал да сочи, скоро ще се появят и думички. Винаги назовавайте това,което посочва детето с една конкретна дума и кратка двусловна фраза с дай, ето, искам. Например, иска вода и сочи шишето. Вие казвате "вода, дай вода/ето вода/искам вода/пия вода". Не много думи и обяснения тип "ооо искаш водичка ли мамее, ето ти шишенцето с водичката, пийни си", а кратко и ясно с една-две думи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия