Работа, CV-та, HR-и, съвети - 81

  • 25 233
  • 902
# 105
Работа на непълен ден, позволяваща допълнителни доходи, три месеца платен отпуск... Е какво му е лошо да си учител.
Имам познати млади учители, които се шегуват за трите причини да станеш учител - юни, юли и август.
Виж целия пост
# 106
Аааах, Ciconut.water, и аз така бях чула и вярвах, преди да стана учител (вече трета година). От международен бизнес и само мениджърски позиции, за да ми е по-лесно, се преквалифицирах. Сега съм по-заета от преди - и физически, и психически. Парите за стартиращ учител (без клас прослужено време) след последното увеличение и ако няма лекторски (часове над норматив) са 1300лв.нето месечно. Отпуските никога не могат да се вземат. Та… не е баш, както го говорят и вярват.
Допълвам и за kiticat - раб.ден не свършва с часовете. Подготвят се уроци, писмени изпитвания, проверяват се след това. Знам, че някои колеги не са така, но аз не искам такива учители за децата си, а това ме ръководи. Аз съм заета и през уикендите, защото се включвам в курсове, уебинари, чета. Пък каква бюрокрация е… постоянно имаме да пишем или предаваме някакви документи в срок.
Виж целия пост
# 107
Както в производството, така и в учителската професия - балкан разлика между различните такива. Начален учител едва ли дава частни уроци, отдлено, работата наистина е много психически ангажираща, не е като да пишеш мейли по цял ден. Отделно, след края на часовете, учителят не си тръгва, доколкото знам (нямам близки начални учители) се занимават и с някаква администрация. 3 месеца отпуска не е малко, но от друга страна, отпуска през останалото време от годината трудно се взима. Вече отделно заниманията с децата, родителите и т.н. Предполагам, че добри пари взимат добрите учители в гимназиален курс, които дават и частни уроци. Отделно, добри пари в различните части на страната означават различна сума.
Виж целия пост
# 108
Майка ми е учителка и не е такава песен, както изглежда. Учителският ден не свършва само с часовете, постоянно са ангажирани с други неща, подготовка за наближаващите празници (ден на Будителите, ден на Христо Ботев, ден на Кирил и Методий, ден на Левски и още, още), участие в разни проекти и състезания. През учебната година трудно би си взела отпуска, защото така е решила. През лятото отпуската също е с разрешение. Нейната директорка ги кара всеки ден на ходят в училището за нещо. Да, не стоят цял ден, но за да отидат на море за седмица или две, трябва да предупредят и да им се разреши. Та такава отпуска 3 месеца няма, освен, ако не е някое затънтено село с 50 ученика (примерно). Отделно имат външно оценяване и постоянно се вайка как ще мине.  Работата с деца не е никак лесна, независимо дали са начален етап или гимназисти. Едно време имаше уважение към учителите и винаги ние бяхме виновни за някое пререкание с учител. Сега родителите така защитават Айнщайнчетата си, че са готови да набият учителя. Майка ми не дава частни уроци, защото не й остава време.
Виж целия пост
# 109
Голям майтап са митовете и легендите за учителската професия. Непълен работен ден, 3 месеца отпуск и частни уроци. И текат реките от пари 😁 Отстрани поне, де. Отвътре нещата изглеждат малко по-различно. Не съм учител, за протокола, но познавам доста, включително майка ми и леля ми са бивши вече начални учители.
За уроците - може ли да ми каже някой кой ходи на уроци по география, история, физика, музика, етика, философия....? Нали не мислите, че учителите са само по БЕЛ, математика, биология и химия? А и езици, ама за тях има и школи, та там е голяма конкуренция.
За непълния работен ден - някой назад каза. Работното време не свършва с часовете. Оттам се почва бумащината, попълване на електронни дневници, отчети, чудеса. После следва да си подготвиш уроците за следващия ден, да се проверяват домашни/контролни и т.н. Да не споменавам обаждания от родители по всевъзможни часове на денонощието /при началните учители основно/.
Отпуската - когато е ваканция, тогава се ползва. И не са цяло лято, имат дежурства, съвети и прочее.
Да добавим стреса и отговорността да работиш с деца. Особено пък днешните са ..айде да не казвам, барабар с родителите им. Детето ми е в 5 клас и имам поглед за какво става дума.
Безспорно има плюсове в тази професия, ама си имат и цена, като всяко нещо. Но доста хора смятат, че учителят е един хрантутник, който ходи на работа до обяд, като толкова и работи, почива по 3 месеца и трупа пачки от частни уроци. Съответно и отношението към хората с тази професия е едно такова пренебрежително, леко злобно, в същото време насмешливо. Но пък за сметка на това, се очаква от учителите да възпитават децата ни и да са им пъдари, понеже не сме си свършили работата. Много е тъжно всичко това. Подобно е отношението и към лекарите, ама там е още по-мътна и кървава, та да не я захващам.
Виж целия пост
# 110
Понеже и майка ми, и баба ми, и дядо ми бяха учители да си дам петте стотинки по темата. Не е хич лесно да си учител, но не виждам защо трябва да се коментира изобщо, като то “лесно нЕма” никъде. Има доста благинки обаче, ваканции, половин ден - да, колкото и допълнителна работа да има, извън часовете може да се свърши, когато си реши учителят. Може да проверява контролни вкъщи да речем вечер, след като е полегнал да отпусне следобед за час два и си е сготвил вечерята. От учител до учител - балкан разлика. Нямам против и 5к да им дават, но да има психо проверки и тестове на компетенциите им - до колко методите, които използват са адекватни и осъвременени.
Виж целия пост
# 111
тестове на компетенциите им - до колко методите, които използват са адекватни и осъвременени.
Точно това съм ЗА да въведат, имам немалко спомени от гимназиалните и най-вече студентските години за неадекватни преподаватели, преподаващи неща били актуални преди 20 години.

Най-нелепите и неадекватните неща и най-големите мързели сред преподавателите за мен са в гимназиите и университетите, нямам предвид толкова началните учители 1-5 клас.
Виж целия пост
# 112
Право в целта.
Както казва един познат на всеки четири години са поредна година в отпуск;)
Не смятам, че учителите вземат малко. Напротив, вече са си една доста добре платена професия и нямат право да мрънкат. Заплатата им отговаря на труда, който полагат. Много от тях работят и по проекти, от които си изкарват нелоши пари допълнително, а и да не забравяме, че работят само през учебната година и след това ползват дълъг отпуск, за който получават заплата без да работят.
Виж целия пост
# 113
Ъъъъ, не знаете ли, че методите на преподаване и материалът, който се преподава се задават от МОН, не си решава всеки учител самосиндикално?

Iseis, проверка на домашни вечер по никое време за почивка ли го смяташ? Щото за мен си е жива работа това и е част от работното време на практика. Работата извън часовете е точно това - работа. Като ги сметнеш сумарно, може да се окаже, че работят повече от 8 часа в някои дни. Така че не знам защо продължава да се твърди, че работели половин ден. По трудовото законодателство, половин работен ден все още е 4 часа. Тях ги надхвърлят още докато са в училище....
Виж целия пост
# 114
Ъъъъ, не знаете ли, че методите на преподаване и материалът, който се преподава се задават от МОН, не си решава всеки учител самосиндикално?

Точно така, а ако искаш да приложиш по-съвременни методи, трябват един куп обяснения, подписи от родители, попълване на бумаги и т.н. Уж можеш да избираш, но не е точно така. Отвратителна система, в която решенията се взимат от хора, които отдавна или никога не са влизали в класна стая да преподават.

За ваканциите и дължината на работния ден просто ще замълча. Парите от проектите отиват в училището. Учителите получават малка фиксирана добавка към заплатата ако участват в проекти, нещо от порядъка на 20-50лв. Явно отстрани изглеждат доста по-различно нещата. Ще кажа само, че за труда, който полагат адекватните учители и отговорността, която носят, заплатите все още са ниски.
Виж целия пост
# 115
Честно казано, не разбирам защо трябва да противопоставяме различните професии.
Защото като ще си говорим така, няма как да платим на един лекар, работещ в ковид отделение, да кажем. Причината е, че без него сме за никъде, ако ние или наш близък сме болни.

Всяка една професия си носи кръста - да не им е леко на учителите с все по-невъзпитаните деца, но доста често и те самите показват едно ... меко казано неприемливо отношение към ученици и родители. Не всички, разбира се, но напоследък мога да напиша книга за "учители", на които всякаква заплата им е много.

И понеже неизбежно когато се говори за пари се засягат и ИТ-специалистите - искам да ви кажа, че масово се работи там под стрес, почти навсякъде е трудно да се спазва работно време, далеч сме от широко разпространеното "дзвери се в един телевизор и нищо не прави". Сигурно и ИТ специалистите ако се загледат, ще разберат, че колегите им в Германия вземат 2 пъти повече. Винаги може повече. Както казва и Мечо Пух - колкото повече - толкова повече.
Виж целия пост
# 116
Съгласна съм със Слънчезара, няма нужда да съпоставяме кой повече работи и тн. Всяка професия има плюсове и минуси. Учителската професия става все по-желана. Наскоро колежка се отказа от ит кариерата, за да стане учител. Тя е с такова образование и се радва доста повече на сегашното си амплоа.

В ит-то ако мислите, че е лесно и просто ти дават 3-5 к за “здрасти”, не е вярно.
Виж целия пост
# 117
Ъ-кането не е особено възпитано, макар и в публичен форум. Казала съм, че проверяването вечер на домашни е почивка ли? Къде съм го казала? Казах, че можеш да си разпределиш работата така, че да имаш време и да си починеш. Повечето хора нямат този лукс.
Понеже се хващате за думата “съвременни”, да поясня. Предмет - история. Един преподавател пише с тебешира план на дъската и мънка приспивно под носа си дати и събития. Интерес нула. Друг преподавател задава проект, за който трябва да се изгледат няколко филма и да се търси информация онлайн, след което проектът се презентира с пауър пойнт презентация или се разиграва, като пиеса. Мисля, че не е нужно да казвам какъв е интереса. Това дори не изисква методически указания, това е малко здрав разум как съвременните деца възприемат информацията.
Много високо скачат учителите, като им кажеш, че работата им не е по-различна от на повечето хора, но имат благинки, които други нямат. В крайна сметка е въпрос на избор, не разбирам защо е това гледане в чуждата паница, като всеки може да стане, какъвто желае. Но да се казва на черното бяло не приемам.
Виж целия пост
# 118
Абе големите училища имат достатъчно допълнително финансиране за да получават много добри пари учителите, но зависи изцяло от директора да ги разпредели справедливо и за съжаление там се губят доста. Ама те директорите също са настоящи или бивши учители.

А по отношение на програмата, може да не могат да я променят, ама от учителите зависи и как я изпълняват. Не мога да преброя колко учители от моята гимназия са казвали, че те за матури няма да подготвят и на който са му важни оценките да ходи при тях на частни уроци. По едно време като нещо им правеха проверки и почнаха да се комбинират - те не можели да дават уроци на своите ученици, ама да се ходело при колежката от съседното училище, те си обменяли информация кой до къде бил стигнал и т.н. За задължителните дарения за училището и вечно пияният заместник директор, пушещ пури в кабинета си няма да разправям. Та не е толкова високоморална учителската гилдия.

Образователната система в България е такава, че като има много гнилия ябълки, свестните го отнасят най-зле. Ама то с всичко държавно в България е така.
Виж целия пост
# 119
Целта ми беше да внеса разяснение за благинките, в ИТ-то в никой случай не е лесно също, нали и аз се дзверя, даже не в един а в няколко телевизора Blush

П.п.: Не се карайте, ей! Няма лесна работа ако е решил човек да я върши както трябва.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия