Онлайн консултации с логопед Галина Сакутска

  • 24 527
  • 113
# 105
Благодаря много за изчерпателния отговор!  опитвам се често да правим игри за финна моторика , мисля че там няма проблем , но нямам база на сравнение с други деца, та не мога да съм много сигурна. Може да бели сам мандарина и варено яйце Joy , не знам до колко е показател това.  От сестра си е по сръчен с дребните неща. Приказки също се старая много да четем. Линейката, змията ,пчелата , кокошката, кравата , вратата, патето , часовника , пилето , кончето , казва как правят. За дебел мъж  , не се бях сещала , а се чудех как да го карам да издуе бузи, за вятъра също много полезно, съгласните ш,с, ц ,ч и подобни никакви ги няма. При него е малко по трудно да го задържа , на такива по образователни игри и мисля , че главно от там идва проблема. Пъзели имаме много, защото момичето им е фен ,но на него му мина мерака много бързо. Просто си го влече повече да беснее. Успях да ги науча на някакви танци , тип ,,балона се надува,, ,, ако си щастлив  , плесни с ръце ,, и подобни, но и на това бързо му мина мерака. Общо взето при него е доста по трудно да го науча нещо , защото не иска да се задържа на едно място и да ме слуша, иначе казвам и обяснявам много , поне така си мисля , но той не се заслушва особено. Четем доста и въобще не очаквах късно проговаряне. За късното дъвчане и аз мисля че от там идват доста проблеми, но той и до момента  е много избирателен , буквално яде 3,4 неща. Благодаря много , наистина ми дадохте много полезни съвети!
Виж целия пост
# 106
Здравейте, малката ми дъщеря е на 2години и половина. За толкова малко дете доста добре изговаря думите и повтаря също като и кажем нещо. Притеснява ме обаче, че не изговаря добре "р". До каква възраст се дава аванс да се научат да го казват?
Виж целия пост
# 107
Здравейте, малката ми дъщеря е на 2години и половина. За толкова малко дете доста добре изговаря думите и повтаря също като и кажем нещо. Притеснява ме обаче, че не изговаря добре "р". До каква възраст се дава аванс да се научат да го казват?
Здравейте! Много е рано за звук "Р", имате време, той е последният звук от късна онтогенеза, който, ако не се появи до 5 г., трябва да се потърси логопед. Показвайте на детето как се превърта езичето, покажете как бяга кончето като отлепяте и залепяте език на горно небце, играйте игри, в които да се чува звук Р: Как бръмчи моторът, колата и други  подобни с "р". Желая Ви успех! Wink
Виж целия пост
# 108
Много благодаря за насоките!
Виж целия пост
# 109
Здравейте! Тук можете да прочетете моя кратка статия, посветена на възстановяването на говора след прекаран инсулт:
https://bg-mam.ma/p/1752932/49427964
Виж целия пост
# 110
Здравейте.
Детето е на 2г и 1м. Доста говори, съставя прости изречения самО. От скоро обаче започна да повтаря 1вата сричка на някои думи напр. вместо "правя" казва "папавя", вместо "отивам" - "титивам", вместо "играя" - "гагая" и т.н. Аз се старая да коригирам израза и да обяснявам как е правилно, но често се съгласява и после пак произнася по стария начин.
Смятате ли, че това е проблем и какво мога да направя?
Виж целия пост
# 111
Здравейте.
Детето е на 2г и 1м. Доста говори, съставя прости изречения самО. От скоро обаче започна да повтаря 1вата сричка на някои думи напр. вместо "правя" казва "папавя", вместо "отивам" - "титивам", вместо "играя" - "гагая" и т.н. Аз се старая да коригирам израза и да обяснявам как е правилно, но често се съгласява и после пак произнася по стария начин.
Смятате ли, че това е проблем и какво мога да направя?
Здравейте! Това, за което говорите, се нарича "итерация" - забързана и леко накъсана реч, която се появява поради бързото натрупване на речников запас при деца над 2-годишна възраст. Така и във Вашия случай желанието на детето да изкаже бързо голямо количество информация предизвиква запъване. Това нарушение в речевата плавност се счита по-скоро за физиологично, но в немалък процент от случаите то може да доведе до заекване в по-късен етап. Запъвайки се, детето може да се опитва да привлече внимание. Детето Ви посещава ли ясла? Ако да, как детето Ви се адаптира там, има ли стресови ситуации? Това също е от значение.
- Осигурете му спокойна обстановка у дома.
- Правете дихателни упражнения (дишайте и издишайте бавно въздуха под формата на игра).
Може да изреждате гласните звукове, издишвайки въздуха: Ааааааааааа, Оооооооооо, Еееееееее, Иииииииии и т. н
- (водата успокоява нервната система), топла вана или душ преди лягане действа успокояващо или му правете масаж на тялото.
- Нека детето усети специалното Ви внимание.
- При възможност от Ваша страна прекарвайте повече време заедно, използвайте всяка възможна ситуация да развивате езиково Вашето дете: разглеждайте книжки, коментирайте, четете приказки, пейте детски песнички, играйте игри за развиване на фина моторика Следете детето си, в случай че нещата се задълбочат, се обърнете към специалист логопед.
Желая Ви успех!
Виж целия пост
# 112
Здравейте.
Детето е на 2г и 1м. Доста говори, съставя прости изречения самО. От скоро обаче започна да повтаря 1вата сричка на някои думи напр. вместо "правя" казва "папавя", вместо "отивам" - "титивам", вместо "играя" - "гагая" и т.н. Аз се старая да коригирам израза и да обяснявам как е правилно, но често се съгласява и после пак произнася по стария начин.
Смятате ли, че това е проблем и какво мога да направя?
Здравейте! Това, за което  говорите, се нарича "итерация"- забързана и леко накъсана реч, която се появява  поради бързото натрупване на речников запас при деца над 2-годишна възраст. Така и във Вашия случай желанието на детето да изкаже бързо голямо количество информация предизвиква запъване. Това нарушение в речевата плавност се счита по-скоро за физиологично, но в немалък процент от случаите, то може да доведе до заекване в по-късен етап. Запъвайки се, детето може да се опитва да привлече внимание. Детето Ви посещава ли ясла? Ако да, как детето Ви се адаптира там, има ли стресови ситуации? Това също е от значение.
- Осигурете му спокойна обстановка у дома.
- Правете дихателни упражнения (дишайте и издишайте бавно въздуха под формата на игра).
Може да изреждате гласните звукове издишвайки въздуха: Ааааааааааа, Оооооооооо, Еееееееее, Иииииииии и т. н
- (водата успокоява нервната система), топла вана или душ преди лягане , действа успокояващо или му правете масаж на тялото.
- Нека детето усети специалното Ви внимание.
- При възможност от Ваша страна прекарвайте повече време заедно, използвайте всяка възможна ситуация да развивате езиково Вашето дете: разглеждайте книжки, коментирайте, четете приказки, пейте детски песнички, играйте игри за развиване на фина моторика Следете детето си, в случай че нещата се задълбочат, се обърнете към специалист логопед.
Желая Ви успех!

Здравейге отново, благодаря за изчерпателния отговор.
Детето не посещава ясла, обстановката у дома е спокойна. Не повишаваме тон, ни посягаме, говорим правилно и не бързаме в изказа.
Прекарваме целият ден заедно - игри навън, всеки ден разглежда книжки, четем приказка за заспиване. Самата тя вече знае и казва няколко римушки и част от "Аз съм българче".
Не винаги и не във всяко изречение, но забелязах това повтаряне на сричките на някои думи.
Ще я следя за напред, дано всичко е физиологично и отмине с времето.
Виж целия пост
# 113
Скрит текст:
Здравейте.
Детето е на 2г и 1м. Доста говори, съставя прости изречения самО. От скоро обаче започна да повтаря 1вата сричка на някои думи напр. вместо "правя" казва "папавя", вместо "отивам" - "титивам", вместо "играя" - "гагая" и т.н. Аз се старая да коригирам израза и да обяснявам как е правилно, но често се съгласява и после пак произнася по стария начин.
Смятате ли, че това е проблем и какво мога да направя?
Здравейте! Това, за което  говорите, се нарича "итерация"- забързана и леко накъсана реч, която се появява  поради бързото натрупване на речников запас при деца над 2-годишна възраст. Така и във Вашия случай желанието на детето да изкаже бързо голямо количество информация предизвиква запъване. Това нарушение в речевата плавност се счита по-скоро за физиологично, но в немалък процент от случаите, то може да доведе до заекване в по-късен етап. Запъвайки се, детето може да се опитва да привлече внимание. Детето Ви посещава ли ясла? Ако да, как детето Ви се адаптира там, има ли стресови ситуации? Това също е от значение.
- Осигурете му спокойна обстановка у дома.
- Правете дихателни упражнения (дишайте и издишайте бавно въздуха под формата на игра).
Може да изреждате гласните звукове издишвайки въздуха: Ааааааааааа, Оооооооооо, Еееееееее, Иииииииии и т. н
- (водата успокоява нервната система), топла вана или душ преди лягане , действа успокояващо или му правете масаж на тялото.
- Нека детето усети специалното Ви внимание.
- При възможност от Ваша страна прекарвайте повече време заедно, използвайте всяка възможна ситуация да развивате езиково Вашето дете: разглеждайте книжки, коментирайте, четете приказки, пейте детски песнички, играйте игри за развиване на фина моторика Следете детето си, в случай че нещата се задълбочат, се обърнете към специалист логопед.
Желая Ви успех!

Здравейге отново, благодаря за изчерпателния отговор.
Детето не посещава ясла, обстановката у дома е спокойна. Не повишаваме тон, ни посягаме, говорим правилно и не бързаме в изказа.
Прекарваме целият ден заедно - игри навън, всеки ден разглежда книжки, четем приказка за заспиване. Самата тя вече знае и казва няколко римушки и част от "Аз съм българче".
Не винаги и не във всяко изречение, но забелязах това повтаряне на сричките на някои думи.
Ще я следя за напред, дано всичко е физиологично и отмине с времето.
Предполагам, че е физиологично, типично за възрастта, в която се намира. След като всичко е наред и няма стресови ситуации, няма причина да се тревожите, ще отмине.Бъдете спокойни пред детето, за да се чувства и то спокойно. Желая Ви успех! Светли празници!❤️
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия