Политиката в България - Тема 5

  • 496 746
  • 18 099
# 17 685
Скрит текст:
В западните градове концепцията е тесни улички в центъра, широки по периферията. Не е лошо, но няма периферия. С паркоместа изкарването на трафик няма да стане. Трябва да са малко местата и да е скъпо, за да се откажат.
С изключение на Париж. Там в центъра има широки булеварди/авенюта...

Париж  е крайно нерелевантен пример. Париж  е горял през XV век, после е изцяло преустроен. Париж не е в ситуацията на София, която е градена върху хълмове, не се е развивал непланомерно, няма силна подпочвени води.
София е градена върху раннохристиянски крипти от V век, после имаме втори пласт селището Сердика/Средец, после имаме трети пласт  - османски(Парламета е граден върху османско гробище), после четвърти пласт австро-унгарска архитектура, после пети пласт - съветска архитектура, и сега пореден пласт. Сигурен съм, че ако запалим половината София после ще има сериозен ефект - ама кой ще плаща щетите?
Скрит текст:
Няма да се откажат хората, просто като стане скъпо ще плащат повече и ще ругаят, а като станат малко места ще почнат да се бутат един друг, да паркират още повече върху тротарите. Българинът те готов по-скоро да рискува да го глобят, отколкото да живее с мисълта, че друг може да му казва как да живее..

Лунна Соната,
подкрепям. Желанието насила да свалиш хората от колите няма да сработи. И твърдението че метрото не е панацея и да искаш бусове също няма да сработи. Метрото има сериозни предимства - не попада в задръствания, има климатик, може да се използва като бомбоубежище.  Колите също имат предимства, включително че може да имаш личен шофьор и на задната седалка да подремнеш или да правиш секс.
Трябва да се работи по посока на подлези и надлези, за да се изведе движението от пешеходци и колоездачи под/над земята, а по земята да останат колите.

Сега разбирам защо се променят и повреждат като станат депутати. Кофти енергии.
Виж целия пост
# 17 686
Преди години бях на мнението на Шойбле, че трябва да дадат на гърците да си напечатат драхмата. Така щяха да „преболедуват“ своя синдром. За съжаление Меркел избра обратното. Днес гърците пак неконтролируемо си вдигат заплатите.

Въпреки че не одобрявах от самото начало ПП исках да дойдат на власт, за да се преболедува и тази болест.
Честно казано много ми се иска и Костадинов да спечели 51 процента, да ни изкара от НАТО и ЕС и да видим какво ще правим?!!
Сега ще кажа същото за Бонев – много съм доволен, че е на власт. Изключително се надявах да стане шеф на общинския съвет (уви). Нека окончателно да разсипе София,  хората да няма къде да паркират и да ругаят, шофьорите да блъскат колоездачи, метрото да спре да се развива, да се блъскаме един в друг по маршрутките и следващият път Спаси София да има 0 гласа. Явно на хората на им увират главите, докато не пострадат и се хващат на популистки идеи.

П.С. За мое огромно съжаление хората забравиха Виденов. В този смисъл много искам АВ да бъде финансов министър още година и половина, за да може окончателно да съсипе ПВУ.
Виж целия пост
# 17 687
На мен ми харесва това, че на Витошка добавиха пешеходни пътеки, каквито отдавна трябваше да се появят там. Сегашната организация по естествен начин намалява скоростта на автомобилите и прави преминаването на пешеходците по-безопасно. За останалото ще се види ефекта след няколко месеца. Според мен може и да се изненадаме от по-добро развитие от очакваното.

Но е наложително във възможно най-кратки срокове да освободят подземните паркинги под НДК, за които се говори. Живущите в района трябва да могат да се възползват от тях със запазено място срещу абонамент. В момента са третирани по отношение на паркирането приблизително на едваква нога с останалите, които паркират в синя зона срещу смс. Пешеходните улици са супер, но общината трябва да разреши и проблема с паркирането или поне да го облекчи. И без да създава война между пешеходци, колоездачи и шофьори и живущи в центъра и идващи от кварталите.
Виж целия пост
# 17 688
"шофьорите да блъскат колоездачи" айде ако може без тази част. Аз много обичам пеша да се движа и ще се радвам да се намали трафика, но според мен подхващат проблема по много грешен начин. Трябва да се оправи градския, за да се откажат хората от колите. Имам доста познати, които като им пуснаха метро, сами слязоха от колата. Кой луд иска да се блъска в задръстването и да се чуди половин час къде да паркира. За останалия процент гъзари да се направи скъпо.
Виж целия пост
# 17 689
Има и идеи за червени зони - улици, по които да паркират само живущите. Разбира се в идеалния център. Какво смятате по този въпрос?
Виж целия пост
# 17 690
Има и идеи за червени зони - улици, по които да паркират само живущите. Разбира се в идеалния център. Какво смятате по този въпрос?
Аз съм против. Улиците са за всички, на всички и същите всички трябва да имаме равни права.
Но съм За живущите да имат някаква отстъпка от сериозната цена на този лукс.
Виж целия пост
# 17 691
"шофьорите да блъскат колоездачи" айде ако може без тази част. Аз много обичам пеша да се движа и ще се радвам да се намали трафика, но според мен подхващат проблема по много грешен начин. Трябва да се оправи градския, за да се откажат хората от колите. Имам доста познати, които като им пуснаха метро, сами слязоха от колата. Кой луд иска да се блъска в задръстването и да се чуди половин час къде да паркира. За останалия процент гъзари да се направи скъпо.

Начина по който са захванали нещата е изцяло погрешен. Тъпите идеи на Бонев са да спре развитието на метрото, да свалите хората от колите насила, всеки втори да е на рикша или тронитетка, а който не иска - за него има тролейбуси и автобуси. Няма нищо лошо да развият метрото, но Бонев пищи "метрото не е панацея, метрото не е панацея". Явно е забравил, че проекта започна като "Спаси метрото". Ако слушаме него до Драгалевския лифг или околвръстното не трябва да стига никакво метро, защото не е рентабилно. Ще разчита на автобуси и тролейбуси. Само дето те постоянно попадат в задръствания. Спаси София не показва никакво желание да развива метрото, нито трамваите, чудно как ще накарат хората да слязат от колите.
Идеите им - да наблъскаме трамвай над метро също ми се струват неработещи, това значи човек да заобикаля трамвная за да се прекачи на метрото или пък обратното. Улиците и така са тесни.
Не отричам че е хубаво да има велосипедисти и тротинетки, но те съвсем не са панацея. Да не говорим, че велосипедистите често организират гонки, не подават звукови сигнали и съвсем не са безопасни за пешеходците, така че и тук си трябват регулации. Както и за мотопедите.

Пак казвам  - за мен решението е да се направят над 110 подлеза работещи, да се създадат нови подледи и надлези и да се развие метрото.
Виж целия пост
# 17 692
"шофьорите да блъскат колоездачи" айде ако може без тази част. Аз много обичам пеша да се движа и ще се радвам да се намали трафика, но според мен подхващат проблема по много грешен начин. Трябва да се оправи градския, за да се откажат хората от колите. Имам доста познати, които като им пуснаха метро, сами слязоха от колата. Кой луд иска да се блъска в задръстването и да се чуди половин час къде да паркира. За останалия процент гъзари да се направи скъпо.

Начина по който са захванали нещата е изцяло погрешен. Тъпите идеи на Бонев са да спре развитието на метрото, да свалите хората от колите насила, всеки втори да е на рикша или тронитетка, а който не иска - за него има тролейбуси и автобуси.
Защо да спира развитието на метрото? Нали Спаси София се казваше Спаси метрото, когато се създаде?
Виж целия пост
# 17 693
Казваше се - преди 10-12 години. Цялостната концепция на Спаси София, за мен има много малко общо с преди.

Основният слоган на Бонев "метрото не е панацея"

"Да се прокарва метро към Бояна е нерентабилно - само 20 000 души в час пик" (не е ясно как ги изчисли)
"Да се ппокарва метро към квартал Витоша и Околовръстното е нерентабилно - нека да завие към студенският град"„
"Да се свърдва метрото със Драгалевския лифт е нерентабилно - ние ще направим автобусна линия"
Виж целия пост
# 17 694
Метрото трябва да се развива, но същото важи и за наземния транспорт. По отношение на вече съществуващите метро линии (поне 1 и 2) обезателно трябва поне по един допълнителен вагон да се закачи в час пик. Докато ползвах метрото беше ад. Случвало ми се е да сляза, защото ми става лошо от тъпканицата и липсата на въздух. Фандъкова осакати наземния транспорт и го направи почти неизползваем заради големите интервали. Вечер с метрото съм се прибирала за час и половина - пеша до метрото, метро, чакане на наземен транспорт между 15-20 мин и още 15 мин до вкъщи. С колата времето го съкращавам на половина и в двете посоки, така че напълно разбирам и хората, за които автомобилът е по-удачният вариант.
Виж целия пост
# 17 695
Тук съм категорочно съгласен - метрото трябва да се развие, включитлено чрез още мотриси и чрез много по-големи станции.. Има накъде да се развива - и към околовръстното, и към Драгалевци и към Бенковски (Бонев иска там да има лека железница, а не метро, което за мен е лудост. Така ще затормозят колите); и към Централните софийски гробища.

А в по-далечен план - и към Манастирски ливади и Драгалевци. Метрото има куп проблеми коитот да се оправят - например непрестанно повреждащите се ескалатори. Но ако оставим на Бонев ще убие метрото, само за да накара хората да станат пешеходци. Пак казвам, за мен този човек няма нищо общо с първоначалната цел "Спаси метрото"

Няма лошо да се развива транспорта, аз съм "за"  но концепцията на Бонев е автобус-тролеи, тролеи - автобуси.  И преди всичко - велосипеди и тротинетки. За трамваите - ни дума
Виж целия пост
# 17 696
За метрото не разбирам защо изобщо се говори за "или-или", трябва да го има навсякъде. По принцип ако не го строяха 5 спирки на столетие нямаше да има голямо значение дали първо към Студентски и после към Витоша или обратното.
Виж целия пост
# 17 697
Доколкото знам бяха против метрото да стига до ИКЕА, тъй като това ще увеличи застрояването в полите на Витоша, а искаха да се насочи към други райони. И искаха запазване на трамвай 6, който си имаше автономно трасе, но беше закрит.
Виж целия пост
# 17 698
То щото там сега не никнат комплекси и къщи като гъби...
Виж целия пост
# 17 699
вместо да се проектират обособени вело трасета, по най-натоварените улици се пускат велоалеи. Идеята не е да е удобно на колоездачите, а да се изземват територии от автомобилите. това определено няма как да проработи. За червената зона няма как да проработи също.  Сградата има лице на улицата което може да осигури примерно 5 паркоместа, но апартаметите в нея са 15 със 20 автомобили. Ако ще се търси някакво решение то трябва да е обвързано с реално разполагаемите места, в момента те са в пъти по-малко от автомобилите в центъра.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия