Работа, CV-та, HR-и, съвети - 91

  • 29 568
  • 742

Pushpin  Сайтове за търсене на работа

http://jobs.bg/
http://www.karieri.bg/
http://rabota.bg/
http://www.zaplata.bg/
http://www.jobtiger.bg/
http://www.manpower.bg
http://www.buljobs.bg/
http://www.jobsagents.com/
http://mycompetence.bg/
http://www.sofiajobs.com/
http://jobspace.bg/
https://noblehire.io/
https://dev.bg/
https://www.linkedin.com/

Линк към темата за трудовата борса и обезщетенията

Aгенция по заетостта - http://www.az.government.bg/
Работа в държавната администрация - http://iisda.government.bg/competitions/competitions_list

Pushpin  Сайтове за търсене на работа в чужбина:
https://www.europelanguagejobs.com
https://www.glassdoor.com/index.htm
https://jooble.org/
https://www.cwjobs.co.uk
https://www.indeed.com
https://www.monster.com
https://www.jobs.ch
https://www.totaljobs.com

Европейски институции:
https://epso.europa.eu/en/job-opportunities/open-for-application
https://www.eurobrussels.com/
https://eu-agencies.net/

Проспекти и кариерни съвети (Превод от Google iTools):
https://www-prospects-ac-uk.translate.goog/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=bg&_x_tr_hl=en

PushpinФрийланс сайтове:
http://freelance.bg
https://www.fiverr.com
https://www.toptal.com
https://bg.jooble.org
https://www.freelancer.com
https://www.upwork.com
https://www.flexjobs.com
https://www.toptal.com
https://www.guru.com
https://www.behance.net
https://99designs.com
https://www.peopleperhour.com
https://www.servicescape.com
https://www.designhill.com
https://www.taskrabbit.com
https://dribbble.com/jobs
https://www.linkedin.com/jobs/search/?&keywords=freelance
Мнения за работодатели в БГ:
http://www.bgrabotodatel.com
https://www.glassdoor.com/

84-та тема
85-та тема
86-та тема
87-ма тема
88-ма тема
89-та тема
90-та тема


Books BBC - Кратък курс по бизнес английски 
Books BBC - Подкасти и др. (виж English at Work)

Връзка между основно, нетно и брутно възнаграждение

Скрит текст:
Цитат
Кога се добавя клас прослужено време също зависи от практиката в компанията. По принцип се добавя, когато натрупал година стаж.
Например, ако започнеш с трудов стаж 10 г. и 9 м., ще ти добавят още 0,6% след 3 месеца.
Възможно е обаче компанията да има друга практика и да преизчислява клас в точно определен момент за всички служители. Тогава, ако към датата на преизчисляване имаш нова година стаж, получаваш още 0,6%. Ако нямаш - на следващата такава дата ще получиш. Това се урежда с вътрешните правила за работната заплата и си в въпрос на решение на самата компания.
Няма как някой тук да ти каже каква е практиката на компанията, но когато получиш трудов договор, там ще е записано основното трудово възнаграждение. По това ще се ориентираш. Ако основното е по-малко от брутното, което сте договорили, значи договореното брутно включва и клас прослужено време. Ако пък договореното възнаграждение е вписано в договора като основно, значи класът ще се начисли допълнително.
Колко ще е този клас, също няма как да предположим. Някои компании признават целия стаж. Други - само по специалността, по която ще работиш при тях. Как ще преценят кой клас е релевантен на позицията ти също е въпрос на вътрешни правила. Компаниите, които прилагат практиката да признават само релевантен стаж, си имат разписани критерии кой стаж се приема за такъв. Това отново е вътрешна информация.

Нищо лично - Редовен потребител
Виж целия пост
# 1
пише код - пише бавно, с грешки, но това няма начин да издържи в съда, защото не е измеримо.
Всичко може да се измери и документира и ако се направи правилно ще си издържи в съда, съвсем не е толкова невъзможно дисциплинарното уволнение. Освен това въпросният усети ли, че систематично по каналния ред му подготвят секирата, доста по-скоростно ще гледа да се махне. Но пак не става мигновено, а отнема поне няколко месеца натрупване на материал и необходимите официални забележки преди това. Определено обаче са нужни и силен мениджър, и силен ЧР екип, а в България и двете са изключително редки.

При нас решенията за повишение, за годишното преразглеждане на заплатата и за годишния бонус се взимат от комитет, където участва не само мениджъра на екипа, а и мениджърте и на други екипи в организацията и по-горните нива мениджъри. Така че негативни отзиви не могат да се сметат под килима. Може да не доведат до наказание, но определено ще орежат бонуса и блокират всякакво значимо развитие, кариерно или финансово.
Без бонус и увеличаване на заплатата става много неизгодно да стоиш на същата позиция.
Виж целия пост
# 2
И при нас бяхме всички оперативни мениджъри, според настроението на шефа ЧР ту участваше, ту не, но крайната дума си беше на шефа, с идеята "не сте тук да ми казвате как да си управлявам фирмата или хората", и да, определено не му се занимаваше с неприятни неща, замитахме ги под килима. Адвокатите ни и те бяха същите. Мен като мениджър повече ме дразнеше как някои колеги ежедневно ми се оплакваха от други на 4 очи, обаче после в оценките нямаше никакъв намек за критика или препоръка за подобрение. И като ги питам защо, не можели да се карат с хората, срам ги било като не е анинимно да го напишат... а говоря за ръководители на екипи и старши експерти. В сегашната ми работа съм давала пак такава обратна връзка на мениджъра на отдела, пак се замита под килима, пак някой на някого е човек или има специални договорки и аз нещо не съм разбрала. Не знам воля ли липсва, но съм убедена, че всичко се вижда и се случва с благословията на началниците.
Виж целия пост
# 3
И ние имахме такъв колега. Отрязаха му коледния бонус, всяка седмица имаше среща с директния си мениджър задача по задача да се отбележи къде и защо има забавяне и пропуски. Адвокатът каза, че е много трудно да се докаже в съда, защото нямат вещи лица. Да не говорим, че той не го правеше от незнание и неможене, а от мързел… За всеки адекватен програмист се вижда, но в съда нямаше да издържи. Накрая говориха с него в стил - ако вече не му е интересно да се занимава с това, да си прецени и да помисли и човекът за норматив си намери нова работа…
Виж целия пост
# 4
Т.е. неофициално са го притиснали и той доброволно е напуснал.
Но един мързелив и/или некадърен служител, който знае, че трудно ще си намери работа, ще си стои, докато може. Или докато фирмата доброволно не му изплати 4 заплати.
Виж целия пост
# 5
За мен е нещо ново, че работодателят трябва да се оправдава в съда за освободен служител поради несправяне със задълженията. На какво основание ще съди колегата и не пада ли върху него тежестта да доказва неправомерно уволнение?
Виж целия пост
# 6
Не е ново - не може да уволняваш без доказателства. А такива са много спорни и неясни. Излиза се от презумцията, че в изпитателния срок го оценяваш като служител и, ако си го одобрил, няма после какво да не е ок. Затова повечето гледат да се освобождават по други начини от нежелани работници. Не, че няма такива начини.....
Виж целия пост
# 7
Може ли насока към КТ или някакъв източник?
Виж целия пост
# 8
Благодаря за новата тема!
Ние оценяваме колегите, с които работим няколко пъти годишно - на теория трябва да е на всяко тримесечие, но на практика се случва около 2 пъти годишно, като единия път винаги е в края на годината. Реално, това, което оценяваме е какво прави добре човекът, какво не прави добре и трябва да промени, като спрямо отделът, може да има и допълнителни въпроси. Честно казано, аз съм давала негативна обратна връзка, особено що се отнася до това какво може да се промени, но не мисля, че това е водило до уволнения - по-скоро тази обратна връзка може да се отрази на годишния бонус и заплатата. При нас уволнения на хора, минали изпитателния срок са били изключително редки, така че не мисля, че годишните оценки са били водещи при решението дали някой да се освободи.
Виж целия пост
# 9
Служител който не се справя със задълженията си има и при нас. Работи в екипа от 3 год, първата се справяше доста добре, след това всичко е мазало. Няма едно нещо свършено като хората, всякакви разговори са водени с него, промяна няма. Ръководството каза че несправяне с работата не е основание да бъде освободен и дотам. Някакви идеи какво може да се направи?
Виж целия пост
# 10
Това с негативната обратна връзка е много деликатна тема.
Виждам, че хората смятат, че казвайки, че Пенчо не си върши работата, това е ултимативна истина и трябва незабавно да се случи нещо. В реална ситуация не може да се действа точно така:
1. Генчо може да се е изпокарал с Пенчо и да иска да му направи мръсно.
2. Пенчо може да си върши работата много добре, но Генчо избщо да не разбира какво прави Пенчо.
3. Генчо може да е скатавка и да е недоволен, че Пенчо не върши неговата работа с усмивка.
4. Пенчо може да е наистина не ОК и да къса нервите на всички, но Пенчо да има ключови компетенции и да е със специална уговорка. И още 150 000 вариации по темата.

Мога да кажа какво правя аз когато получа негативна обратна връзка.
Много внимателно я проучвам. Започвам да искам примерни ситуации и допълнително наблюдения от прекия ръководител или да искам 360 градусова обратна връзка. Искам и да се извади точна статистика от туловете.
Искам и обратна връзка от комшиите по бюро. Искам и от съответния човек обратна връзка за този, който е дал негативната (ако дойде също толкова нвгативна - явно са се изпокарали). Сами разбирате, че това отнема доста време докато се проучи, около 6 м. Едва тогава искам среща с човека, за когото съм получила негативната обратна връзка, за да се решават проблемите.
Сигурно ви се струва прекалено и адски бавно, но има хора, които просто обичат да правят мръсно, да яхнат чужди кирливи ризи и да се издигнат по този начин. Това трябва да се пресече в зародиш.
Виж целия пост
# 11
Аз говоря за 360 обратна връзка. Където 10 човека пряко работещи с върпосния го пишат и аз като ръководител на проекта също го виждам.
Виж целия пост
# 12
Много благодаря за всички отговори. Написах го. Да видим другата седмица резултата.

А иначе да поясня - в никакъв случай не става въпрос да се уволни човек, моето мнение няма такава тежест. Аз съм обикновен служител, в случая пропищял от взаимоотношенията си с въпросното лице служител. От много време мениджърите правят всичко по силите си въпросната да заработи и аз съм вкарана в някакви разговори "ние срещу шефа", които изобщо не са ми по вкуса. Пример - имаме общи чатове за служебни въпроси. Колежката си слага въпроса в друг чат, който беше създаден покрай един тийм билдинг и после остана като място, в което се пращат песни от ютуб, мемета от фейсбук и всякакви други глупости. И в този чат мениджъри няма. Та сложила си жената там въпроса, аз го виждам и решавам да помогна. И ми се каза в прав текст "виж сега, моята шефка ми каза да работя самостоятелно и ми забрани вече да питам този, този и този (изброи няколко имена, включително и моето), аз се сетих за тоя чат че тя не го вижда и да знаеш, трай си, че те питам, защото после ще имаме проблеми". Това и други неща станаха повода и точно в момента във фирмата е времето за годишните ревюта. Аз реших да ги използвам, понеже си личи (анонимно е и все пак за разделени ревютата от мениджъри и колеги) и искам и на нея, и на самите мениджъри да покажа, че има проблем.
Виж целия пост
# 13
А на въпросната да откажеш под претекст, че явно мениджърите вярват в уменията й сама да се справи със задачите и че щом така са казали, не искаш да й правиш мечешка услуга?
Виж целия пост
# 14
Бих искала да поздравя Слънчезара за начина, по който работи! Heart
Силно мотивиращо за умния служител е да има такъв мениджър!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия