Трудно проговаряне - тема 27

  • 6 689
  • 80
# 75
Мислили ли сте да я запишете на занималня, където преговарят материала от първи клас и се готвят за втори? Мисля, че би имало страхотен ефект, в занималните учат, ходят по разходки... Аз така мисля да процедирам с моето дете.
Би било чудесно, има такива занимални в  града ни, обаче едва ли ще се навият да ѝ обръщат по-специално внимание. Те пак ще са поне 10-15 деца. И май са различни набори. Също така тя ходи всеки ден на терапии и ще ѝ дойде множко. Но следващата година живот и здраве, ако е достатъчно напреднала, това е вариант. Защото друго си е учител да я подхване. Но си иска индивидуална насока.
Виж целия пост
# 76
Мислили ли сте да я запишете на занималня, където преговарят материала от първи клас и се готвят за втори? Мисля, че би имало страхотен ефект, в занималните учат, ходят по разходки... Аз така мисля да процедирам с моето дете.
Децата са различни и затрудненията и нуждите им са различни. Предложеното би имало плюс в ситуацията само откъм социализираща гледна точка при детето на Д@indy, но не и откъм обучителна, както ти го предлагаш. Но аз не мисля че социализацията му е проблем. По скоро проблемът е другаде. Верно, че детето в клас не успява да следва общата програма, но с него се занимават у дома.  С какво  една занималня е по- добра от индивидуалните занимания в случая - с нищо.
Проблемът който аз виждам в цялостната картина , е че детето демонстрира отказ от изпълнение на задания давани от учителката. без значение дали може и не може да се справя с тях. Отказът е показател за училищна незрялост. Училищна зрялост означава детето да се опитва да прави зададеното ( следва авторитети) ,  дори и да не може или да не разбира какво се иска от него  -  гледа другарчетата какво правят, греши но все пак работи. Това че греши и не разбора е обучителен проблем, отказът да се работи е поведенчески проблем . Т. е детето има проблеми по две направления. Обучителните се решават с работа удома. Поведенческите изискват повече анализ.
Извинявам се отклонението.
Виж целия пост
# 77
Всъщност тя когато разбере какво се иска от нея и знае, че може да се справи, рязко изчезват поведенческите проблеми. В такива моменти спонтанно изпълнява всичко. Изглежда като най-милото и добро създание. Дори в началото на годината работеше по тетрадката, след като учителката застане до нея и ѝ покаже къде да пише. И на дъската я е изпитвала пред целия клас да пише и да чете думи (към края на годината) - справила се е, децата ѝ ръкопляскали. Най-големият проблем е, че не разбира всичко от урока, по начина, по който е поднесен и тогава се разстройва. Емоционална е. Иска внимание, някой да я успокои. А времето притиска всички. Учителката се напряга, започва да крещи или пък се сдържа, но пък отвътре кипи. И детето усеща всичко.
Имали са 2 заместнички през годината и двете казват, че са нямали никакви проблеми с нея. Била усмихната, спокойна. Е как да не е, като са били инструктирани да ѝ дадат да рисува и да не я закачат. И детето си рисувало...
Беше след ваканцията, имаха да научат 2 стихотворения наизуст. Тя също ги научи и ги казваше без грешка, но никой не я изпита.
Виж целия пост
# 78
Не бях влизала и чела тук много отдавна. D@indi, четейки виждам прилики с моето дете. Нейните поведенчески проблеми у дома бяха като вашите, трудно ли е отказва да работи. Точно обучителен проблем. В училище обаче не е отказвала. Тя има и лека хадв, госпожата до 4 клас винаги я слагаше до най- големите и бързи отличници момчета и моето дете при това положение на тестове бързо, та чак експресно, състезавайки се с другото дете, ограждаше или пишеше едно и също. Запазила съм един тест с три колонки задачи, на първата всички отговори 1, после 2 и накрая 3. А знае повечето задачи. Например 8+8=1. Голяма мъка преживяхме 1-4 клас. Много страда детето от подигравките на съученици, остана му като комплекс и вече в края на 7 кл. За мен и детето беше голяма грешка, че се съгласихме на ресурсно в 1 кл. В детска градина не е била, там никога не са смятали, че има такава нужда, въпреки проблемът с говора и речта. След 5 кл. не е била на ресурсно и завърши с по-висок успех от 1-4 клас.
Виж целия пост
# 79
laurentin, чела съм вашата история. Да, има сходни неща, но при твоето дете доколкото си спомням не страда разбирането. Тоест тя знае какво да прави, като ѝ дадат тест. Макар и да дава грешни отговори, работи в час. А моето дете, ако някой не виси над главата ѝ, да ѝ посочва къде да пише, да ѝ чете въпросите и да я подканя, ще хвърли листа и ще откаже да работи. Това е в училище. Иначе вкъщи взема книжка със задачи и 80% си ги прави сама. Но това са неща, които някога е правила подобни и схваща какво е условието. При това са с цветни картинки, а не скучните училищни листове. Въпреки това, тя много добре знае, че е на училище. Качва се сама доброволно на 2-я етаж, влиза в стаята, сяда си на чина. Но очаква там да ѝ е интересно. Или някой да се занимава с нея (както правят терапевтите). Учителката вади книжки, учебници, дава ѝ да рисува...и започва да си преподава урока. Дъщеря ми вижда, че никой не я контролира и се обърква, къде се намира. Поне така си мисля.

Много се радвам, че проблемите са зад гърба ви!
Деликатна е темата, трудно може да се вземе най-доброто решение, в което всички да са удовлетворени.
Виж целия пост
# 80
Да, не страда разбирането. Въпреки че сега за нво, правейки разни пробни тестове, на задачите на текст с разбиране има доста грешни отговори. То едни завъртяни въпроси, и тя чете, недочете и хоп грешки. Когато работи под стрес, хадв взема връх.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия