На 5 години в първи клас?

  • 9 124
  • 295
# 180
Не зная кое е близкото ви училище с руски, но ако е "Пушкин", там руски се учи много сериозно още от 1 клас,дори от ПГ и в 7 клас всички деца го говореха свободно с леки грешки. Т. е, ако не искате руски език, имайте предвид, че там руският не е проформа. Друг е въпросът, че в нашия випуск нямаше живо дете с 6 по руски без частни уроци или частна занималня.
Съседни са "Кирил и Методий" и "Славейков", добри резултати, но в "Славейков" (все пак информацията ми е преди около 12г)голям гърч и натоварване с домашни. Още в първи клас - тетрадка 1,тетрадка2,учебна тетрадка, лист със задачи. Същото по български, после над 10 стр презентация по роден край ли беше, не помня и "книжки" - напечатан листи със занимания за всяка ваканция. Колкото и да е умно едно дете, дали е нормално на 5 год. да се закове и гърби на чин/стол цял ден, за да напише домашните, за които се иска огромен ресурс от време. Пак казвам, информация от преди 12 години, сега може и друго да е. Ако пък училището с руски е "Гео Милев" - добра езикова подготовка, но като не искате руски, за съседните не виждам чак някакво огромно предимство да се почва на 5.
Минала съм през това в "елитно училище" детето ми(родено в последните месеци на набора) поднормено до 3,4 клас на ръст и кг, да е обиждано, защото е дребно (ти що си в първи клас, отивай в ДГ) и дори да е обект на насилие. И да не може да се защити, вкл и както го съветвах да търси помощ от учител.

Така че обмислете добре. Да се научи да чете, пише, решава задачи може всеки, дали на 5, дали на 7г.Аз бих канализирала любопитството на детето в друга посока-музикален инструмент, спорт, арт занимания. На 5 г ходят по ДГ и ги прослушват от Хора на момчетата, голяма емоция е за децата, събират се деца от различни възрасти . Имаме великолепни музикални школи в града, с неоценими педагози. Много възможности има, чрез които да се усвояват знания и умения. Запишете детето в някоя ПГ, макар и отдалечена и то ще има възможност за по-цялостно развитие.
Виж целия пост
# 181
Минавам само да кажа, че намирам за противен фактът, че си позволявате да "държите" по кои предмети детето ви да бъде отличник и по кои - не. Оставете го само да реши на кое да наблегне. Да държите точно на математика е най-жестокото нещо, което можете да направите за дете, което не е запалено по нея. Това, че сега може да смята до 100 нищо не означава. Аз съм завършила МГ и после Финанси, учила съм висша математика, харесваше ми, бях отличничка, и какво от това? Вицът, че още чакам формулите за синус и косинус да ми послужат в реалния живот, изобщо не е виц, а реалност. Още повече, че времената и технологиите се променят с толкова бясни темпове, с които никога не са се променали досега. Изкуственият интелект вече променя "играта". T. нар. soft skils са много по-ценни от енциклопедичните знания.

Накратко - оставете детето само да се профилира.

Да го напъвате за 6,00 по конкретни предмети, за сметка на пълно нехайство по отношение на други, е безмозъчно. Най-малкото при кандидатстване се смята и средния успех от дипломата. А за практическата страна на такова небалансирано образование няма какво да коментирам... то е абсурдно направо.

п.п. За детето ще е истинска мъка и наказание да се справя с учебния материал всяка следваща година, ако предходната едвам е завършило с 3. Много по-мъчително ще му е отколкото това, че сега госпожите го карат да спи насила. В някакъв момент обезателно ще се стигне до повтаряне на клас. Тъкмо така ще се събере с наборчетата си. Grinning Grinning Grinning
Виж целия пост
# 182
Минавам само да кажа, че намирам за противен фактът, че си позволявате да "държите" по кои предмети детето ви да бъде отличник и по кои - не. Оставете го само да реши на кое да наблегне. Да държите точно на математика е най-жестокото нещо, което можете да направите за дете, което не е запалено по нея. Това, че сега може да смята до 100 нищо не означава. Аз съм завършила МГ и после Финанси, учила съм висша математика, харесваше ми, бях отличничка, и какво от това? Вицът, че още чакам формулите за синус и косинус да ми послужат в реалния живот, изобщо не е виц, а реалност. Още повече, че времената и технологиите се променят с толкова бясни темпове, с които никога не са се променали досега. Изкуственият интелект вече променя "играта". T. нар. soft skils са много по-ценни от енциклопедичните знания.

Накратко - оставете детето само да се профилира.

Да го напъвате за 6,00 по конкретни предмети, за сметка на пълно нехайство по отношение на други, е безмозъчно. Най-малкото при кандидатстване се смята и средния успех от дипломата. А за практическата страна на такова небалансирано образование няма какво да коментирам... то е абсурдно направо.

п.п. За детето ще е истинска мъка и наказание да се справя с учебния материал всяка следваща година, ако предходната едвам е завършило с 3. Много по-мъчително ще му е отколкото това, че сега госпожите го карат да спи насила. В някакъв момент обезателно ще се стигне до повтаряне на клас. Тъкмо така ще се събере с наборчетата си. Grinning Grinning Grinning

Ми, той вече каза, че не държи човека. Но далеч не е сгрешил като каза, че БЕЛ и математиката ще са му общо взето най- важните предмети в даскало. Преди доста време само Библията е била четена повече от книгите на Евклид, впрочем. Все си мисля, че с причина е било. По БЕЛ иска или не ще държи матури накрая и е хубаво да знае поне пълен член и запетайки как/къде се слагат. А останалото абсолютно няма никакво значение, ако не му е интересно. То е ясно, че щом го кефи - ще си го учи с времето.

Тва с повтарянето е пълна простотия. В български училища влизали ли сте? Щото аз съм завършил преди има-няма 6 години в сравнително окей даскало и още мога да се сетя за 5 имена взели дипломи, въпреки, че имаха да правят поправки по 5 предмета. Тва стои по същия начин общо взето навсякъде извън най- елитните гимназии.
Виж целия пост
# 183
Съвсем изплискахте легена..Днес не повтарят дори тези, които не могат  и в гимназията още да четат гладко. Тикат ги и произвеждат неграмотници със средно. Да не говорим, че и след  гимназията в някои университети/специалности се наблюдава такава тенденция. Но това е съвсем друга тема.

Такива хора като автора на темата  обикновено са амбициозни (за децата си)и очакват те да се сред отлично справящите се не само по предметите Х и У. Сега на теория може да казва, че ще поставя акцента само върху  1-2 предмета, но реалността после може да е съвсем друга.
Виж целия пост
# 184
Точно елитна (българска) гимназия съм завършила, но познавах ученици, които са повтаряли класове в училища на дъното на класациите.

Естествено че е важно да е грамотно детето! Но не е вярно, че останалото абсолютно няма никакво значение.

Които и да са му най-важните предмети в училище, родител не може да разсъждава, че му е все тая за останалите предмети. Това не ти е дисциплина в университета, да си вземеш изпита с 3, да забравиш и да продължиш напред... Това е основно и средно образование - години, в които се оформя общата култува на човек. Не може да завършиш едвам с 3 по химия и да не знаеш какво е протон и електрон, защото следващата година ще трябва да пишеш химични уравнения и ако нямаш знания за 2 стотинки, няма да изкараш и 2,50 на контролното, и изобщо няма да отидеш на матура по БЕЛ.
Виж целия пост
# 185
Много апокалиптична картина, не говорим все пак за  представители на малцинства, за които  БЕ е език, който чуват само в училище... Вероятно, ако въобще се спази  казаното,  става дума за липса на напъни по другите предмети и  учене само на базовото -  чутото/ разбраното в час  + евентуално написано домашно/прочетен урок.  Докато при предметите, представляващи интерес, ще има очаквания за доп.работа, за задълбаване в материята и т.н. Това реално се случва с доста хора и сега, особено в гимназиалните класове (8, 9 и 10, понеже без това през останалите две години вече са избрали профили децата). Не значи, че хич не учат по даден предмет/и, но го дават малко по допирателната, понеже и не им е интересен въпросният, и не смятат с него да се занимават след 12 клас.
Виж целия пост
# 186
Предметите представляващи интерес за кого? За детето или за бащата? На това се пуля аз.
математика - 5 годишно можело да смята до 100 и вече ще изискваме от него да е отличник в сметките 12 години подред???
езици - да, безспорно са важни, но не всеки обича да ги учи. Детето така или иначе е двуезично. Представете си, че се запали по биологията и иска да кандидатства медицина, за която се учи мнооого по химия и биология, но отстрани седи един баща, който тропа с химикал по бележника и пита сина си каква е тая четвоека по немски...
български - безспорно важен предмет, но дори и да не завърши с отличие, пак може да има успешна реализация почти навсякъде. Много скоро няма да ти трябва грамотност, за да си грамотен, а само технология.

Нека детето набляга над уроците по тези предмети, по които времето ще покаже, че има интерес, а не по предметите, които баща му смята за важни, докато то е на 5...
Виж целия пост
# 187
Тя цялата тема е създадена от бащата да си начеше егото колко напред е неговото генийче спрямо другите 5-годишни - как смята до 100 и чете, знае английски, пък другите нищо не могат. Нито иска съвети, нито търпи чуждо мнение, той вече си е решил.
Както казах - да си троши главата. Лошото е, че детето ще е потърпевшо, но връщане няма да има.

Някои от нас и/или децата ни са тръгнали на 6+ години, но това си е цяла година отгоре. На 5 с деца на 7+ ще бъде огромно....хммм, предизвикателство.
Виж целия пост
# 188
Това с повтарянето на клас не се случва вече. То и поправителни не знам дали има. Авторът на темата не осъзнава, че в общинско училище 5-годишният му син ще трябва да се впише сред 7+ годишни. Смятането до 100 може и да не му помогне. Таблицата за умножение ли знае вече детето?
Съветите за частно училище или пък тази година да се запълни с допълнителни занимания по език или изкуства са доста добри.
Виж целия пост
# 189
Моето на 5 решаваше без проблем тестовете за влизане в НУК, ненавиждаше спането следобяд и ме молеше да не ходи, за да не спи. Смяташе като Вашето и пр. Но не беше готов за българско общинско училище, може би за частно, но не бях проверявала. Тръгна на 7 навършени, имам си нормално дете.
В Щатите тръгват на училище на 5, имам добър поглед над системата и затова моят съвет е да проверите в Американското училище в София (има такова, доколкото знам) или частните училища.
Виж целия пост
# 190
Авторът е във Варна, Американското училище му е далече.
Виж целия пост
# 191
Варна вероятно има добри частни училища, това е добър вариант.
Виж целия пост
# 192
Не зная кое е близкото ви училище с руски, но ако е "Пушкин", там руски се учи много сериозно още от 1 клас,дори от ПГ и в 7 клас всички деца го говореха свободно с леки грешки. Т. е, ако не искате руски език, имайте предвид, че там руският не е проформа. Друг е въпросът, че в нашия випуск нямаше живо дете с 6 по руски без частни уроци или частна занималня.
Съседни са "Кирил и Методий" и "Славейков", добри резултати, но в "Славейков" (все пак информацията ми е преди около 12г)голям гърч и натоварване с домашни. Още в първи клас - тетрадка 1,тетрадка2,учебна тетрадка, лист със задачи. Същото по български, после над 10 стр презентация по роден край ли беше, не помня и "книжки" - напечатан листи със занимания за всяка ваканция. Колкото и да е умно едно дете, дали е нормално на 5 год. да се закове и гърби на чин/стол цял ден, за да напише домашните, за които се иска огромен ресурс от време. Пак казвам, информация от преди 12 години, сега може и друго да е. Ако пък училището с руски е "Гео Милев" - добра езикова подготовка, но като не искате руски, за съседните не виждам чак някакво огромно предимство да се почва на 5.
Минала съм през това в "елитно училище" детето ми(родено в последните месеци на набора) поднормено до 3,4 клас на ръст и кг, да е обиждано, защото е дребно (ти що си в първи клас, отивай в ДГ) и дори да е обект на насилие. И да не може да се защити, вкл и както го съветвах да търси помощ от учител.

Така че обмислете добре. Да се научи да чете, пише, решава задачи може всеки, дали на 5, дали на 7г.Аз бих канализирала любопитството на детето в друга посока-музикален инструмент, спорт, арт занимания. На 5 г ходят по ДГ и ги прослушват от Хора на момчетата, голяма емоция е за децата, събират се деца от различни възрасти . Имаме великолепни музикални школи в града, с неоценими педагози. Много възможности има, чрез които да се усвояват знания и умения. Запишете детето в някоя ПГ, макар и отдалечена и то ще има възможност за по-цялостно развитие.
"Пушкин" е това, което е до нас. Много е примамливо заради близостта - няма и 100 метра. Но, както казах, със сигурност няма да го запишем там заради руския. Аз съм ходил в това училище и си спомням какъв гърч беше руския. Навремето е имало някакъв смисъл нашите да ме запишат там, но сега руският не си заслужава тези жертви. Аз по принцип не държа на нито един чужд език освен английския. Всички останали езици (освен, може би, китайския) според мен са загуба на време - освен ако не ги учиш за кеф. Но това синът ми ще си го решава, аз няма да му натрапвам езици.

"Славейков" би бил моя избор, но не сме им в района. На практика сме на 100 метра от района му, но това ни лишава от шанс защото половин Варна се опитва да вкара децата си там. И има защо - Славейков е с голяма преднина пред всички останали основни училища във Варна в НВО.

"Кирил и Методий" би бил моя втори избор. Също не сме им в района. Не знам доколо имаме шанс.

Най-вероятния вариант за училище е "Априлов", което пак е сравнително близо (под 1 км). Нито е супер добре, нито е супер зле. Средняшко е май, но това не е кой знае какъв проблем. Така или иначе става дума за първите 4 класа. По-нататък ще се кандидатства другаде.

Но, да, притеснява ме рискът от това да попадне в агресивна среда. Иначе материалът не ме притеснява особено.  Не е казано, че трябва да има 6-ци по всички предмети. Както казах, освен математиката за почти всичко останало за мен е без значение какво ще научи. Любознателен е. Ако му е интересно ще научи много. Ако не му е интересно - не виждам проблем. Времето на енциклопедистите отдавна е минало. Не съм привърженик на това едно дете да му се тъпче главата с всякаки тривиални детайли, които може да намери с един клик в Гугъл.

Опитахме с пеене в хор, но не му е интересно. Няма да го насилваме.

ПГ не е вариант заради дистанцията. Странно защо, но ПГ-тата във Варна прогресивно намаляват. Най-близкото е на над 3км и не е вариант защото имаме и друго дете и разкарването на деца сутрин става проблематично.

@Didi - математиката може да сте я учили, но може би четенето с разбиране е проблем.

Това съм го писал n пъти, но всеки път изниква някой нов писател от най-североизточната част на Русия, който или не е чел или не е разбрал. Детето само ще си реши, какво го интересува. Това обаче с което няма да направя компромис са 6-ците по математика. Не защото е гений по математика, а защото да изкараш 6-ци в началното училище означава просто, че имаш добри базови умения по математика. Нищо повече. Ако нямаш значи, че имаш пропуски, а това е недопустимо що се отнася до математиката в основното училище. Синус и косинус не се учат в началното училище.

А за всички останали предмети и 3-ка е ОК.

Аз съм от тези дето завършваха с пълно 6, но това не е нещо, което бих стимулирал децата ми да правят. Училището (особено българското) не учи на много от това, което трябва в живота. Последното, което бих правил е да дресирам детето да възприема образователната система като религиозна институция. Изкарал съм прекалено голяма част от живота си в тази система за да знам пороците и.

@waterproof: Странно е, но Варна няма добри ЧУ. Ако погледнете НВО там държавните училища като "Славейков" слагат в малкия си джоб всички ЧУ. А ако ще е средняшко училище какъв е смисъла да плащаме такси? Не разбирам тези, които записват децата си там. Може би откриват някакви други предимства (може би английски). Но аз в нашия случай не виждам особен смисъл да го записваме в което и да е ЧУ във Варна. Виж, в София е друго - там има и качествени ЧУ.
Виж целия пост
# 193
....Аз по принцип не държа на нито един чужд език освен английския. Всички останали езици (освен, може би, китайския) според мен са загуба на време - освен ако не ги учиш за кеф....
Вече започвам да си мисля, че темата е пързалка.
Ако държите на английския, учете си го вие. Детето не е длъжно да се съобразява с вашите амбиции!
Освен това ако не бъркам, нали майчиният му език беше английски? Тогава какво го броите за чужд?
За всички останали езици, че са загуба на време - не вярвам възрастен човек да го твърди сериозно. Изумително колко сте далеч от действителността. Но както се казва - Уважавам грешното ви мнение. Имайте си го...

Също ми е трудно да повярвам как фактор за избор на училище може да е разлика в локацията от порядъка на 1 - 2 километра. Не ви е проблем наличието и на друго дете. Проблем ви е, че ви мързи да се организирате. Другите родители как успяват да кръстосват градове като София от единия до другия край, а вас ви мързи да направите 2 крачки встрани извън едно малко каре...
Учила съм и в Славейков, и в Априлов, преди да вляза с МГ. В Априлов беше по-леко, децата и учителите бяха по-добри. Славейков пък е достатъчно елитно и не виждам смисъл да се кандидатства от там на друго място след 4ти клас. Всъщност досещам се, сигурно имате амбиция за МГ. Те имат прием след 4ти клас и тези деца остават там и след 7ми, директно без кандидатстване. Поне така беше, когато аз учих там.
Виж целия пост
# 194
Не, не остават директно. Явяват се на НВО като всички седмокласници и се борят за място. Да, МГ утрояват изпита по математика, който би следвало да е лесен за децата, които са изкушени от математиката и учат в училището от пети клас, но поне в София някои майки са на тръни дали детето ще има достатъчно висок резултата на НВО БЕЛ, за да не бъде изместено от външно дете.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия