За дисциплината и контрола в училищата

  • 14 042
  • 172
# 60
........Аз бих поставила на първо място елементарната трудова дисциплина - в училище се влиза в толкова и толкова часа, излиза се в толкова и толкава.  Това е работният ден и на децата, и на учителите - и никой няма право да напуска сградата и двора на училището без специално разрешение на директора. При отсъствие на ученик - веднага се уведомява родителя и се иска обяснение. Под веднага разбирам още същия ден.
Никакви свободни часове. Това е една от най-деструктивните институции в училище - действа на децата като лош пример и им дава възможност за вършат безобразия.
Само и ако обясниш как ще стане това веднага, защото аз, когато бях класен, го пробвах това веднага, ама не стана веднага. След няколко дни най-после успях да се свържа с родителя и тя започна да ми се жалва как работела на две места, че нямала време да го контролира и нали затова сме ние там, да го гледаме какво прави. На въпроса - защо не ми отговаря на повикванията ми отговори, защото предположила за какво я търся и не й се разправяло пак. А с останалите родители, с които успявах да се свържа веднага - децата им са добре, просто нямаха провинения.
За свободните часове е малко сложно, защото не винаги е възможно да има свободен учител, който да поеме часовете на отсъстващия му колега, а и програмата не винаги е удобно да се пренареди. Така че случва се и понякога да свободни децата.
Виж целия пост
# 61
Наистина учителите трябва да имат подобаващо заплащане, но все пак това е много отговорна професия и трябва да бъдат наясно с това, когато я избират.
Трябва да се вдигнат заплатите, изискванията към тях и отговорностите, които поемат.
Моите деца през по-голямата си част от деня са в училище и аз искам да бъда спокойна.
А къде отидоха извънкласните занимания в уччилищата, които се вършеха от дружинните ръководители? Къде са отоборите и състезанията между училищата? Всичко това, което запълваше нашия вътрешен свят, докато бяхме ученици....сега за съжаление децата ни се интересуват от последната марка мобилни телефони, как са облечени фолк звездите и т.н. Не обвинявам децата, тъй като, това е което ние, като родители им предлагаме.
Естествено на всички тук присъстващите децата ни не слушат чалга Laughing.....в крайна сметка няма лошо да я слушаш, но когато животът ти стане такъв и започнеш да копираш това поведение става страшно.
Не е важно само да възпроизведеш един наизустен  материал, а и да предадеш някакво послание на тези деца.
Виж целия пост
# 62
А къде отидоха извънкласните занимания в уччилищата, които се вършеха от дружинните ръководители? Къде са отоборите и състезанията между училищата? Всичко това, което запълваше нашия вътрешен свят, докато бяхме ученици....

Вече няма дружинни ръководители и няма кой да плати за извънкласните занимания. За да отидеш на състезание също трябва да платиш.
Например имах един много умен ученик, който исках да пратя на олимпиада. Оказа се че трябва да си плати нощувка транспорт...а момчето нямаше възможност...Отиде- зам. д-ра осигури някаква сума. Но на следващото състезание момчето ми отказа. Жалко е...
Аз също смятам че децата трябва да се занимават и извънкласно. Това разбира се е свързано със средства и ангажименти. Аз като родител водя дъщеря си на балет от 5г. възраст. Това ми ковства свободно време 3 пъти в седмицата и 15-20 лв. на месец без разходите за път. Времената са такива че всеки сам се спасява.
Ако искаш детето ти да се занимава с нещо- сам го осигуряваш, не разчиташ на училището. И всички познати около нас са така, някои ходят на плуване, на народни танци...
Процеса на възпитание на дисциплина и контрол трябва да е двустранен.
Виж целия пост
# 63
Много пъти сме дискутирали темата ....

Мерките, които смятам, че трябва да се вземат:

1. Униформи в училищата
2. камери в коридорите - заради побои, изнудвания на ученици и др....
3. охрана на входа , която да следи кой влиза и кой излиза
4. здрави огради , за да не могат да влизат всякакви странни типове, без да бъдат забелязани
5. училищен вестник и радио водени от учениците ....
6. повече физически упражнения, игри, между училищни мачове, въвличане на учениците в училищната дейност и  ръководство .... повече свобода
7. истински психолози в училищата, не само фиктивни такива


това се сещам ... дано не ви звучи като в затвора  Peace
   Хей майки и татковци!!!Нека извоюваме по добър живот за нашите деца,по спокоен,и по пълен със занимания-класни и извънкласни,да провокираме доброто у тях!!!
Виж целия пост
# 64
ttotov, кажи как и започвам да воювам. Peace
Виж целия пост
# 65
Господи каква ирония на съдбата:
Цитат
Например имах един много умен ученик, който исках да пратя на олимпиада. Оказа се че трябва да си плати нощувка транспорт...а момчето нямаше възможност...Отиде- зам. д-ра осигури някаква сума. Но на следващото състезание момчето ми отказа.
Ами ако от успеха на този ученик в олимпиадата  ти зависеше заплатата (както сега умуват умниците да го направят) какво щеше да направиш............
Виж целия пост
# 66

Ако искаш детето ти да се занимава с нещо- сам го осигуряваш, не разчиташ на училището. И всички познати около нас са така, някои ходят на плуване, на народни танци...
.
Мими, у нас си е така. Има в началното училище клас по флейта - остава за 6 час при първолаци, нивото - под средното. Има детски хор - остава за 6 час (ниво под средното). Има спортна гимнастика - ниво прилично. Спонсорират се в повече проценти от училищното настоятелство. Парите се събират на базари с благотворителна цел. Само от родители!
На дъщеря ми не и хареса нищо. Затова я водя навън - на балет, на "Сръчни ръце", на детски хор и на гимнастика. Струва пари, харча бензин, но едно,че нивото там е по-добро, второ- на детето му харесва.
Време е в България да станат нещата ама наистина като на Запад. Да се вземе доброто и най-вече това, което върши работа на местна почва.
Вместо само на хартия да се правят родителски комитети - да се направят настоятелства. Да се организират неща от родителите, да се включат наистина активно. Все пак не всички родители са по 10 ч на работа, има и кадърни "направисисам" майстори.
Може те да организират една училищна полиция.
Давам идеи.
Виж целия пост
# 67
ttotov, кажи как и започвам да воювам. Peace
   Писах толкова теми,и в толкова теми...Ето по надолу има и предложения...Не ми харесва че само говорим и плюем,но нищо градивно,не идва от нас...Отново ще напиша,че по повод училищата и учебният процес,вече има хора които биха ни помогнали професионално,говоря за психолози,училищни инспектори и учители,които застават зад нас,и нашите искания-ако са мотивирани естественно,-и те са на мнение че нещата не вървят,и че определено има какво да се желае и от държавата,но инициативата тнрябва да дойде от нас,майките и бащите,потърпевшите...Добре ще пусна новма тема,но пак повече ще плюем,и нищонакрая,а мен ме е срам да ходя по институциите,и да говоря,пък после да се окаже че на нито един родител не му пука,за това как се чувства,къде расте и какво учи неговото дете...
Виж целия пост
# 68
А къде отидоха извънкласните занимания в уччилищата, които се вършеха от дружинните ръководители? Къде са отоборите и състезанията между училищата? Всичко това, което запълваше нашия вътрешен свят
И мен това ме интересува, защо всичко това изчезна и нямат никакъв стимул да ходят на училище?
Оф, страшна безнадеждност витае из училищните теми Confused. Одеве, гледайки новините с мъжа ми, му казах, че ми е много жал за Гери, че няма да изживее същите вълнения, каквито и ние по предишните празници... манифестациите, маршировките, пълния център след това, патрон на училището, писмата от непознато другарче (чакахме при дружинната, за да ни даде адрес Laughing).
А за обсъждането на модата и GSM-те си, има значение това, че нямат униформа в училищата. Като всеки ден се чудят, какво да облекат, за да са по-по-най от съученичката си, какво друго да обсъждат?

   Хей майки и татковци!!!Нека извоюваме по добър живот за нашите деца,по спокоен,и по пълен със занимания-класни и извънкласни,да провокираме доброто у тях!!!
Хайде де. Какво трябва да се направи, според теб?
И като никога не сме единни в решенията си за децата, как ще се постигне някакъв градивен резултат? Орел, рак и щука сме родителите... за съжаление. Един каже едно, трима кажат - НЕ, друг каже второ - двама ревнат - не!...

Първата крачка, която трябва да се направи към първолаците е - въвеждането на униформа и емблема на училището. Да свикнат още от 1 клас, че училището е сериозна институция, в която няма да се обсъжда модата.
Разбира се, учителите също трябва да помогнат за това впечатление.
Виж целия пост
# 69
Ню, с твоите думи ще ти отговоря: Един двама родители ще подкрепят идеятаза униформа, пет ще рекнат - нямаме средства, още пет ще ревнат - аз пък не искам детето ми да е безлично и да еднакво с другите деца.
За допълнителните занимания - има включени в програмата СИП и ЗИП, защо не се организирате родителите и да искате група за СИП по танци, худ. слово, хор, спорт. В нашето училище ги има тези неща - децата идват с удоволствие в обратната на тяхната смяна.

ttotov, аз не плюя, само споделям опит. А опитът ми показва, че е много трудно да се застане срещу решенията на директора, особено учител като мен, който е на срочен договор. Разбираш ли ме?
Виж целия пост
# 70
Аз учех в уж елитна езикова гимназия в Русе, и понеже скоро завърших имам пресни спомени - факт е, че отсъствахме по цял ден, и някрая нямахме никакви неизвинени отсъствия, че сами си пишехме оценки (защото по 5 пъти сменяха преподавателя).
Бяхме недисциплинирани и ужасни, трева пушехме и какво ли не - но учехме.
Незнам как ставаше, но имахме интерес към учебния процес - рядко имаше неподготвен в класа, почти всички завършихме с отличен успех. Не смеехме да обидим или да противоречим на преподавател, макар, че не сме имали кой знае какъв респект. Но много, много учехме, интересувахме се, искахме книги, ровехме в библиотеки. Това най ме е страх, че го няма вече.
Виж целия пост
# 71
За да не излезе, че отхвърлям възпитателната роля на училището, нека поясня: безспорно училището учи и дисциплинира. Безспорно е изключително важно за израстването на децата ни. Не можем обаче в настоящата ситуация да "вдигнем ръце", само защото в училище няма ефективен контрол. Напротив, много по-стриктни трябва да сме имайки предвид, че на този етап сме единствената работеща "институция" и авторитет за децата си.

За извънкласните занимания: не знам как са решени нещата на ниво министерство, но в много училища има. В старото училище на Виктория имаше занимания по баскетбол, футбол, музика и танци. Езикова школа провеждаше занимания по английски в сградата на училището. В СМГ има безброй възможности за занимания по математика, информатика, физика, руски език, спортове. Има училищен вестник. Снощи разбрах, че имало и тетатрална група - Виктория се мъчи да я вмести в програмата си. Библиотеката работи и децата са добре дошли там по всяко време.

Някой спомена междуучилищните състезания - има ги, от директорите вероятно зависи да се разпространи информацията и да се сформират отбори.
Виж целия пост
# 72
За да не излезе, че отхвърлям възпитателната роля на училището, нека поясня: безспорно училището учи и дисциплинира. Безспорно е изключително важно за израстването на децата ни. Не можем обаче в настоящата ситуация да "вдигнем ръце", само защото в училище няма ефективен контрол. Напротив, много по-стриктни трябва да сме имайки предвид, че на този етап сме единствената работеща "институция" и авторитет за децата си.
Да,но ако сме си в къщи.Ако съм на работа цял ден,няма да знам нищо.Нито дали е учил,нито кога е излязъл. Не мога да разчитам на самоконтрол и съзнание. Принудих се да стоя в къщи  през времето,когато и той е в къщи.Ами ако не можех да си го позволя? Навярно тук на повечето децата ви са по-малки и не сте се сблъскали директно с проблема.
Виж целия пост
# 73
Ню, с твоите думи ще ти отговоря: Един двама родители ще подкрепят идеятаза униформа, пет ще рекнат - нямаме средства, още пет ще ревнат - аз пък не искам детето ми да е безлично и да еднакво с другите деца.
За допълнителните занимания - има включени в програмата СИП и ЗИП, защо не се организирате родителите и да искате група за СИП по танци, худ. слово, хор, спорт. В нашето училище ги има тези неща - децата идват с удоволствие в обратната на тяхната смяна.


Аз и в други теми съм го казвала, но пак ще споделя /ще използвам малко чуждици/- аз съм за дресинг кода в училище, никакви деколтета до пъпа, поли тип коланче, смъкнати гащи и тонове грим. Фейс контрол на входа  и , ако не отговарят на стандарта за приличен външен вид, кой от където е. По наше време как можеха учителите да седят на входа и да проверяват бележници, а сега им идва в повече /някой по-нагоре спомена, че учителите не са пъдари/!
А относно извънкласните занимания - на нашето "елитно" столично училище тази година ни отрязаха единия час СИП, въпреки, че госпожите го бяха заявили още края на миналата учебна година. Не си спомням каква беше официалната версия, но неофициалната е, че няма достатъчно средства, за да се плащат извънредните часове на учителите.
Виж целия пост
# 74
 Много се изписа в тази тема, но да не пропускаме и ролята на социална служба.
Когато един учител търси родителя  за да го уведоми , че с детето ми има проблем и той се крие (имам предвид по-горе написаното от Лили мисля, че беше), веднага да се уведоми социална служба и тя да си свърши работата.
В нормалните държави на такива родители държавата им взима децата и им държи сметка за поведението им и безотговорността им.
какво трябва да означава -не вдигам телефона, защото знам за какво ме търсите, а нямам време и не ми се разправя пак..............
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия