Отново за родителите и домашните

  • 4 803
  • 71
# 60
Веднага ще ти отговоря- след няколко годишна работа към инспекторат по образованието знам, че няма "елитни" реално, а такива, за които родителите сами пускат мълвата, защото са ги предпочели. Говоря също за начална степен. Тогава всичко зависи от конкретния учител, не от училището. На този етап ме интересува училището да е близко, да е добре поддържано, с нормален салон, нашето има и басейн, където децата могат да ходят, да е с едносменен режим и най- важното- да е свестен учителят.
Навремето с брат ми също завършихме най- обикновени училища, но подготовката, която получихме от тях, бе достатъчна да влезем от раз в желаната специалност и ВУЗ без нито час платени курсове и уроци. Никой не ни е затрупвал с безсмислено и поглъщащи времето домашни, напротив, имахме време да играем и да четем каквото ние искаме, да посещаваме курсове /други, аз ходех на китара, например, на актьорско майсторство съм ходила, тренирах/ и кръжоци. За мен такъв начин на живот дава в пъти по- добра житейска подготовка, а академичната основно се изразява в самоподготовка и ранно придобито умение да се отсява важното от неважното и да се търси необходимото.
И да ти кажа, М4, учител не съм избирала, избрах просто близкото училище с идеята да видя какво ще се случи, с нагласата, че хората са хора на всякъде и нямат за цел да не вършат работата си, напротив, там са за да си я свършат и само в случай, че попадна на наистина кофти човек бих сменила класа или училището. Надеждата ми бе оправдана изцяло. Такъв подход ползвам и за личната си лекарка, и за тази на децата, и за специалистът УНГ, оперирал сливиците на големия, и за двата пъти мой личен досег с болнично заведение /при двете ми раждания/, до сега не съм срещала реално човек от тези, който да не желае да си свърши работата.
Виж целия пост
# 61
Веднага ще ти отговоря- след няколко годишна работа към инспекторат по образованието знам, че няма "елитни" реално, а такива, за които родителите сами пускат мълвата, защото са ги предпочели. ...

Винаги ми е било смешно, когато някой говори за елитни или за „елитни” училища! Познавам деца от най-различни училища, вкл. например НУКК, „еврейското”, както и частни училища и до сега никога не съм чувала родител да се тупа в гърдите, че детето му учи в елитно у-ще. Е, сигурно има и такива, но поне аз не съм срещала. Същевременно, непрекъснато чувам/чета градски легенди и митове, разпространявани от хора, дори не помирисали дадено училище, но естествено с твърдо и непоколебимо мнение, основано на „Едикойси каза”, или „на едно познато дете се случи...” И то не са компетентни обобщения, то не са категоризации! А простата истина е, че няма обикновени и необикновени училища, просто всяко само за себе си е различно, с различна база, с различен облик, с различни традиции, с различни хора, работещи и учещи в него, с различни плюсове и минуси.... И всеки от нас си избира според собствените виждания, убеждения, според детето си, ако щеш. А доброто училище е това, което отговаря на индивидуалните ни нужди, както се казва „което ни е по мярка”! И честно казано, никога не ми е било ясно презрителното/подигравателно отношение към хората с различен „вкус” и набеждаването им в болни амбиции, просто защото не са избрали моето, а примерно съседното училище... Както и съм много по-склонна да разбера тези, готови да нощуват пред дадено училище, пред тези, които виждат как детето им се опропастява някъде, дали поради среда, дали поради калпави преподаватели, оправдавайки ситуацията с „който иска да учи, навсякъде ще учи, а като не иска, какво да го правя”, само и само някой да не ги заподозре в „амбиции” (познавам и такива)...

Мдааам, малко се отклонихме от темата.. Wink
Виж целия пост
# 62
Аз чувах /особено когато бях в системата/ следното, в разни вариации: "Нали то Х-то е по- елитно, та ние...", а след това: "Вие защо не отидохте в У, то е по- "елитно", нали познаваш еди кой си? Той още е директор там." и т.н. Можех и "връзки" да ползвам, не ми е бивало проблем. С какво е "елитно" и кой го е набедил за такова не се коментира обикновено /още говоря за основно училище/. Никак не мога да разбера нощуващите тук и там, за мен това са ненормални неща, особено за основно училище. За по- нагоре следва да има регламент за прием и класиране, а не остатъци от СОЦ-а, изразяващи се в безкрайни опашки за чакане на стока/ услуга.
Бих избегнала дадено училище само в случай, че съм информирана за лоша дисциплина, разхайтено отношение на персонала и възможности възрастни и по- големи ученици да контактуват и тормозят по- малките. 
Лично аз не съм се замисляла и не ме е вълнувало кой не избрал моето училище и що е избрал други, не ми влиза в работата. Никога не съм и питала "Защо избрахте това, а не онова?". Писах защо съм избрала нашето и това си е истината. Отговорих на въпроса "...какво наричате "елитно" училище, особено що се отнася до началната степен."- за мен такива в цялост няма, има рекламирани училища. За средните вече имам по- различно отношение.  Ако някой обсъжда избора ми- негова си работа. Рядко се вълнувам дали някой, особено пък във форум, ще ме заподозре в нещо си. За "болни амбиции" дори не обсъждам във връзка с даден избор по този въпрос.
Отговорът ми е свързан основно с това, че що се отнася до основно училище у нас, лично аз не намирам определени такива за елитни, не виждам какви биха били или са критериите за такова деление, не намирам причини да припадам по определени училища и да правя компромиси с важни за нас неща, за да следвам поредната модна тенденция. Отношението ми, специално моето, не е презрително, просто не споделям тази еуфория.
Виж целия пост
# 63
За София е много разпространен доводът, че детето на еди-кой-си от популярните личности учи там (естествено, щом еди-кой-си си е дал детето там, значи няма начин да е сбъркал! Rolling Eyes). Друг довод е, че щом е с някакви екзотични или разширени изучавания. Третият довод е точно натоварването - много родители си умират от кеф децата им да са натоварени със сума домашни и изисквания (както се казва, но пейн - но гейн). Мода в училищата има, особено в София. Точно градските легенди са за това как това или онова училище е елитно, а не че нивото му е кой знае колко по-различно. Правила съм свое проучване на база на състезания и олимпиади за начална и основна степен (като изключим математическата гимназия)  и резултатите са горе-долу около средната.
Виж целия пост
# 64
Judy, съвсем ме разсмя!  Hug Значи, викаш, имало и "по-елитни"!?  Laughing Ами, хората си имат право на своите врабчета в главата... Wink

Всъщност, не знам къде учат децата на популярните личности, нито кои са "екзотичните" училища, но за 5-годишния си опит с ученик вкъщи съм се убедила, че в което и училище да е детето, както е направена програмата, ако човек иска "качество", само с училището няма как да мине. И дали ще си плюе на ръчичките и ще преподава уроци по история и география  в борба с "любимия" учебник по ЧО, например  Wink, дали ще обяснява "пинизите" на математиката, дали ще инвестира в странични курсове и мероприятия, слава Богу, възможности бол...
По отношение на натоварването и изискванията обаче, ако до 4-ти клас всичко зависи от един-двама учители, от 5-ти нататък мисля, че "но пейн - но гейн" си казва думата. Правя си изводите, сравнявайки пълни отличници в училище с по-лежерен режим и деца с не толкова перфектна диплома, но добита в училище с по-високи изисквания и натоварване (явно "елитно" Wink). Тааа, ако вторите успяха да влязат по първо желание, с успех на изпита, позволяващ им доста голям избор (едното от тях само с двумесечен курс по БЕЛ и 6 на Национална олимпиада), "лежерните отличници" ... да кажем, че не постигнаха особено впечатляващи резултати. И не защото децата не са умни или защото родителите не инвестираха в подходящи курсове и частни уроци, а просто защото са свикнали на лесен успех, без особени усилия... Та така... Ще кажете, всичко си зависи от детето. Е, да, ама предполагам всеки си си прави сметката дали и доколко...
Виж целия пост
# 65
За да се влезе в езикова или математическа гимназия в София не става само с материала в училище, пък ако ще това училище да е със суперподготовка. Всичко се решава с частните уроци или курсове според това колко пари са готови да се изръсят родителите.  Ако детето не е дрямало в клас, писало си е съвестно домашните и е усвоило основната част от материала + подготовката за кандидатстването дава добри шансове да се влезе по първо желание, без значение в кое училище е било. Естествено, тук не става въпрос за децата, които от четвърти до седми клас са били в математическата и по програма имат повече часове и материал за учене. Независимо от училището много родители работят допълнително с децата вкъщи, особено по математика и история или просто плащат текущо за уроци по материала (което е различно от подготовката за кандидатстването). Накратко, което дете е научено вкъщи да гледа сериозно на ученето, то винаги ще изплува. Времето, когато нашите родители не знаеха какво учим свърши безвъзвратно и отдавна не разчитам само на учителите, а и на себе си.
Виж целия пост
# 66
Бе "викам", Ората викат. Значи има: "прости", "елитни", по- елитни", "НАЙ- ЕЛИТНИ" /те и сравнителните степени владеят, прясно им е, домашни на децата пишат все пак/.
Тази сутрин ми хареса Фандъкова. Журналистката й задава въпрос с термина "елитните гимназии", а г-жата отговаря "Да, тези профилирани гимназии..."- ами хареса ми, Фандъкова де.
По- скоро съм се замислила за средно училище в чужбина, та частните уроци, освен по език, май ще продължа да ги не ползвам като услуга.
Виж целия пост
# 67
Judy, забрави "обикновените", каквото и да значи това!  Laughing
А на Фандъкова, аз отдавна съм и фен!  Wink

Andariel, не става въпрос за деца от математическата, моят пример беше за сравнение между деца в две квартални училища, едното наричано с презрение "елитно", точно от родителите на деца в другото, от които съм чувала такива страхотии, че ум да ти зайде, а всъщност истината е, че просто е малко по-добро като база, по-голямо и по мои скромни наблюдения се учи малко по-сериозно... Както и да е. Ако-тата винаги са много... Но, на каквото и отношение да уча детето си вкъщи, сама виждам как учи и колко знае при изискващи учители и как хич не си дава зор и трябва да ръчкам и да "допълвам" по предмети, където се получава лесна шестица... Ноо, това са моите виждания, които засягат моето дете и не ангажират никого! Както и ти или който и да е друг си има право на своите!
Виж целия пост
# 68
Не мога да ги "забравя", защото не мога да ги "запомня", тъй като разликите и критериите за класация по горната стълбица още ми убягват. Пък ми убягват, защото не ме вълнуват. Според "моята" подредба училищата са основни, средни и висши, като средните вече са "профилирани" /напълно съгласна с Фандъкова/, а там следва да се ходи според способностите и интересите на детето, а не според модата.
Ако сега модата е ПМГ, а хлапето се увлича по живопис или история, поради що да го тикам в ПМГ? ПМГ /примерно, нямам предвид само този тип училища/ е за деца с определена насоченост, а не за "децата на елита". Имам достатъчно близки, които споделят, че във въпроснотко ПМГ всичко живо се записало, баш заради статута му на "елитно" училище. Това пък, от своя страна, с годините снижава по естествен начин нивото на предметите, които следва да се изучават по- засилено там и заради които един нормален човек би записал детето си с интереси по тях.
На една позната ми майка дъщерята редовно получава награди от олимпиади и състезания. Същата майка се оплаква, че нивото именно на математика не е много високо, защото следвало да се съобрази с нивото на децата, а по- голямата част от тях не са "математици", а просто деца на родители с желание отрокът да е в "елитно" училище. 
Нивото на моето дете виждам обективно единствено от резултатите му по олимпиади и състезания, там горе- долу си сверявам часовника.
Виж целия пост
# 69
Не знам кога и как са възникнали масовите психози, а и честно казано за тях научих точно от този форум. По времето, когато синът ми тръгна на училище, нямаше ни опашки, ни палаткови лагери, а за елитни се спрягаха май само НУКК и "Еврейското"... Та, както казах, избирахме чисто субективно между двете квартални и към днешна дата съм много доволна от избора си... Две години по-късно видях опашката за записване, но тогава си го обясних с това, че кварталът ни се пренасели... А то какво се оказа - че според описаните от Андариел критерии, изведнъж сме попаднали в "елитно" училище.... Joy Joy Joy Ох, хораааа!
Виж целия пост
# 70
За мен елитно като дума се използва за добро или модерно. И двете са неточни и толкова различни като съдържание, че самото понятиое гиби всякъв смисъл.
Аз като дете учих в най-доброто училище в града и влизахме без проблем където си искаме след 7ми клас. Но сега след години, когато има моди и съревнования вече не знам кое е добро, какво остава за най-добро...
И е вярно по-доброто по обективни критерии училище в квартала се хули от родителите на деца, учещи в другото /не толкова добро/. Родителите, избрали другото пък го хвалят... Истината отвън е, че едното е добро, другото не толкова добро, но продукта до 4ти клас в "лошото" може би е по-добър...
Виж целия пост
# 71
 Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия