Вестник Сега - Майки, какво мислите за учебниците на децата?

  • 13 843
  • 89
# 75
  Мисля, че е крайно време да се предвиди издаването и на Книга за родителя newsm62, която да обяснява как точно трябва да се използва учебникът. За сега Книга за родителя, а по-късно... и Книга за ученика. Така и за издателствата повече работа, и за родителите облекчение  Joy Joy

 
 ]


Много ми хареса това, що не го предложим в обсъжданията  Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 76
  Мисля, че е крайно време да се предвиди издаването и на Книга за родителя newsm62, която да обяснява как точно трябва да се използва учебникът. За сега Книга за родителя, а по-късно... и Книга за ученика. Така и за издателствата повече работа, и за родителите облекчение  Joy Joy

 
 ]


Много ми хареса това, що не го предложим в обсъжданията  Joy Joy Joy

О, ДА! И аз се присъединявам - много е ценна идеята за Книга за родителя  smile3501!
Виж целия пост
# 77
Български език - лично на мен ми е мн трудно да схвана как да обясня понятията. Малко са задачите за упражнения, както и тия, които  показват приложението на теоретичната част.
Много ми е трудно с българския - искам книга за родителяяяяяя  smile3514

Учителката ни по БЕЛ не използва учебника за 6 кл. Диктуваше им и децата си записваха всички правила, определения и т.н. по нейни записки. Не знам какво ще излезе от това накрая, но фактът, че учител с 25 год.стаж не намира предложените от издателствата учебници за 6 кл. за подходящи, е показателен.   
Виж целия пост
# 78
Може би се включвам късно, но и аз искам да се присъединя към оплакванията от учебниците.Съгласявам се с всичко казано до тук.Учебниците са много неясно написани, несвързани изречения.Най-силен пример ще дам с История и цивилизация и предшестващия го човекът и обществото на което и да е издателство.Това, което децата ми знаят по история е разказвано от мен, когато не съм имала време да разказвам, периода е пропуснат.Не знам вече за какво ни е училището като трябва да смиламе всичко вкъщи и да преподаваме след учителите.Аз предлагам образователната система да се преструктурира и да се въведат направо изпити, а децата да си ги обучаваме ние, родителите.Поне ще си знаем, че имаме този ангажимент и няма да ходим на работа!
Виж целия пост
# 79
Много съм недоволна от литературата като цяло- учебниците по този предмет и изучаваните книги. Досега мога да споделя опит само за 5 и 6клас тъй като синът ми е шестокласник, но определено децата не искат да четат книги . Ами как да искат като миналата година учиха скандидавски митове и легенди и някви старогръцки. Литературата е предмет който трябва да се актуализира със съвременни автори .Защо например не се изучава Хари Потър по литература вместо митове и легенди на народите. Целта на литературата като предмет е децата с откъси в учебника да бъдат заинтригувани да прочетат цялата книга да им е интересно и да разсъждават по нея. Недоволна съм и от историята. Миналата година благодарение на прекрасната си преподавателка която им разказваше интересни увлекателни факти които ги няма в учебника децата заобичаха историята като предмет. Ами нека учат освен българската история и Историята на други страни като Франция , Англия, Германия още от по-ранните класове вместо да дъвчат един и същ материал по 2години но в различни учебници. В пети , шести клас децата се интересуват от битки , победители , победени , завоевания ,те и игрите на компютъра са им такива. Нека пишещите учебници по история се съобразят с това.В по-горните класове вече може да наблегне на системата на управление на страните ,религия , култура и т.н.
Виж целия пост
# 80
Много съм недоволна от литературата като цяло- учебниците по този предмет и изучаваните книги. Досега мога да споделя опит само за 5 и 6клас тъй като синът ми е шестокласник, но определено децата не искат да четат книги . Ами как да искат като миналата година учиха скандидавски митове и легенди и някви старогръцки. Литературата е предмет който трябва да се актуализира със съвременни автори .Защо например не се изучава Хари Потър по литература вместо митове и легенди на народите. Целта на литературата като предмет е децата с откъси в учебника да бъдат заинтригувани да прочетат цялата книга да им е интересно и да разсъждават по нея.

Целта на литературата е да запознае децата с български и световни шедьоври. Друг е въпросът как ще им бъде поднесена информацията, за да ги заинтригува. Това е все едно да кажеш, че по изобразително изкуство би трябвало да разглеждат рисунки от съвременни комикси, а не да обръщат внимание на тъпотиите в Ермитажа и Лувъра. Ахъм.

На всичкото отгоре така спряганият напоследък Хари Потър е базиран върху именно тези отричани от теб митове и легенди. С една дума, ако нямаш подходящ набор от познания, не би могъл да го разбереш и оцениш. Приятната историйка за момчето, което се бори със злия си опонент е много повърхностен поглед над това произведение.
Виж целия пост
# 81
Целта на литературата е да запознае децата с български и световни шедьоври. Друг е въпросът как ще им бъде поднесена информацията, за да ги заинтригува. Това е все едно да кажеш, че по изобразително изкуство би трябвало да разглеждат рисунки от съвременни комикси, а не да обръщат внимание на тъпотиите в Ермитажа и Лувъра. Ахъм.

На всичкото отгоре така спряганият напоследък Хари Потър е базиран върху именно тези отричани от теб митове и легенди. С една дума, ако нямаш подходящ набор от познания, не би могъл да го разбереш и оцениш. Приятната историйка за момчето, което се бори със злия си опонент е много повърхностен поглед над това произведение.

Така тези български и световни шедьоври трябва да бъдат поднесени  и изучавани съобразно подходящата възраст на учениците . Искаш да кажеш да изучават Толстой и Достоевски в 5 и 6клас защото са автори на литературни шедьоври. За всичко си има време. И в 5клас не смятам че е уместно да се започва с митове и легенди на народите които даже не са им интересни . Казвам започва защото в 5клас за първи път се изучава литературата като самостоятелен предмет с елементи на разсъждение. И да смятам че именно времето на 5 и 6клас е да се изучават комиксите по изобразително, а като станат поне на 16 е време за Ермитажа и Лувъра защото на 11 нищо няма да разберат от тях . Книгата на Хари Потър както и Властелина на пръстените също са базирани на митове и легенди но са разказани много по интересно и увличащо  и разбираемо за децата отколкото изучаваните митове и легенди в 5ти клас.
Цитат
Приятната историйка за момчето, което се бори със злия си опонент е много повърхностен поглед над това произведение
. Да аз именно така гледам на книгата и не виждам нищо лошо в това , та аз не съм литературен критик да я анализирам аз я чета за удоволствие .
Виж целия пост
# 82
За учебната програма, имаше критика, че в 5 клас изучават митологиите по литература, 6 по рисуване, а 7 по история. А това би трябвало да е в една година. Също така по новата учебна програма свалиха митологиите в 5 клас, да ма се оказа че така наречената нова програма издържа май до 7-ми и не зная защо по литература в момента моят син, който е 9-ти клас учи отново митологиите. Учителя по история в 7-ми ми заяви, признавам, че синът ви знае повече от мен митологиите, а сега се доказва на учителката по литература, е хайде наистина да им стане нещо по-интересно на децата.
Виж целия пост
# 83
Може и да сте го чели, но аз наистина зяпнах и ако не ми го беше потврдила приятелка щях да смятам, че все пак е майтап

http://www.podlupa.bg/ShowPage.aspx?id=2988
Виж целия пост
# 84
Може и да сте го чели, но аз наистина зяпнах и ако не ми го беше потврдила приятелка щях да смятам, че все пак е майтап

http://www.podlupa.bg/ShowPage.aspx?id=2988
Ох, за Вълчо и Лиска писах лично и тук и на други места преди... да видя- три години, през 2007- ма, когато учителите стачкуваха. Колежка донесе учебника си по музика на внучето си- тогава ІІІ клас, на Булвест мисля беше.  Ами седи си още, до колкото знам. Защо да не си седят и другите неща?
Виж целия пост
# 85
Учебниците на децата не предизвикват интерес и желание за учене. В началния етап дори  плашат децата. Радостта от това, че детето вече е ученик, свършва в деня, в който има да пише 2-3 страници елементи на букви, 1 страница задачи с неясни думи в тях и не му остане време за игра.
Едно дете в първи клас от света на игрите попада в един нов свят с много и странни книги, в които има неясни неща. От това дете се иска и да ги носи всеки ден напред-назад и да знае кой учебник за кой час е, да си отбелязва или да помни разни домашни, да си приготвя чантата с огромен набор помагала. Аз като родител съм проверявала чаната по 2 пъти, за да не пропусна някое помагало или тетрадка.
     Предлагам да се използват работни листи по всички дисциплини, които да се съхраняват и дават от училището. У дома детето да носи евентуално един-два работни листа, върху които има поставена допълнителна задача.
     Да се учи в училище, а не у дома.
     Домашните задачи да са творчески, развиващи, а не просто възпроизвеждане на знания и умения.


Виж целия пост
# 86
              Сина ми е в 4 клас и за входното ниво по човек и общество и човек и природа госпожата им беше подготвила конспект със съответните отговори на достъпен за тях език. Така беше много по-лесно за детето да усвои материала и се питам - защо разни измислени доценти пишат учебниците за децата, а не доказали се учители? Защо по-важно от интересите на децата е някой да вземе парички ? Погледнете само названията на предметите - човек и общество , човек и пророда....Какво разбира едно дете в 3 клас какво е общество....
               В 4 клас автори на учебника по човек и общество са доц.д-р Румен Пенин и доц.д-р Румяна Кушева! Да обяснът те на малкия ми син какво е политика, била тя вътрешна или външна и защо трябва децата в 4 клас да четат за общия европейски дом с надути фрази ...Целия учебник е пълен с многословни тежки изречения като в същото време важнат информация се побира в няколко кратки.....
Учебника е издаден 2000 г. Нима никой от тогава не си е задал въпроса колко осакатени поколения имаме.Сина ми трудно си прочита урока, какво остава да го научи без моя помощ...Защо още в 3 клас той започна да плаче и да казва, че мрази училището....Ами до 11-12 клас.....
                  Смятам, че Министерството на образованието трябва да преразгледа учебниците и образованието до 4 клас....Децата трябва да ходят с радост на училище, а не да се чудим после че били агресивни , посягали към наркотици .....и да обвиняваме само телевизията и кмпютрите....
                   Системата в училище трябва да се промени, да се променят учебниците и подхода на учителите....
                    Децата не обичали да четат....ами аз четях много и сега обичам да чета , но започнах да се уча да чета постепенно в 1 клас и никой не ме задължаваше още след 1 клас да прочитам списък от 10 книги, а в час на класния четяхме книги като всеки беше определен герой ........Училището дори и това не прави - да създава интерес на децата към книгите и четенето..
                    По вестниците цитират бисери от кандидатстудентски изпити, но никой не коментира кой е виновен за това толкова поколения да са с осакатено образование....
                     Някой някъде е одобрил тези учебници и тази учебна програма ......кой и защо...
                      Тука само си пишем неща които всички знаем ......но кой ще отговори и вземе мерки...Времето минава, децата растът, идват други деца на тяхно място , а ние само си пишем, а нещата си продължават по същия начин....
                     
Виж целия пост
# 87
Чета ви някакси със смесени чувства. От една страна е безспорно, че в учебниците има много плява, сложни думи, неясни формулировки и откровено тъпи грешки. Ей на, наскоро се смяхме с щерката, като четяхме един от първите уроци по история за 7 клас. Та там пишеше, как в някаква пещера на първобитни хора били намерени кости, по които имало следи, че са варени при температура над 500 градуса ooooh! От друга страна миналогдишният учебник по история не беше лош, а единственият му кусур беше, че е...прекалено кратък. А когато сбиеш една информация под някакъв критично малък обем тя става неясна. Както и да е - има много какво да се желае от учебниците, но главното е авторите да не се стремят да покажат колко засукано могат да се изразяват и да се премине на олекотена хартия. Така може да се намали няколко пъти теглото на един учебник.

От друга страна не мога да се съглася с искането домашните и уроците да са само творчески. Ми то творчеството си иска основа. Няма как да се мине без ченгелчета и лулички. И да, по цели страници трябва да се пишат. Как иначе ръката ще развие нужните умения? Няма как да се избегнат и задачи от сорта "2 + 4 ="  Аритметиката си е зубрене и трябва да се премине и през този етап, преди да се стигне до интересните задачи.

Нормално е и още от първи клас да се започне с развиването на отговорност и дисциплина, но това вече не е по темата "учебници".
Виж целия пост
# 88
Може и да сте го чели, но аз наистина зяпнах и ако не ми го беше потврдила приятелка щях да смятам, че все пак е майтап

http://www.podlupa.bg/ShowPage.aspx?id=2988

Lennyh,  smile3525 Въпреки че два пъти (заради децата) минах трети и четвърти клас, някои от бисерите съм пропуснала. Явно има полза и от разсейването  hahaha
Виж целия пост
# 89
Кучетата си лаят, керванът си върви...   Tired за съжаление.

Проблемът с учебниците от доста време (години вече) се коментира, но полза - никаква. Мила, родна картинка!  Cry
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия