Наистина ли квотите при приема в гимназии са дискриминация?

  • 5 909
  • 67
Чета усилено темата на седмокласните мами и тъй като само след няколко месеца влизам в тяхната роля се замислих доколко приема по квоти момчета-момичета е рационален.

Разбрах, че във Варна няма квоти. Както и в НПМГ. Във Варна аргументът да се махнат квотите преди няколко години бил, че квотите са дискриминационни. Добре, но всички сме наясно, че момичетата са по-амбициозни в тази възраст и повече залягат върху ученето. Момчетата имат други качества, които не винаги могат да проявят на тази възраст и с този начин на пресяване на децата.

Аз самата имам и дъщеря, и син. И не бих искала дъщеря ми да се окаже в клас с 3 момичета и 25 момчета, както и обратното - синът ми да е в клас с още 2 момчета и 25 момичета. Вижда ми се потискащо и много неестествено.

Според мен за паралелки където се знае, че децата от единия пол преобладават е добре да бъде въведен принципа, че поне 30 процента трябва да са от другия пол.
Виж целия пост
# 1
Не са чак толкова големи разликите.
Ако погледнеш тазгодишната статистика по математика за Варна, при момчетата има 63 отлични оценки, при момичетата 66.
101 са в интервала 5 - 5.5 /момчета/, 108 са момичетата в същия интервал.
От 4.5 до 4.99 са съответно 241 при момчета, 243 при момичетата.
Никаква съществена разлика и по-надолу в класацията.
В статистиката по БЕЛ, само при отличните оценки има малко по-голяма разлика - 132 при момчетата, 253 при момичетата. Надолу, пак не е съществена.
Погледни и списъците в гимназиите, също ще видиш, че класовете, са си достатъчно шарени  Laughing.
Ако някъде преобладават повече момичета или съответно повече момчета, то е така, най-вече, защото самия профил не е толкова желан от другия пол.  /примерно повече момичета в Текстилния техникум, повече момчета в Морската гимназия и т.н./
А и още по времето, когато аз кандидатствах, имаше подобни класове. Като пример се сещам за френската гимназия. Явно не са достигали желаещите момчета с оценки над 3 и запълваха бройките с момичета. Т.е. това, което ти предлагаш, за поне 30% места за другия пол, така или иначе е неосъществимо, ако няма достатъчно желаещи от съответния пол, за съответната паралека.
За останалите, мисля че и сега са разпределени сравнително равномерно.
В тази връзка, съм против квотите. Като майка на момичета, може и да съм пристрастна  Laughing , но в момента, не виждам кой знае каква разлика във възможностите и при двата пола и наистина не смятам за честно да си на косъм от това, което най-много желаеш да учиш, само защото не е достигнала квотата. /което може да се случи и в обратния случай, т.е. при момченцата, впрочем/
Междудругото не са и кой знае колко повече амбициозни момичетата на тази възраст. Като гледам как все по-рано ги удря хормона  hahaha, точно в шести-седми клас започват да се отпускат и те  Crazy
Виж целия пост
# 2
Хубаво е да има квоти, но само когато се налага. На изпитите по математика например съвсем не е нужно - момичетата са по-прилежни, момчетата са с малко по-добро пространствено и логическо мислене и нещата се изравняват. Виж при литературата, а още повече по история и география, квоти си трябват, защото там приежанието на момичетата доминира.
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.
Виж целия пост
# 3
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.

И аз така си мислех, но преглеждах справочника и установих, че за езиковите гимназии в София квоти има само за най-желаните, а другите, които също са с езиков профил приемат без квоти. Дали има майки на деца от тези училища да кажат как е. Преди години си спомням, че точно паралелките с усилено изучаване на някакъв език, както се казваха тогава, си бяха направо девически.
Виж целия пост
# 4
То и затова в МГ-тата няма квоти, а в ЕГ-тата има.

И аз така си мислех, но преглеждах справочника и установих, че за езиковите гимназии в София квоти има само за най-желаните, а другите, които също са с езиков профил приемат без квоти. Дали има майки на деца от тези училища да кажат как е. Преди години си спомням, че точно паралелките с усилено изучаване на някакъв език, както се казваха тогава, си бяха направо девически.

Видях въпроса и ще дам информация за Пловдив. В МГ има квоти за момчета и момичета с изключение на системно програмиране, където е на общо основание. Езиковите гимназии имат квоти всички(тук ще поясня, че във френската гимназия момчетата влизат с две тройки, а момичетата с няколко единици по-висок бал),  търговската гимназия - няма квоти. Все пак момчета се намират, защото се утроява математиката, а те са по-силни там. В хуманитарната гимназия има квоти за английски език, но за другите няма и там преобладават момичетата. Моя ученичка ми казваше, че в техния клас, с руски, има само едно момче, което е нещастно от това обстоятелство Mr. Green В техникумите няма квоти,но момчетата са повече, разбираемо... С новия формат на изпитите мисля, че постепенно ще са заличи разликата поне за елитните училища.
Виж целия пост
# 5
Да, квотите са дискриминация! Точно заради това, което описа някой - момчетата влизат в стойки, а момичетата с петици са извън борда! Нали ужким момчетата и момичетата са равни, защо тогава да има квоти по полов признак? Щом всички кандидатстват на общо основание, значи трябва и да се състезават на общо основание! Според мен пак попадаме в старата патриархална история, в която момчетата, горките, са малки и не разбират, трябва да се дундуркат, а момичатата - те ще се оправят! И го казвам като майка на момиче и момче, не е като да съм пристрастна към единия пол.
Виж целия пост
# 6
Преди години, когато аз кандидатствах, а именно заветната 2003-та година, имаше квоти и това беше много правилно, защото изпитът по БЕЛ беше ЛИС. Момичетата масово се справяха по-добре, рядко имаше момчета с над 5.00. Всъщност, тогава да имаш над петица, беше абсолютен успех и гаранция, че ще влезеш ... навсякъде. Момичетата бяхме по-амбициозни и квотите даваха шанс и на момчетата, на които не им се учеха теми, а и не им се отдава толкова да пишат по даден въпрос.
Сега обаче, когато изпитът е тест + преразказ, няма нужда от квоти, защото децата се справят горе-долу еднакво. Това е мнението ми.
Виж целия пост
# 7
Момичетата бяхме по-амбициозни и квотите даваха шанс и на момчетата, на които не им се учеха теми, а и не им се отдава толкова да пишат по даден въпрос.

И какво му е правилното? Момичетата влагат повече труд, а момчетата си клатят краката, и пак влизат. Това ако не е дискриминация, аз съм трамвай.
Виж целия пост
# 8
И аз мисля, че квотите по полов признак са голяма глупост. Защо трябва да се отрязват крилцата на някое талантливо дете /например момиче, което иска да стане лекар/, а да се дава път на лентяй, който някой ден ще ме лекува. Или управлява. Или ще ми бъде началник.
Все пак гимназиите и професионалните училища, както и университетите, не са танцови ансамбли, за да се търси равновесие при броя на  мъже и жени, а места, където мъже и жени ще се подготвят за бъдещите си професии.
Щом естественият подбор показва по-добра успеваемост и конкурентноспособност при момичетата, то какво лошо има те да вземат управлението на света в ръцете си?
Виж целия пост
# 9
Дори съм попадала на твърдения, че трябва момичетата и момчетата да учат разделени, защото съвместното учене се отразявало зле на момчетата. Заради  по-бързото и ранно развиване на момичетата, те ставали по-високи, по-амбизиоцни, "по-зрели", по-бързо учат и прочие. А горките момчета се комплексират, защото трудно догонват момичетата. А като били само момчета в клас, имало по-справедлива конкуренция и момчетата се справяли по-добре! Ей, да му се не види, все момичетата и жените потискат мъжете и не им дават да се развиват!
Виж целия пост
# 10
  Квотите не са дискриминация. Представете си жена да работи като зидаро-мазач и мъж да работи като учителка. Същото е и в учебните заведения. Който смята ,че не са нужни квоти, криво разбира еманципацията.
Виж целия пост
# 11
Ако жената е по-добър зидаро-мазач от мъжа, защо да не работи по тази специалност?
А относно мъжете учители, не съм виждала нищо един лош такъв, за сметка на това пък съм срещала какви ли не жени учителки. Това е въпрос на призвание, а не разделение по полов признак.

Който смята, че са нужни квоти, явно се чувства неспособен да се справи с конкуренцията въз основа на собствените си способности.
Виж целия пост
# 12
   Jarrita, ти би ли се захванала с мъжка работа? Или според теб да вдигнеш 50 кила торба вар е женска работа?
Виж целия пост
# 13
Ей, хора, не става въпрос за работа, а за образование! А и защо все се хващате за зидарството или тежката физическа работа? Точно за този вид работа не съм забелязала да има много напиращи!
Виж целия пост
# 14
   Jarrita, ти би ли се захванала с мъжка работа? Или според теб да вдигнеш 50 кила торба вар е женска работа?

Предпочитам по-интелектуалните занимания Simple Smile
Иначе мога да работя на струг и фреза, освен това съм квалифициран ADR консултант, област, в която също преобладават мъжете.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия