Наистина ли квотите при приема в гимназии са дискриминация?

  • 5 911
  • 67
# 15
  Квотите не са дискриминация. Представете си жена да работи като зидаро-мазач и мъж да работи като учителка. Същото е и в учебните заведения. Който смята ,че не са нужни квоти, криво разбира еманципацията.
   Много ясно, че един мъж няма да работи като " учителка", просто защото ще работи като учител. Моят начален учител беше мъж, после и в прогимназията и в гимназията преподавателите от мъжки пол не бяха изключение. Не съм забелязала да не се справят или да работят с отвращение.  Mr. Green
   Не знам имаш ли деца и от какъв пол са, но сигурно няма да ти стане приятно, ако някое от тях има бал за гимназия, примерно 31, но не е прието заради наличието на квотен принцип, а мястото е заето от някой с бал 26 единствено, защото последният е от противоположния пол.   
Виж целия пост
# 16
В квотите има смисъл. На кандидатстудентските изпити по математика момичетата доминират. Доминират безапелационно и в първи-втори курс на всички технически ВУЗ-ове. Но какво става в 5 курс? Момчетата ги задминават и единици момичета завършват като добри специалисти. Да не говорим, че жените и не искат да работят като мъжете, а предпочитат административни длъжности. И при това положение, ако се допусне свободна конкуренция, то и ТУ, МГУ, ХТИ, ВИАС и какво ли не още се напълнят с 80% жени, но дали това ще е добре за икономиката после? Не чак толкова изразени са нещата в другите ВУЗ, но пак има такъв елемент.
И каквото и да си говорим, освен Мария Кюри, аз за друга жена световно известен учен сега не се сещам. В момента пресата жонглира с безброй икономически теории и пак нито една не е създадена от жена. Та щеше ли да спечели светът, ако мъжете бяха орязани от възможности да следват? 

При гимназиите е същото. Кой има интерес 3/4 от жените и само 1/4 от мъжете на нацията да са грамотни? Пък и в по-зряла възраст момчетата наваксват.
Виж целия пост
# 17
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?
Колкото до жените и науката, икономиката и прочие, има една малка подробност - повечето жени раждат деца и се откъсват от кариерата за доста дълго време. В допълнение са предразсъдъците и дискриминацията по отношение на жените. Смята се, че жените са по-подходящи за обслужващата сфеа (която е и по-лошо платена, с по-лоши социални позиции), докато "сериозните" професии са запазени за мъжете. НИщо й яма на икономиката, защото жените така или иначе са по-изгодната работна сила - получават средно с 30 % по-ниски заплати от мъжете (а в страни като нашата и до 50%), по-гъвкави са като организация на времето и адаптиане в работната среда и са много съвестни работници, повече мислят за стабилността на компнията или екипа и не са склонни да поемат твърде големи рискове в сравнение с мъжете.
Виж целия пост
# 18
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?


От учене или от зубрене? Няма какво да се лъжем, нашето образование в момента залага само и единствено на зубренето. Там, където се иска И мислене, резултатите при момчета и момичета се изравняват.
А какво ще кажете изпитът да е по физически показатели? Бягане, скачане, вдигане на тежести... Пък нека да няма квоти...  Mr. Green
Сега сериозно - доказано е, че в другите страни, където изпитите са под формата на тестове, няма особена разлика в резултатите на момчетата и момичетата. Това беше едно от главните основания да се въведе и у нас този вид изпит. Може би още е рано да се правят изводи, но ако някой има данни какво е положението със съотношението по успеваемост момичета/момчета, нека да ги даде.
Да се пеним върху факта, че при половете има разлика в развитието на мозъчните дялове, е глупаво. Всеки пол си има своите предимства и своите недостатъци, няма нужда да се изпада в сексизъм.  Peace
Виж целия пост
# 19
Що, бе, какво пречи на момчеата да си съдерат задниците от учене?
Колкото до жените и науката, икономиката и прочие, има една малка подробност - повечето жени раждат деца и се откъсват от кариерата за доста дълго време.

Нищо не им пречи, освен незрялост и мързел. И не казвам, че не е тяхна вината. Но наказанието за тази вина не е в полза за обществото. Казваш, жените раждали. Това е най-багородната функция, но и ти не отричаш, че пречи на кариерата и работата. Значи, пак си требе мъж за много неща. Мъж, който няма да напуска 2-3 пъти за по година или две. Иначе жени топ мениджърки има, разбира се. Малко са, но ги има.
Виж целия пост
# 20
Някой поиска данни.

Ето данните от тестовете не седмокласниците в София - сборна оценка от БЕЛ и мат:
                           Брой момчета                     Брой момичета               
11.500- 12.000             82                                       122                   
11.000- 11.499            123                                      209
10.500- 10.999            230                                      318
10.000 -10.499            326                                      487

Както забелязвате, броят на момичетата с оценки над 5 по двата предмета надвишава в значителни проценти броят на момчетата - в най-високите нива 50-60 процента, в по-долните пада до 40%, но средното е 50 процента.
Виж целия пост
# 21
Ами, браво на момичетата!  Laughing
Сега остава да видим и статистиката колко процента от приетите във ВУЗ са се дипломирали - поотделно за момичета и момчета.
Също ме интересува и статистиката относно заплащането за една и съща професия по полове - ето, там вече наистина става интересно.  Wink Mr. Green
Виж целия пост
# 22
Някой поиска данни.

Ето данните от тестовете не седмокласниците в София - сборна оценка от БЕЛ и мат:
                           Брой момчета                     Брой момичета               
11.500- 12.000             82                                       122                   
11.000- 11.499            123                                      209
10.500- 10.999            230                                      318
10.000 -10.499            326                                      487

Както забелязвате, броят на момичетата с оценки над 5 по двата предмета надвишава в значителни проценти броят на момчетата - в най-високите нива 50-60 процента, в по-долните пада до 40%, но средното е 50 процента.
А можеш ли да ни дадеш съотношението кандидатствали момичета - кандидатствали момчета? Защото това също има значение.  Peace Пък и за ПМГ ( МГ) сборът БЕЛ+ Мат. не е определящ....
Виж целия пост
# 23
Ей, хора, не става въпрос за работа, а за образование! А и защо все се хващате за зидарството или тежката физическа работа? Точно за този вид работа не съм забелязала да има много напиращи!
А освен това дълбоко се съмнявам напливът в Зидаро-мазаческата професионална гимназия да е предимно от момичета. Те, жените, не са чак пък толкоз прости, колкото се опитват да ги изкарат - добре си дават сметка дали някоя професия им е по силите, или не /имам предвид основно физическия труд/.
Докато аз бях студентка, мои колежки се жениха, раждаха деца, но не прекъснаха. Взимаха си изпитите на общо основание, при това с много добри и отлични оценки. Тези, които прекъснаха поради мързел, несправяне с материята, или откровена тъпота, бяха трима колеги. Трима мушмороци, които бяха заели местата на някои ученолюбиви и талантливи момичета.
Виж целия пост
# 24
И какво, по случай, че момчетата са по-незряли и ги мързи повече, да вземем да им пускаме гювеч с квоти?
Жените на високите позиции са малко заради предразсъдъци и т.нар. стъклен таван. Винаги в ущърб на жените се използва това, че раждат деца и гледат деца. То, да беше само раждането, щеше да се преглътне, нали? Пък те, децата и гледане искат!
Аз статистиката ви я казах, наскоро я четох някъде - разликите в заплащането в "белите" държави започва от 20%, като средно е 30. Колкото по-ценна и с висок статус е професията, толкова по-малка е разликата, но все пак я има. най-големите разлики са за по-непривлекателните и с нисък социален статус професии, най вече в обслужващата сфера (образование, чиновничество, сервитьорки и др. А сравнението по развитост на държавите - колкото по-слабо развита е една държава, толкова по-големи са разликите в заплащането между половете за една и съща работа. В най-слабо развитите страни разликата може да достигне и 60%. Не ме питайте кой е източникът, защото не го помня, беше някаква книга.
дори и зубрене да е, нищо не пречи на момчетата да се справят подобаващо! В края на краищата, има все пак някакво естествено групиране (дали е биологично или социално е спорно) - повече момичета кандидатстват в езикови и хуманитарни гимназии, а момчетата се насочват повече към техническите и природните науки.

Тъй като има подозрение, че жените, докато бременеят и раждат поумняват допълнително, то нищо чудно някой да предложи да се забрани на жените да кандидатстват в учебни заведения и да се явяват на изпити, защото имат нечестно предимство пред мъжете!  Laughing
Виж целия пост
# 25
И какво, по случай, че момчетата са по-незряли и ги мързи повече, да вземем да им пускаме гювеч с квоти?
Аз предлагам направо да им пишат по-високи оценки, за да не се чувстват онеправдани, горките!  Mr. Green
За протокола - имам син.
Виж целия пост
# 26
   Квоти винаги е имало и ще има. Преди повече от 20 год. квотите са били на основание окръг, регион, географска област; квоти е имало и по етнически принцип като някои етноси са били с голямо предимство при кандидатстване в учебно заведение или работа.  Квоти има не само в България. Така че керванът си върви, кучетата си лаят.
Виж целия пост
# 27
А колко е полезно за момичетата да учат 5 години в клас без момчета? След 2 години, когато на момчетата им "идва" акълът в главата, те са единственият шанс на амбициозните момичета за конкуренция,, среда и "дърпане напред", защото масата от съученичките им започва да мисли само за чалга, гримове и силикон. Дори, по лични впечатления, в "елитните" езикови гимназии. Аз не съм за квотите, но съм против бъдещето на децата да се решава в период, когато те от хормони не се знаят на кой свят са (особено момчетата).

http://www.varnautre.bg/story/talk/exams/item/10024
Виж целия пост
# 28
Нищо им няма на момичатата в клас без момчета! Конкуренциятга изобщо не страда, дори бих казала, че може да стане още по-жестока! Когато аз кандидатствах в моята гимназия, нямаше квоти за момичета имомчета и в резултат бяхме 29 момичета и 2 момчета! И пак бяхме най-силният клас. В другите специалности на гимназията, където имаше горе-долу наполовина момчета, успехът им беше по-слаб.

Да, ясно е това за хормоните, но поне за момента нищо не може да се направи. В края на краищата, децата на тази възраст не са съвсем безмозъчни, осъзнават за какво става въпрос и поне по-зрелите са готови да положат усилия. колкото до силикона и прочие, много зависи какви деца от каква среда познаваш. Ей на, има тема за седмокласниците, прочети какво пишат там хората. Аз като видях какви високи оценки са изкарали много от децата там, направо си глътнах езика.
Виж целия пост
# 29
В квотите има смисъл. На кандидатстудентските изпити по математика момичетата доминират. Доминират безапелационно и в първи-втори курс на всички технически ВУЗ-ове. Но какво става в 5 курс? Момчетата ги задминават и единици момичета завършват като добри специалисти. Да не говорим, че жените и не искат да работят като мъжете, а предпочитат административни длъжности. И при това положение, ако се допусне свободна конкуренция, то и ТУ, МГУ, ХТИ, ВИАС и какво ли не още се напълнят с 80% жени, но дали това ще е добре за икономиката после? Не чак толкова изразени са нещата в другите ВУЗ, но пак има такъв елемент.
И каквото и да си говорим, освен Мария Кюри, аз за друга жена световно известен учен сега не се сещам. В момента пресата жонглира с безброй икономически теории и пак нито една не е създадена от жена. Та щеше ли да спечели светът, ако мъжете бяха орязани от възможности да следват? 

При гимназиите е същото. Кой има интерес 3/4 от жените и само 1/4 от мъжете на нацията да са грамотни? Пък и в по-зряла възраст момчетата наваксват.
Да ме прощаваш, но когато аз бях студентка, в пети курс на специалност Математика(пояснявам - най-тежката специалност във ФМИ на СУ), четири пети от завършващите се оказаха жени. Повечето от мъжете окапаха по сесиите или овреме се преместиха в по-леките специалности и по други ВУЗ-ове. Това може и да е случайност, не разполагам с представителни данни за другите специалности и години. Но поне е реално наблюдение над реални хора. Познавам ги по име и способности, и не, по нищо не отстъпвахме на мъжете. Нито пък останалите в групата мъже на нас. Всички оставащи - жени и мъже, превъзхождахме отпадналите най-вече с труда, който бяхме готови да положим.
Когато кандидатсвах за гимназия, за всяко място се конкурираха шест момичета. Момчетата се конкурираха със себе си - просто беше достатъчно да нямат двойка, за да влязат. И пак не запълниха квотата си.
Миналата година на изпита за прием в първи клас в НУКК за първи път нямаше квоти, мисля че тази година също. Нямам наблюдения за други учебни заведения засега, но може би тази практика, дискриминираща жените, малко по малко ще започне да си отива.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия